Zo slap als een vaatdoek

20-09-2018 12:25 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,
Wie herkent deze klachten? Zo ja, wat helpt?
Ik ben momenteel 8 weken zwanger en ik ben echt zo slap als een vaatdoek.
Ik heb continue honger, ook 's nachts. Wanneer ik wat gegeten heb, heb ik een half uur erna wederom honger, ik rammel dan echt...
Als ik ook maar iets van inspanning lever zoals stofzuigen, wandelen etc. Ben ik helemaal licht in mijn hoofd, zweterig, tot kokhalzen toe.
Gedurende de dag zelf merk ik dat ik ook regelmatig heel licht in mijn hoofd ben en soms wat hartkloppingen krijg.
Heb het idee dat de baby alles van mij opslokt en krijg het niet bijgebeend.
Volgens mij voelde ik me ook zo in het eerste trimester. Slap, duizelig, moe. Mijn moeder had het nog erger, zij is een paar keer flauwgevallen tijdens haar zwangerschap.

Misschien voor de zekerheid even ijzer laten prikken, als dat erg laag is, voel je je sowieso ellendig.

Verder misschien kleine beetjes eten over de hele dag verdeeld? Een pan soep opzetten en af en toe een kopje nemen, zoiets (mits dat haalbaar is)? Of anders aan je verloskundige vragen of zij een advies heeft, of er iets is wat je kan eten waardoor je je minder flauw en wat langer verzadigd voelt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Contact opnemen met je verloskundige!
Voor mij klinkt het heel bekend, ik heb (altijd en in zwangerschap nog erger) een veel te laag ijzergehalte in mijn bloed icm een hele lage bloeddruk en bij mij was dat de reden. De verloskundige kan bloedprikken (of een doorverwijzing voor bloedprikken regelen) en je bloeddruk opnemen.
Ik heb het nu in het laatste trimester (36 weken) weer.. appte toevallig nét naar mijn man dat ik me een vaatdoek voel haha.

Bij de eerste zwangerschap had ik er in het tweede trimester ook ineens last van en toen was idd mijn ijzergehalte wat laag. (Nu niet trouwens..)

Je kan altijd kijken of ze even willen prikken bij de vk. Maar een zwangerschap kan nou eenmaal ook gewoon een flinke aanslag op je lijf zijn waar allerlei ‘ellende’ bij komt kijken..
anoniem_374045 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 12:39
Reden: Laag niet laat haha
0.22% gewijzigd
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
Had ik ook het eerste trimester en eigenlijk waren de bloedwaardes altijd goed. Ik had soms energieoplevingen..maar het huishouden moest echt in etappes.
Hier ook twee keer 9 maanden brak en ziek.
Floradix al geprobeerd?
Ijzergehalte laten checken inderdaad. Als dat laag is kun je ijzerhoudende producten in huis halen. Zo schijnt appelstroop goed te werken maar Floradix of een geschikt ijzertablet werkt uiteraard ook.

En het hoort er helaas ook een beetje bij. Zeker in de eerste drie maanden. Ik deed ook ineens slaapjes overdag omdat ik om viel vd vermoeidheid. Zoveel mogelijk maar rust pakken. En het is ook logisch, je lichaam is iets waanzinnigs aan het doen en dat kost nu eenmaal energie. Denk daar maar aan. :heart:

Oh en als die kleine er straks is, dan is die vermoeidheid niet veel beter. Tijd om te wennen :proud:
Ik had dit ook het 1e trimester.. ik was ZO moe, dat ik echt niet me kon voorstellen dat die 'mist' ooit weer zou optrekken. kon wel om 6 uur naar bed en het klokje rond slapen. in het 2e trimester werd dit beter. ik ga nu richting het einde en ben wel weer erg moe, maar niet meer zo allesverzengend moe als in het begin.
Bij mij was m'n ijzerwaarde trouwens prima, kwam echt door de hormonale disbalans.
Op m'n werk wisten ze nog van niks, dus daar kon ik niet echt rustig aan doen, maar thuis heeft m'n man gewoon heel veel dingen opgepakt. Neem vooral lekker je rust, als het goed is, wordt het over een paar weekjes echt weer beter.
Die honger herken ik niet heel erg, wel merk ik dat ik echt regelmatig wat moet eten, omdat ik me anders niet echt top voel. Wel gezonde dingen, zoals fruit, volkoren producten, kwark, gekookt eitje, handje ongezouten noten etc.
Ook eet ik later op de avond nog iets, zodat ik niet 's nachts wakker word van een knorrende maag (bakje magere kwark met wat nootjes, of gewoon wat nootjes, wat gesneden groenten o.i.d.)

Hopelijk voel je je snel wat fitter :)
Rond die termijn kon ik ook niks. Ik was in de auto en op de fiets echt een gevaar op de weg. Ben pas weer het verkeer in gegaan toen ik me beter voelde.
Licht in mijn hoofd was ik overigens niet, alleen doodmoe. En toen wist niemand het nog en zaten we middenin een verbouwing, elk weekend de hele familie over de vloer om te klussen en ik deed letterlijk niks :facepalm: gelukkig begrepen ze het later wel maar man man wat voelde ik me lullig.

Wel even je ijzer checken idd.
Hier ook onwijs moe het eerste trimester. Ik kon alleen maar slapen of op de bank hangen. Zelfs naar de wc gaan was al supervermoeiend.

En ook mega hongerig (maar wel misselijk), ik at veel frisse dingen zoals fruit en groente, af en toe een sapje en veel water.

Ijzer was hier ook gewoon prima.

Het werd vanaf 12 weken steeds beter! Tweede trimester juist veel energie gehad en nu (34 weken) kak ik weer in, maar inderdaad niet zo erg als die eerste weken.

Succes!
Zo voelde ik me ook tijdens mijn zwangerschap, mijn ijzer was veel te laag, laat daar even op prikken bij de verloskundige.

En verder zoveel mogelijk eten en zoveel mogelijk suikers. Niet het gezondste, want je wil natuurlijk de juiste voedingstoffen voor je kind binnenkrijgen, maar zelf zul je je beter voelen. Ik was daardoor minder licht in m'n hoofd en had minder last van zweten en kokhalzen.
Naast het bed lagen standaard liga's en sultanas. Werd regelmatig wakker van de honger en at dan een liga of sultana en voelde me meteen weer beter.

Succes, als het goed is word het beter hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven