14 jaar kan dit?
maandag 24 september 2018 om 07:50
Hallo
Komende donderdag wordt ik geopereerd. In principe is het een dagopname en ben ik eind van de middag weer thuis.
Maar is de operatie later op de dag of ik herstel niet snel genoeg dan moet ik een nachtje blijven.
Ik heb een zoon van 14 en een hond.
Hij ziet het prima zitten om eventueel een avond en nacht alleen thuis te zijn.
Ik heb de neiging hem alleen thuis te laten.
Hij gaat dan eten bestellen. Moet de hond verzorgen. ( wandelen en eten geven) . Opstaan. Zelf voor eten zorgen om mee te nemen naar school. Zijn huiswerk maken..
Hij is een prima puber tot nu toe. Heeft zijn vrijheden die hij kreeg keurig afgehandeld.
Hij heeft een aantal nummers van buren en vrienden van mij die hij kan bellen.
Ik denk dat het kan maar heb lichte twijfel.
Dit zou onder overmacht vallen... Soort van.
Ik zou bv niet snel een zaterdag weggaan en zondag weer thuiskomen just for fun.
Ik ben benieuwd.
Opvang regelen is te doen maar wel gedoe ivm hond. ( die heeft geen oppas adres) zoon zou dan van logeer adres paar keer naar huis moeten fietsen. Wat zeker te doen is qua afstand maar wel meer gedoe.
Komende donderdag wordt ik geopereerd. In principe is het een dagopname en ben ik eind van de middag weer thuis.
Maar is de operatie later op de dag of ik herstel niet snel genoeg dan moet ik een nachtje blijven.
Ik heb een zoon van 14 en een hond.
Hij ziet het prima zitten om eventueel een avond en nacht alleen thuis te zijn.
Ik heb de neiging hem alleen thuis te laten.
Hij gaat dan eten bestellen. Moet de hond verzorgen. ( wandelen en eten geven) . Opstaan. Zelf voor eten zorgen om mee te nemen naar school. Zijn huiswerk maken..
Hij is een prima puber tot nu toe. Heeft zijn vrijheden die hij kreeg keurig afgehandeld.
Hij heeft een aantal nummers van buren en vrienden van mij die hij kan bellen.
Ik denk dat het kan maar heb lichte twijfel.
Dit zou onder overmacht vallen... Soort van.
Ik zou bv niet snel een zaterdag weggaan en zondag weer thuiskomen just for fun.
Ik ben benieuwd.
Opvang regelen is te doen maar wel gedoe ivm hond. ( die heeft geen oppas adres) zoon zou dan van logeer adres paar keer naar huis moeten fietsen. Wat zeker te doen is qua afstand maar wel meer gedoe.
maandag 24 september 2018 om 08:03
Zoals ik het lees kan hij het prima, kinderen weten vaak zelf heel goed of ze iets wel of niet willen, je zou kunnen vragen aan je zoon, om de tijd te breken, of hij het gezellig vindt om bij iemand te eten of dat hij een vriendje uitnodigd om samen mee eten te bestellen.
Ik heb binnenkort zelf zoiets mijn zoon is 13 ik ben dan wel terug voor het ontbijt, maar verder is hij alleen vanaf school tot en met het zelf naar bed gaan, ik herken je gevoel. Mijn zoon wil nergens anders slapen. Dus we gaan het proberen. Wel komt er een vriendje bij hem eten. En dan samen pizza eten oid. De volgende dag moeten ze beide weer naar school dus die jongen blijft niet slapen.
Sterkte met je operatie. Hopen dat alles voorspoedig gaat.
Ik heb binnenkort zelf zoiets mijn zoon is 13 ik ben dan wel terug voor het ontbijt, maar verder is hij alleen vanaf school tot en met het zelf naar bed gaan, ik herken je gevoel. Mijn zoon wil nergens anders slapen. Dus we gaan het proberen. Wel komt er een vriendje bij hem eten. En dan samen pizza eten oid. De volgende dag moeten ze beide weer naar school dus die jongen blijft niet slapen.
Sterkte met je operatie. Hopen dat alles voorspoedig gaat.
maandag 24 september 2018 om 08:06
Ik zou het ook doen.
Kun je als back-up een vriend/buur vragen om 's avonds rond achten ofzo even te bellen met hem? Misschien wil hij wel wat kwijt over jou of z'n dag waar hij niet zo snel zelf voor zou bellen. Als iemand anders je dan belt en belangstellend vraagt, is dat makkelijker even bijkletsen. Niet uit wantrouwen, maar even als extra support om de lange avond te breken.
Kun je als back-up een vriend/buur vragen om 's avonds rond achten ofzo even te bellen met hem? Misschien wil hij wel wat kwijt over jou of z'n dag waar hij niet zo snel zelf voor zou bellen. Als iemand anders je dan belt en belangstellend vraagt, is dat makkelijker even bijkletsen. Niet uit wantrouwen, maar even als extra support om de lange avond te breken.
Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 24 september 2018 om 08:10
Wat Tessa zegt.. Samen met een vriend eten bestellen is nog wel een goeie!
Bij een vriend eten kan maar bestellen heeft zijn voorkeur. Maar samen aan de bestelde pizza is wel leuk.
Hij zou opzich kunnen koken. Kan hij best goed maar bestellen is cooler dus dat mag hij sowieso.
Hij is toevallig de volgende dag de eerste 2 uur vrij dus geen stress op de vroege ochtend.
Hij blijft tot zaterdagochtend bij mij ipv vrijdagmiddag om hond uit te laten. Daarna redt ik mezelf. ( hoop ik)
Bij een vriend eten kan maar bestellen heeft zijn voorkeur. Maar samen aan de bestelde pizza is wel leuk.
Hij zou opzich kunnen koken. Kan hij best goed maar bestellen is cooler dus dat mag hij sowieso.
Hij is toevallig de volgende dag de eerste 2 uur vrij dus geen stress op de vroege ochtend.
Hij blijft tot zaterdagochtend bij mij ipv vrijdagmiddag om hond uit te laten. Daarna redt ik mezelf. ( hoop ik)
maandag 24 september 2018 om 08:12
Ik denk dat hij dan ff op bezoekuur komt met een vriendin van mij.Merl0t schreef: ↑24-09-2018 08:06Ik zou het ook doen.
En ik neem aan dat ik zelf ook in staat ben om ff met hem te bellen.
Het is geen ernstige operatie.
maandag 24 september 2018 om 08:16
Nou, geregeld toch? Dan is hij effectief maar een paar wakkere uren alleen. Snap wel dat hij daarnaar uitkijkt
Hips, hopsakee en pierlala.
maandag 24 september 2018 om 09:03
Op mijn 14de ging ik al alleen op vakantie in Nl. Vraag anders buur/tante/vriendin om in de avond ff een bakje thee te doen om te zien hoe het gaat en geef hem telnr's voor noodgevallen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 24 september 2018 om 09:07
Mijn dochter is ook zo´n type. Ze was 16 toen wij voor het eerst een heel weekend weg gingen. Ik had een buurvrouw als achterwacht (stel, er wordt een kat ziek en je moet op stel en sprong naar de dierenarts).
Uiteindelijk is er overigens wel iets héél ergs gebeurd!! Op de eerste avond zat, rond een uur of tien, een mega grote spin in de woonkamer, formaat kinderhand.
Genoeg meiden van 14 die al als oppas ´werken´. Dus waarom zou een behoorlijk verstandige knul van diezelfde leeftijd niet een keertje op zichzelf kunnen passen?
Uiteindelijk is er overigens wel iets héél ergs gebeurd!! Op de eerste avond zat, rond een uur of tien, een mega grote spin in de woonkamer, formaat kinderhand.
Genoeg meiden van 14 die al als oppas ´werken´. Dus waarom zou een behoorlijk verstandige knul van diezelfde leeftijd niet een keertje op zichzelf kunnen passen?
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
maandag 24 september 2018 om 09:46