Gezondheid alle pijlers

Vloeibare stikstof

27-09-2018 17:52 19 berichten
Wie heeft er wel eens een wratje laten aanstippen met vloeibare stikstof? De huisarts heeft gezegd dat het wat kon opzwellen, rood worden of afbrokkelen, maar ik heb nu een dikke blaar op mijn hand. Gelukkig niet zo groot, maar wel een halve centimeter dik! Het ziet er dus niet zo smakelijk uit en doet echt wel pijn.
Waarschijnlijk niet zo verstandig om door te prikken?
(Ik dacht ik vraag het hier even, want om te gaan bellen is ook zo aanstellerig.)
Alle reacties Link kopieren
Bij mij werd het altijd wit, dik en groot. Een blaar heb ik nooit gehad.
Jep dat hoort er bij. Doorprikken wordt niet aangeraden ivm infectie. Het wordt vanzelf beter 🍀
Het leven is niet eerlijk
Niet doorprikken hoor. Wratten worden door een virus veroorzaakt, en als dat wondje nu kapot gaat kom je van de regen in de drup. Mocht t toch kapot gaat goed ontsmetten. Dat je een blaar krijgt is niet onlogisch. Je hebt tenslotte iets laten bevriezen, ook al is het dan klein.
Nee niet doorprikken.
Diegene die heeft aangestipt heeft de stikstof te lang op de wrat gehouden.

Voordeel is nu wel dat hij straks waarschijnlijk in 1x weg is.

Bij te kort aanstippen verdwijnt vaak wel een gedeelte doordat de wrat afbrokkelt maar groeit daarna weer vrolijk door en dan moet je nog een keer.
Die van mij had een doorsnede van zo'n 7 cm (hand) en die is in de ziekenhuis verwijderd. Een kleintje zou ik laten zitten.
Een (bloed)blaar na stikstofbehandeling is heel normaal. Niet doorprikken!!
Ok. Even doorbijten dus. Het was echt een heel klein wratje, dus het valt wel tegen.
Klein wratje, grote druppel vloeibare stikstof. Nu heb je een brandblaar op je wrat en deels op je gezonde huid. Geen probleem, je huid zal vanzelf herstellen. Vloeibare stikstof vind ik altijd pijnlijk, het brandt als het ware het vlees weg, dat voel je.
Een blaar is goed, daardoor gaat de wrat waarschijnlijk in 1 keer weg i.p.v. steeds maar terug moeten gaan naar de dokter.
Nu een week verder en de blaar heeft plaats gemaakt voor een bloederig rood kuiltje. Er zit wel een korstje op (sorry, beelddenkers) maar het is echt een klein rond kuiltje. Ik ben echt benieuwd hoe dat er uit gaat zien als het genezen is.
In ieder geval actie ondernemen als het een gat dreigt te worden!!
Ik mag zometeen, niet voor een wrat maar een huidoneffenheid; huisarts wil die eerst met stikstof proberen weg te krijgen en dat gaat de assistente doen. Word hier niet vrolijk van @(
Niet aanzitten, er is goede kans dat de hele wrat met wortel en al is verwijderd.
forsyth schreef:
04-10-2018 08:04
Niet aanzitten, er is goede kans dat de hele wrat met wortel en al is verwijderd.
Makkelijk gezegd...
niekie1 schreef:
04-10-2018 07:22
Ik mag zometeen, niet voor een wrat maar een huidoneffenheid; huisarts wil die eerst met stikstof proberen weg te krijgen en dat gaat de assistente doen. Word hier niet vrolijk van @(
Ik weet niet waar het plekje zit, maar in mijn gezicht zou ik ze dat niet laten doen. Dan vraag ik een verwijzing naar een dermatoloog. Mijn huisarts is nogal van de meters maken en alle ingreepjes laten littekens achter.
Op de rug van mijn hand, valt mee dus
Is het al gebeurd?
Ja ziet er vies uit, rood, en een blaar. Heb er een pleister op omdat het er dus niet uitziet en zodat ik er van afblijf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven