Hoe doen andere brildragers dit?

03-10-2018 13:53 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds een tijdje heb ik een bril. Ik ben er heel blij mee, maar ik loop nu tegen wat dingen aan (of eigenlijk niet meer :hyper: )

1. 3 kussen met een andere brildrager. Dat wordt al snel brilbeuken. Hoe kun je een andere brildrager kussen zonder te botsen?

2. Als het regent zie ik nog minder dan zonder bril. Hebben jullie altijd een doekje bij je? Ik kom steeds ergens binnen met een natte bril en moet dan doekjes zoeken enzo.

3. Als ik theedrink beslaan mijn glazen soms. Superongemakkelijk toen dat laatst gebeurde op een belangrijke werkafspraak.

Tips? Herkenning? Leuke brilblunders? Andere brilproblemen? Ik ben benieuwd!
Hallo?!
lenzen...
Oh heel herkenbaar. Van jaren geleden, want nu net als Lilalinda lenzen...

Kussen: hoofd iets verder kantelen, allebei.
Druppels en beslaan: niets tegen te doen, voor zover ik weet.
The owls are not what they seem
Ik heb ook sinds kort een bril en herken alles wat je zegt. XD

1. Ik hoop dat iemand anders hier iets nuttigs op zegt, want ik heb werkelijk geen idee.
2. Ik droog mijn bril vaak met een shirt/trui als ik ergens binnenkom. Doekjes heb ik zelden bij me.
3. Niet in je thee blazen.
1. Het went.
2. Ja, dat doe ik met mijn kleding :)
3. Blijft irritant. Ook bij de vaatwasser uitruimen, rijst afgieten en tijdens hard fietsen in de winter zul je daar nog wel achterkomen.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 13:58
0.00% gewijzigd
Ik gebruik een hoekje van een jas of shirt als het geregend heeft. Met zoenen geen last van en met thee soms. Het went geloof ik want ik ben me er niet bewust van.
Ik loop een beetje uit de pas , maar verder ben ik volkomen normaal
1 Hoofd wat schever houden en gewoon wat voorzichtiger bewegen.
2 ik veeg het gewoon af aan trui of jurk en poets vervolgens bij de eerste gelegenheid
3 Dat trekt toch binnen een seconde weg? Ik lach erom want het is grappig. Veel irritanter vind ik het als je vanuit de kou de warmte in gaat, duurt langer. Dan zet ik hem af.
anoniem_366940 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 14:00
0.92% gewijzigd
Grappig dat het zo herkenbaar is.

Lenzen wil ik niet, bril staat me goed, mijn hoofd voelt kaal zonder bril. Maar het is wel even wennen.

Ik beukte laatst tegen een keukenkastje omdat ik dacht dat ik nog ruimte had, maar er zit glas voor nu.
Hallo?!
Brillenglazen een keer inwrijven met olie (babyolie oid) en dan erna drogen helpt tegen beslaan!
Fragolisa schreef:
03-10-2018 13:57
1. Het went.
2. Ja, dat doe ik met mijn kleding :)
3. Blijft irritant. Ook bij de vaatwasser uitruimen, rijst afgieten en tijdens hard fietsen in de winter zul je daar nog wel achterkomen.
Eens :D ..
Het ergste vind ik een beslagen bril doordat ik het warm heb...
1. Lenzen
2. Lenzen
3. Lenzen

:proud:

Ondingen, die brillen.

Maar anders:
1. Je hoofd iets meer draaien
2. Kleding of idd een (zak)doekje
3. Geen thee drinken. Koffie is al beter ;-D En iemand anders laten koken, want iets afgieten vind ik ook irritant :P (een andere oplossing heb ik daar nooit voor gevonden)
MadameJean schreef:
03-10-2018 14:07
Brillenglazen een keer inwrijven met olie (babyolie oid) en dan erna drogen helpt tegen beslaan!
:O @(
Schoonmaken doe ik ook met een stukje van mijn shirt. Zoenen met andere brildragers idd hoofd wat scheef houden zodat de brillen niet tegen elkaar komen. En regen is idd ook vervelend. Ik probeer een pet op te zetten als ik weg moet en het regent. Helaas vergeet ik het ook wel eens. Ik werk als postbezorger dus wel handig als ik de adressen goed kan lezen.
Het beslaan van de bril is soms ook heel vervelend. Aardappels afgieten is idd ook een vervelende, want dan wil je juist zien wat je doet als je met die pan weer naar het fornuis moet. Meestal probeer ik dan de damp weg te blazen onder het afgieten dan beslaat de bril minder.
Heel herkenbaar.

Kussen doe ik zelden, dus daar heb ik geen last van.
Afdrogen ook met kleding, maar ik heb ook wel altijd doekjes bij me, omdat mijn bril snel vies wordt. Blijkbaar gaan mijn wimpers er snel tegenaan, want ik zie snel strepen.
Beslaan is niet zoveel tegen te doen geloof ik, zelf heb ik er vooral last van als ik aan het fotograferen ben en het is koud, dan baal ik. Verder: ook weer trui om het af te vegen. Of even wachten.

Ik ben blij dat ik weer goed kan zien, maar vind een bril op zich heel irritant. Helaas zijn lenzen geen optie, want ik heb een varifocale bril en zulke lenzen zijn heel duur.
Ja dat kussen, beetje voorzichtig doen ofzo haha. Maar wel herkenbaar. Ik maak mijn bril het liefst schoon met een brillendoekje of een schone(!) theedoek. En als ik niet thuis ben dan maak ik het liever niet schoon met kleding tenzij ik echt niets meer kan zien. Beslaan kan je echt niets tegen doen helaas.

Ik heb nu bv een vinger op mijn glas onderin dus super vervelend als je daar door heen kijkt maar ik ga het thuis pas er af poetsen want heb geen doekjes...
anoniem_367263 wijzigde dit bericht op 03-10-2018 15:01
20.41% gewijzigd
1. Meteen doordraaien naar 90° of 180° (afhankelijk van de intenties ;-) )
2. Speciale doekjes. Geen kleding: krast je bril als schaats op ijs.
3. Bril afzetten.
Voor het beslaan bestaat er anti fog gel ... te koop bij de optiek.
Gewoon 's morgens mee oppoetsen en dan heb je er geen last meer van.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
1. ja, daar doe je niks aan. Er om lachen dus maar.
2. pet op!
3. ik had één of andere wasstick waarmee ik de glazen insmeerde. Dat hielp heel behoorlijk.
Mijn ogen laten laseren, heerlijk!

Maar zo herkenbaar toen ik ineens een bril kreeg.
Ook met op straat naar links en rechts kijken. Moest ineens mijn hoofd veel verder draaien.

Maar alles went hoor en vind je je manier in.
Alleen regen is bij mij nooit gaan wennen en ergerde ik me echt. Bij flinke regen dan toch maar mijn bril af. Met of zonder, beide was ik redelijk een gevaar op de weg dan...
Ik doe mn bril al af voordat ik ga zoenen.
Als het regent zit ik in de auto of loop onder een paraplu, dus geen last van natte glazen.
Als ik warme dranken drink, doe ik mn bril af.
ik geef mn bek ook maar een douw
Vriend heeft geen bril dus we botsen niet. Als bril beslagen of nat is schuif ik hem op mijn hoofd. Afzetten doe ik niet, 95% kans dat ik hem vervolgens kwijt ben😊😊😊
Nog nooit gehad dat de brillen tegen elkaar kwamen met de beleefde zoenen op de wang, of het intiemere werk met brildragende partner.

Mijn bril beslaat ook niet als ik thee of koffie drink, en in de regen droog ik hem snel af met wat ik maar aan of voor handen heb.
Goede tips al!

Op de bank slapen is ook zoiets. Ik ben ziek thuis en zak af en toe weg en dan schrik bezorgd wakker om de bril. Ik ben bang dat hij verbuigt als ik op mijn zij ga liggen.

First world problems ;-D
Hallo?!
1. een beetje in de lucht mikken
2. ik doe mijn bril dan af; gebruik hem alleen voor dichtbij of enkele meters om me heen
3. mijn eten of drinken is nooit zo heet
4. wel heb ik dat soort problemen als ik heel erg ga transpireren tijdens zwaar werk waarbij ik toch dichtbij moet zien zoals behangen of lampen ophangen tijdens een hittegolf.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Haha ik had het ook weleens gehad toen ik mij heel erg genereerde. Herinner met het ineens weer.
Ik werd zo rood dat mijn bril er van besloeg :hihi:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven