Andijviestamppot

05-10-2018 18:07 47 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Stom vraagje misschien :facepalm:

Wij eten vanavond rauwe andijviestamppot met creme fraiche.
Creme fraiche mag je gewoon hebben. Maar rauwe andijvie? In een zakje van de jumbo, we wassen de andijvie wel nog een x voor de zekerheid.

Er zal vast iemand antwoord op deze vraag weten hihi.
Anoniempje- schreef:
05-10-2018 19:03
Dat eet ik niet hihi..
Ben je zwanger van een paard? Hihi
als je t nog een keer wast kan het zeker geen kwaad.
Ze maken je helemaal gek bij dat voedingscentrum. Niet alles zo letterlijk nemen hoor, dan heb je geen leven meer tot de baby geboren is. Ik ben zelf ook zwanger en 2 dagen geleden nog rauwe andijviestamppot gegeten. Heerlijk! Als je je ongerust maakt kan je de andijvie een keer extra wassen of blancheren, maar echt, relax! Ik eet ook gewoon lekker sla en andere rauwe groenten hoor. Anders krijg ik straks scheurbuik van zo'n beperkt dieet (uiteraard geen rauw vlees of vis). Lijkt me ook niet goed voor de baby.
Keep on dreaming!
Dan ook maar geen fruit meer eten.
Andijvie is heerlijk en heel gezond. Lekker eten dus. Als je er van ontspant, was je het nog een keer extra. Ik snap het wel, je wilt het graag goed doen voor je baby. En onder de hormonen ben je gewoon iets sneller bezorgd.

Als je je aan de belangrijkste leefregels van de verloskundige houdt komt alles echt goed.
Hallo?!
Anoniempje- schreef:
05-10-2018 19:03
Ja de meeste bacterien idd wel..maar listeria wil je liever niet hebben als je zwanger bent denk ik😅
Hihi, ik heb dertig jaar geleden mijn eerste kind geworpen dus ik denk dat ik ook wel zwanger ben geweest hihi. En heb gewoon lekker stamppot rauwe andijvie gegeten tijdens mijn zwangerschap hihi :facepalm:

Anoniempje- schreef:
05-10-2018 19:01
Neem ik risico's dan? Ik vraag het niet voor niets na.

Je hebt toch gewoon een lijst gekregen van de verloskundige wat wel en niet mag?
Mijn god! Wat maak je het jezelf moeilijk! Je bent zwanger, niet op sterven na dood. Doe alsjeblieft gewoon die 9 maanden.
Ik had niet door dat TO zwanger was, maar dan nog.
Hier ook zwanger en ook gegeten van de week, was heerlijk!

Je mag het gewoon eten hoor, als je onzeker bent, was je het voor de zekerheid een extra keer.
appagante schreef:
05-10-2018 19:28
Mijn god! Wat maak je het jezelf moeilijk! Je bent zwanger, niet op sterven na dood. Doe alsjeblieft gewoon die 9 maanden.
Daarom zei ik al dat ik medelijden heb met de zwangeren van tegenwoordig,
Zij worden bang gemaakt of laten zich bang maken.

MonteCara* schreef:
05-10-2018 18:30
Ohhh, ik heb zo'n medelijden met de zwangeren van deze tijd!

Velen zijn bang of worden bang gemaakt voor niks!!
Nou zeg dat. Wat een hysterie tegenwoordig.
Star² schreef:
05-10-2018 19:28
Je hebt toch gewoon een lijst gekregen van de verloskundige wat wel en niet mag?
Nee helaas niet, word verwezen naar voedingscentrum. Ik lees gewoon alles op internet na maar daar worden vaak gruwelijke verhalen geschreven🙄
Anoniempje- schreef:
05-10-2018 19:40
Nee helaas niet, word verwezen naar voedingscentrum. Ik lees gewoon alles op internet na maar daar worden vaak gruwelijke verhalen geschreven🙄

Nou dan hou je dat toch gewoon aan als je vk daarnaar verwijst?

https://www.voedingscentrum.nl/nl/mijn- ... chap-.aspx
Caitriona* schreef:
05-10-2018 18:25
Op taugé en alfalfa (kiemgroenten) kunnen bacteriën voorkomen, zoals salmonella of E. coli.
Daarom beter verhitten: onderdompelen in heet water of bakken.

Edit: de meeste kiemgroenten zullen echt wel veilig zijn. Ook die paar sliertjes die jij hebt gesnoept.
Niet stressen hè.
Noooooit geweten. Bedankt voor de opheldering. Stressen doe ik gelukkig niet zo snel :biggrin:
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
Sue-Heck schreef:
05-10-2018 19:45
Noooooit geweten. Bedankt voor de opheldering. Stressen doe ik gelukkig niet zo snel :biggrin:
Dit is inderdaad een aantal jaar geleden uitgebreid in het nieuws geweest. Wekenlang nergens taugé en andere kiemgroenten te krijgen, alles uit de schappen vanwege een uitbraak. Dat kun je niet gemist hebben. https://www.missethoreca.nl/restaurant/ ... 1538762491

Maar nu is alles wel weer oké.
Sue-Heck schreef:
05-10-2018 19:45
Salmonella en E.coli komen op alles wat je koopt voor.

Het komt alleen in het nieuws als 'het toegestane aantal bacteriën' is overschreden en mensen daar ziek van kunnen worden/zijn geworden.

De andijvie kun je gewoon eten.

Eet smakelijk!!
saintjeisanoniem wijzigde dit bericht op 08-10-2018 17:20
59.41% gewijzigd
Anoniempje- schreef:
05-10-2018 19:40
Wat mij betreft mag internet op de NO lijst voor zwangerzilla's.
Hihi.
snowgirl1 schreef:
05-10-2018 19:36
Hier ook zwanger en ook gegeten van de week, was heerlijk!

Je mag het gewoon eten hoor, als je onzeker bent, was je het voor de zekerheid een extra keer.
Nu heb ik ook zin in Andijviestamppot.
nina1966 schreef:
05-10-2018 20:32
Wat mij betreft mag internet op de NO lijst voor zwangerzilla's.
Hihi.
Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen maar ben het warempel een keer met je eens.
Je kan het overdreven vinden maar wij hebben deze week voor de zekerheid de andijvie even geblancheerd :P

Rauwe groente wordt afgeraden,ik dacht nog straks heeft er een kat in die andijvie zitten poepen en heeft de Plus hem niet goed gewassen :hyper:

Ik neem gewoon geen risico's, zwangerschap is spannend genoeg dus als ik zo beter slaap én van m'n andijvie stamppotje kan genieten... :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven