Onze toekomst na de SOA
donderdag 11 oktober 2018 om 17:32
In mei dit jaar kwam ik een oude bekende tegen in het centrum. We hadden het elkaar 3 jaar geleden voor het laatst gesproken. We hadden nummers uitgewisseld en raakten in gesprek. De gesprekken waren zo gezellig dat je niet zou denken dat we elkaar 3 jaar niet hebben gezien. We spraken over alles. Zijn relatie, mijn relatie, zijn seksleven en mijn seksleven. Ik had hem verteld dat ik herpes heb en hij reageerde daar heel neutraal op. Ik had namelijk verwacht dat het hem zou afschrikken. Het begon me op te vallen dat hij heel erg geïnteresseerd was in mijn leven. In juli merkte ik dat hij steeds meer over zijn gevoelens begon te praten. Inmiddels had ik al een punt achter mijn relatie gezet na 5 jaar. Ik bleek doodongelukkig te zijn en mijn ex zag dat gewoon niet. In augustus ging ik voor het eerst met hem naar bed. Het was niet te beschrijven. Het was iets wat ik nog nooit eerder heb gevoeld.
Vorige week stuurde hij mij een berichtje dat hij zich heel slecht voelde, omdat hij de avond daarvoor had overgegeven. Daarnaast vertelde hij dat hij een wondje had op zijn lip. Vervolgens stuurde hij mij een foto. Na het zien van de foto schoot ik rechtovereind. Ik heb heel veel moed moeten verzamelen om te vertellen dat het een koortslip was. Je raadt het al; hij heeft nu ook herpes!
Hij is uiteindelijk naar de huisarts geweest die dit dus heeft bevestigd. Ik voel me nu zo schuldig, want dit wens ik niemand toe. Zeker hem niet. Hij zegt ook iedere keer dat het niet alleen mijn schuld is en dat hij hierin ook schuldig is. Hij houdt van mij en ik van hem. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik hiermee moet omgaan. Het schuldgevoel en idee dat ik in één klap alles kwijt ben. We hebben het gehad over de toekomst. Samenwonen, trouwen en kinderen. Ik ben gewoon bang dat dit er niet meer in zit. Ik ben bang dat het einde van ons in zicht is. We hebben nog steeds dagelijks contact met elkaar, maar dit verloopt veel moeizamer dan hiervoor. Het ene moment praten we over liefde en het andere moment weten wij niet wat we tegen elkaar moeten zeggen. Ik wil hem gewoon niet kwijt. Ik zie echt een toekomst met hem, maar ik ben gewoon bang dat hij tot de conclusie zal komen dat er niets meer te redden valt. Wat moet ik doen??
Vorige week stuurde hij mij een berichtje dat hij zich heel slecht voelde, omdat hij de avond daarvoor had overgegeven. Daarnaast vertelde hij dat hij een wondje had op zijn lip. Vervolgens stuurde hij mij een foto. Na het zien van de foto schoot ik rechtovereind. Ik heb heel veel moed moeten verzamelen om te vertellen dat het een koortslip was. Je raadt het al; hij heeft nu ook herpes!
Hij is uiteindelijk naar de huisarts geweest die dit dus heeft bevestigd. Ik voel me nu zo schuldig, want dit wens ik niemand toe. Zeker hem niet. Hij zegt ook iedere keer dat het niet alleen mijn schuld is en dat hij hierin ook schuldig is. Hij houdt van mij en ik van hem. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik hiermee moet omgaan. Het schuldgevoel en idee dat ik in één klap alles kwijt ben. We hebben het gehad over de toekomst. Samenwonen, trouwen en kinderen. Ik ben gewoon bang dat dit er niet meer in zit. Ik ben bang dat het einde van ons in zicht is. We hebben nog steeds dagelijks contact met elkaar, maar dit verloopt veel moeizamer dan hiervoor. Het ene moment praten we over liefde en het andere moment weten wij niet wat we tegen elkaar moeten zeggen. Ik wil hem gewoon niet kwijt. Ik zie echt een toekomst met hem, maar ik ben gewoon bang dat hij tot de conclusie zal komen dat er niets meer te redden valt. Wat moet ik doen??
donderdag 11 oktober 2018 om 19:51
Nou nou nou, klinkt wel heel dramatisch allemaal. De wereld vergaat niet. Je hebt het hem duidelijk gezegd en hij weet neem ik aan dan ook dat hij besmet kan worden toch?
Het meerendeel van NL heeft het herpes-virus en soms is het weg en komt het na een tijdje weer terug. Gewoon goed in de gaten houden en geen orale seks hebben als een van de twee het heeft + dan niet zoenen o.i.d. zodat je elkaar niet elke keer besmet.
Het meerendeel van NL heeft het herpes-virus en soms is het weg en komt het na een tijdje weer terug. Gewoon goed in de gaten houden en geen orale seks hebben als een van de twee het heeft + dan niet zoenen o.i.d. zodat je elkaar niet elke keer besmet.
donderdag 11 oktober 2018 om 21:52
Dit. Waarom dat drama?Ndun schreef: ↑11-10-2018 19:51Nou nou nou, klinkt wel heel dramatisch allemaal. De wereld vergaat niet. Je hebt het hem duidelijk gezegd en hij weet neem ik aan dan ook dat hij besmet kan worden toch?
En ik moet het toch kwijt : je komt elkaar na jaren tegen, je kletst wat over je seksleven en je herpes? Werkelijk?
donderdag 11 oktober 2018 om 21:58
donderdag 11 oktober 2018 om 22:01
Dit. En slik preventief L-lysine tabletten. Ik zweer erbij!Pipostippels schreef: ↑11-10-2018 21:58Google eens op hoeveel mensen met herpes simplex/genitalis rondlopen. Dan zal je zien dat dat geen reden tot relatiecrisis is.
Om uitbraken te voorkomen : zorg voor goede weerstand en wees voorzichtig met koortslip bij zoenen en genitaliën.
donderdag 11 oktober 2018 om 22:15
Het is maar herpes. Een stom virusje waardoor je af en toe ergens een blaasje krijgt. (Alleen met baby's moet je ermee oppassen, die kunnen er ernstig ziek van worden. Bij volwassenen is t alleen een beetje vervelend, meer niet) Waarom zou je dat tussen jullie in laten komen?
Hierboven werd ook al genoemd dat héél veel mensen dit virus bij zich dragen. De meesten weten dit niet eens van zichzelf. Pechvogels met een zwakke weerstand krijgen vervolgens een koortslip of blaasjes van onder. Vervelend dat je dan een aantal dagen niet kan zoenen of seksen, maar zo'n big deal is het nou ook weer niet toch?
Ik denk dat jullie het weer heel leuk met elkaar zullen hebbben zodra jij je negatieve gevoelens (schuld, schaamte, onzekerheid etc) hebt kunnen loslaten.
Hierboven werd ook al genoemd dat héél veel mensen dit virus bij zich dragen. De meesten weten dit niet eens van zichzelf. Pechvogels met een zwakke weerstand krijgen vervolgens een koortslip of blaasjes van onder. Vervelend dat je dan een aantal dagen niet kan zoenen of seksen, maar zo'n big deal is het nou ook weer niet toch?
Ik denk dat jullie het weer heel leuk met elkaar zullen hebbben zodra jij je negatieve gevoelens (schuld, schaamte, onzekerheid etc) hebt kunnen loslaten.
donderdag 11 oktober 2018 om 22:43
Ik geloof dat zowat de hele wereld besmet is met het herpes virus. Alleen niet iedereen krijgt er blaasjes van. Sommige mensen zijn van zichzelf vrij resistent ertegen.
Waar maak je zo'n big deal van? Je hebt hem toch geen HIV gegeven? Bovendien wist hij op het moment van seks dat je dus actieve herpes had (koortslip? gordelroos?).
En waarom loop je uberhaupt zo hard van stapel als je iemand pas net kent? Je kunt ook nogal overdrijven met alles he...
Waar maak je zo'n big deal van? Je hebt hem toch geen HIV gegeven? Bovendien wist hij op het moment van seks dat je dus actieve herpes had (koortslip? gordelroos?).
En waarom loop je uberhaupt zo hard van stapel als je iemand pas net kent? Je kunt ook nogal overdrijven met alles he...
donderdag 11 oktober 2018 om 22:45
Doe jij dat niet dan? Gister had ik het met mijn buurvrouw nog over de geur van poep. Dat zijn gewoon normale koffietafel gesprekken.