45 en gebitsprothese
dinsdag 16 oktober 2018 om 16:53
Graag zou ik met mensen van mijn leeftijd in contact willen komen die net als ik een volledige prothese hebben.
Door medische redenen heb ik anderhalf jaar geleden hier voor gekozen, soms met heel veel spijt. Maar als ik me lach zie dan straal ik wel weer.
Ik ben er wel erg door afgevallen en kom maar heel slecht aan.
gelukkig ben ik er wel over open en ontmoet ik mensen die sommige problemen ook wel herkennen, maar die zijn over het algemeen wel stukken ouder dan ik.
En hoe gaan jullie er mee om in een relatie?
Ik ben op dit moment vrijgezel en vraag me af of je dat dan verteld.. zo veel vragen maar zo weinig antwoorden
Door medische redenen heb ik anderhalf jaar geleden hier voor gekozen, soms met heel veel spijt. Maar als ik me lach zie dan straal ik wel weer.
Ik ben er wel erg door afgevallen en kom maar heel slecht aan.
gelukkig ben ik er wel over open en ontmoet ik mensen die sommige problemen ook wel herkennen, maar die zijn over het algemeen wel stukken ouder dan ik.
En hoe gaan jullie er mee om in een relatie?
Ik ben op dit moment vrijgezel en vraag me af of je dat dan verteld.. zo veel vragen maar zo weinig antwoorden
anoniem_373978 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 20:08
0.16% gewijzigd
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:26
dinsdag 16 oktober 2018 om 19:43
Hoi Heleen,
ik heb ruim 2 jaar geleden mijn tanden van de bovenkaak laten trekken, net als jij op medische indicatie en heb sindsdien een bovenprothese.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand er wat van merkte tijdens zoenen en dergelijke. Gaat en voelt niet anders als met mijn eigen tanden
en hoor ook geen klachten.
Ik ben er open over, als het ter sprake komt, maar zal het niet zomaar out of the blue bij een 1e ontmoeting zeggen. Wat heeft de ander aan die info? Als een relatie serieus wordt komt het onderwerp tandarts vast wel eens voorbij..mooi moment om het dan te vertellen toch?
Als je gebit goed past vliegt die echt niet zomaar uit tijdens zoenen etc.
Past ie niet goed, dan kan je altijd een kleefmiddel gebruiken tijdens een date of je gaat terug om hem beter passend te laten maken.
Enne, geen mens behalve mijn tandarts zal me zonder mijn tanden zien!
Ga lekker daten en genieten!
ik heb ruim 2 jaar geleden mijn tanden van de bovenkaak laten trekken, net als jij op medische indicatie en heb sindsdien een bovenprothese.
Ik heb nog nooit gehoord dat iemand er wat van merkte tijdens zoenen en dergelijke. Gaat en voelt niet anders als met mijn eigen tanden
Ik ben er open over, als het ter sprake komt, maar zal het niet zomaar out of the blue bij een 1e ontmoeting zeggen. Wat heeft de ander aan die info? Als een relatie serieus wordt komt het onderwerp tandarts vast wel eens voorbij..mooi moment om het dan te vertellen toch?
Als je gebit goed past vliegt die echt niet zomaar uit tijdens zoenen etc.
Past ie niet goed, dan kan je altijd een kleefmiddel gebruiken tijdens een date of je gaat terug om hem beter passend te laten maken.
Enne, geen mens behalve mijn tandarts zal me zonder mijn tanden zien!
Ga lekker daten en genieten!
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:03
thanks dat doet me goed te horenthe_Wicked_Witch schreef: ↑16-10-2018 18:54Ik heb een relatie gehad met iemand met een bovengebitsprothese. Ik wist het wel maar heb er werkelijk nooit wat van gemerkt.
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:04
pff ja gelukkig ook meer mooie reacties dan verwacht . dank jeEmmerverf77 schreef: ↑16-10-2018 19:38Ik heb vanaf mijn 32ste een bovenprothese en sinds 3 jaar onder een klikgebit , zo ook mijn huidige man.
Mijn exman had door een ongelukje een bovenprothese.
Niks aan de hand verder.
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:07
top dank je wel.. stigma valt dus wel meeEmmerverf77 schreef: ↑16-10-2018 19:38Ik heb vanaf mijn 32ste een bovenprothese en sinds 3 jaar onder een klikgebit , zo ook mijn huidige man.
Niks aan de hand verder.
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:25
Topic Opener, jij dus.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:35
thanks je bent lief dank jeMadeliefjees schreef: ↑16-10-2018 19:26Ik heb nog nooit met mn tong een gehemelte geraakt. TO maak je niet druk. Ooit zal het wel eens ter sprake komen als je een relatie hebt. En dan is het hoop ik geen big deal. Zo wel, is hij gewoon een loser.
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:36
top dus stigma valt meeEmmerverf77 schreef: ↑16-10-2018 19:38Ik heb vanaf mijn 32ste een bovenprothese en sinds 3 jaar onder een klikgebit , zo ook mijn huidige man.
Niks aan de hand verder.
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:57
thanks lieverdMadeliefjees schreef: ↑16-10-2018 19:26Ik heb nog nooit met mn tong een gehemelte geraakt. TO maak je niet druk. Ooit zal het wel eens ter sprake komen als je een relatie hebt. En dan is het hoop ik geen big deal. Zo wel, is hij gewoon een loser.
dinsdag 16 oktober 2018 om 20:58
fijn om te weten:-)the_Wicked_Witch schreef: ↑16-10-2018 18:54Ik heb een relatie gehad met iemand met een bovengebitsprothese. Ik wist het wel maar heb er werkelijk nooit wat van gemerkt.
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:02
Ik gok vanwege het prijskaartje enig idee hoe duur implantaten zijn ?MinkeDeWit schreef: ↑16-10-2018 18:11Met een volledige prothese heb je toch ook een kunststof gehemelte? Ik denk dat je dat bij zoenen wel voelt.
Waarom heb je niet voor implantaten gekozen?
dinsdag 16 oktober 2018 om 21:24
Losse implantaten zijn inderdaad hartstikke duur, een klikgebit (bedoel je dat misschien Minke?) daarentegen minder. Althans, mijn moeder heeft voor een ondergebit een schijntje betaald. Ik had voor één kies bijna 2300 euro moeten neertellen, ammehoela. En bij een klikgebit heb je volgens mij geen kunststof gehemelte.
Maar beter een kunstgebit dan geen of een slecht gebit. Dus ik denk dat jij je drukker maakt dan een ander zou doen. Maar ik heb makkelijk praten....
anoniem_367599 wijzigde dit bericht op 16-10-2018 21:55
19.08% gewijzigd
woensdag 17 oktober 2018 om 09:38
woensdag 17 oktober 2018 om 10:30
ja dat kan ik ook laten doen inmiddels. Onder kost in de basis verzekering rond de 700 euro. Boven iets ronde de 6200. mijn tandarts raadde mij aan dat over 5 of 8 jaar te doen. aangezien je na de nood prothese vanuit de basis nog 1 x een nieuwe prothese mag laten aanmeten en dat ga ik nu ook laten doen. Dan ook ik altijd nog verder kijkenobelix84 schreef: ↑17-10-2018 09:38Mijn man is 41 en heeft ook een kunstgebit sindskort.. Met zoenen merk ik echt helemaal niks, zowel van zijn ondergebit als bovengebit niet.
Omdat alles ttegelijk is getrokken raden ze aan de kaak een jaar te laten genezen.. Daarna neemt /krijgt hij implantatie, dat vind hij zelf fijner.