Dilemma

26-10-2018 23:36 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,
Ik ben een enorme twijfelkont en wil graag jullie advies/mening. ik ben in juli gestopt met de pil met het idee dat het wel even duurt voordat we zwanger zijn. Wonder boven wonder ben ik maar 1x ingesteld geweest en nu 7 weekjes zwanger. Vind het nog steeds gek en onwerkelijk. In September hebben wij een vakantie geboekt om met de kerst naar Kaapverdie te gaan. Nu willen we die reis annuleren/omboeken ivm ZIKA. Super stom maar echt niet bij nagedacht, Nu zijn we aan het kijken om bijv naar Dubai of Canarische eilanden te gaan. Dit is alleen echt belachelijk duur in die periode voor 7 daagjes weg. ik werk in het onderwijs dus de carnavalsvakantie zou ook een optie zijn. Goedkoper maar dan zou ik wel 28/29 weken zwanger zijn mag alles goed gaan, ik ben zo enorm aan het twijfelen. Wat zouden jullie doen? Hele dure vakantie of met 28/29 weken vliegen?
Wachten tot het kind eruit is.
Ik zou niet meer met 28/29 weken gaan vliegen, maar ook niet in de belachelijk dure kerstperiode gaan.

Wellicht kan je vriend zijn vrije dagen opsparen en kun je tegen het einde van je bevallingsverlof nog met de kleine op vakantie? Eerst even afwachten hoe alles gaat natuurlijk.

En dan in de kerstvakantie gewoon leuke uitjes in Nederland doen. Wellicht een lekker luxe hotel boeken voor een paar nachten?
vitamined wijzigde dit bericht op 26-10-2018 23:50
Reden: 3x lekker in één post... Doet pijn aan mijn ogen...
1.55% gewijzigd
Inderdaad lekker aan het einde van je verlof.
Ik vond aan het eind van mijn verlof weggaan met baby leuk, maar ook best een onderneming. Met hele jonge baby zou ik zelf niet naar de bestemmingen gaan die je nu noemt, omdat je je programma dan toch nog wel heel erg moet vouwen om je baby heen.
Met 28-29 weken ging vakantie bij mij dan weer prima. Bestemmingen koos ik wel uit op goede gezondheidszorg.
Ik zou het zelf niet meer doen tegen die tijd (ik voelde me rond 28/29 weken echt al redelijk beperkt) maar mocht je er wel voor gaan.... sluit een goede annuleringsverzekering af, niet eentje waarbij je alleen kan annuleren bij overlijden bijvoorbeeld. Klinkt logisch maar zijn zat mensen die het vergeten.

Ik zou of voor de dure vakantie gaan (als je echt nog samen op vakantie wilt) en anders gewoon lekker weekendjes weg en nog veel leuke dingen doen samen voor die kleine er is
Ligt ook een beetje aan je financiële situatie, is er geen minder dure optie rond kerst?

De meeste personen die ik ken kunnen rond de 29 weken zwangerschap nog prima vliegen en op vakantie. Houd er dan wel rekening mee dat je niet een superactieve vakantie plant maar meer rustmomenten inlast.
Is een last minute anders een optie tzt? Zodat je ook weet hoe je je dan voelt?
Ik zou niet gaan met 28 weken. Maar kon tegen die tijd ook nog maar amper lopen door bekkeninstabiliteit. Ik zou lekker een weekje naar Texel ofzo gaan met kerst en dan aan het eind van je verlof met baby op vakantie gaan.
Soulsista schreef:
26-10-2018 23:41
Wachten tot het kind eruit is.
Nee. Wat je ook beslist. Niet dit.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Ik ben met 29 weken totaal onverwacht bevallen. Nee dat zag ik een week daarvoor nog totaal niet aankomen.

Niet leuk als je daarna nog een week of 10 op een Canarisch eiland zou moeten blijven omdat je kind daar in de couveuse ligt en je de artsen en verpleegsters niet goed kan verstaan.
Als je het je kunt veroorloven en je hebt niet teveel last van misselijkheid, zou ik wel de dure periode gaan. Dan ben je nog n beetje mobiel en kun je genieten. Als dan gaan betekent dat je weken droog brood moet eten en moet bezuinigen op babyspullen, zou ik idd overwegen om met carnaval te gaan maar dan binnen Europa en met een goede annuleringsverzekering.
Aan die annuleringsverzekering heb je dan niet zoveel.

Je kan niet annuleren vanwege zwangerschap als je de verzekering pas afsluit als je al zwanger bent. Dat kan wel als hij afgesloten is voordat je zwanger was.

Je kan dan alleen annuleren vanwege ziekte en daar valt zwangerschaps misselijkheid en bekken instabiliteit niet onder.

Dan moet er al heel duidelijk zijn dat er kans is op een vroeggeboorte. Maar vaak genoeg komen die totaal onverwachts.

Buiten Nederland op vakantie gaan terwijl je kind levensvatbaar is raad ik echt af sinds ik zelf te vroeg bevallen ben. Terwijl als je mij daarvoor had gevraagd had ik gezegd kan prima hoor.
Bij kans op zika op je geboekte bestemming mag je toch annuleren bij je verzekering?

Zou die kerstvakantie dus gratis proberen te annuleren en gewoon nú naar 'n zonbestemming gaan. Kun je het er nog even van nemen voor je met 'n drukke baby komt te zitten.
Is omboeken naar zuid-spanje (costa blanca) een idee? En dan wel gewoon met kerst gaan?
Carnaval lijkt me niet heel fijn, je weet niet hoe je je dan voelt en je zit bij die bestemmingen toch best ver van NL. In Spanje is het dan misschien niet 25 graden, maar wel aangenaam warm en veel zonniger dan in Nederland. Je kunt eventueel ook nog een stad bezoeken als het een dag minder weer is.
Wauw! Wat een reacties!
Zo fijn om dit met anderen te overleggen, we willen het namelijk voor de rest nog even stil houden maar ik heb soms zo behoefte aan bevestiging/tips.
We willen echt nog even graag naar de zon samen voordat de kleine er is. De verloskundige zegt dat het gewoon kan met 28/29 weken daarom ben ik ook heel blij met jullie adviezen/ervaringen. Is er iemand die wel heeft gevlogen rond die periode? En hoe ging dat?
Als ik niet aan die dure schoolvakanties vast zou zitten zou de keuze ook makkelijker zijn. Daarnaast hou ik heel stom nog steeds in mijn achterhoofd dat als het mis gaat voor de vakantie en we hebben de dure vakantie van €4000 voor 7 dagen geboekt we in de zomer niet meer kunnen gaan. Niet dat dat een mega ramp is om een keer niet te gaan maar ik ben wel echt een vakantiemens.
Ik denk dat ik als optie nog even contact opneem met de tussenpersoon van onze annuleringsverzekering om te vragen dat als we toch kiezen voor de carnavalsvakantie en ik heb bijv last van mijn bekken krijg ook de vakantie kan annuleren. En wil daarna gewoon een beslissing nemen anders blijven we twijfelen. Kan mij nu echt om de kleinste dingen druk maken. Op vakantie gaan aan het einde van mijn verlof zie ik niet echt zitten buiten een vakantiepark in NL.
Bij mijn eerste ben ik met 26 weken naar de Antillen geweest, maar toen was daar geen zika en kennissen die daar wonen, waar we hadden kunnen blijven, mocht ik vroeg bevallen. Ik had last van mijn bekken, maar in nl ook.
We hebben een beetje gesnorkeld en verder niet zoveel gedaan. Heb wel een paar spuuglelijke circa moeten kopen omdat mijn voeten zo dik waren geworden dat ik niks anders meer paste. Ik had wel een fit-TO-fly verklaring nodig voor de terugweg. Mijn annuleringsverzekering zou overigens wel vergoedt hebben als ik wegens ( tijdens boeken onbekende) zwangerschapscomplicaties niet had kunnen gaan. Pluis dus de voorwaarden goed uit. Bij de tweede ben ik met 20 weken naar de Canarische eilanden geweest. Dat was qua termijn wel beter te doen. Minder last van vocht vasthouden en ook comfortabeler in het vliegtuig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven