Kinderfeestjesetiquette
maandag 29 oktober 2018 om 16:01
Zojuist weer een uitnodiging voor een kinderfeestje ontvangen. Superleuk natuurlijk (zeker omdat dochter er nu in gr 2 meer gehad heeft dan ik in mijn hele schoolcarriere), maar wat is nu de "regel"? Onze dochter is ook binnenkort jarig en we hadden bedacht dat ze haar leeftijd +1 mocht uitnodigen, maar ik vind het ook weer zo lullig als ze kinderen niet terugvraagt. Maar om de halve klas uit te nodigen zie ik ook niet zo zitten. Of zouden jullie zeggen "ff kiezen op elkaar, het is maar een middagje". What to do, what to do...
maandag 29 oktober 2018 om 18:24
Onze kinderen nodigden beide (van groep 3 t/m 8) altijd de hele klas uit. Twee keer per jaar dus groot feest.
Dat was zo leuk!
En zoveel ouders en kinderen die maar weinig uitgenodigd werden (maar ook de notoire feestvierders) waren er blij mee.
Onze kinderen zijn nu al groter en nog krijgen we wel eens positieve reacties als we eens iemand tegenkomen. Goede herinneringen.
Kan ik echt iedereen aanraden.
Dat was zo leuk!
En zoveel ouders en kinderen die maar weinig uitgenodigd werden (maar ook de notoire feestvierders) waren er blij mee.
Onze kinderen zijn nu al groter en nog krijgen we wel eens positieve reacties als we eens iemand tegenkomen. Goede herinneringen.
maandag 29 oktober 2018 om 18:25
Past niet in mijn huis, 32 kinderenpermis schreef: ↑29-10-2018 18:24Onze kinderen nodigden beide (van groep 3 t/m 8) altijd de hele klas uit. Twee keer per jaar dus groot feest.
Dat was zo leuk!
maandag 29 oktober 2018 om 18:33
Vorig jaar eens een kind bewust níét teruggevraagd omdat ik het idee had dat dochter alleen mocht komen omdat ze het vriendje zelf ook had uitgenodigd het haar ervoor (vriendje is eerder jarig dan dochter). En inderdaad, wel naar zijn verjaardag, hij niet naar haar verjaardag en sindsdien is ze niet meer uitgenodigd. En dat vindt dochter prima. Het vriendje waarschijnlijk ook.
Zoon zit in groep drie. Niet uitgenodigd door een van zijn beste vrienden en zo'n beetje driekwart van de klas wel (kleine klas en een tweeling die ieder x aantal gasten mocht kiezen). Zoon vroeg naar de uitnodiging. Die was er niet, zei z'n vriend, misschien volgend jaar weer. Zoon vond het best. Na het feestje hebben ze gewoon weer speelafspraken gemaakt, niemand die ergens een punt van maakte.
Zoon zit in groep drie. Niet uitgenodigd door een van zijn beste vrienden en zo'n beetje driekwart van de klas wel (kleine klas en een tweeling die ieder x aantal gasten mocht kiezen). Zoon vroeg naar de uitnodiging. Die was er niet, zei z'n vriend, misschien volgend jaar weer. Zoon vond het best. Na het feestje hebben ze gewoon weer speelafspraken gemaakt, niemand die ergens een punt van maakte.
maandag 29 oktober 2018 om 18:41
Ik moet er niet aan denken!permis schreef: ↑29-10-2018 18:24Onze kinderen nodigden beide (van groep 3 t/m 8) altijd de hele klas uit. Twee keer per jaar dus groot feest.
Dat was zo leuk!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
maandag 29 oktober 2018 om 19:42
Ach, die twee maal vier, vijf uur in een heel jaar.. zo moeilijk is het niet hoor.
Wel kleine klassen moet ik toegeven, en er was altijd wel iemand ziek, dus het ging gemiddeld om zo'n dik 20 kinderen.
Man, ik, bevriend ouderpaar en hop naar speeltuin.. of bos.. of t scoutinggebouwtje huren. Lekkers mee, spelletjes verzinnen en toen ze wat ouder waren disco.
Iedereen keihard zingen voor de jarige. Borreltje voor de halende ouders met tijd..
Leuk juist vond ik.
maandag 29 oktober 2018 om 20:22
Wie heeft het over moeilijk? Er is helemaal niks moeilijks qua organisatie aan een kinderfeestje inderdaad.permis schreef: ↑29-10-2018 19:42Ach, die twee maal vier, vijf uur in een heel jaar.. zo moeilijk is het niet hoor.
Wel kleine klassen moet ik toegeven, en er was altijd wel iemand ziek, dus het ging gemiddeld om zo'n dik 20 kinderen.
Man, ik, bevriend ouderpaar en hop naar speeltuin.. of bos.. of t scoutinggebouwtje huren. Lekkers mee, spelletjes verzinnen en toen ze wat ouder waren disco.
Iedereen keihard zingen voor de jarige. Borreltje voor de halende ouders met tijd..
Leuk juist vond ik.
Ik vind het gewoon de hel. Qua prikkels. Mijn jongste kind trouwens ook.
Jij vind het leuk. Top voor jou en je kind.
Zat anderen niet. Maar dat begrijp je heus wel.
maandag 29 oktober 2018 om 20:28
Ik had er niet aan moeten denken. Ik wilde een feestje met mijn vriendinnetjes en niet met anderen die ik misschien niet eens leuk vond. Ik gaf toch geen kinderfeestje om de ander een plezier te doen? Ben blij dat ik niet met die instelling ben opgevoed.permis schreef: ↑29-10-2018 18:24Onze kinderen nodigden beide (van groep 3 t/m 8) altijd de hele klas uit. Twee keer per jaar dus groot feest.
Dat was zo leuk!
maandag 29 oktober 2018 om 20:34
Krijg je mi ook onnodige kliekjes vorming van, dat de kinderen alleen elkaar uitnodigen waarbij ze op de verjaardag zijn geweest.NoPepsiPlease schreef: ↑29-10-2018 20:24Ik zie dat het geaccepteerd is om kinderen niet terug te vragen na een feestje. Dan laat ik haar gewoon zelf kiezen. En dan een of twee kindjes meer, dat moet wel kunnen.
Bedankt voor de tijd om te reageren!
Mijn oudste is vrij rustig en gevoelig en kiest vaak ook dat type kinderen uit. Ondanks dat hij vaak op de feestjes van de drukkere kinderen komt. Juist leuk want veel van de kinderen op zijn feestje werden eigenlijk nooit gevraagd.
maandag 29 oktober 2018 om 20:42
Nou, niet leuk vinden begrijp ik, ja. Maar 'de Hel'.. een kinderfeestje.. nee dáár kan ik werkelijk niet bij.Lucifer2018 schreef: ↑29-10-2018 20:22Wie heeft het over moeilijk? Er is helemaal niks moeilijks qua organisatie aan een kinderfeestje inderdaad.![]()
Ik vind het gewoon de hel. Qua prikkels. Mijn jongste kind trouwens ook.
Jij vind het leuk. Top voor jou en je kind.
Zat anderen niet. Maar dat begrijp je heus wel.![]()
Heeft misschien met je naam te maken
maandag 29 oktober 2018 om 20:46
Nee het was om de eigen kinderen een plezier te doen. En extra fijn dat vele anderen dan ook plezier hadden. Maakt het nog leuker natuurlijk.
Als je dat al een slechte instelling vindt wil ik liever niet weten hoe jouw opvoeding er verder uitziet
maandag 29 oktober 2018 om 20:55
maandag 29 oktober 2018 om 20:55
Hier zijn er eind december dadelijk 15 uitgenodigd. Daar zitten alle groep 2 kinderen bij van zijnklas waarschijnlijk vind het sneu als er 2 van groep 2 niet worden uitgenodigd. Hier zitten kinderen bij waarbij kind niet is uitgenodigd of misschien niet wordt uitgenodigd. We gaan pizza maken en eten dan een disco houden.
Ach ik heb er van de zomer 19 gehad voor een picknick en dat ging ook goed.
maandag 29 oktober 2018 om 21:21
Ik zeg niet dat ik het een slechte instelling vind, maar de mijne is het iig niet. Niet iedereen vindt hetzelfde leuk, maar dat is inmiddels wel duidelijk toch?
maandag 29 oktober 2018 om 21:53
Prima dat jij er niet bij kan. Hoeft toch ook niet?
Kan prima zelf beslissen of ik het de hel vind vind of niet. Dat vind ik. En ik ben echt niet alleen daarin.
maandag 29 oktober 2018 om 21:53
dinsdag 30 oktober 2018 om 19:42
Natuurlijk beslis je dat zelf, dat lijkt me de discussie niet.Lucifer2018 schreef: ↑29-10-2018 21:53Prima dat jij er niet bij kan. Hoeft toch ook niet?
Kan prima zelf beslissen of ik het de hel vind vind of niet. Dat vind ik. En ik ben echt niet alleen daarin.
Ieder heeft recht op zijn hel
Maar paar uur feestende kleine kinderen.. ik ben oprécht benieuwd wat je dan erg of moeilijk vindt. Kan me dat zoals ik al zei niet voorstellen.
Kun je dat uitleggen?