kind zelfde naam als kind vriendin

15-03-2009 21:23 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben aan het proberen zwanger te worden van onze derde. Ik heb voor zoveel jongen en meisje samen met mijn vriend al gefantaseerd over namen en we hebben voor beide een mooie naam in gedachten. Nou is een vriendin van mij zwanger en zij vertelde me dat zij dezelfde meisjesnaam gaat kiezen, mocht haar baby een meisje zijn. Zouden jullie dan in mijn situatie de naam alsnog geven? het is overigens geen vriendin die ik wekelijks zie. Wel delen we een paar vriendinnen die ik dan wel weer vaak zie.
quote:sharra schreef op 16 maart 2009 @ 09:06:

En je zal maar 35 zijn, met 20 kilo overgewicht, en bij een sollicitatie moeten zeggen dat je "Vlinder" heet.....(niks tegen overgewicht, maar het past ook niet echt bij "Vlinder")

Hele leuke naam voor een kind, maar niet voor een volwassene!Ik ken een meisje van een jaar of tien die Vlinder heet. Ze heeft iets weg van die duiste rups/vlinder uit een Luizenleven. Geloof me, ook als zwaar kind is Vlinder geen leuke naam. Broertje heet Spijker en is ook aan de stevige kant. Geen voorzienende blik die ouders.
Ontopic, ik zou eerst zwanger worden voordat ik een punt zou gaan maken over namen die al dan niet gegeven gaan worden aan een eventuele dochter of zoon van een vriendin.
Ik ken wel verhalen dat vriendinnen hun keuze delen en dan beloven die niet te gebruiken. Als ze dan bericht krijgen dat de baby is geboren en dan die naam die ze zelf hebben gekozen wordt gebruikt, tja dan zou ik ook vet pissig zijn. Die vriendschap bestaat ook niet meer trouwens...

Ik heb een naam gekozen voor een meisje wat voor mij heel veel betekend. Dit weet 1 vriendin ook. Toch had ze deze naam gekozen als haar zoon een dochter was geweest. Terwijl ze zelf een andere naam voor dat gesprek had staan. Ik kon het niet echt van haar waarderen, maar heb dat ook eerlijk gezegd. Mijn naam staat nog steeds. Ik heb nu een zoon gekregen en hoop in de toekomst nog eens zwanger te raken. Mocht het dan een meisje zijn ga ik voor deze naam, al krijgt mijn vriendin eerder een meisje dan ik en ook die naam gebruikt.. Maar dat is altijd maar afwachten.

Veel succes met zwanger worden!
Het is allemaal nog een beetje theoretisch in jouw geval maar ik vind het geen rare vraag. Ik zou zeker niet dezelfde naam kiezen. Ik vind dat niet leuk voor je kind (steeds verwarring over welke 'Marietje' het nou gaat, die van jou of die van je vriendin). En ik zou het ook niet leuk vinden voor je vriendin.

We hadden voor onze oudste een leuke meisjesnaam maar het werd een jongetje. Kort daarna kreeg een vriendin een dochter met die naam. Toen ik weer zwanger was hebben we die naam niet eens meer overwogen. Gelukkig werd het weer een jongetje.

Heb wel een kennis die haar zoon dezelfde naam heeft gegeven als mijn zoon. Zij heeft dat vantevoren wel aan mij verteld, dat het al jaren hun favoriete jongensnaam was en dat ze die dus toch wel graag wilden gebruiken. Stom genoeg voelde ik me ook wel weer een beetje gevleid, lekker consequent. Maar van een vriendin had ik het echt niet leuk gevonden.
mahna mahna tuduuuudududu
Maar weet je wat ik dan denk? Er bestaat toch geen alleenrecht op namen??
ja, dat denk ik ook, dat er geen alleenrecht is. en na verloop van tijd merk je ook niet meer dat het zo is, Ik heb ook dezelfde naam als een vriendin van me, maar stom genoeg klinkt die bij haar heel anders. Ik zou alleen heel erg de neiging hebben bij te gaan lopen verkondigen dat ik de naam zelf al bedacht had. Volgens mij vind ik dat het belangrijkste nadeel.
quote:Feesie schreef op 16 maart 2009 @ 17:08:

Heb wel een kennis die haar zoon dezelfde naam heeft gegeven als mijn zoon. Zij heeft dat vantevoren wel aan mij verteld, dat het al jaren hun favoriete jongensnaam was en dat ze die dus toch wel graag wilden gebruiken. Stom genoeg voelde ik me ook wel weer een beetje gevleid, lekker consequent. Maar van een vriendin had ik het echt niet leuk gevonden.Onze jongensnaam hadden we ook al jaren, en hij moest en zou deze naam ook krijgen!! Haha. Ik had dus de pech dat 3 vriendinnen voor mij uitgerekend waren. Mocht 1 van hen deze naam ook gehad hebben, dan hadden wij zoon alsnog zo genoemd.
Eerst moet zij nog een meisje krijgen. Daarna moet jij nog zwanger raken en dan ook nog een meisje krijgen. Ik zou me er nog lang niet druk over maken, daar heb je nog tijd genoeg voor als jullie daadwerkelijk allebei een meisje blijken te krijgen.

En dan ook nog het feit dat ze gezegd heeft het niet erg te vinden.

Dan ligt het dus aan jou of jij het erg vindt. En volgens mij vind je het niet leuk (ook gezien je laatste posting). Daar zou ik dan op afgaan aangezien je vriendin al gezegd heeft dat het haar niet uit maakt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven