Ovulatietesten en eisprong
maandag 19 november 2018 om 20:39
Ja, hier ook. Regelmatige, best lange cyclus en een heel vroege ovulatie (rond dag 9).
Duurde een tijdje voor we dat door hadden, het maakte nogal een verschil.
maandag 19 november 2018 om 20:41
Edit :ik was er even bij vergeten te vermelden dat we zaterdag en zondag seks hebben gehad.
@chrys. Dank, weet ik. Normaal gesproken ook 'gewoon' zo'n drie keer per week seks (eisprong of niet
) maar door wat verdrietige omstandigheden nu even niet. Was alleen ff benieuwd of de maand als verloren kan worden beschouwd.
@chrys. Dank, weet ik. Normaal gesproken ook 'gewoon' zo'n drie keer per week seks (eisprong of niet
maandag 19 november 2018 om 20:47
Hmm goede. Volgende maand dan toch maar wat eerder testen nog dan ik voor deze maand gepland had. Hoelang duurde jouw cyclus dan ongeveer?
maandag 19 november 2018 om 21:40
dinsdag 20 november 2018 om 10:16
Ik wist dat eigenlijk ook niet. Maar het maakte wel het verschil tussen maandenlang proberen en vervolgens vrij snel zwanger worden.
Overigens geloofde de verloskundigenpraktijk het ook niet. Dat heeft ons nog wel wat gedoe opgeleverd, dus mocht het bij jou ook zo zijn raad ik je aan om dat even extra in de gaten te houden.
Ik hoop dat je gauw een kindje mag verwachten!
Overigens geloofde de verloskundigenpraktijk het ook niet. Dat heeft ons nog wel wat gedoe opgeleverd, dus mocht het bij jou ook zo zijn raad ik je aan om dat even extra in de gaten te houden.
Ik hoop dat je gauw een kindje mag verwachten!
dinsdag 20 november 2018 om 13:06
Geeft je lichaam geen andere signalen? Ik kan krijg last van kramp en een zeurend gevoel rond de eisprong, maar ook als je niks voelt kun je bijv. letten op je afscheiding (zie google voor details). Mijn libido gaat ook heel erg omhoog
Dat maakt het misschien wat makkelijker om in te schatten wanneer je die testen moet gebruiken.
dinsdag 20 november 2018 om 13:42
Als je een piek hebt, springt je ei pas 24-36uur later. Sperma kan 3 dagen overleven. Als je zondag seks hebt gehad en je piek was zaterdag of zondag, zal hij maandag gesprongen zijn ongeveer. Niks verloren zou ik zeggen. En ik zou vandaag je vent ook nog t bed in sleuren, want een ei kan ook zo’n 24 uur bevrucht worden.
Het kan ook zijn dat je piek vrijdag al is geweest en zaterdag en zondag hij afliep. Dan is hij is dit weekend gesprongen en zit je ook goed met seks.
Hoelang een streepje blijft is per persoon anders. De een heeft altijd een beetje lh in t lichaam, de andere heeft extra gevoelige tests nodig om t waar te nemen. Ik heb meer dan een week een tweede streepje. Je piek is wanneer hij het aller donkerst is. Vaak mis je net je piek, maar door oplopende en aflopende testen zie je dat jij daartussen is geweest.
Ik had altijd test van sensitest. Niet duur en vond ze erg fijn. Op die site Kun je ook veel voorbeelden van anderen zien.
Succes!
Het kan ook zijn dat je piek vrijdag al is geweest en zaterdag en zondag hij afliep. Dan is hij is dit weekend gesprongen en zit je ook goed met seks.
Hoelang een streepje blijft is per persoon anders. De een heeft altijd een beetje lh in t lichaam, de andere heeft extra gevoelige tests nodig om t waar te nemen. Ik heb meer dan een week een tweede streepje. Je piek is wanneer hij het aller donkerst is. Vaak mis je net je piek, maar door oplopende en aflopende testen zie je dat jij daartussen is geweest.
Ik had altijd test van sensitest. Niet duur en vond ze erg fijn. Op die site Kun je ook veel voorbeelden van anderen zien.
Succes!
dinsdag 20 november 2018 om 19:41
Dank Ka14! Ik hoop dat de piek dan op vrijdag is geweest en dat het ei op maandag is gesprongen. Zou kunnen want zondag wel vruchtbaar slijm gespot. Zaterdag zondag en maandag seks gehad (weet dat om de dag beter is, maar we hadden wat in te halen
), vanavond geen optie.
Hopelijk is dat voldoende geweest. Anders volgende maand eerder testen.
Zal eens op de website van sensitest gaan kijken voor de voorbeelden.
Hopelijk is dat voldoende geweest. Anders volgende maand eerder testen.
Zal eens op de website van sensitest gaan kijken voor de voorbeelden.