Ovulatietesten en eisprong

19-11-2018 20:07 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
(...) Dank voor alle reacties.
zonnetje1989 wijzigde dit bericht op 21-11-2018 12:15
94.28% gewijzigd
Ik had ook een best regelmatige cyclus maar kwam erachter dat ik op dag 10/11 ovuleerde. Dat zou bij jou ook zo kunnen zijn. Dan heb je het deze maand gemist.
ja ik denk verloren

maar seks voor het plezier mag ook he
anki schreef:
19-11-2018 20:16
Ik had ook een best regelmatige cyclus maar kwam erachter dat ik op dag 10/11 ovuleerde. Dat zou bij jou ook zo kunnen zijn. Dan heb je het deze maand gemist.
Ja, hier ook. Regelmatige, best lange cyclus en een heel vroege ovulatie (rond dag 9).
Duurde een tijdje voor we dat door hadden, het maakte nogal een verschil.
Edit :ik was er even bij vergeten te vermelden dat we zaterdag en zondag seks hebben gehad.

@chrys. Dank, weet ik. Normaal gesproken ook 'gewoon' zo'n drie keer per week seks (eisprong of niet 😉) maar door wat verdrietige omstandigheden nu even niet. Was alleen ff benieuwd of de maand als verloren kan worden beschouwd.
Zilver_ schreef:
19-11-2018 20:39
Ja, hier ook. Regelmatige, best lange cyclus en een heel vroege ovulatie (rond dag 9).
Duurde een tijdje voor we dat door hadden, het maakte nogal een verschil.

Hmm goede. Volgende maand dan toch maar wat eerder testen nog dan ik voor deze maand gepland had. Hoelang duurde jouw cyclus dan ongeveer?
Koop clear blue, dan hoef je je niet af te vragen of je streepje echt positief is. Een smiley is gewoon positief. Ze kosten wat, maar het haalt een hoop onzekerheid weg.
@zonnetje, mijn cyclus was 32 dagen. Menstruatie duurt bij mij rond de 9 dagen. Het volgt elkaar echt direct op dus.

Een streepje of smiley had voor mij overigens niks uitgemaakt, positief is positief, maar als je er naast zit qua meetmoment dan wordt het gewoon niks. Logisch ook natuurlijk.
Pfoe. Dat is dan wel een lange cyclus als je eisprong al zo vroeg was. Wist niet dat dat ook nog kon. Dank voor de reactie!
Ik wist dat eigenlijk ook niet. Maar het maakte wel het verschil tussen maandenlang proberen en vervolgens vrij snel zwanger worden.
Overigens geloofde de verloskundigenpraktijk het ook niet. Dat heeft ons nog wel wat gedoe opgeleverd, dus mocht het bij jou ook zo zijn raad ik je aan om dat even extra in de gaten te houden.

Ik hoop dat je gauw een kindje mag verwachten!
Geeft je lichaam geen andere signalen? Ik kan krijg last van kramp en een zeurend gevoel rond de eisprong, maar ook als je niks voelt kun je bijv. letten op je afscheiding (zie google voor details). Mijn libido gaat ook heel erg omhoog :D Dat maakt het misschien wat makkelijker om in te schatten wanneer je die testen moet gebruiken.
Als je een piek hebt, springt je ei pas 24-36uur later. Sperma kan 3 dagen overleven. Als je zondag seks hebt gehad en je piek was zaterdag of zondag, zal hij maandag gesprongen zijn ongeveer. Niks verloren zou ik zeggen. En ik zou vandaag je vent ook nog t bed in sleuren, want een ei kan ook zo’n 24 uur bevrucht worden.

Het kan ook zijn dat je piek vrijdag al is geweest en zaterdag en zondag hij afliep. Dan is hij is dit weekend gesprongen en zit je ook goed met seks.

Hoelang een streepje blijft is per persoon anders. De een heeft altijd een beetje lh in t lichaam, de andere heeft extra gevoelige tests nodig om t waar te nemen. Ik heb meer dan een week een tweede streepje. Je piek is wanneer hij het aller donkerst is. Vaak mis je net je piek, maar door oplopende en aflopende testen zie je dat jij daartussen is geweest.

Ik had altijd test van sensitest. Niet duur en vond ze erg fijn. Op die site Kun je ook veel voorbeelden van anderen zien.

Succes!
Dank Ka14! Ik hoop dat de piek dan op vrijdag is geweest en dat het ei op maandag is gesprongen. Zou kunnen want zondag wel vruchtbaar slijm gespot. Zaterdag zondag en maandag seks gehad (weet dat om de dag beter is, maar we hadden wat in te halen😋), vanavond geen optie.

Hopelijk is dat voldoende geweest. Anders volgende maand eerder testen.

Zal eens op de website van sensitest gaan kijken voor de voorbeelden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven