Nog steeds misselijk - 20 weken
donderdag 22 november 2018 om 21:05
Hoi,
Zoals de titel aangeeft, ik ben nu twintig weken zwanger en nog steeds continu misselijk. Heb van de huisarts emesafene maar daar word ik zo moe van dat ik de werkdag niet doorkom.
Ik hoef niet heel vaak te spugen (af en toe) maar ik heb heel de dag het gevoel dat ik er tegen aan zit.
Ik heb door smaakverandering (ws hormonen?) en door de misselijkheid absoluut geen eetlust, maar ik zit beetje in vicieuze cirkel. Misselijk, Geen eetlust, lege maag en nog misselijker.
Ik krijg nu nieuwe medicatie van de huisarts en volgende week is de 20wkn echo. Die vind ik best spannend. Zou het kindje wel goed gegroeid zijn? Ik val zelf alleen maar af. Heb inmiddels wel een buikje.
Wie heeft dit ook gehad? En had die misselijkheid tijdens de zwangerschap efffect op de groei van het kindje?
Ik ben beetje huiverig. Mn eerste kindje was namelijk dysmatuur. Bij die zwangerschap amper misselijk geweest, blijkt maar weer dat iedere zwangerschap anders is...
Zoals de titel aangeeft, ik ben nu twintig weken zwanger en nog steeds continu misselijk. Heb van de huisarts emesafene maar daar word ik zo moe van dat ik de werkdag niet doorkom.
Ik hoef niet heel vaak te spugen (af en toe) maar ik heb heel de dag het gevoel dat ik er tegen aan zit.
Ik heb door smaakverandering (ws hormonen?) en door de misselijkheid absoluut geen eetlust, maar ik zit beetje in vicieuze cirkel. Misselijk, Geen eetlust, lege maag en nog misselijker.
Ik krijg nu nieuwe medicatie van de huisarts en volgende week is de 20wkn echo. Die vind ik best spannend. Zou het kindje wel goed gegroeid zijn? Ik val zelf alleen maar af. Heb inmiddels wel een buikje.
Wie heeft dit ook gehad? En had die misselijkheid tijdens de zwangerschap efffect op de groei van het kindje?
Ik ben beetje huiverig. Mn eerste kindje was namelijk dysmatuur. Bij die zwangerschap amper misselijk geweest, blijkt maar weer dat iedere zwangerschap anders is...
donderdag 22 november 2018 om 21:17
Mijn kinderen waren prima op gewicht, eerste zwangerschap was ik tot de bevalling misselijk maar viel niet echt af. Baby was 3000 gram.
Tweede zwangerschap had ik last van extreem veel maagzuur van week zes tot na de bevalling. Na de bevalling had ik ondergewicht. Zoon woog 4250, dus die had er geen last van gehad.
Derde zwangerschap nergens last van gehad. Beetje maagzuur in de laatste vier weken.
Veel sterkte de komende weken, is niet leuk dat misselijk zijn.
Tweede zwangerschap had ik last van extreem veel maagzuur van week zes tot na de bevalling. Na de bevalling had ik ondergewicht. Zoon woog 4250, dus die had er geen last van gehad.
Derde zwangerschap nergens last van gehad. Beetje maagzuur in de laatste vier weken.
donderdag 22 november 2018 om 21:19
Oei sterkte zeg! Bij mijn eerste was ik ook misselijk, tot een week of 14. Bij de tweede ben ik 6 maanden lang hondsberoerd geweest. Maar ik heb een kerngezond kind gekregen, bijna 8 pond. Inmiddels is hij 1,5 en het was het allemaal waard. Maae wat heb ii de zwangerschap vervloekt. Emesafene hielp niks helaas. Wat krijg je nu?
Hang in there, het is zo zwaar, maar het komt goed! De laatste 3 maanden was ik trouwens niet misselijk dus uiteindelijk ging het alsnog over
Hang in there, het is zo zwaar, maar het komt goed! De laatste 3 maanden was ik trouwens niet misselijk dus uiteindelijk ging het alsnog over
donderdag 22 november 2018 om 21:19
Dat biedt perspectiefAndersom schreef: ↑22-11-2018 21:17Mijn kinderen waren prima op gewicht, eerste zwangerschap was ik tot de bevalling misselijk maar viel niet echt af. Baby was 3000 gram.
donderdag 22 november 2018 om 21:21
Ik ben uiteindelijk misselijk geweest totdat dochter geboren was. Hele zwangerschap weinig kunnen eten. Dochter was goed op gewicht en hield er niks aan over. Wij waren inderdaad bang dat het niet goed zou zijn voor onze dochter, gelukkig ging alles prkma. Uiteindelijk heb ik er nog na de zwangerschap lang last van gehad. Kon weinig eten, maar door de borstvoeding viel ik enorm af. Ook heb ik lang nog een afkeer gehad tegen bepaald soort eten. Nu een aantal jaar later eet ik eigenlijk alles weer met smaak, alleen spinazie en ei (en al helemaal in die combinatie) is eigenlijk nooit meer goed gekomen.
donderdag 22 november 2018 om 21:31
Vreselijk he, die misselijkheid. Ik heb tot 14 weken bijna dagelijks overgegeven en daarna tot 19 weken nog zo'n 3 keer per week. Na 19 weken gelukkig niet meer overgegeven, maar ik kon nog steeds kotsmisselijk worden van bijv. tanden poetsen of de geur van shampoo en douchegel! Eten ging toen gelukkig wel weer goed. Mijn zoon groeide de hele zwangerschap goed en woog bij geboorte ruim 8 pond.
Sterkte! En verder gewoon maar eten waar je wel zin in hebt? Ik leefde de eerste weken op zoetigheid, donuts waren favoriet!
Ik probeerde natuurlijk ook gezond te eten, maar het ging gewoon echt niet soms.
Sterkte! En verder gewoon maar eten waar je wel zin in hebt? Ik leefde de eerste weken op zoetigheid, donuts waren favoriet!
donderdag 22 november 2018 om 22:30
I feel you!
Ben zelf 19 weken en ook nog steeds iedere ochtend aan het braken. Het is gewoon ellendig.
Heb laatst iets dergelijks hier gepost en toen kwam iemand hier met de tip: de ZEHG groep op Facebook. Vol met vrouwen met dezelfde ervaringen. Ik vind het heel fijn daar mee te lezen, maakt dat je je wat minder alleen voelt tijdens slechte dagen. Maar het blijft enorm rot. Hoop heel erg dat het toch op een of andere manier wat draaglijker wordt voor je...
Ben zelf 19 weken en ook nog steeds iedere ochtend aan het braken. Het is gewoon ellendig.
Heb laatst iets dergelijks hier gepost en toen kwam iemand hier met de tip: de ZEHG groep op Facebook. Vol met vrouwen met dezelfde ervaringen. Ik vind het heel fijn daar mee te lezen, maakt dat je je wat minder alleen voelt tijdens slechte dagen. Maar het blijft enorm rot. Hoop heel erg dat het toch op een of andere manier wat draaglijker wordt voor je...
donderdag 22 november 2018 om 23:12
Hier ben ik misselijk geweest vanaf de 6e week van mijn zwangerschap. Toen ik 7 weken zwanger was ben ik een week opgenomen in het ziekenhuis wegens extreem overgeven, kon zelfs geen water meer binnenhouden. Toen een week aan een infuus gelegen en toen ik weer wat kon eten mocht ik naar huis en kreeg ik medicatie (agyrax). Ik was nog steeds misselijk maar het was leefbaar en gaf nog 2 a 3 keer per dag over, vooral na inspanning of autorit of douche... Vanaf een week of 15 werd dit uiteindelijk een paar keer overgeven per week, maar niet meer dagelijks. Had nog wel vaak een misselijk gevoel en een lastig gevoel in mijn maag... Is uiteindelijk gebleven tot na de bevalling. Maar na de bevalling is de misselijkheid wel onmiddellijk als sneeuw voor de zon verdwenen en was m'n maag weer als voordien.
Mijn zoontje is met 37 weken geboren, 2580 gram en 47cm, een kleintje dus. Maar volgens de gyn had dit vooral te maken met mijn hoge bloeddruk die ik de laatste weken had.
Mijn zoontje is met 37 weken geboren, 2580 gram en 47cm, een kleintje dus. Maar volgens de gyn had dit vooral te maken met mijn hoge bloeddruk die ik de laatste weken had.
vrijdag 23 november 2018 om 00:14
Hier ook lang misselijk geweest. Extreme misselijkheid t/m week 18 (incl ziekenhuisopnamens) en daarna stapje voor stapje iets beter. Nu (36 wk inmiddels) kan ik het af met af en toe een emesafene. 
Er is geen bewijs dat de misselijkheid en slechte eten invloed heeft op het ongeboren kindje. Heb daar al diverse artikelen over gelezen. Mocht houw kindje te klein zijn, is dat waarschijnlijk toeval en aan iets anders te wijten. In mijn geval groeide het kindje ook goed en nog steeds. Gelukkig maar. Hopelijk bij jou ook.
hoeveel emesefane mag je per dag? heb je geïnformeerd naar andere medicatie?
-
Er is geen bewijs dat de misselijkheid en slechte eten invloed heeft op het ongeboren kindje. Heb daar al diverse artikelen over gelezen. Mocht houw kindje te klein zijn, is dat waarschijnlijk toeval en aan iets anders te wijten. In mijn geval groeide het kindje ook goed en nog steeds. Gelukkig maar. Hopelijk bij jou ook.
hoeveel emesefane mag je per dag? heb je geïnformeerd naar andere medicatie?
-
vrijdag 23 november 2018 om 20:10
Heb vandaag metoclopramide gekregen, maar ook hier zit een grote gele sticker, heb er net 1 ingenomen, ben dus benieuwd wanneer ik in slaap val
In het weekend niet erg, maar doordeweeks met drukke baan werkt dat dus niet.
Maar wellicht dat het hierbij minder is dan bij emesafene..
Het zit hem vooral ook in eetlust, echt nergens trek in, ook niet in ‘ongezonde’ dingen..
In het weekend niet erg, maar doordeweeks met drukke baan werkt dat dus niet.
Maar wellicht dat het hierbij minder is dan bij emesafene..
Het zit hem vooral ook in eetlust, echt nergens trek in, ook niet in ‘ongezonde’ dingen..
zaterdag 24 november 2018 om 19:40
zondag 25 november 2018 om 01:17
Dat is waar, maar je wordt ook gewoon echt moe van de medicijnen. Dat heeft te maken met de werking ervan, met een aantal mag je niet voor niks ook niet meer rijden.M0RIARTY schreef: ↑24-11-2018 19:40Tja als je weinig eet dan heb je natuurlijk ook gewoon te weinig voedingsstoffen binnen en daar word je moe van.
Is een dietist niet een idee? Die heeft tips hoe je met zo weinig mogelijk voeding toch zoveel mogelijk voedingsstoffen binnen kan krijgen. En wordt vergoed.
Hier hetzelfde verhaal: misselijk misselijk misselijk, maar niet echt veel overgeven. Het lijkt zo makkelijk, maar als je je zo rot voelt, is íedere hap binnenkrijgen een gevecht. Ik heb wel eens staan stampvoeten van frustratie toen ik toch ging overgeven. Had ik zó mijn best gedaan om een beetje eten een genoeg vocht binnen te krijgen, kwam het er weer uit.