Als zwanger worden op zich laat wachten (>12 maanden)

05-12-2018 17:09 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames,

Ik lees ontzettend veel topics die al heel lang lopen over vrouwen die al langer een kinderwens hebben, maar die nog niet in vervulling is mogen gaan. Of het zwanger worden is lastig gebleken of een miskraam heeft een droom uiteen laten spatten.
Soms is de kinderwens best een beproeving. Want hoe blijf je positief voor de toekomst, hoe voorkom je dat je focus alleen nog maar daar op ligt en waar kun je terecht als het je gewoon echt even te veel is geworden en/of de hormonen weer vreselijk met je op de loop gaan?

Zelf ben ik sinds oktober 2016 samen met mijn vriend bezig voor ons eerste kindje.
In januari 2018 testte ik voor het eerst positief, maar het vruchtje was gestopt met zes weken en vier dagen. Na een hele lange nasleep ben ik met spoed gecuretteerd en het bleek om een mola-zwangerschap te gaan. In oktober 2018 testte ik weer positief, maar helaas begon een week later de bloeding en had ik een vroege miskraam.

Mij lijkt het fijn om met een groepje vrouwen ervaringen te delen en er voor elkaar te zijn.
Omdat er al veel (grote) groepen zijn, of groepen die al heel lang samen praten, heb ik besloten een nieuw topic te openen. Misschien voorziet het in een behoefte!

Liefs
Je bent ook welkom aan te sluiten bij “Al langer in de MMM”. Loopt nog niet zo lang en is nog maar een klein groepje!
Wij zijn inmiddels bezig voor een tweede. De eerste heeft 5,5 jaar op zich laten wachten. Nu zijn we alweer een jaar op weg en vannacht ingesteld geworden.

3 maanden geleden een ltt gehad. Nog geen resultaat dus....

Dat was ook de max voor mij qua medisch ingrijpen. Had vannacht even zo iets van fuck it. Ga weer aan de prikpil en laat maar.
Heb heel veel fysieke klachten nu ik de pil niet meer heb. Daarnaast ook een stuk labieler. Dus dat was even de afweging of het het allemaal waard was.

Goed met man erover gepraat, we gaan nog een tijdje door.

Heb daarnaast mijn leeftijd ook niet meer mee. Dus het zit allemaal even tegen. 🤗
Hier sinds begin oktober 2017 bezig voor een eerste kindje
Heel onregelmatige cyclus en daarom terecht gekomen bij ovulatie inductie. Vier rondes clomid en nu in de derde ronde gonal f en ovitrelle. Allemaal nog zonder resultaat.
Morgen krijg ik een hsg onderzoek

Ondertussen vliegen de zwangerschappen mij om de oren en ben ik mijn eigen lijf even flink beu
Dank pergamon voor de uitnodiging. Ik zit zelf niet in de mmm, dus wacht even af of hier wat op gang komt.

Jemig hecamel, 5,5 jaar! Hoop dat de tweede sneller komt,zeker gelet ook op de hormonale ongemakken! Wat is trouwens ltt? Ken de afkorting niet. Nu even lief zijn voor jezelf. Is de eerste hij jullie uiteindelijk via de natuurlijke weg gegaan?

Ik snap het fuck it gevoel, dat had ik de laatste menstruatie ook. Ik heb ook best veel last van mijn hormonen. Wordt ook labieler, vooral rond mijn eisprong is het dramatisch.

Artic, klinkt ook heftig. Wel fijn dat je al wat onderzoeken hebt lopen. Lees goede verhalen over een hsg, hoop dat jij ook bij de gelukkigen gaat horen! Ik heb in de afgelopen twee jaren ook heel wat zwangerschapsaankondigingen en kraamvisitesgehad. Ik kan gelukkig blij zijn voor de anderen. Nu ook vijf vriendinnen zwanger. Ik ben blij voor ze, maar hoop ook dat ik niet weer alle kraamvisites met een lege buik hoef af te leggen. Maar weet ook dat ik dat wel weer overleef. Vind het altijd fijn om met de kleintjes te mogen knuffelen!
Succes morgen!
Wat goed dat je dit topic hebt geopend kippetje!
Lijkt mij ook fijn om mee te schrijven.
Wij zijn in februari een jaar bezig. Het lijkt misschien nog niet lang maar het voelt soms eeuwig.
In april en nu helaas weer tijdens de eerste echo geen goed nieuws, het was waarschijnlijk al met 5 weken gestopt met groeien. Nu aan het wachten tot het op gang komt, inmiddels al 12 pilletjes ingebracht over drie dagen.
Laten we met elkaar hoop houden dat het goed komt!
Waar zit jij nu in je cyclus kippetje?

Hecamel, wat mooi dat jullie wens na 5,5 jaar toch is uitgekozen. Maar wat een eindeloos geduld hebben jullie hiervoor moeten opbrengen.
Shit dat je ongesteld bent geworden. Op naar een nieuwe ronde.

Arctic, wij kennen elkaar natuurlijk van het wachtbankje. Ik hoop dat alles goed is gegaan vandaag en je niet al te veel pijn hebt! Mag je na de hsg tijdens je eisprong alweer voor gaan deze ronde?
@Kippetje, een LTT is een laparoscopische Tuba Test. Ze gaan dan kijken of de eileiders goed in elkaar zitten en of ze doorgankelijk zijn. Vorige keer leverde dat de zwangerschap van onze dochter op.
Echt bagger is dat dat je dan zo kneiter labiel wordt. Herken mezelf dan ook totaal niet. En ook nog eens lichamelijk heel veel pijn. Ben blij dat ik nu ongesteld ben wat dat betreft want de pijn is nu weer 3 weken weg.

@Moosforhappines1988: Het heeft ons 2 keer bijna ons huwelijk gekost. Heb me heel vaak afgevraagd waar we het nou voor deden. En of we dit wel moesten willen. Uiteindelijk (nadat we eigenlijk besloten hadden uit elkaar te gaan, want ik wilde toch het ziekenhuis weer in) bleek ik zwanger. Dus dat was wel een bizar verhaal. Ik had al een nieuwe woning en toen deed ik een test en bleek ik zwanger..... Zo gek kan het gaan.

Helaas ken ik de miskramen vanuit de tijd toen we voor onze dochter bezig waren. Toen heb ik er 5 gehad helaas. Nu gelukkig nog geen een. Je wordt op een gegeven moment zelfs bang om zwanger te worden. Ik vond het verschrikkelijk, dus kan me voorstellen waar jullie nu doorheen gaan. Dikke knuffels voor jullie beiden!!!

Hopelijk schrijven we hier snel met zijn allen over hoe veel last we hebben van misselijkheid en andere ongemakken in plaats van de teleurstelling iedere maand weer.
Gier vanmiddag de hsg gehad. Onderzoek zelf viel mij heel erg tegen
Op de uitslagen moeten we nog wachten tot het gesprek met mij arts op negentien december
@ Hecamel. Jemig wat heftig zeg maar o zo bijzonder dat je uiteindelijk wel zwanger bleek te zijn! Het is eigenlijk heel bizar dat een kinderwens je enerzijds heel erg kan verbinden maar soms ook een wig kan drijven. En heftig, 5 miskramen. Ik hoop dat het je nu bespaard blijft en je heel snel inderdaad mag 'klagen' over zwangerschapsdingetjes. Hoe lang ben je nu voor de tweede bezig? Heb je verder wel een steady cyclus?

@ Artic. Hoe is het gegaan vandaag?

@ Moos. Ja ik dacht trek de stoute schoenen eens aan. Misschien krijgen we een fijn groepje die in hetzelfde schuitje zitten en waar we ons hart kunnen luchten. Merk in mijn omgeving dat er niemand is die dit heeft meegemaakt. Dus je merkt dat mensen niet weten hoe ze moeten reageren en als ze al reageren dan is dat vaak net op een moment in de cyclus dat je het liefst met een dekentje op de bank en netflix weg wilt kruipen.

Ik hoop zo dat jouw miskraam snel mag komen. Het is zo ontzettend frustrerend om de zwangerschapshormonen nog te merken, terwijl je weet dat het nergens goed voor is. Hoop dat dosis 3 je gaat helpen! Wanneer moet je terug naar de gyn? Het jaar is echt zo'n moment he. Je hoort altijd dat de meeste mensen binnen een jaar zwanger zijn, maar als je dan zelf buiten dat percentage valt, is het best confronterend. Maar bekijk het ook positief, je bent wel vruchtbaar!!!!
Dus het gaat jullie lukken, dat weet ik zeker.

Ik zit nu net rond of na mijn eisprong. Ovulatietesten doen we niet (meer) aan. Ik heb dat een tijdje gedaan, maar werkte niet voor me. Ik was dan alleen maar gefocust op 'het moet nu' en was totaal niet meer aan het genieten (en ook niet om te genieten). Ik merk redelijk goed aan mijn lijf of mijn eitje er is of niet.
Meestal op dag 12 al. Mijn cyclus varieert dan ook wel van 24 tot 27 dagen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven