Hoofdpijn tweede trimester

08-12-2018 14:43 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik heb eigenlijk de hele zwangerschap al wat meer last van hoofdpijn maar nu is het al daaaagen intens.
De pijn zit steeds boven mijn linker oog... Iemand enig idee hoe dit komt? Of zelf ook gehad in zwangerschap?

Nu 19+2 zwanger.
Wat zegt je verloskundige er over?
Ik heb zelf migraine, ik altijd achter/boven mijn oog. Tijdens mijn zwangerschap was het minder vaak, maar had ik het wel. Het duurt dan dagen.

Bespreek het met je vk of ha. Hoewel als dat het is heb je pech. Ik mocht niets ervoor. Uitzitten dus.

*disclaimer, ik zeg niet dat je dat hebt, dit is mijn ervaring.
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Hormonale migraine kan plotseling opkomen tijdens de zwangerschap. In het tweede trimester gaan al je hormonen weer over de kop, dus het is een vrij logisch moment om hier last van te krijgen.

Sterkte.
Hoofdpijn tijdens zwangerschap kan door van alles komen. Heel onschuldig of juist ernstig (pre-eclampsie). Bespreek het vooral met je verloskundige.
Ik heb chronische migraine en die verergert tijdens mijn zwangerschappen ook door de hormonale veranderingen. Als je veel last hebt zou ik eens vragen of een arts iets kan voorschrijven wat kan tijdens de zwangerschap.
Ik had tijdens mijn zwangerschappen alleen in het 1e trimester last van migraine. Daarna niks meer tot na de bevalling. Verder alleen gewone hoofdpijn als ik niet genoeg dronk (oa doordat drinken me niet smaakte tijdens de zwangerschap. Drink jij genoeg water?
Ik mocht trouwens max 4x 2 paracetamol per dag. Dat helpt allleen niet voldoende tegen migraine helaas :(
Erizon schreef:
08-12-2018 17:01
Hoofdpijn tijdens zwangerschap kan door van alles komen. Heel onschuldig of juist ernstig (pre-eclampsie). Bespreek het vooral met je verloskundige.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven