Blaffende hond van de buren
dinsdag 11 december 2018 om 11:16
Hallo ik wordt knettergek van het geblaf van de hond (boxer) van onze buren.
Het gaat door merg en been en is vandaag om 7.30 begonnen en gaat tot 15.00 uur duren.
het gaat continu door. Als ik de buren er op aanspreek zeggen ze dat ze het weten en er niets aan kunnen doen.
Ja dat is lekker ik zit ermee, ik heb geopperd om de radio aan te laten. Maar dan zeggen ze dat de hond doof is
en het dus toch niet hoort.
Heeft iemand tips wat we eraan kunnen doen.
verhuizen is geen optie.
Het gaat door merg en been en is vandaag om 7.30 begonnen en gaat tot 15.00 uur duren.
het gaat continu door. Als ik de buren er op aanspreek zeggen ze dat ze het weten en er niets aan kunnen doen.
Ja dat is lekker ik zit ermee, ik heb geopperd om de radio aan te laten. Maar dan zeggen ze dat de hond doof is
en het dus toch niet hoort.
Heeft iemand tips wat we eraan kunnen doen.
verhuizen is geen optie.
dinsdag 11 december 2018 om 20:16
Ik heb 1 hond die verlatingsangst had. Zij is mishandeld, in het asiel terecht gekomen, en vervolgens met het vliegtuig naar mij toe gekomen. Een traumatische ervaring op zich. Ze durfde niet aangeraakt te worden, toenadering te zoeken. Ze lag hier dagenlang in haar eigen urine. Vreselijk triest. Die oergeluiden van angst die ze kon maken.. hartverscheurend. Na een (half)jaar vertrouwde ze mij, maar omdat ze zo onzeker was kreeg ze het idee dat ze mij nodig had om te overleven. Elke sec van de dag. Mijn vertrek betekende voor haar; geen liefde, geen eten, geen veiligheid. Ze werd ook extreem aanhankelijk. Als ze ook maar een beetje het idee kreeg dat ik kon vertrekken klemde ze haar poten om mijn benen heen. Bij haar was het echt angst. Ze jankte niet eens zo als ze alleen was, maar ze kauwde te hard op haar eigen poten. Ze verscheurde haar mandje terwijl ze extreem veel hijgde. Na een jaar trainen kon ze een uurtje alleen zijn want ze begon te wennen. Minuut per minuut. De huissituatie moet zo veilig mogelijk zijn. Denk kleine dingen; een wasmachine die piept kan al triggeren. (Voor een schrikachtige hond) Altijd de paniek voor zijn. Gaan en terug komen moet normaal worden. Nooit te vrolijk doen als je terug komt, te dramatisch zijn. Soms sturen mensen mij een filmpje op van de hond die blaft wanneer hij alleen is. Daar kan ik soms al aan zien of het angst of boosheid is. 'Potverdorie waar is iedereen' blaf. Voor het raam staren. Een roedeldier zonder roedel. Zo hoort het niet voor het beest, en hij pikt het niet. Omdat de mensen vaak reageren op de blaf schreeuwt hij maar zo hard mogelijk. (daarom is het ook altijd het beste even te wachten tot de hond stil is voor je binnenkomt) want hij roept je terug. Het kan gewoon ongezelligheid zijn. Bij 'niet alleen kunnen zijn' is er geen grote angst. Het kan wel enorm verschillen per hond en situatie. Ik heb eens iemand geholpen waarvan uiteindelijk een furreal pratende papegaai knuffel het wondermiddel bleek.noa schreef: ↑11-12-2018 19:41Zou je uit kunnen leggen wat het verschil is tussen verlatingsangst en niet alleen kunnen zijn?
En met je eens hoor, hier ook n hondje dat niet alleen kan zijn en het ook bijna nooit is. Laatst kwam het voor dat hij een aantal dagen 6 uur lang alleen thuis moest zijn. Heb hem toen iedere ochtend naar de doggy daycare gebracht.
dinsdag 11 december 2018 om 20:20
Petje af Sjulia wat je bij die hond bereikte! Hoe kom je erbij om zo'n hond te kopen? En heb je haar nog?
Ik heb drie honden, een paar maanden terug had ik er nog vier, een is helaas overleden. En tegenwoordig heb ik er ook een kat bij. Mijn dieren zijn dus nooit alleen en blaffen ook niet als ik weg ben. Ja, alleen als ze iemand op straat voorbij zien wandelen. Dan moeten ze effe een grote bek open trekken.
Grote bek open trekken is nu eenmaal mooi om te doen kennelijk.
Ik heb drie honden, een paar maanden terug had ik er nog vier, een is helaas overleden. En tegenwoordig heb ik er ook een kat bij. Mijn dieren zijn dus nooit alleen en blaffen ook niet als ik weg ben. Ja, alleen als ze iemand op straat voorbij zien wandelen. Dan moeten ze effe een grote bek open trekken.
dinsdag 11 december 2018 om 20:47
Ik ben zelf geen voorstander van (zielige) honden uit het buitenland halen.
Je creeert een vraag naar zulke honden ermee.
Mensen in het buitenland zien er geld in , of komen op een makkelijke en goedkope manier van hun slechte honden af.
anoniem_180388 wijzigde dit bericht op 11-12-2018 20:47
0.28% gewijzigd
dinsdag 11 december 2018 om 20:47
Ja ik had ergens gelezen dat jij er ook veel had! Leuk hoor. Ik heb haar nog steeds. Ik heb haar gekozen omdat ik haar al een paar keer ontmoet had. Ze was het probleemhondje uit het asiel. Ze durfde niks. Niet met andere honden spelen, niet rondom mensen zijn. Veel gegil. Maar na een paar ontmoetingen legde ze haar koppie op mijn knie en ik werd er zo emotioneel van. Ik vond het zo'n extreem lieve toenadering, en zo knap dat ze het durfde. Dus toen besloot ik het maar te proberen. De arts had het al over inslapen, omdat het gewoon zo ernstig was, niet leefbaar. Normaal zou ik daar niet zomaar mee eens zijn maar ik snapte het wel in dit geval. In het begin het zelfs overwogen.. Eerste half jaar was een drama. Ze had nog nooit in een huis geleefd en ze vond alles eng. ik begon epilepsie te vermoeden, maar het was stress. Overal plas. De banken, de matrassen. En corrigeren kon ze echt nog niet aan. Gelukkig na een paar weken weer wat signalen van vertrouwen. Weer dat koppie op mijn knie. Af en toe kon ze even een likje aan me geven (en daarna weg rennen) Ze is nu erg vrolijk. Aanhankelijk. Maar altijd nog angstig. Als ik haar moet douchen ziet ze dat als mishandeling en is ze weer even helemaal van de wereld. Dit jaar voor het eerst een kerstboom genomen, want ik weet hoe ze kan reageren op 'nieuw'iones schreef: ↑11-12-2018 20:20Petje af Sjulia wat je bij die hond bereikte! Hoe kom je erbij om zo'n hond te kopen? En heb je haar nog?
dinsdag 11 december 2018 om 20:51
Die vraag hoef je niet te creëren. Er zijn extreem veel zwerfhonden die wij allemaal castreren. Zodat het stopt. Wij fokken niet. Geld? Ha. 300 euro adoptie kosten dekt niet eens wat wij uitgaven aan de hond. De castratie, het voedsel, de operaties. De reis. Bijna elke stichting leeft op donaties want op elke adoptie draai je verlies.
dinsdag 11 december 2018 om 20:54
Neoflux schreef: ↑11-12-2018 16:20Het is een correctie op ongewenst gedrag. Heb je wel eens gezien hoe correcties er in de natuur aan toe gaan? Écht iets minder lief hoor. Maargoed, als jij een betere oplossing weet voor buren die kennelijk te laks zijn om echt moeite in het dier te steken, TO wilt het vast graag horen.
Maar een hond opsluiten in een huis en dan zelf weggaan is geen natuurlijke situatie, dus niet vergelijkbaar.
dinsdag 11 december 2018 om 20:56
En, is de stichting binnenkort niet meer nodig dan?Zwerfhonden op?Sjulia schreef: ↑11-12-2018 20:51Die vraag hoef je niet te creëren. Er zijn extreem veel zwerfhonden die wij allemaal castreren. Zodat het stopt. Wij fokken niet. Geld? Ha. 300 euro adoptie kosten dekt niet eens wat wij uitgaven aan de hond. De castratie, het voedsel, de operaties. De reis. Bijna elke stichting leeft op donaties want op elke adoptie draai je verlies.
dinsdag 11 december 2018 om 21:06
Ik heb meegeholpen aan adopties van meer dan duizend honden. Dat zijn duizend verbeterde levens. En ook duizend honden die zich niet meer kunnen voortplanten. Als wij die niet hadden geholpen waren er nu veel meer honden. Landen hebben andere oplossingen. Namelijk; doodmaken. En denk maar niet dat verantwoordelijke artsen met een spuitje klaar staan. Dat zijn gewoon hakkers die geen idee hebben wat ze doen. Soms is het niet eens meer nodig ze af te maken, dan heeft de meneer de honden zonder voedsel een paar dagen alleen gelaten waardoor de pups al aangevreten zijn. Waarom vind jij het een betere oplossing ze af te maken als een humane oplossing bestaat? Gelukkige honden, gelukkige mensen? Het fokken op rassen doen wij niet. Dat doet de buitenwereld. Het is logischer daar moeite mee te hebben. Er zijn al genoeg honden op de wereld.
dinsdag 11 december 2018 om 21:09
Sjulia schreef: ↑11-12-2018 21:06Ik heb meegeholpen aan adopties van meer dan duizend honden. Dat zijn duizend verbeterde levens. En ook duizend honden die zich niet meer kunnen voortplanten. Als wij die niet hadden geholpen waren er nu veel meer honden. Landen hebben andere oplossingen. Namelijk; doodmaken. En denk maar niet dat verantwoordelijke artsen met een spuitje klaar staan. Dat zijn gewoon hakkers die geen idee hebben wat ze doen. Soms is het niet eens meer nodig ze af te maken, dan heeft de meneer de honden zonder voedsel een paar dagen alleen gelaten waardoor de pups al aangevreten zijn. Waarom vind jij het een betere oplossing ze af te maken als een humane oplossing bestaat? Gelukkige honden, gelukkige mensen? Het fokken op rassen doen wij niet. Dat doet de buitenwereld. Het is logischer daar moeite mee te hebben. Er zijn al genoeg honden op de wereld.
Je kan beter in het land van herkomst aan bieden de honde te laten castreren.Of diervriendelijk een spuitje te geven.
Verder geen honden hierheen halen, zo komen die landen er te makkelijk vanaf.
Bovendien , vaak zijn het nog honden met probleemgedrag en niet iedere bas weet dar me om te gaan.
Gevolg buurtoverlast.
In Nederland hebben we genoeg honden, er hoeft echt geen aanbod van zielige honden uit het buitenland gecreeert te worden.
Kijk in de asiels en op martkplaats: honden genoeg!!
dinsdag 11 december 2018 om 21:10
dinsdag 11 december 2018 om 21:14
Nee, ik denk dat zo'n stichting zelf de vraag creert.
Mensen denken een goede daad te doen door zo'n mormel hierheen te halen.
Bij die stichting kunnen we goedkoop onze slechte honden kwijt.
En de marktplaats en asielhonden krijgen nog minder kansen.
dinsdag 11 december 2018 om 21:15
Ik schreef dat ik nu in afwachting was van verdere stappen m.b.t. buurtbemiddeling. Toevallig kwamen de vrijwilligers net aan de deur. Ze hadden een verkeerd telefoonnummer van die vrouw en konden haar niet bereiken, daarom uiteindelijk maar nog een keer daar aan de deur gegaan (die vrijwilligers komen uit andere plaatsen, moesten dus speciaal een keer extra deze kant op). Ze wil zowaar meewerken en er wordt een gesprek gepland. Ik ben heel benieuwd, vind het ook heel spannend, want het zijn toch een beetje asociale mensen in mijn ogen. Ik heb deze vrouw twee keer 'gesproken', zij praatte over mij en langs mij heen tegen haar kinderen, alsof ik er helemaal niet bij was, heel raar.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 11 december 2018 om 21:17
Je weet niet hoe het werkt. Vriendelijk een spuitje geven moet door artsen worden gedaan. Weinig dierenartsen in het buitenland zullen dat werk gaan doen ( en al helemaal niet voor een hongerloontje) Straathonden doodmaken is namelijk erg laag slecht betaald werk. Nu doen mensen het die nergens voor zijn opgeleid. Die honden sterven niet vredig want er wordt maar op ingehakt door iemand die niet weet hoe het moet, en het vaak ook niet boeit. Sommige asielen in het buitenland krijgen wel subsidie van het land. Alle honden waarmee ik werk worden in hun eigen land gecastreerd. Ze komen niet in Nederlandse asielen aan. Ze worden ook in eigen land aangeboden en geadopteerd. Elke adoptie is een mini cursus met veel informatie die je moet kennen en begrijpen. Hondentherapeut staat klaar. Honden worden terug genomen als het niet gaat. Dat gebeurt erg weinig. Want de meeste honden passen zich prima aan.miedo schreef: ↑11-12-2018 21:09Je kan beter in het land van herkomst aan bieden de honde te laten castreren.Of diervriendelijk een spuitje te geven.
Verder geen honden hierheen halen, zo komen die landen er te makkelijk vanaf.
Bovendien , vaak zijn het nog honden met probleemgedrag en niet iedere bas weet dar me om te gaan.
Gevolg buurtoverlast.
In Nederland hebben we genoeg honden, er hoeft echt geen aanbod van zielige honden uit het buitenland gecreeert te worden.
Kijk in de asiels en op martkplaats: honden genoeg!!
dinsdag 11 december 2018 om 21:19
Behalve als de baas het wel goed vind dat de hond de hele dag blaft, overal poept en tegen mensen opspringt.En de buurt er last van heeft.Sjulia schreef: ↑11-12-2018 21:17Je weet niet hoe het werkt. Vriendelijk een spuitje geven moet door artsen worden gedaan. Weinig dierenartsen in het buitenland zullen dat werk gaan doen ( en al helemaal niet voor een hongerloontje) Straathonden doodmaken is namelijk erg laag slecht betaald werk. Nu doen mensen het die nergens voor zijn opgeleid. Die honden sterven niet vredig want er wordt maar op ingehakt door iemand die niet weet hoe het moet, en het vaak ook niet boeit. Sommige asielen in het buitenland krijgen wel subsidie van het land. Alle honden waarmee ik werk worden in hun eigen land gecastreerd. Ze komen niet in Nederlandse asielen aan. Ze worden ook in eigen land aangeboden en geadopteerd. Elke adoptie is een mini cursus met veel informatie die je moet kennen en begrijpen. Hondentherapeut staat klaar. Honden worden terug genomen als het niet gaat. Dat gebeurt erg weinig. Want de meeste honden passen zich prima aan.
dinsdag 11 december 2018 om 21:19
Succes YellaYella78 schreef: ↑11-12-2018 21:15Ik schreef dat ik nu in afwachting was van verdere stappen m.b.t. buurtbemiddeling. Toevallig kwamen de vrijwilligers net aan de deur. Ze hadden een verkeerd telefoonnummer van die vrouw en konden haar niet bereiken, daarom uiteindelijk maar nog een keer daar aan de deur gegaan (die vrijwilligers komen uit andere plaatsen, moesten dus speciaal een keer extra deze kant op). Ze wil zowaar meewerken en er wordt een gesprek gepland. Ik ben heel benieuwd, vind het ook heel spannend, want het zijn toch een beetje asociale mensen in mijn ogen. Ik heb deze vrouw twee keer 'gesproken', zij praatte over mij en langs mij heen tegen haar kinderen, alsof ik er helemaal niet bij was, heel raar.
Heb hier in de buurt ook veel blaffers.
Het is veel mensen hier niet gegeven hun hond fatsoenlijk op te kunnen voeden hier.
en ik ben geen hondenhater hoor.
Ik maak lange wandelingen met de hond van kennissen, maar dat beest is ook gewoon opgevoed en wordt ook niet dagen aan haar lot overgelaten omdat de bazen buiten de deur denken te kunnen werken.
dinsdag 11 december 2018 om 21:23
Dat heeft niks te maken met de afkomst van de hond. Ook een getrainde golden retriever met stamboom poept en springt. Jij hebt moeite met hoe mensen hun hond opvoeden, dat is een ander probleem.
dinsdag 11 december 2018 om 22:15
Sjulia, respect voor jou.
Ik denk dat maar weinig mensen op kunnen brengen wat jij doet.
Als ik het zo lees dan is onze hond teveel gewend om niet alleen te zijn (en verwend). Maar nu ik jou zo lees moet ik niet klagen.
En wat adoptie uit het buitenland betreft, ik dacht eerst ook zo als Miedo. Nu ik het van dichtbij heb gezien hoe het werkt, ben ik voorstander.
Als ik het zo lees dan is onze hond teveel gewend om niet alleen te zijn (en verwend). Maar nu ik jou zo lees moet ik niet klagen.
En wat adoptie uit het buitenland betreft, ik dacht eerst ook zo als Miedo. Nu ik het van dichtbij heb gezien hoe het werkt, ben ik voorstander.
Cum non tum age
dinsdag 11 december 2018 om 22:31
Je vergeet het overmatig blaffen.
Nee, ik heb moeite met honden die uit een slecht nest komen.En die jij dan naar Nederland meent te moeten halen.
dinsdag 11 december 2018 om 22:55
Honden zijn nog prima te trainen, ook op oudere leeftijd.
Je weet geen eens waar je over praat, je hebt het allemaal zelf ingevuld en bedacht.
Gelukkig bepaal jij in ieder geval niks en ga ik gewoon op weg naar de volgende duizend adopties.
En niet alleen voor Nederland.
Dank jenoa schreef: ↑11-12-2018 22:15Sjulia, respect voor jou.
Je zou kunnen proberen je minder te laten volgen door de hond. (Maar misschien doe je dat al, geen idee)
En af en toe even uit het zicht verdwijnen. En niet wanneer je de kamer binnenkomt uitgebreid groeten. Er staan op internet ook wel veel goede tips over.
dinsdag 11 december 2018 om 23:14
Een anti blaf band is van de zotte en het alleen op opperen vind ik bizar en echt harteloos.
Denk eens aan dat arme beest, die blaft omdat ie heel bang/zenuwachtig is alleen.
Dit is het probleem van de buren, dat kunnen ze niet de hond zijn probleem maken door een blafband om te doen.
Ik zou de dierenbescherming bellen. Deze kunnen om de tafel met eigenaar. De eigenaar wilde een hond, dus zal moeten nadenken over oplossingen. Zo moeilijk is het niet, hij kan naar een dagopvang of een oppas of ze moeten vrij nemen om hem te trainen in het alleen thuis zijn.
-
woensdag 12 december 2018 om 07:50
woensdag 12 december 2018 om 08:04
Ga toch weg gekkie, heb zelf 4 honden die prima alleen thuis kunnen zijn. Ik denk hier mee met de TO die kennelijk lakse buren heeft, zie je die trainingen wat iedereen hierboven beschrijft deze mensen al toepassen? Of nog gekker, zelf de hond in huis nemen zodat hij niet meer blaft?? Klinkt allemaal heel romantisch en dieren lievend, maar in de praktijk werkt het net een tikkie anders.nina1966 schreef: ↑11-12-2018 20:04Ach omdat je toch de natuur er bij haalt. Blaffen word niet afgestraft in de natuur Er zijn trouwens ook geen deuren die op slot zijn. In de natuur is het de leider die afstraft en dan ook een geur afgeeft waardoor de bestrafte weet waarom. Doet zo'n band niet en de hond weet dus niet waarom. Dat is het weghalen van het gevolg, niet van de oorzaak.
Echt jij bent voor honden wat redbull voor kinderen is.