Geen piek - ovulatietesten
woensdag 12 december 2018 om 10:29
Hoi,
Mijn man en ik zijn sinds juni bezig proberen zwanger te worden. We zijn nu dus een half jaar bezig. Vorige week woensdag ben ik gestart met ovulatietesten van Sensitest. Ik had er positieve reacties over gehoord, en niet geschoten is altijd mis.
Mijn probleem is alleen dat ik geen piek kan vinden. Er verschijnen wel hele lichte streepjes, maar geen donkere- zoals volgens de test zou moeten.
Heeft iemand ervaring met deze ovulatietesten (de dipsticks). Ik begin zo langzaam te denken dat er iets mis is met mij…
Alvast bedankt!
Mijn man en ik zijn sinds juni bezig proberen zwanger te worden. We zijn nu dus een half jaar bezig. Vorige week woensdag ben ik gestart met ovulatietesten van Sensitest. Ik had er positieve reacties over gehoord, en niet geschoten is altijd mis.
Mijn probleem is alleen dat ik geen piek kan vinden. Er verschijnen wel hele lichte streepjes, maar geen donkere- zoals volgens de test zou moeten.
Heeft iemand ervaring met deze ovulatietesten (de dipsticks). Ik begin zo langzaam te denken dat er iets mis is met mij…
Alvast bedankt!
woensdag 12 december 2018 om 10:45
@lilalinda
Ben ik deze maand ook mee gestart. Ik moet wel wat secuurder zijn wat het tijdstip van temperaturen betreft. Ik heb ook gelezen dat je zeker 2 á 3 maanden moet temperaturen voordat je een conclusie kunt trekken.
Wat temperaturen betreft ben ik ook nog steeds niet ineens hoger dan dr afgelopen 2,5 weken. Dus dat klopt dan wel weer met het nog niet vinden van een piek...
Ben ik deze maand ook mee gestart. Ik moet wel wat secuurder zijn wat het tijdstip van temperaturen betreft. Ik heb ook gelezen dat je zeker 2 á 3 maanden moet temperaturen voordat je een conclusie kunt trekken.
Wat temperaturen betreft ben ik ook nog steeds niet ineens hoger dan dr afgelopen 2,5 weken. Dus dat klopt dan wel weer met het nog niet vinden van een piek...
woensdag 12 december 2018 om 10:47
woensdag 12 december 2018 om 10:49
Hoe weet je dan dat je een eisprong had? Als je weet dat je een eisprong hebt en wanneer, dan hoef je toch niet meer te testen?
woensdag 12 december 2018 om 11:18
woensdag 12 december 2018 om 11:38
Dierends schreef: ↑12-12-2018 11:18@Pandax
Dat is waar. Ik ging er eigenlijk vanuit dat het zo'n 14 dagen was voordat ik ongesteld word. En dat kwam tot nu toe wel redelijk overeen met de datum in de app. Maar omdat ik nog geen hele regelmatige cyclus heb (tussen de 29 en 33 dagen), wil ik het iets beter timen
Natuurlijk komt dat overeen met de datum in de app, de app is geprogrammeerd op het gemiddelde van 14 dagen
woensdag 12 december 2018 om 11:54
Haha, dat is natuurlijk ook zo. Wist ik ook wel. Ik ben gewoon op zoek naar een beetje zekerheid en ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met deze ovulatietesten.Pandax schreef: ↑12-12-2018 11:38Natuurlijk komt dat overeen met de datum in de app, de app is geprogrammeerd op het gemiddelde van 14 dagenHet gebeurt regelmatig dat een eisprong niet 14 dagen voor de menstruatie is maar 8 of 9 dagen. Test nog even door, je hebt best kans dat jouw LH-piek nog komt.
woensdag 12 december 2018 om 12:00
Zoals Pandax al aangeeft, gaan de apps uit van de gemiddelde eisprong op dag 14. Veel apps passen de voorspellingen aan als je zelf extra info invoert, bv nav ovulatietesten / temperaturen.
Ik zou dus ook nog even doortesten! Zelf heb ik overigens nog nooit een heel donkere streep gehad. Wel ongeveer gelijk aan de controlestreep. Het verschilde ook nog per merk en per maand.
Ik zou dus ook nog even doortesten! Zelf heb ik overigens nog nooit een heel donkere streep gehad. Wel ongeveer gelijk aan de controlestreep. Het verschilde ook nog per merk en per maand.
woensdag 12 december 2018 om 12:05
Gewoon doortesten idd. Niet van die app uitgaan. Deed ik in het begin ook, maar uiteindelijk bleek dat ik veel later ovuleer dan de gemiddeldes. Ik begon met action ovulatietesten, maar vond het heel moeilijk inschatten wanneer de streep nou echt donker genoeg was. Uiteindelijk ben ik overgestapt naar de smileys van clearblue en binnen 3 maanden was het raak.
woensdag 12 december 2018 om 13:30
Je kunt naast de testen ook kijken naar je cervix slijm en de stand van je cervix:
Als je cervix heel hoog zit je cervix slijm hebt wat lijkt op rauw eiwit, dan springt er op zeer korte termijn een ei.
En als je gaat tempen: als je na één temp dip, drie achtereenvolgende temperaturen hebt die significant hoger zijn als de dip, dan is dat de bevestiging dat ovulatie heeft plaatsgevonden.
En knaltesten zeggen ook niet alles:
Heb in september nooit een knaltest gehad (blijkbaar krijg ik geen knaltesten)
maar was wel zwanger
Als je cervix heel hoog zit je cervix slijm hebt wat lijkt op rauw eiwit, dan springt er op zeer korte termijn een ei.
En als je gaat tempen: als je na één temp dip, drie achtereenvolgende temperaturen hebt die significant hoger zijn als de dip, dan is dat de bevestiging dat ovulatie heeft plaatsgevonden.
En knaltesten zeggen ook niet alles:
Heb in september nooit een knaltest gehad (blijkbaar krijg ik geen knaltesten)
maar was wel zwanger
woensdag 12 december 2018 om 15:50
Ik gebruik deze testen ook. Mijn eisprong blijkt later te zijn dan mijn app aangeeft. Was ook een beetje moedeloos deze ronde maar uiteindelijk op dag 22 een positieve ovulatietest. Vorige ronde geen testen gebruik en de ronde daarvoor had ik op dag 16 een positieve test. Kan dus wel eens wat later zijn. Als je een positieve test hebt zie je dat echt wel. Ik bewaarde mijn testen zodat ik ze naast elkaar kon leggen en zag hem dan mooi oplopen!
woensdag 12 december 2018 om 15:58
Heb ze wel gebruikt.
In ieder geval doortesten. Je hoeft niet per se zo'n donker streepje te hebben als er maar een duidelijke piek is.
Sommige vrouwen hebben een kortere en andere een langere LH piek. Probeer dus in ieder geval 2x per dag te testen en zorg dat je urine steeds ongeveer even geconcentreerd is. Anders krijg je ook een vertekend beeld. Succes!
In ieder geval doortesten. Je hoeft niet per se zo'n donker streepje te hebben als er maar een duidelijke piek is.
Sommige vrouwen hebben een kortere en andere een langere LH piek. Probeer dus in ieder geval 2x per dag te testen en zorg dat je urine steeds ongeveer even geconcentreerd is. Anders krijg je ook een vertekend beeld. Succes!
woensdag 12 december 2018 om 16:12
Ik had bij dezelfde ovulatietesten ook hele lichte streepjes. Als ik echter heeeeel goed keek en ze op een bepaalde manier in het licht hield, kon ik er wel een soort van piek uithalen, die ook redelijk overeen kwam met mijn lichamelijke symptomen en qua timing goed klopte (steeds 14 dagen later mijn menstruatie). Maar een echt duidelijke piek kreeg ik gewoon niet, daar bleven ze te licht voor. Ik kreeg destijds (toen ik nog meeschreef in een zwanger worden topic) de tip om de testen van clearblue (met die smileys) te gebruiken omdat die een stuk duidelijker zijn. Heb die zelf echter nooit uitgeprobeerd, maar wie weet werken die voor jou beter dan die van Sensitest?