Blunder gemaakt door afleiding
woensdag 19 december 2018 om 19:04
Telefoon, handig dat zeker maar ook wel afleidend.
Was in druk gesprek met mijn moeder, over de kerstdagen, als we naar huis gaan. We waren geweest bij een kerst knutselmiddag voor kinderen in ons buurthuis.
Dochtertje van vier is weer lekker aan het tegenwerken als we de jassen aantrekken. 'Mama ik niet, mama ik wil niet, mama!' Maar een streng woordje helpt. Met de telefoon geklemd tussen schouder en hoofd help ik mijn dochtertje met haar sjaal en muts. Buiten bij de fiets trek ik de jas capuchon nog over haar muts want het regent. Dochter wurmt zich in het rond, waarom ?
Pas thuis merk ik waarom ze zo tegenwerkte en wurmde, had haar een verkeerd jasje aan laten trekken
ook de sjaal om laten doen en muts op die er in zaten. Helemaal afgeleid
Bijna dezelfde jas, kleur, model en maat. Jas lijkt redelijk schoon zo geen zorgen erom. Alleen de must.. tja nou ja het kindje zal vast geen beetjes hebben.
Net een bericht geplaatst op de buurthuis facebook pagina. Nu maar wachten..
Er kwamen niet alleen ouders uit onze wijk maar ook uit andere wijken.
Was in druk gesprek met mijn moeder, over de kerstdagen, als we naar huis gaan. We waren geweest bij een kerst knutselmiddag voor kinderen in ons buurthuis.
Dochtertje van vier is weer lekker aan het tegenwerken als we de jassen aantrekken. 'Mama ik niet, mama ik wil niet, mama!' Maar een streng woordje helpt. Met de telefoon geklemd tussen schouder en hoofd help ik mijn dochtertje met haar sjaal en muts. Buiten bij de fiets trek ik de jas capuchon nog over haar muts want het regent. Dochter wurmt zich in het rond, waarom ?
Pas thuis merk ik waarom ze zo tegenwerkte en wurmde, had haar een verkeerd jasje aan laten trekken
Net een bericht geplaatst op de buurthuis facebook pagina. Nu maar wachten..
woensdag 19 december 2018 om 21:14
Nou nou. Hoe dramatisch. Ik was zelf nog maar een tiener. Ik wist gewoon niet hoe het moest. Ik had haast omdat ik het wel even zou doen. Mijn hoogste prioriteit des tijds was de Donald duck uitlezen dus je reactie is:
Ik merk het al. Het wordt een zeik topic.
Laaaaaaat maaaaaar.
anoniem_353175 wijzigde dit bericht op 19-12-2018 21:18
15.70% gewijzigd
woensdag 19 december 2018 om 21:16
Ik moest er wel even om lachen hoor.
Het kind van mijn vriendin is nog steeds een super lief kind en heeft er niks aan over gehouden hoor. Als ik het verhaal vertel, moet hij er zelf ook om lachen. Hij is inmiddels 20 jaar en een stuk om te zien.
woensdag 19 december 2018 om 21:18
Wat een gezeur.
We zijn allemaal mensen en doen soms dingen die niet echt handig zijn.
Mijn kinderen zijn volwassen en aardig opgedroogd, maar toen ze klein waren heb ik ook dingen gedaan die niet zo slim waren.
Een kind ooit vergeten en er pas in de auto achter komen dat hij nog op de stoep stond. ( ik was te druk met boodschappen inladen)
Toen mijn jongste 3 was naar buiten lopen om iets weg te gooien en de deur achter mij dicht horen slaan. Toen was mijn kind dus een tijd alleen thuis, huilend en in paniek.
En als ik nog even nadenk zijn er vast nog wel meer dingen die ik fout gedaan heb omdat ik afgeleid was of andere dingen even belangrijker vond.
donderdag 20 december 2018 om 06:48
donderdag 20 december 2018 om 08:08
Ik snap dat nooit zo goed, leg die telefoon gewoon aan de kant en geef je kind de aandacht die het nodig heeft.
Ik zie het bij ons in het restaurant zo vaak, ouders die met kind komen eten maar de hele tijd op de telefoon zitten, en dan vaak ook nog tegen het kind dat het de mond even dicht moet houden.
En de laatste alinea van sugarmiss.
Ik zie het bij ons in het restaurant zo vaak, ouders die met kind komen eten maar de hele tijd op de telefoon zitten, en dan vaak ook nog tegen het kind dat het de mond even dicht moet houden.
En de laatste alinea van sugarmiss.
donderdag 20 december 2018 om 09:59
donderdag 20 december 2018 om 10:10
Ik vrees dat je zelf de enige bent die dit hilarisch vindt.
Je denkt vast ook dat je het hilarisch hebt opgeschreven, maar dat is ook niet het geval.
Enorm storend dat domme gebel, terwijl je dat ook thuis had kunnen doen. Ben je ook zo’n type dat bellend bij de caissière van de Appie afrekent en niet doorheeft dat dat waanzinnig onaangepast gedrag is?
Je denkt vast ook dat je het hilarisch hebt opgeschreven, maar dat is ook niet het geval.
Enorm storend dat domme gebel, terwijl je dat ook thuis had kunnen doen. Ben je ook zo’n type dat bellend bij de caissière van de Appie afrekent en niet doorheeft dat dat waanzinnig onaangepast gedrag is?
donderdag 20 december 2018 om 10:15
donderdag 20 december 2018 om 10:16
Vind het ook wel apart dat je totaal niks schrijft over het andere kind. Wanneer jij een verkeerde jas meeneemt betekent dat dus dat dat andere kindje daar zonder jas staat. Dat lijkt mij nog wel het vervelendst, misschien waren ze wel op de fiets. Het feit dat het een schone jas is zou mij niet zo opvallen. Hoe ver weg was dat buurthuis? Klinkt alsof het redelijk dichtbij was, het is namelijk een 'buurt'huis. Snap niet dat je dan niet gelijk teruggegaan bent? misschien was die moeder daar nog wel aan het zoeken. Lijkt me dat je dan sneller resultaat hebt dan een bericht op facebook.
donderdag 20 december 2018 om 10:45
Als ik die moeder was dan was ik inderdaad even bij het buurthuis blijven wachten, in de veronderstelling dat diegene meteen rechtsomkeert zou maken zodra ze de vergissing opmerkte. Dat is namelijk wat ik zelf ook zou doen.tulpje21 schreef: ↑20-12-2018 10:16Vind het ook wel apart dat je totaal niks schrijft over het andere kind. Wanneer jij een verkeerde jas meeneemt betekent dat dus dat dat andere kindje daar zonder jas staat. Dat lijkt mij nog wel het vervelendst, misschien waren ze wel op de fiets. Het feit dat het een schone jas is zou mij niet zo opvallen. Hoe ver weg was dat buurthuis? Klinkt alsof het redelijk dichtbij was, het is namelijk een 'buurt'huis. Snap niet dat je dan niet gelijk teruggegaan bent? misschien was die moeder daar nog wel aan het zoeken. Lijkt me dat je dan sneller resultaat hebt dan een bericht op facebook.
donderdag 20 december 2018 om 10:48
Dit. Behoorlijk aso dat je niet meteen terug gegaan bent.tulpje21 schreef: ↑20-12-2018 10:16Vind het ook wel apart dat je totaal niks schrijft over het andere kind. Wanneer jij een verkeerde jas meeneemt betekent dat dus dat dat andere kindje daar zonder jas staat. Dat lijkt mij nog wel het vervelendst, misschien waren ze wel op de fiets. Het feit dat het een schone jas is zou mij niet zo opvallen. Hoe ver weg was dat buurthuis? Klinkt alsof het redelijk dichtbij was, het is namelijk een 'buurt'huis. Snap niet dat je dan niet gelijk teruggegaan bent? misschien was die moeder daar nog wel aan het zoeken. Lijkt me dat je dan sneller resultaat hebt dan een bericht op facebook.
Ik zou behoorlijk balen als iemand de jas van mijn dochter had meegenomen. Maar kennelijk maakt dat jou niet uit, zolang de jas maar schoon is?
donderdag 20 december 2018 om 11:18
Een dagboek geeft geen antwoord. Dat heeft TO wel nodig blijkbaar. TO: ga zsm die jas terugbrengen naar het buurthuis! Dat is de plek waar hij gezocht wordt, niet op Facebook.
Er is nu dus een ander kind zonder jas door de regen naar huis gegaan, want het is natuurlijk niet zo dat die andere ouder dan maar een willekeurige andere jas gaat 'lenen'. Ik snap echt niet dat je daar niet bij stilstaat.
donderdag 20 december 2018 om 12:42
Ik heb geeneens facebook en het zou ook niet in me opkomen om daar op zoek te gaan naar mijn jas die meegenomen is door een ander. Lekker naar huis gaan, iets op facebook en het vivaforum zetten vind ik heel asociaal.
donderdag 20 december 2018 om 19:22
Zoals mijn oma me al leerde:koko67 schreef: ↑19-12-2018 21:18Wat een gezeur.
We zijn allemaal mensen en doen soms dingen die niet echt handig zijn.
Mijn kinderen zijn volwassen en aardig opgedroogd, maar toen ze klein waren heb ik ook dingen gedaan die niet zo slim waren.
Een kind ooit vergeten en er pas in de auto achter komen dat hij nog op de stoep stond. ( ik was te druk met boodschappen inladen)
Toen mijn jongste 3 was naar buiten lopen om iets weg te gooien en de deur achter mij dicht horen slaan. Toen was mijn kind dus een tijd alleen thuis, huilend en in paniek.
En als ik nog even nadenk zijn er vast nog wel meer dingen die ik fout gedaan heb omdat ik afgeleid was of andere dingen even belangrijker vond.
Denk al vóór ge doende bent,
En doende, denk dan nóg!
Oma's waren zo dom nog niet.
Ofwel: houd je hersen bij datgene wat je doet, en doe niks impulsief, maar neem een momentje om even na te denken...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
donderdag 20 december 2018 om 20:50
Ik neem aan dat de jas, muts en sjaal van to haar kind met dat andere kind zijn meegegaan.
Betty White: "Once you go blackberry... Hmmmmmhmmmm"
donderdag 20 december 2018 om 21:25
Snoesje666 schreef: ↑20-12-2018 20:50Ik neem aan dat de jas, muts en sjaal van to haar kind met dat andere kind zijn meegegaan.
Zelfs al zou er een jasje overblijven dat erg op dat van mijn kind leek, dan zou ik dat toch niet zomaar zondermeer meenemen hoor.
vrijdag 21 december 2018 om 10:02
Er komt weer een artikeltje in de Viva aan! Met een echte opinie-peiling onder De Moeders Van Nu!Tijdschriftenverslindster schreef: ↑20-12-2018 21:31Ik kan maar één reden bedenken waarom je voor dit 'probleem' speciaal een account aanmaakt.