Oud en nieuw met vriend + zijn vriendin?
zondag 23 december 2018 om 21:54
Hallo,
Mijn vriend is wezen drinken met een vriendin van hem, zij woont op kamers in Amsterdam voor haar studie.
Hij vraagt me net of ik het leuk zou vinden om dus samen met zijn vriendin, in Amsterdam het nieuwjaar te vieren. (Zijn vriendin heeft het voorgesteld).
In eerste instantie zouden we het bij mij thuis vieren, met mijn ouders.
Ik ben aan het twijfelen, dit omdat mijn vriend en zijn beste vriendin het zo goed met elkaar kunnen vinden en ik me dan toch wel eenbeetje terughoudender voel. Ook merk ik dat ik soms wat jaloezie voel over haar, qua persoon.
Zelf denk ik wel dat het wel gezellig kan worden, maar ben toch weer bang voor het bovenstaande. En dat ik mijn vriend niet voor mezelf heb dan.
Zou iemand mij kunnen overtuigen, om wel ja te zeggen op de vraag van mijn vriend.
Mijn vriend is wezen drinken met een vriendin van hem, zij woont op kamers in Amsterdam voor haar studie.
Hij vraagt me net of ik het leuk zou vinden om dus samen met zijn vriendin, in Amsterdam het nieuwjaar te vieren. (Zijn vriendin heeft het voorgesteld).
In eerste instantie zouden we het bij mij thuis vieren, met mijn ouders.
Ik ben aan het twijfelen, dit omdat mijn vriend en zijn beste vriendin het zo goed met elkaar kunnen vinden en ik me dan toch wel eenbeetje terughoudender voel. Ook merk ik dat ik soms wat jaloezie voel over haar, qua persoon.
Zelf denk ik wel dat het wel gezellig kan worden, maar ben toch weer bang voor het bovenstaande. En dat ik mijn vriend niet voor mezelf heb dan.
Zou iemand mij kunnen overtuigen, om wel ja te zeggen op de vraag van mijn vriend.
anoniem_380487 wijzigde dit bericht op 23-12-2018 23:15
4.14% gewijzigd

zondag 23 december 2018 om 22:45
Ja dit. Beetje lullig om ineens wat anders te gaan doen omdat er wat leukers voorbij komt.

zondag 23 december 2018 om 22:54
zondag 23 december 2018 om 22:58
Wie zegt dat ze gaan stappen?RoseHip schreef: ↑23-12-2018 22:54Eerlijk gezegd snap ik wel dat een avondje stappen in Amsterdam hem leuker lijkt dan op de bank bij de ouders van zijn vriendin.
Zouden jullie echt alleen met haar op stap gaan of een grotere groep?
En vraag ook even wat je ouders ervan zouden vinden als jullie zouden afhaken.

zondag 23 december 2018 om 23:02
[...]
Los van de komma’s, toch wel erg storende taalfouten. Het is respectievelijk: zij, zij en een spatie er tussen.
Om je vraag te beantwoorden: hij vraagt je toch om mee te gaan? Dan wil hij mogelijk laten zien dat hij niets voor je achterhoudt. Zelf zou ik wel een beetje beducht zijn op dit soort “vriendschappen” tussen mannen en vrouwen.
Los van de komma’s, toch wel erg storende taalfouten. Het is respectievelijk: zij, zij en een spatie er tussen.
Om je vraag te beantwoorden: hij vraagt je toch om mee te gaan? Dan wil hij mogelijk laten zien dat hij niets voor je achterhoudt. Zelf zou ik wel een beetje beducht zijn op dit soort “vriendschappen” tussen mannen en vrouwen.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 24-12-2018 09:33
Reden: quote OP verwijderd
Reden: quote OP verwijderd
54.58% gewijzigd

zondag 23 december 2018 om 23:02
Je hebt er geen zin in. En jullie hebben al een andere afspraak. Ik zou gewoon nee zeggen.
"Nee eerlijk gezegd heb ik daar geen zin in en we hebben al een andere afspraak"
Helaas.
Misschien kan ze in het nieuwe jaar een borrel bij ons komen drinken? Vraag haar dat maar, gezellig.
Omdraaien en wat anders gaan doen.
Zou er verder geen woorden aan vuil maken.
"Nee eerlijk gezegd heb ik daar geen zin in en we hebben al een andere afspraak"
Helaas.
Misschien kan ze in het nieuwe jaar een borrel bij ons komen drinken? Vraag haar dat maar, gezellig.
Omdraaien en wat anders gaan doen.
Zou er verder geen woorden aan vuil maken.

zondag 23 december 2018 om 23:07
Niemand, maar ik neem aan dat ze niet de hele avond op haar studentenkamer gaan zitten.
zondag 23 december 2018 om 23:14
zondag 23 december 2018 om 23:22
Het is alleen met de vriendin ja.jellycups01 schreef: ↑23-12-2018 23:14Als het alleen met die vriendin is zou ik er ook geen zin in hebben, een nogal ongelukkige combinatie. Als het met een hele groep is dan vind ik het weer anders. Maar dan nog hoef je er niet in mee te gaan als je er eigenlijk geen zin in hebt, jullie hadden sowieso eigenlijk andere plannen.

zondag 23 december 2018 om 23:23
Niet doenmeisjemetdebril schreef: ↑23-12-2018 23:19Het is de bedoeling dat we dan in haar studentenkamer verblijven. Mijn vriend houdt niet van het uitgaan.
Ook zullen we daar dan moeten overnachten.

meisjemetdebril schreef: ↑23-12-2018 23:19Het is de bedoeling dat we dan in haar studentenkamer verblijven. Mijn vriend houdt niet van het uitgaan.
Ook zullen we daar dan moeten overnachten.
Oeh nee hoe akward.
Zou het aanpakken zoals lucifer beschrijft.

Raar. Heeft ze verder geen vrienden?

zondag 23 december 2018 om 23:25
Wat is dan het probleem? Vertel hem dat je liever niet gaat.meisjemetdebril schreef: ↑23-12-2018 23:23Nee, daar ben ik niet bang voor.
Zeker omdat hij vraagt of ik daar zin in heb?

zondag 23 december 2018 om 23:25
Nee, omdat jij twijfelt ondanks dat jullie al afspraken hadden staan voor oudjaar.meisjemetdebril schreef: ↑23-12-2018 23:23Nee, daar ben ik niet bang voor.
Zeker omdat hij vraagt of ik daar zin in heb?