Schaamte vagina bevalling

05-01-2019 22:40 69 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Wij zijn inmiddels aan het klussen voor ons 3e kindje.

Bij onze 2 kindjes waren alleen mijn man en de verloskundige + kraamhulp aanwezig bij de bevalling. Maar achteraf had ik toch beide keren het gevoel van.. jammer dat onze moeders er niet bij waren.

Nu wil ik eigenlijk ( mocht het ons nog een keer gegund zijn zwanger te raken) toch 2 mensen er bij vragen.
Maar door schaamte durf ik het niet.

Ik weet dat iedere vrouw er anders uit ziet. Maar ik ben bang dat ze er toch vreemd van gaan opkijken .. omdat ik het zelf ook geen mooi aanzicht vind.

Zijn er hier meer vrouwen die dit herkennen ? Schaamte hadden maar dat het toch wel mee viel? Hebben jullie van te voren verteld dat je het wel eigenlijk ongemakkelijk vind of hoe hebben jullie dit aan gepakt?

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Xx
anoniem_381043 wijzigde dit bericht op 06-01-2019 19:52
7.39% gewijzigd
Ze staan er toch niet om je poenani te beoordelen?
Sowieso niet bij het voeteneinde lijkt me.
En je moeder weet sowieso al hoe je er van onderen uitziet
Ik, als moeder, zit er echt niet op te wachten om bij de bevalling van mn dochter of schoondochter te zijn. En zeker niet als ook nog verwacht wordt dat ik meekijk.
ik geef mn bek ook maar een douw
Ze hoeven toch niet eerste rang mee te kijken tussen je benen?
Nou je heb er al twee, je weet zelf ook wel dat op het moment van de daadwerkelijke bevalling het je geen hol uitmaakt wie er mee kijkt, als het kind er maar uit komt? En als jouw schaamlippen er zo uit zien, misschien die van je moeder ook wel🤷‍♀️.

Echt hoor, ik zou niet weten waar je je voor schaamt.
Te grappig dit :popcorn:
Als je het blijkbaar wil dat je (schoon)moeder bij zoiets privé en intiems is als je bevalling waarbij je misschien ook kotst en poept en schreeuwt en huilt, waarom dan wel nog druk maken om je punani?

Vind het maar een raar verhaal.
Vervelend dat je je hier zo druk om maakt, eerst maar zwanger worden toch?

En als het zover is zie je wel weer verder, daarnaast hoeven ze toch ook niet mee te kijken als je onderzocht wordt?

En als je daadwerkelijk aan het bevallen bent ziet je er vagina er heel anders uit dan normaal.
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
Alsof ze na de bevalling tegen iedereen zeggen, leuke bevalling, maar.... die schaamlippen :lol: . Ik zou mn moeder sowieso niet vragen, maar in dit geval vind ik dat je je drukmaakt om niets..
Als jij er voor kiest om hen aan t voeteneind te hebben dan zijn ze echt niet bezig met hoe jouw foef eruit ziet hoor. Je moeder zal heus niet tegen je schoonmoeder zeggen “zie je die kleppen daar, (wijst met wijsvinger) dat heeft ze van haar moeder”.
Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om anderen uit te nodigen bij de bevalling.. Op dat moment heb ik geen controle over de situatie, noch over mezelf. Oh nee, echt niet! :-D
Als je ze er graag bij wilt (ook de schoonmoeder???), dan moet je dat gewoon doen :-)
Gatekeeper* schreef:
05-01-2019 23:48
Als jij er voor kiest om hen aan t voeteneind te hebben dan zijn ze echt niet bezig met hoe jouw foef eruit ziet hoor. Je moeder zal heus niet tegen je schoonmoeder zeggen “zie je die kleppen daar, (wijst met wijsvinger) dat heeft ze van haar moeder”.
😂😂😂😂😂
Nee ik hoef daar ook niemand bij hoor behalve het personeel en mijn vriend dan.

Ben toch geen kijkdoos?

Mijn vriend mocht eigenlijk niet aan het voeteneind staan maar dat was meer omdat ik bang was dat ik moest poepen. Dacht dat ik me dood zou schamen dan. Maar hij moest onverwachts helpen bij de bevalling en het enige waar ik me druk om maakte was mijn kind eruit zien te krijgen.
De rest was totaal onbelangrijk.
☆°・-loes-・°☆ wijzigde dit bericht op 06-01-2019 00:02
0.84% gewijzigd
Mispoes!
o jee je zal maar uitgenodigd worden voor een bevalling omdat de moeder in spe denkt dat het een eer is dat je erbij aanwezig mag zijn. hoe klets je je daar uit?
thefiepie schreef:
05-01-2019 23:47
Vervelend dat je je hier zo druk om maakt, eerst maar zwanger worden toch?

En als het zover is zie je wel weer verder, daarnaast hoeven ze toch ook niet mee te kijken als je onderzocht wordt?

En als je daadwerkelijk aan het bevallen bent ziet je er vagina er heel anders uit dan normaal.
maar weet het publiek dat ook?
S-Meds schreef:
05-01-2019 23:59
o jee je zal maar uitgenodigd worden voor een bevalling omdat de moeder in spe denkt dat het een eer is dat je erbij aanwezig mag zijn. hoe klets je je daar uit?
Haha dit.
Mispoes!
S-Meds schreef:
06-01-2019 00:01
maar weet het publiek dat ook?
Nee, dat maakt het alleen maar erger! Doe toch maar niet
Don't be afraid to fail, be afraid not to try
je kan toch ook live gaan op social media?
:HA:
Gatekeeper* schreef:
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Gatekeeper* schreef:

Ik zou mij eerder afvragen of jouw man en beide dames dat zelf ook zien zitten. Na twee bevallingen weet je toch uit ervaring dat het op het moment suprême je echt niets meer kan boeien?
Jeetje zeg, waarom zou je beide moeders bij de bevalling willen hebben? Kun je dat toelichten? Bij mijn bevallingen was maar 1 ding aan de orde: Hoe pers ik zo snel mogelijk mijn pijn weg? Baby? Laat die baby maar zitten hoor.

Serieus, ik zou geen behoefte hebben aan moeders/schoonmoeders die mee gaan puffen met deze-wee-komt-nooit-meer-terug. Het was voor mij een moment van mijn man en mij samen. En verder dat naakt zijn, ach, ik ben echt niet perfect maar mijn lichaam is mij, en ik ga met trots naar de sauna en ziedaarvanallesmaarleterverddernietopwantnobodyisperfect.
S-Meds schreef:
05-01-2019 23:59
Haha nou denk dat m’n moeder het wel een eer zou vinden maar heck to the no. En hoef ook niet bij andermans bevalling te zijn. Al zou ik het voor m’n zusje wel doen hoor. Zeker als ze alleen is anders, want denk dat dat de enige reden is waarom ze me erbij zou vragen ;)
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Door omstandigheden had ik mijn zwager als onverwacht toegevoegd publiek bij mijn tweede bevalling. Maar het aanzicht van mijn doos was wel het laatste waar ik me op dat ogenblik bezorgd over kon maken, ik was veel te druk met bevallen.

Overigens kun je er ook altijd voor kiezen om niemand uit te nodigen. Zo'n feest is het nou ook weer niet om acht uur lang naar een kreunende en steunende mevrouw te kijken, lijkt me.
Daar zit toch helemaal niemand op te wachten????
Je klust niet, je hebt seks. Als je oud genoeg bent om seks te hebben moet je het woord ook gewoon kunnen typen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven