Crisis in de relatie
zondag 6 januari 2019 om 20:41
zondag 6 januari 2019 om 20:47
Heel praktisch maar scheelt misschien al wat: maak heel duidelijke afspraken over het huishouden. Over wie wat doet en over welke zaken er moeten gebeuren iedere dag/week/maand. Maak anders bijvoorbeeld eens een lijst met alle huishoudelijke taken die er liggen. Wat moet er iedere dag gebeuren (speelgoed opruimen, vaatwasser in- en uitruimen, was, koken etc), wat iedere week (badkamer schoonmaken, stofzuigen, vuilnis etc) etc etc. Maak je vriend duidelijk dat je dit niet alleen kan en dat hij bepaalde taken moet overnemen.
Als het uitslapen zo belangrijk is, kun je bijvoorbeeld afspreken dat hij zaterdag mag uitslapen en jij zondag ofzo.
Als het uitslapen zo belangrijk is, kun je bijvoorbeeld afspreken dat hij zaterdag mag uitslapen en jij zondag ofzo.
zondag 6 januari 2019 om 20:48
Hi Trien,
Hij zegt wel eens dat hij overspannen is maar hij doet er niks mee. En als je overspannen bent, je moet toch voor je kinderen zijn... vind ik. Hij gaat regelmatig naar vrienden savonds maar minder dan vroeger. We hebben een rolverdeling maar hij doet alles zonder enthousiasme en omdat het moet (de kids). De rolverdeling is vooral over de lidszaken. Huishouden doe ik meeste.
Van mij mag hij een midweek weg met vrienden maar hij is in de zomer een week weggeweest en na terugkomst was de stres in no time terug.
Hij zegt wel eens dat hij overspannen is maar hij doet er niks mee. En als je overspannen bent, je moet toch voor je kinderen zijn... vind ik. Hij gaat regelmatig naar vrienden savonds maar minder dan vroeger. We hebben een rolverdeling maar hij doet alles zonder enthousiasme en omdat het moet (de kids). De rolverdeling is vooral over de lidszaken. Huishouden doe ik meeste.
Van mij mag hij een midweek weg met vrienden maar hij is in de zomer een week weggeweest en na terugkomst was de stres in no time terug.
zondag 6 januari 2019 om 20:50
Hi Trien,
zondag 6 januari 2019 om 20:56
Ja je zal dan toch een wat constructievere manier moeten vinden.kinderwens9 schreef: ↑06-01-2019 20:48Hi Trien,
Overspannen zijn kan jezelf nog wel een onderschatten en haal echt een hoop levensvreugd weg. De eerste jaren zijn gewoon pittig met jonge kinderen.
Misschien kunnen jullie de taken zo herverdelen dat het wel past. En idd zo af en toe samen een avondje weg. Even geen pappa en mamma maar partners.
zondag 6 januari 2019 om 20:59
Sally, onze crisis gaat voornamelijk om zijn irritaties, vermoeidheid, prikkelbaarheid en stress. Hij vindt alles irritant..SallySpectra* schreef: ↑06-01-2019 20:47Heel praktisch maar scheelt misschien al wat: maak heel duidelijke afspraken over het huishouden. Over wie wat doet en over welke zaken er moeten gebeuren iedere dag/week/maand. Maak anders bijvoorbeeld eens een lijst met alle huishoudelijke taken die er liggen. Wat moet er iedere dag gebeuren (speelgoed opruimen, vaatwasser in- en uitruimen, was, koken etc), wat iedere week (badkamer schoonmaken, stofzuigen, vuilnis etc) etc etc. Maak je vriend duidelijk dat je dit niet alleen kan en dat hij bepaalde taken moet overnemen.
De rolverdeling vind ik het minst storend.
Ik je andere bericht stel je de taken lijsten voor. Ja hoor. Goed idee maar dan moet ik hetallemaal maken en bijhouden. Hij gaat het alleen somber uitvoeren zonder enthousiasme.
zondag 6 januari 2019 om 20:59
zondag 6 januari 2019 om 21:02
Gewoon een oppas aan huis voor een paar uur? Oma misschien een avondje vragen?kinderwens9 schreef: ↑06-01-2019 21:00Lastig. De kleine is nog klein om bij iemand te blijven slapen. De oudste wel.
zondag 6 januari 2019 om 21:02
Klopt. Ik ben niet onschuldig. Ik schreeuw wel en zeg onwaardige dingen. Maar ten minste doe ik dingen met kinderen met plezier en voel me gelukkig dat ik ze heb. Dit zie ik niet terug bij hem.
zondag 6 januari 2019 om 21:04
zondag 6 januari 2019 om 21:04
Apart doen ww nog wel leuke dingen. Maar samen helaas bijna nooit.Hetismogelijk schreef: ↑06-01-2019 20:50Doen jullie nog leuke dingen samen (zonder kinderen) en ieder apart?
Ik ken ook een stel wat erg veel uitslaapbehoefte had. Dan sliep de een uit op zaterdag en de ander op zondag. Misschien is dat ook iets voor jullie?