Welke camping in NL met kinderen en privé-sanitair
woensdag 9 januari 2019 om 18:55
Op Google is zoveel te vinden dat ik door de bomen het bos niet meer zie. We willen in de zomervakantie graag kamperen met onze tent in Nederland.
Wie weet een leuke camping met:
- privé-sanitair
- recreatieteam voor de kinderen (3 en 5)
- grasveldjes (geen zand!) met zicht op speeltuintje
- zwembad(je)
- een beetje bebossing op/rond de plekken
Niet in Drenthe, Groningen of Overijssel.
Ik lees graag jullie ervaringen! (En waar moeten we niet naar toe?)
Op het lijstje staan inmiddels:
De Droomgaard
De Bosgraaf
De Paal
Schatberg Sevenum
Ter Spegelt
Ons Buiten
Hof Domburg
Koorn-aar
Bremakker
Wie weet een leuke camping met:
- privé-sanitair
- recreatieteam voor de kinderen (3 en 5)
- grasveldjes (geen zand!) met zicht op speeltuintje
- zwembad(je)
- een beetje bebossing op/rond de plekken
Niet in Drenthe, Groningen of Overijssel.
Ik lees graag jullie ervaringen! (En waar moeten we niet naar toe?)
Op het lijstje staan inmiddels:
De Droomgaard
De Bosgraaf
De Paal
Schatberg Sevenum
Ter Spegelt
Ons Buiten
Hof Domburg
Koorn-aar
Bremakker
anoniem_218559 wijzigde dit bericht op 09-01-2019 20:39
18.63% gewijzigd
woensdag 9 januari 2019 om 20:58
Dat is geen kamperen. Dat is een verplaatsbare comfortabele vakantiewoning op een locatie plaatsen. Met kamperen heeft het niks van doen, als je elke avond je lijf op een ingebouwde boxspring laat zakken, je maaltijden bereidt op een inductieplaat in de ingebouwde luxe keuken en je avond desgewenst kunt doorbrengen in een luxe gestoffeerde zithoek met flatscreen-TV...
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
woensdag 9 januari 2019 om 21:19
Zo’n caravan die jij beschrijft staat op een woonwagenkamp en wordt permanent bewoond. Niet iedereen kan met een heel gezin op vliegvakantie gaan en een caravan is dan een leuk alternatief. Maar mag het dan nog wel een beetje comfortabel zijn? Niet iedereen vindt het prettig om met een wc-rol onder zijn arm naar een toiletgebouw te lopen en zeker met kleine kinderen is eigen sanitair gewoon heel praktisch.pejeka schreef: ↑09-01-2019 20:58Dat is geen kamperen. Dat is een verplaatsbare comfortabele vakantiewoning op een locatie plaatsen. Met kamperen heeft het niks van doen, als je elke avond je lijf op een ingebouwde boxspring laat zakken, je maaltijden bereidt op een inductieplaat in de ingebouwde luxe keuken en je avond desgewenst kunt doorbrengen in een luxe gestoffeerde zithoek met flatscreen-TV...
woensdag 9 januari 2019 om 21:25
Dan heet het volgens jou toch geen kamperen wat ze gaat doen? Lekker belangrijk ook.pejeka schreef: ↑09-01-2019 20:58Dat is geen kamperen. Dat is een verplaatsbare comfortabele vakantiewoning op een locatie plaatsen. Met kamperen heeft het niks van doen, als je elke avond je lijf op een ingebouwde boxspring laat zakken, je maaltijden bereidt op een inductieplaat in de ingebouwde luxe keuken en je avond desgewenst kunt doorbrengen in een luxe gestoffeerde zithoek met flatscreen-TV...
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
woensdag 9 januari 2019 om 21:27
Wat een commentaar zeg...
Als iemand toch de sfeer van kamperen en een beetje luxe wil hebben wat maakt dat nou uit. Ik zou echt een pokkehekel hebben aan de gezamelijke toiletten. Dus kamperen met prive sanitair lijkt me de uitvinding van de eeuw! Ik zou bijna gaan overwegen om te kamperen
. Maar ik ben zo gehecht aan privacy dat ik toch maar weer een vrijstaand huisje heb geboekt
Als iemand toch de sfeer van kamperen en een beetje luxe wil hebben wat maakt dat nou uit. Ik zou echt een pokkehekel hebben aan de gezamelijke toiletten. Dus kamperen met prive sanitair lijkt me de uitvinding van de eeuw! Ik zou bijna gaan overwegen om te kamperen
woensdag 9 januari 2019 om 21:30
Sinds wij een keer een huisje huurden dat krioelde van de luizen, hebben we nooit meer een huisje gehuurd. Ik ben nu overal vies van. Daarom begrijp ik zeker de keuze voor een caravan.mariska1974 schreef: ↑09-01-2019 21:27Wat een commentaar zeg...
Als iemand toch de sfeer van kamperen en een beetje luxe wil hebben wat maakt dat nou uit. Ik zou echt een pokkehekel hebben aan de gezamelijke toiletten. Dus kamperen met prive sanitair lijkt me de uitvinding van de eeuw! Ik zou bijna gaan overwegen om te kamperen. Maar ik ben zo gehecht aan privacy dat ik toch maar weer een vrijstaand huisje heb geboekt
woensdag 9 januari 2019 om 21:30
Wat is dit nou voor een onzinpost?Bolletje88 schreef: ↑09-01-2019 20:37Ik snap dat je man best wilt camperen met privé sanitair. Dat is namelijk niet te vinden of het is heel duur waarschijnlijk. Ik vrees voor jou dat het dan toch echt een huisje wordt met eigen toilet en douche in het huisje. Een gemiddelde camping heeft in het hoogseizoen honderden plaatsen verhuurd, elke week opnieuw. Wordt een dure hobby om elk tentje te voorzien van een persoonlijk toilet en persoonlijke douche, inclusief dagelijkse schoonmaak.
Veel plezier op vakantie.
Die zijn er namelijk genoeg! De camping op Kijkduin (Roompot) heeft ook zulke plaatsen. Ter Spegelt in Eersel is een gave camping maar voor wat oudere kinderen.
De Paal (nog geen 10 km van Ter Spegelt vandaan) is ook een geweldige camping maar leuker met jonge kinderen.
Fijne vakantie!
woensdag 9 januari 2019 om 22:00
Ik ben de genoemde campings aan het googelen en ik word van de meeste heel blij!
Ik probeer nog wel een beetje te selecteren op hutje-mutje of iets ruimere plaatsen. Op sommige campings lig je bijna tegen de buurman aan te slapen...
Zelf kwam ik ook nog De Rammelbeek en Ginkelduin tegen. Kent iemand deze?
Nog een vraag. Wat is jullie ervaring: wat maakt het verschil tussen echt alleen een camping of vakantiepark + camping?
Ik probeer nog wel een beetje te selecteren op hutje-mutje of iets ruimere plaatsen. Op sommige campings lig je bijna tegen de buurman aan te slapen...
Zelf kwam ik ook nog De Rammelbeek en Ginkelduin tegen. Kent iemand deze?
Nog een vraag. Wat is jullie ervaring: wat maakt het verschil tussen echt alleen een camping of vakantiepark + camping?
woensdag 9 januari 2019 om 22:32
O, heeft Roompot Kijkduin dat ook? Wij zijn vorig jaar een aantal weekends op dat park geweest en ik vond dat een heel leuk park. Heel mooi strand pal erachter. En dat was voor mij echt dicht bij huis, want ik kom uit Den Haag, maar dat maakte me niet uit, ik had daar echt een vakantiegevoel. Wij waren er in de winter (uiteraard dus wel in een huisje), ik denk dat het er in de zomer echt heerlijk is.
woensdag 9 januari 2019 om 22:33
Onder een vakantiepark versta ik een grote camping waar ook huisjes zijn, en ik denk ook iets meer faciliteiten. Tenzij je per se naar een kleinschalige camping wil, lijkt me dat niet echt een punt. Een deel van de mensen zit in huisjes, maar je hebt toch niet met de hele camping contact.
woensdag 9 januari 2019 om 23:10
Vakantie park heeft meestal een afgesloten zwembad, en inderdaad huisjes. Een camping heeft grasvelden voor tenten, plaatsen waar je vaak vooral campers treft, en plaatsen waar mensen vast hun caravan kunnen plaatsen. Overigens vind ik een caravan ook gewoon camperen hoor. Mijn ouders hadden vroeger een vaste plaats waar een caravan stond dat bijna een huis te noemen was. Wielen waren niet zichtbaar, werd jaarlijks geverft, er was een douche toilet alles erop en eraan. Dat vind ikzelf dan weer géén camperen. Wel heb ik er veel jaren plezier gehad als kind, en ga dat met mijn kinderen zeker weer doen.
donderdag 10 januari 2019 om 01:50
Limonello18 schreef: ↑09-01-2019 19:54De bosgraaf in dieren? Ergens tussen Apeldoorn en Deventer. Veel te doen in de omgeving en erg dicht bij nationaal park de veluwe. De camping voldoet aan je wensen.
Ik las deze en dacht, nou ken ik Dieren onwijs goed, maar deze camping heb ik nog nooit van gehoord. Dus even gegoogled en de camping is in Lieren.
Nu liggen Lieren en Dieren niet heel ver bij elkaar vandaan dus de omgeving klopt wel aardig (apeldoorn, arnhem, zutphen)
donderdag 10 januari 2019 om 06:07
Geen idee welke camping. Behalve in het buitenland, waar je zo'n kant en klare tent huurt, nog nooit privé sanitair op een camping gezien.
Maar ik wil wel even iets rechtzetten: De meeste campings hebben tegenwoordig toiletpapier, dus je hoeft niet meer met een wc rol onder de arm te lopen.
Mijn ervaring is trouwens wel dat het echte campinggevoel ook voor een groot deel ontstaat door het gemeenschappelijk gebruik van het wasblok waar je elkaar ontmoet en een praatje maakt.
Maar ik wil wel even iets rechtzetten: De meeste campings hebben tegenwoordig toiletpapier, dus je hoeft niet meer met een wc rol onder de arm te lopen.

Mijn ervaring is trouwens wel dat het echte campinggevoel ook voor een groot deel ontstaat door het gemeenschappelijk gebruik van het wasblok waar je elkaar ontmoet en een praatje maakt.
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
donderdag 10 januari 2019 om 10:27
De Krim op Texel heeft privé sanitair en is echt een leuke camping! Wel heel groot maar doordat het verdeeld is in kleine veldjes met in het midden een speeltuin (ideaal dus voor kleine kinderen en hun ouders!) voelt dat niet zo. Leuk entertainment, speeltuinen binnen en buiten en zwembad binnen en buiten. Ik vraag me alleen af of er nu nog plek is voor het hoogseizoen...

donderdag 10 januari 2019 om 16:19
Jawatdachtjehiervan schreef: ↑10-01-2019 10:41De Paal heeft toch geen grasveldjes maar vooral veel zand doordat het in de bomen/bossen ligt? Of herinnering ik het me nu zo verkeerd?

Ik heb er een paar jaar geleden op gras gestaan met de vouwwagen en ik herinner me alleen maar velden met gras en vooruit, ook met wat minder gras (aangezien het einde zomervakantie en al weken bloedheet was).

vrijdag 11 januari 2019 om 08:38
Helaas, geen plek meer...Lente19251003 schreef: ↑10-01-2019 10:27De Krim op Texel heeft privé sanitair en is echt een leuke camping! Wel heel groot maar doordat het verdeeld is in kleine veldjes met in het midden een speeltuin (ideaal dus voor kleine kinderen en hun ouders!) voelt dat niet zo. Leuk entertainment, speeltuinen binnen en buiten en zwembad binnen en buiten. Ik vraag me alleen af of er nu nog plek is voor het hoogseizoen...
woensdag 16 januari 2019 om 21:56
De Wachtsluis in Zeeuws Vlaanderen. Geen zwembad, verder wel alles wat je wilt. Op loopafstand van het strand, superleuke activiteiten zoals zeskamp, broodjes bakken boven een vuurtje, op pad met een gids, beestjes vangen in de poel, enz. Maar niet elke dag en geen recreatieteam. Wel een theehuis met heeeerlijke zelfgemaakte taartjes. Ik vind het een fantastische plek voor een vakantie met kinderen.
woensdag 16 januari 2019 om 22:38
Ja, hebben wij ooit gehuurd.Susan schreef: ↑09-01-2019 22:32O, heeft Roompot Kijkduin dat ook? Wij zijn vorig jaar een aantal weekends op dat park geweest en ik vond dat een heel leuk park. Heel mooi strand pal erachter. En dat was voor mij echt dicht bij huis, want ik kom uit Den Haag, maar dat maakte me niet uit, ik had daar echt een vakantiegevoel. Wij waren er in de winter (uiteraard dus wel in een huisje), ik denk dat het er in de zomer echt heerlijk is.
vrijdag 18 januari 2019 om 23:07
Bedankt! We hebben inmiddels gereserveerd op een camping die niet op het lijstje stond. Veel was al vol en ik bleek nog een aantal andere eisen te hebben (bijvoorbeeld niet aan het water en speelgelegenheid in het zicht van de tent), maar het is dus gelukt.
anoniem_218559 wijzigde dit bericht op 31-01-2019 21:27
1.27% gewijzigd