Zwanger worden vanaf februari 2018 deel 2

23-12-2018 17:07 70 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een nieuw topic, daar de oude TO weg is en de OP qua tabel e.d. niet bereikbaar is.
Inmiddels zijn er dames bevallen en een paar zwanger en we zetten graag ons verhaal door.

Uitgerekende lijst
NicknameUitgerekendBijzonderhedenHoeveelste kindje?
Yourlocalhero18-01-2019GBS Posi dus bevallen met infuus, medisch ivm astma.3e kindje
Vera9919-07-2019
Al bevallen lijst
NicknameBevaldatumBijzonderhedenHoeveelste kindje
Daanstje10-11-2018 Langzaam werkende schildklier en met de bevalling langdurige gebroken vliezen en een ingeleide bevalling. 1e kindje
Gioia
yourlocalhero wijzigde dit bericht op 13-01-2019 16:04
68.77% gewijzigd
Wat een k*tsituatie pingewingel! :hug: veel sterkte en wijsheid toegewenst. Ik hoop dat jullie er samen uitkomen!

YLH, al nieuws?

Wij hebben gister een goede termijnecho gehad, zo fijn! Nu kunnen we ech meer plannen en voorbereidingen treffen. Helaas ook mega verkouden, houdt ook erg lang aan...
@vera leuk heh zwanger en ziek/verkouden zijn dan houdt het langer aan.
En het is rustig alsin het is te behappen...het voorwerk is wel iets meer dan de dagen voorheen, maar dat is ook mijn eigen onrust denk ik.
Ik ga zo even wandelen naar het winkelcentrum met mijn man.
Fijn dat je een goede echo hebt gehad Vera! Wanneer ben je precies uitgerekend?

Spannend YLH! Hopelijk kun je nog wat rust proberen te pakken! Lijkt me erg vermoeiend om zo door te lopen tot je inleiding als het niet eerder zelf begint!

Hier zijn we gelukkig weer opgeknapt. Baby heeft nergens last van gehad!
Hij is nu lekker grumpy want zit in z'n tweede sprongetje... Is moe, maar kan niet slapen, wil van alles zien en meemaken, maar alle prikkels zijn ook gauw teveel. Gelukkig gaan de nachten tot nu toe nog wel goed. Duimen dat dat zo blijft! Ondertussen genieten van m'n laatste maandje verlof, de tijd gaat zo hard!
daanstje wijzigde dit bericht op 05-01-2019 19:00
Reden: Typefout
0.16% gewijzigd
Gefeliciteerd met je goede termijnecho Vera!

En wat een gedoe met je man pingewingel. Lastige situatie lijkt me. Aan de ene kant wil je dit soort dingen niet accepteren, maar aan de andere kant hebben jullie al een kind samen en dat geef je ook niet zomaar op. Hopelijk kunnen jullie er samen uitkomen!

Spannend YLH, hopelijk kost het voorwerk je niet al te veel energie.

De tijd vliegt he Daanstje? Fijn dat de nachten goed gaan bij jullie, dat scheelt een hoop!

Onze dochter is nu 4 weken en het gaat nog steeds heel erg goed. Ze is wel elke avond aan het clusteren, dan wil ze alleen maar drinken en is ze super onrustig. Maar ook bij ons gaan de nachten wel goed, dus daar ben ik heel blij mee. En het is gewoon een ontzettend schattig meisje, sinds gisteren lacht ze, zoooo lief :love:
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
WoW wat vliegt de tijd alweer voor jullie, gioia en daanstje!

Ik ben trouwens 19 juli uitgerekend. Wel gek, dat is nog maar iets meer dan een half jaar! o_o Ik ga deze week bloed voor nipt laten afnemen, hopelijk volgt de uitslag snel.
@daanstje leuk die sprongen!! Opzich slaap ik wel oke (enkele nacht uitgezondert) en manlief pakt veel over. Het voorgerommel is gelukkig goed te behappen alleen het vermoeide pijnlijke stijve lijf niet.

@gioia clusteren, ik was het even vergeten haha. Komt goed uiteindelijk!

@vera zodra ik de computer op kan zet ik je op de tabel..want met de tablet en telefoon lukt dat klaarblijkelijk niet.

Hier staat alles klaar, good to go en we tellen de laatste daagjes af.
Vakantie is helaas voorbij dus vroeg op staan hoort er ook weer bij.
Zo even wandelen naar zoon zijn school ivm aangeven wanneer hij er niet is. Want deze week gaat het gebeuren.
Lieverds de tabel staat er.
Laat aan mij nog even bevaldatum / uitgerekende datum etc weten...
Zal ik er nog een NOD lijst in zetten?

Geef maar even door :D
:heart:
Top!
Mijn beval datum is 10-11-2018
Het is ons eerste kindje.
Evt bijzonderheden zijn mijn langzaam werkende schildklier en met de bevalling langdurige gebroken vliezen en een ingeleide bevalling.

Verder schep ik graag nog even op over mijn wonderkind, vannacht wel 10 uur achter elkaar geslapen! En nu een hele blije, tevreden en uitgeruste baby hier! Heerlijk :love:
Daanstje schreef:
07-01-2019 12:41
Top!
Mijn beval datum is 10-11-2018
Het is ons eerste kindje.
Evt bijzonderheden zijn mijn langzaam werkende schildklier en met de bevalling langdurige gebroken vliezen en een ingeleide bevalling.

Verder schep ik graag nog even op over mijn wonderkind, vannacht wel 10 uur achter elkaar geslapen! En nu een hele blije, tevreden en uitgeruste baby hier! Heerlijk :love:
Ik zet het er straks bij! Wat een heerlijk kind zeg :heart: :heart:
@YLH, Inmiddels zal je wel bevallen zijn. Ben zo benieuwd hoe het met jullie gaat!

En daanstje dat klink als een heerlijk kind, vast ook heel fijn om zelf weer lange nachten te kunnen slapen!
Vera99 schreef:
11-01-2019 17:14
@YLH, Inmiddels zal je wel bevallen zijn. Ben zo benieuwd hoe het met jullie gaat!

En daanstje dat klink als een heerlijk kind, vast ook heel fijn om zelf weer lange nachten te kunnen slapen!
Nee nog niet haha.
Baby zit nog braaf in de buik

"Even een update tussendoor. Vanmorgen gemeld vd inleiding in het zh. Helaas nog steeds vrij weinig ontsluiting, alsin te weinig om vliezen te breken. Ik zag en zie een ballonkatheter niet zitten. Dus ze heeft gestript...misschien doet het wat maar de kans is groter dat het niets doet. Morgenochtend een checkup in het zh als het dan 2cm is breken ze de vliezen...zo niet laten we de natuur op zijn beloop gaan."
Balen zeg YLH dat je nog geen ontsluiting hebt!
Duimen dat het strippen toch iets doet en dat je van het weekend kunt bevallen!
Hoelang laten ze je nu doorlopen mocht er niks gebeuren?
Daanstje schreef:
11-01-2019 19:06
Balen zeg YLH dat je nog geen ontsluiting hebt!
Duimen dat het strippen toch iets doet en dat je van het weekend kunt bevallen!
Hoelang laten ze je nu doorlopen mocht er niks gebeuren?
Er is echt 1cm ontsluiting.
En ik voel vrij weinig dus denk niet dat het effect heeft..but so be it.
En in theorie kunnen en in theorie kunnen ze mij nog 3 weken laten gaan (ben pas 39 weken dus )
Zet hem op YLH, Balen dat het nog niet wil vlotten...
@vera geen haast hier. Ik zie wel wanneer ze zelf wil.
Ik ben volgens mij wel ruim een anderhalf uur terug de slijmprop verloren...als het niet al twee uur is.
Ik laat mijn lijf en haar idee het zelf bepalen.
Aah... Ik hoop voor je dat je snel kunt baby knuffelen! Het zegt natuurlijk allemaal niks.
Sinds ik zelf zwanger ben geweest heb ik medelijden met hoogzwangere dames die wachten tot de bevalling eindelijk begint. Komt vast omdat ik zelf zo'n hekel had aan het wachten terwijl je niet weet hoelang nog...

Hoe is het met de andere dames?

Hier gaat alles lekker z'n gangetje. Zoon gaat morgen wennen bij het kdv, ik ben benieuwd hoe het gaat!
Van de week zijn eerste prikjes gehad, het arme kind lachte lief naar de verpleegkundige en toen de spuiten werden gezet liep hij paars aan van het huilen & mijn moederhart kreeg haar eerste barstje
@daanstje dan brak ook altijd mijn hart ja.
En nee die slijmprop hoeft weinig te zeggen.
Harde buiken zijn er wel maar niet in regelmaat en veel...dus we zien het wel.
Eerlijk gezegd vind ik het wachten geen ramp meer...ze is er vanzelf klaar voor. Voor nu geniet ik van elk trapje.
Wellicht ook omdat dit de allerlaatste keer is.
Inderdaad, lekker genieten YLH!

Wij hadden gisteren de uitslag van de NIPT gekregen via de verloskundige, alles is goed! Dus nu kunnen we het gaan vertellen op werk en aan iedereen die het nog niet weet, heel benieuwd naar alle reacties, maar ook wel spannend hoe ze op mijn werk gaan reageren...
Vera99 schreef:
15-01-2019 19:39
Inderdaad, lekker genieten YLH!

Wij hadden gisteren de uitslag van de NIPT gekregen via de verloskundige, alles is goed! Dus nu kunnen we het gaan vertellen op werk en aan iedereen die het nog niet weet, heel benieuwd naar alle reacties, maar ook wel spannend hoe ze op mijn werk gaan reageren...
Wat fijn dat de NIPT goed is :-) (hier nooit gedaan)
Lig nu weer eens wakker in bed...echt iets van de laatste weken. Maarja ga zo uiteraard proberen verder te slapen.
Nog 2 daagjes tot de uitgerekende datum aantikt :-)
Heel bijzonder om te mogen vermelden dat onze kleine meid exact vandaag op de uitgerekende datum zich heeft gemeld.
Na een zeer rappe bevalling lag er om 4.24u een prachtmeid op mijn buik. Ze weegt 3560g en meet 49cm.
Uiteindelijk superblij met deze bevalling.

En ze is zo enorm zoet. Omdat het zo snel gegaan is ook maar een afgifte ab gehad maarja so be it kinderarts is tot op heden zeer tevreden dus eind van de dag lekker naar huis.
Jaa! Gefeliciteerd met de kleine meid YLH! Fijn dat alles goed is gegaan! Nu lekker genieten 😊
Gefeliciteerd YLH! Wat fijn dat het zo goed is gegaan en dat je vanavond al naar huis mag!
Blij dat je uiteindelijk geen ingeleide bevalling hebt gehad?

Hopelijk blijft alles goed gaan met jullie kleine meid!

Hoe is het met de andere dames?

Wij slapen sinds 3 nachten volledig door! Ik voel me heerlijk daardoor!
Helaas waren mijn bloedwaardes van mijn schildklier nog niet optimaal, dus ik ga weer veranderen van dosering met medicatie.
Wat een mooi nieuws YLH! Gefeliciteerd! Nu lekker genieten met zijn allen!

En daanstje heerlijk dat doorslapen, hopelijk gaat je schildklier ook snel beter.

Hier alles goed. Ik heb mijn zwangerschap ook op werk bekend gemaakt, iedereen reageerde erg leuk!
Over een week gaan we nog even lekker op vakantie naar Oostenrijk! Nog even zien of/hoe fanatiek ik ga skiën. Ik voel nog geen buik dus ik denk niet dat daar iets in de weg gaat zitten met skiën.
Gefeliciteerd YLH! Wat fijn dat de bevalling goed is gegaan! Hoe hebben je andere kinderen op hun nieuwe zusje gereageerd?

Het bekend maken vond ik ook zo leuk Vera! Heb je je verloskundige gevraagd over het skiën? Ik zou het zelf met deze termijn wel aandurven denk ik, als zij tenminste groen licht geeft. Maar kan me ook goed voorstellen dat je het eng vindt. Een vriendin van me ging met 6 maanden nog skiën, ik vond het doodeng maar zij was er heel relaxed onder. Maar sowieso lekker even een weekje weg, hopelijk heb je goed weer!

Wat lekker dat je door kunt slapen Daanstje! Ik hoop voor je dat je nieuwe dosering werkt. Hoe is het gegaan bij de opvang? Lijkt me zo'n spannend moment!

Met mij is alles goed, ons meisje doet het super, ze is lekker gegroeid en lacht inmiddels zo schattig :love: Ikzelf heb de laatste controle bij de verloskundige gehad dus ik mag weer sporten, ben vanmorgen meteen weer gegaan, heerlijk!
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
@gioia de verloskundige (ze skiet zelf ook) had het niet verboden, ze zei dat ik dat zelf het beste kan beslissen ;) . Dus ik denk dat ik maar relaxed ga skiën als het weer oké is, en niet al te lange dagen ga maken. Bij slecht zicht en sneeuwval ga ik gewoon lekker een warme choco drinken met een goed boek erbij!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven