Werk & Studie alle pijlers

Reintegratie spoor 2

25-01-2019 21:16 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Ik ben op zoek naar wat concreet advies en ook ervaringen.

Ik ben al een poosje bezig met een reintegratietraject 2e spoor.
Nu gaat het erop lijken dat ik misschien wat gevonden heb. Het idee is om daar via detachering te gaan werken, voorlopig ‘gratis’, als arbeidsgewennig, in ieder geval tot aan de wia keuring en dan te bekijken of en hoe en wat we het voortzetten.

Maar nu, wat komt daar allemaal bij kijken (behalve de overeenkomst die opgemaakt moet worden). Wat zijn dingen waar ik zelf goed over na moet denken? En zijn er evt consequenties voor de wia? Kijkt uwv straks ook naar wat ik heb waar kunnen maken in 2e spoor?
Ik heb nl. gewoon ook een arbeidscontract en ik kan over 3 mnd mijn wia aanvraag gaan doen.
Ik ben er dus al een aardig poosje tussenuit, maar beslist nog niet hersteld. Ik ben chronisch ziek met ook chronische pijn en ik overweeg een intensieve revalidatie in te gaan, maar de wachtlijsten zijn lang hiervoor.
Iemand tips voor me?
Jane1980 schreef:
26-01-2019 14:31
En wat maakt het adequaat?
Volgens mij doen we nl alles wat we moeten doen maar mijn ziekte/beperking blijft.
Misschien een idee om niet in beperkingen, maar in mogelijkheden te denken? Dus niet voornamelijk je beperkingen te zien, maar de mogelijkheden die je binnen de kaders van je beperkingen wél hebt? Ook al is het maar voor 2 of 3 uur per dag? En dát als uitgangspunt te nemen, en niet je beperkingen?
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Bij detachering werk je niet gratis. Je werkgever factureert aan de inlener bij een echte detachering.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ook als je alleen werkervaring opdoet werk je niet gratis, je werkgever betaalt je loon immers door tijdens ziekte (max. 104 weken, dat is riant, bestaat verder nergens in de wereld).
Love is the meaning of life
Maar als ik het goed begrijp kijkt uwv straks vooral naar mijn mogelijkheden en het proces, niet naar wat ik feitelijk heb gemaakt aan uren of werkzaamheden?
En wie beslist over hoeveel ik na detachering gaat verdienen, daar heb ik dan wel inspraak in toch? Of moet ik dat nu al afspreken met de nieuwe werkgever?
Na de detachering ga je een contract aan met je nieuwe werkgever, waarover jullie elkaar op de gebruikelijke wijze spreken. Ik zou niet op de eerste dag dat je daar werkt een gesprek hierover aangaan, maar na verloop van tijd mag je daar best eens over beginnen.
Je oude werkgever staat er in ieder geval buiten.
De oude werkgever staat daar niet buiten want hij wordt afgerekend op het resultaat.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
viva-amber schreef:
27-01-2019 23:44
De oude werkgever staat daar niet buiten want hij wordt afgerekend op het resultaat.
Wel buiten de salarisonderhandelingen natuurlijk.
Dankjewel! Ik ga het gewoon bespreekbaar maken met de wg’s

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven