Via via gevraagd worden op nichtje te passen
dinsdag 29 januari 2019 om 12:59
Het blijkt dus maar weer dat je voor ieder topic dat je schrijven wilt weer een andere nick moet aanmaken.
Hoe kinderachtig is het voor sommige van jullie , om iedere To te loepen of rond te neuzen wat ze nog meer op andere topics hebben gereageerd.
Dan ga ik mij toch maar weer afvragen ....heb je niks beters te doen ?
Wat doe je in godsnaam heel de dag...heb je geen leven ofzo...ben je in real live.. ook zo 'n roddeltante / buurvrouw wat alles en iedereen in de gaten houdt ???
Hoe kinderachtig is het voor sommige van jullie , om iedere To te loepen of rond te neuzen wat ze nog meer op andere topics hebben gereageerd.
Dan ga ik mij toch maar weer afvragen ....heb je niks beters te doen ?
Wat doe je in godsnaam heel de dag...heb je geen leven ofzo...ben je in real live.. ook zo 'n roddeltante / buurvrouw wat alles en iedereen in de gaten houdt ???
anoniem_380540 wijzigde dit bericht op 01-02-2019 20:18
Reden: Dat lijkt mij duidelijk !!!
Reden: Dat lijkt mij duidelijk !!!
80.47% gewijzigd
dinsdag 29 januari 2019 om 15:50
kan toch bekend zijn hoe de zaken liggen?redbulletje schreef: ↑29-01-2019 15:18Dat is al beter, maar desalnietemin zou ik dan vragen waarom ze haar broer niet zelf vraagt op te komen passen. Alsof alle vrouwen van kinderen houden.
hier is het helemaal bekend dat mijn man niet alleen op wil passen, ik wel. dus ik word altijd gevraagd (al dan niet via man, we zijn namelijk familie dus ik zie daar geen probleem in) en man gaat als hij kan en wil mee.
En doooooor!
dinsdag 29 januari 2019 om 15:51
Een familielid van jouw vriend is niet jouw familielid en op een kind passen is wel even wat anders dan de kat even eten komen geven. Waarom heeft deze vrouw zelf geen netwerk? Heeft zijzelf geen vriendinnen? Geen ouders? Geen betaalde oppas als ze zo slecht in de vrienden zit?sugarmiss schreef: ↑29-01-2019 15:34Ik vind het schokkend om te zien hoe weinig men voor een ander over heeft.
Schoonzus moet naar het ziekenhuis. Daar gaat ze waarschijnlijk ook niet heen omdat ze dat dat zo leuk vindt maar omdat het nodig is.
Dan heb je dus oppas voor Je kind nodig. Aangezien veel mensen werken is dat best lastig te vinden. De vriend van to werkt waarschijnlijk ook.
Ze weet dat to op dat tijdstip vrij is en van je familie mag je verwachten dat ze je helpen.
En oh oh wat vreselijk omdat ze toch al met haar broer aan het appen is vraagt ze het aan haar broer. Zo erg is dat toch niet.
To zegt dat ze al plannen heeft. Ligt eraan wat dat voor plannen zijn.
Ik denk dat iedere vriendin wel zal begrijpen dat iemand oppas nodig heeft voor een ziekenhuis bezoek en dat dit belangrijker is dan een middagje winkelen of thee drinken en het dus niet erg vindt dat de afspraak wordt afgezegd.
Zou to nu echt iets belangrijks hebbendan wordt het ander verhaal. Dan kan ze terecht zeggen dat ze niet kan. Maar dan snap ik nog niet dat ze moeilijk doet omdat het ter sprake kwam toen haar vriend aan het appen was met zijn zus.
Het gaat niet bepaald om een noodsituatie aangezien ze deze afspraak dagen op voorhand al weet. Tijd genoeg om iemand in te huren dus ipv de vriendin van een broer voor je karretje te willen spannen. Mensen met kinderen moet je hard begrenzen, want ze walsen over iedereen heen omdat hun wondertje toch echt het allerbelangrijkste is op de wereld: kots!
Pffffffffff...............................................redbulletje schreef: ↑29-01-2019 15:51Een familielid van jouw vriend is niet jouw familielid en op een kind passen is wel even wat anders dan de kat even eten komen geven. Waarom heeft deze vrouw zelf geen netwerk? Heeft zijzelf geen vriendinnen? Geen ouders? Geen betaalde oppas als ze zo slecht in de vrienden zit?
Het gaat niet bepaald om een noodsituatie aangezien ze deze afspraak dagen op voorhand al weet. Tijd genoeg om iemand in te huren dus ipv de vriendin van een broer voor je karretje te willen spannen. Mensen met kinderen moet je hard begrenzen, want ze walsen over iedereen heen omdat hun wondertje toch echt het allerbelangrijkste is op de wereld: kots!
sugarmiss schreef: ↑29-01-2019 15:34Ik vind het schokkend om te zien hoe weinig men voor een ander over heeft.
Schoonzus moet naar het ziekenhuis. Daar gaat ze waarschijnlijk ook niet heen omdat ze dat dat zo leuk vindt maar omdat het nodig is.
Dan heb je dus oppas voor Je kind nodig. Aangezien veel mensen werken is dat best lastig te vinden. De vriend van to werkt waarschijnlijk ook.
Ze weet dat to op dat tijdstip vrij is en van je familie mag je verwachten dat ze je helpen.
En oh oh wat vreselijk omdat ze toch al met haar broer aan het appen is vraagt ze het aan haar broer. Zo erg is dat toch niet.
Ik denk dat iedere vriendin wel zal begrijpen dat iemand oppas nodig heeft voor een ziekenhuis bezoek en dat dit belangrijker is dan een middagje winkelen of thee drinken en het dus niet erg vindt dat de afspraak wordt afgezegd.
Zou to nu echt iets belangrijks hebbendan wordt het ander verhaal. Dan kan ze terecht zeggen dat ze niet kan. Maar dan snap ik nog niet dat ze moeilijk doet omdat het ter sprake kwam toen haar vriend aan het appen was met zijn zus.
Ik zelf vind dat misschien niet belangrijker. Dat mag TO zelf bepalen. Nee is ook een antwoord.
Bij de meeste bezoekjes kan je gewoon je kind meenemen. Dat heb ik bij 2 kinderen ook gewoon gedaan. Op de gyn na toen ik op daar met mijn benen wijd moest gaan liggen. Of bij de MRI die ik moest maken. Dan laat je geen kinderen achter in de wachtkamer.
Maar toen heeft de vader van de kinderen zelf vrij genomen zodat er iemand bij de kinderen was. En als vriend vind dat familie dat moet doen dan zijn al 2 gezinsleden/familieleden die dat kunnen kunnen. Vrijnemen.
Snap echt niet waarom TO daar haar plannen voor moet wijzigen. Bij echte spoed vind ik het wat anders.
dinsdag 29 januari 2019 om 15:56
Ben jij de schoonzus van TO?sugarmiss schreef: ↑29-01-2019 15:34Ik vind het schokkend om te zien hoe weinig men voor een ander over heeft.
dinsdag 29 januari 2019 om 15:57
Ik vind dat je niet hoeft op te passen als je niet wil, jij hebt toch niet voor dat kind gekozen?! Zelf pas ik graag op op mijn nichtjes dus zeg meestal ja als ik kan, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn. Als ik nee zeg omdat ik iets anders te doen heb of een drukke week dan vinden mijn zus/schoonzus dat een prima antwoord. Irritant dat sommigen het blijkbaar normaal vinden om je dit op te leggen. Een noodgeval is natuurlijk anders, maar een afspraak over 3 dagen is geen noodgeval.
dinsdag 29 januari 2019 om 16:00
dinsdag 29 januari 2019 om 16:07
sugarmiss schreef: ↑29-01-2019 15:34Ik vind het schokkend om te zien hoe weinig men voor een ander over heeft.
Wat een onzin, als je iets van mij nodig hebt kan je het mij vragen.
kan mijn partner ja of nee zeggen dat doet er dus echt niet toe, de persoon die nodig is die beslist.
Anders kan vriend zelf ook wel gewoon op gaan passen als het geen big deal is.
ik heb heel erg veel voor mensen over maar mensen moeten niet er van uit gaan dat ik alles maar kan zonder goed overleg.
dinsdag 29 januari 2019 om 16:16
TO heeft ook een topic lopen over het niet hebben van WhatsApp. Begrijp daarom wel dat schoonzus via vriend communiceert... Je mag echter wel zelf beschikken over je tijd. Kwaad zijn dat je niet kunt of wil is niet terecht.
liane77 wijzigde dit bericht op 29-01-2019 16:16
Reden: Typfout
Reden: Typfout
0.89% gewijzigd
dinsdag 29 januari 2019 om 16:21
De reacties verbazen mij eigenlijk wel. Het leek me zo vanzelfsprekend dat je zoiets gewoon doet. Of dat je al hebt aangeboden om op te passen als schoonzus naar het ziekenhuis moet voor zij het kan vragen. Het zal wel aan de band liggen die je met schoonzus hebt ofzo.sugarmiss schreef: ↑29-01-2019 15:34Ik vind het schokkend om te zien hoe weinig men voor een ander over heeft.
dinsdag 29 januari 2019 om 16:29
Ja juist. Als je niet kunt, dan is dat zo. Maar o wat erg om eens je eigen plannen aan de kant te zetten voor een ander. Misschien niet handig aangepakt van de ander, maar het gaat er nu toch om dat de kinderen niet alleen thuis zijn? Een andere keer heb jij hulp nodig en zullen zij bijspringen: het klinkt haast als familiesugarmiss schreef: ↑29-01-2019 15:34Ik vind het schokkend om te zien hoe weinig men voor een ander over heeft.
dinsdag 29 januari 2019 om 16:30
Die kinderen hebben geen vader?apiejapie schreef: ↑29-01-2019 16:29Ja juist. Als je niet kunt, dan is dat zo. Maar o wat erg om eens je eigen plannen aan de kant te zetten voor een ander. Misschien niet handig aangepakt van de ander, maar het gaat er nu toch om dat de kinderen niet alleen thuis zijn? Een andere keer heb jij hulp nodig en zullen zij bijspringen: het klinkt haast als familie![]()
dinsdag 29 januari 2019 om 16:35
Neem aan dat zus van broer die als eerste gevraagd heeft. Maar kan zijn dat die niet kan toch?
Zie echt het probleem niet dat je gevraagd wordt om eens bij te springen.
dinsdag 29 januari 2019 om 16:39
Ik zou nooit hulp vragen van iemand die ongetwijfeld misbruik van haar recht op wederdiensten zou maken ivm dat er altijd wel hulp nodig is met kleine kinderen.apiejapie schreef: ↑29-01-2019 16:29Ja juist. Als je niet kunt, dan is dat zo. Maar o wat erg om eens je eigen plannen aan de kant te zetten voor een ander. Misschien niet handig aangepakt van de ander, maar het gaat er nu toch om dat de kinderen niet alleen thuis zijn? Een andere keer heb jij hulp nodig en zullen zij bijspringen: het klinkt haast als familie![]()
Vind het onbeschaamd om zoiets te vragen aan iemand die geen naaste van je is.
dinsdag 29 januari 2019 om 16:41
Nou ik niet. Hoe lief ik veel mensen ook vind als ik geen echte noodzaak zie, omdat er ook een vader en in dit geval een broer is , je mij direct zelf niet kan of wil vragen en ik al andere plannen heb kan het antwoord zomaar geheel uitblijven of nee zijn.
dinsdag 29 januari 2019 om 16:42
Waarom neem je dat aan? Ik zie TO dat nergens tikken.
En vragen staat vrij. Tuurlijk. Maar als ik al wat heb kan het ook zijn dat het antwoord nee is. Ook als de band wel goed is en iemand niet te beroerd is om even te bellen zelf.
dinsdag 29 januari 2019 om 16:44
Misschien is er gen partner maar ik wil graag mijn partner ook mee hebben naar het ziekenhuis.
dinsdag 29 januari 2019 om 16:49
Wegens zijn werk.
dinsdag 29 januari 2019 om 16:51
Wie weet hoe vaak schoonzus verwacht dat TO (en/of vriend) oppassen. Ik heb ook zo'n schoonzus die het om de haverklap vraagt. De helft van de tijd zeg ik nee. Ze regelt maar een betaalde oppas (er is geld zat), maar ze verwacht min of meer dat wij haar kind net zo in het middelpunt van het universum hebben staan als zijzelf.safrat schreef: ↑29-01-2019 16:21De reacties verbazen mij eigenlijk wel. Het leek me zo vanzelfsprekend dat je zoiets gewoon doet. Of dat je al hebt aangeboden om op te passen als schoonzus naar het ziekenhuis moet voor zij het kan vragen. Het zal wel aan de band liggen die je met schoonzus hebt ofzo.
En nee, je doet niet alles "omdat het familie is". Wat een onzin. Familie zijn net zo goed (soms irritante) mensen als de rest van de wereld dus het is volledig afhankelijk van hoe mijn band is met ze. Voor de meeste vrienden heb ik meer over dan voor familie.
dinsdag 29 januari 2019 om 16:51
Ze sms't mij altijd gewoon hoor , dus daar ligt het niet aan.
dinsdag 29 januari 2019 om 16:52
Noodgeval is iets anders dan een afspraak over enkele dagen dus een ‘nee’ kan de vrager incalculeren. Ook als je het niet rechtstreeks vraagt.
Ik vind het raar dat schoonzus via haar broer even jouw agenda gaat bepalen: oh dan is ze al klaar dus kan ze hier komen oppassen.
Zal dan wel aan mijn schoonzussen en zus liggen maar als zij indirect vragen is het ook een vraag: “Kun je aan Lemoos vragen of ze woensdag Joop en Janneke kan oppikken voor de middag/een uurtje of twee/voor de zwemles”.
En bij een schoonzus verkoop ik best vaak ‘nee’ want zij brengt de kinderen voor iedere scheet weg. En dat zijn er drie en standaard de woensdagmiddag. Dan mag ik kijken hoe ik twee achtjarigen van school A , een half uur later nog een 6- en 4-jarige van school B en daarbij nog een baby in maxicosi in een kleine auto gepropt krijg. Want tussentijds afzetten gaat ook weer niet qua tijd. Toen ik na drie keer zo’n circus had gedraaid waarbij zoon zijn speelafspraakjes moest afzeggen en ik tot de ontdekking kwam dat het ging om afspraken bij de kapper, manicure en visagiste kon schoonzus ook de bomen in.
Ik vind het raar dat schoonzus via haar broer even jouw agenda gaat bepalen: oh dan is ze al klaar dus kan ze hier komen oppassen.
Zal dan wel aan mijn schoonzussen en zus liggen maar als zij indirect vragen is het ook een vraag: “Kun je aan Lemoos vragen of ze woensdag Joop en Janneke kan oppikken voor de middag/een uurtje of twee/voor de zwemles”.
En bij een schoonzus verkoop ik best vaak ‘nee’ want zij brengt de kinderen voor iedere scheet weg. En dat zijn er drie en standaard de woensdagmiddag. Dan mag ik kijken hoe ik twee achtjarigen van school A , een half uur later nog een 6- en 4-jarige van school B en daarbij nog een baby in maxicosi in een kleine auto gepropt krijg. Want tussentijds afzetten gaat ook weer niet qua tijd. Toen ik na drie keer zo’n circus had gedraaid waarbij zoon zijn speelafspraakjes moest afzeggen en ik tot de ontdekking kwam dat het ging om afspraken bij de kapper, manicure en visagiste kon schoonzus ook de bomen in.
dinsdag 29 januari 2019 om 16:53
Hoe kom je daar nu bij? Er zijn best mensen die ik nooit vraag om op te passen op mijn kinderen, terwijl ik vaak opvang nodig heb. Je vrienden ken je toch, wie wil waarbij helpen. Zoals zij ook weten waarbij ik kan helpen.redbulletje schreef: ↑29-01-2019 16:39Ik zou nooit hulp vragen van iemand die ongetwijfeld misbruik van haar recht op wederdiensten zou maken ivm dat er altijd wel hulp nodig is met kleine kinderen.
Vind het onbeschaamd om zoiets te vragen aan iemand die geen naaste van je is.