Tussendoortjes 14 maanden

22-03-2009 21:42 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Het is niet zozeer dat ik niet kan bedenken wat mijn zoon van 14 maanden tussendoor kan eten, het is meer dat hij in de middag zo vaak honger heeft en hij kan blijven eten!

Ik zou dus graag weten wat jullie kindjes rond deze leeftijd zoal eten

Zijn schema is

- rond half 8 ontbijt pap en soms nog wat fruit

- rond half 10 koekje en drinken

- rond half 12 2 boterhammen met beleg

-rond 3 uur fruit plus evt iets extra;s

-rond half 6 avondeten plus toetje

- fles melk voor het naar bed gaan

Het probleem ligt in de middag. Hij eet niet meer dan 2 boterhammen als lunch maar toch heeft hij flink honger als hij na zn slaapje wakker word. hij krijgt dan flink wat fruit en soms nog een soepstengel, maar blijft eigelijk om eten vragen tot zn avondeten.

Tips voor tussendoortjes zijn ook welkom!
Verschuif de lunch een half uurtje en geef s'middags geen appel (werkt stimulerend op maagsap en bevordert de trek). Rijstwafeltje met huttenkase of zo ipv soepstengel, vult iets meer en is toch licht verteerbaar.
dickens dankjewel, ik probeer zijn lunch ook te verschuiven maar hij is altijd vroeg wakker dus vaak moet hij er om 12 uur weer in liggen, dus dat lukt niet altijd.

Rijstwafel eet hij niet

Maar evengoed bedankt!
Jammer dat hij geen rijstwafels eet, die zijn ideaal. Maar dan geef je hem toch gewoon nog een (witte) boterham bij zijn fruit? Geroosterd kan ook.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Mijn dochter wordt morgen 14 maanden en zij eet en drinkt:

- rond 7 uur een bord pap

- rond 10 uur fruit

- rond 12 uur 1 boterham met beleg en een beker melk

- rond 14 uur soepstengel/ koekje/ doosje rozijnen met een beker roosvicee

- rond 16.45 avondeten en een toetje

- 18.30 laatste fles van 200 cc.

Volgens mij heeft dochter tussendoor geen honger en heeft ze genoeg aan wat ze krijgt.
Onze dochter van 14 maanden eet ook als een bootwerker.

*7.00 beker melk met twee broodjes (of als we moeten werken een fles pap)

*rond 10.00 1 tot 2 stukken fruit en diksap

*Rond 12.00 twee broodjes en een bekertje melk

*Rond 15.00 drinken (diksap of thee) met een rijstwafel, koekje, rozijntjes of soepstengel

*rond 16.30 nog eens een soepstengel/rijstwafel en wat drinken.

*17.30 een heel bord warm eten en een toetje

*18.30 een papfles van 180 cc

Dochter is ook gek op cracottes als tussendoortje.
Nu ik het zo opschrijf valt het eigenlijk wel mee.....
geef je je kind toch gewoon na zn slaapje een bruine boterham extra? Niks mis mee hoor volgens mij. Trouwens, 14 maanden, hoe 'vraagt' hij om eten? Is het echt honger of lekkere trek?
Eens met njb, gewoon een boterham.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
das natuurlijk ook een idee, een extra boterham of een cracker ofzo, vult best wel en mss dat hij het beter red tot zn avondeten.

Vanmorgen was hij ook om half 6 al wakker (laat em liggen tot half 7 en dan rond 7.15 heeft ie zn pap pas gehad) maar hierdoor wel weer om half 12 zn brood gehad, want werd alweer moe.

njb hij vraagt om eten door naar de keuken te gaan, naar het aanrecht te wijzen dingen te zeggen als "dadadada".

En het is niet echt alleen lekkere trek denk ik, want hij eet dan net zo lief iets van fruit of brood en hoeft niet perse koek ofzo.

Sterker nog hij is gek op brood.

Mango ja valt wel mee toch wat je dochter eet, ik denk dat ik dat ook invoer net als jou, rond half 5 nog iets van een cracker ofzo, dat kookt ook net iets relaxter, nu staat ie te trekken aan mn benen, dat schiet niet echt op

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven