Daten - succesverhaal

03-02-2019 20:02 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vaak staan er hier wat minder leuke verhalen over daten - wat ik best begrijp. En vaak herkenbaar is.

Gisteren ging ik op date... Met toch een wat vertwijfeld gevoel ging ik 's ochtends redelijk vroeg de deur uit. Ik baalde, wat het regende, en ik had geen zin om koud en verregend bij de afgesproken plek te verschijnen. Dus, met het openbaar vervoer. Naar het station, mooi, paar minuten voor de trein zou arriveren op het perron. Even inchecken. Portemonnee, OV chipkaart niet op de juiste plek? Vreemd. Verder zoeken. Geen chip. Tas ondersteboven - niks. Nog twee minuten. Als een haas de trap af, kaartje kopen, terwijl het apparaat het kaartje uitspuugt rolt de trein het station binnen. De eerste mensen komen de trap af als ik begin aan de lange klim naar boven. Met twee treden tegelijk vlieg ik de trap op - juist op tijd spring ik de trein in. Enkele seconden later fluit de conducteur.

Tsja, en toch vertwijfeld. Ik vind daten best leuk, het kost me soms iets teveel energie en merkte dat ik me best een beetje op moest laden. Het contact tot nu toe was niet ideaal verlopen. Ze wilde al na het wisselen van een enkel bericht afspreken, en mijn ervaring met snelle dates is niet positief.

We zouden koffie gaan drinken in een café dat ze goed kende, wat ik prettig vond, zodat ze zich op haar gemak zou voelen. Ik kon me niet herinneren er ooit binnen te zijn geweest. Door de regen liep ik met ferme pas naar het café, volgens mijn berekening zou ik op de minuut nauwkeurig op tijd zijn. Ik deed de deur open en mijn capucion af, hoopte dat mijn haar er nog enigzins fatsoenlijk uit zou zien. Door het tochtgordijn heen. En daar zat ze. In een nog leeg café, met een cappuccino. Wow, wat een mooie vrouw! En wat een uitstraling! Wat onhandig gven we elkaar drie zoenen op de wang. Ze had een goede plek uitgekozen, we zaten min of meer naast elkaar.

We babbelen over het weer - ik doe mijn volslagen beslagen bril af en zit enorm met mijn ogen te knijpen. Ik leg uit dat ik normaal gesproken met de fiets zou zijn gekomen, maar geen trek had in een half uur door dit weer te fietsen. Waarop het gesprek op fietsen kwam - half uur fietsen, op wat voor fiets? Aha, daar spreekt een fietser! Ik leg uit, op een stadsfiets. 30 minuten op de stadsfiets, 25 als ik goed doortrap, 20 als ik flink doortrap op mijn toerfiets. "Voor mij is het een uur fietsen op de racefiets". Ja dus, mede-fietser te pakken. Overeenkomst 1. Of nee, overeenkomst 2: we zijn allebei alleenstaande ouder. Toch valt het gesprek daarna een beetje stil. We praten over het werk en wat ons in dat opzicht bezighoudt. Interessant, zeker. Maar andere werelden.

Waren het nou die rokers die de boel redden? Ik denk van wel. Een ouder echtpaar stond met koffie in de handen met jassen aan te dubben of ze binnen of buiten de koffie zouden drinken. Buiten, dat is een piepklein terras, duidelijk niet droog. Even later zien we ze buiten staan paffen. Het gesprek komt op roken. Van roken op plastic. Van plastic op de wereld. We denken er exact hetzelfde over... bizar. "Hoe sta je tegenover het eten van vlees?" vraag ik, terwijl ik het antwoord half al weet "ik eet 6 dagen per week vegetarisch" antwoordt ze. Tof. Ik ook. Pragmatisch vegetarisch, noem ik dat. Ze gaat even naar het toilet. Op de terugweg bestelt ze nog een rondje cappuccino. Ze gaat weer naast me zitten, nu veel dichterbij.

Ik leg mijn hand op haar been, ze reageert door mijn hand vast te pakken.

De eerste zoen.

We praten heel wat af. Het café stroomt vol. Het is bijna lunchtijd. Ze stelt voor om te blijven lunchen. We zoeken een ander plekje, niet zo dicht bij de ingang. Als een verlief stel zitten we naast elkaar, we zien mensen naar ons kijken. Ik vraag haar naar een bepaalde horecagelgenheid: ken je die? Ja dus. Sterker nog: het is haar favoriet. Even overwegen we daarnaartoe te gaan, maar dat zou voor mij lastig zijn in verband met een andere afspraak.

We bestellen lunch. Allebei hetzelfde.

"Dit voelt helemaal niet als een eerste date" hoor ik haar zeggen. En zo is het.

Tijd om te gaan. Ze heeft sneller dan ik door waar we kunnen betalen. "Ik betaal deze, jij de volgende keer" besluit ze. Ze pakt haar portemonnee en ik verwacht dat er een pas van ASN Bank uit komt. Het is Triodos bank. Bijna goed.

Buiten zoenen we in een steegje. Op het beslagen raam naast ons wordt een hartje getekend.

We lopen verder, en we lopen langs mijn favoriete hardloopwinkel. Ook al een passie die we samen delen. Het is ook haar favoriete winkel.

In de winkelstraat gaan we ieder de andere kant op. Ik naar het station, zij op weg naar een kledingwinkel. We kijken net zolang om, tot we elkaar niet meer kunnen zien.

Nu weet ik hoe het is om een perfecte date te hebben.

Nog een paar dagen... Dan zien we elkaar weer.
anoniem_173304 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 20:17
28.85% gewijzigd
toch niet zo'n succes? ;)
Hopelijk komen er nog meer dates.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Heb je je kaart teruggevonden?
Hoop zo niet dat zij hier meeleest.
Heaumeau
Ze kunnen beter over je fiets lullen dan over je lul fietsen zeg ik altijd maar.
Laat maar..
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 03-02-2019 22:27
97.35% gewijzigd
Leuk zeg! Klinkt erg goed, benieuwd naar de vervolgdate
Is dit de nieuwe trend? Dateverhalen van aspirant-romanciers?
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
Bulbul schreef:
03-02-2019 21:01
Is dit de nieuwe trend? Dateverhalen van aspirant-romanciers?

Ik wil wel meer lezen eigenlijk
Ik ook
snorriemorrie schreef:
03-02-2019 21:16
Ik wil wel meer lezen eigenlijk
Nou to er is dus een markt voor de roman die je overduidelijk graag wil schrijven.
Ik dacht tot halverwege dat het een wijf was
Romantische mannen zijn gewoon leuk. Zolang ze niet totaal met hun hoofd in de wolken gaan lopen en jou dan niet meer zien zoals je bent.

Maar de kennismaking klinkt een beetje zoals Sissi en Franz. Hielden allebei van wandelen, muziek, appeltaart en rode rozen.
Ja dat was me een succesverhaal
Murrmurr schreef:
03-02-2019 21:50
:rofl:
Murrmurr schreef:
03-02-2019 21:50
Driedelig, en nog steeds goed verkochte rechten!

Nene was ook een goede kandidaat, alleen zijn hart zei nee tegen haar. Ze was te koel.
Murrmurr schreef:
03-02-2019 21:33
Ik dacht tot halverwege dat het een wijf was
Ik ook
Cliffhanger...
De volgende ochtend sta ik zoals gewoonlijk monter op. Het giet pijpenstelen en even overweeg ik met de stadsbus naar de zaak te gaan. Oh nee, mijn ov kaart. De benenwagen? Ik besluit om vandaag met een van mijn drie fietsen naar het werk te gaan. Fluitend trek ik mijn gele regenpak aan en bevestig mijn broekklemmen. En wie komt daar stralend en bloedmooi aanrijden in een exact hetzelfde regenpak? Verhip, ik dacht dat ze hier een uur fietsen vandaan woonde.
Desalniettemin ben ik blij en babbelen we gezellig terwijl we stevig doorfietsen. Nog een overeenkomst: we houden allebei van regen. Een collega fluit plagerig wanneer hij ons ziet zoenen in de fietsenstalling.
Wanneer ik in de lift mijn beslagen brilglazen poets, klinkt het whatsapp geluid van mijn telefoon. Verroest, had ik haar mijn nummer gegeven? Desalniettemin leuk dat ze me 25 xxxx stuurt ongeveer drie minuten nadat ik haar gezien heb. En dat ze dat in de volgende uren nog een paar keer doet.
Wat een succesvolle date had ik toch! Ik ben vol optimisme over de toekomst.
retrostar schreef:
03-02-2019 21:47
Romantische mannen zijn gewoon leuk. Zolang ze niet totaal met hun hoofd in de wolken gaan lopen en jou dan niet meer zien zoals je bent.

Maar de kennismaking klinkt een beetje zoals Sissi en Franz. Hielden allebei van wandelen, muziek, appeltaart en rode rozen.
SiSi werd uiteindelijk vermoord, dus niet zo succesvol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven