Vakantie en geld

05-02-2019 12:39 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
.....
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-02-2019 09:15
Reden: OP verwijderd, maatregelen genomen.
98.92% gewijzigd
Hondjeliefde789 schreef:
05-02-2019 13:51
Mijn vriend heeft alleen een creditcard en gebruikt hem alleen voor noodgevallen.
.
Waarom niet ook gebruiken voor de vakantie als dat juist handig is? Creditcard is uitgestelde betaling dus als hij daarmee betaalt en jij in de tussentijd jouw deel terugbetaalt is dat juist eerlijk.

Denk eens praktisch. Met omgerekend €1200 cash in dirham gaan slepen is onzinnig. En met je gewone pinpas kun je op meer plekken terecht dan je denkt (ik probeer het altijd gewoon en vaak lukt het, zo niet heb ik altijd nog mijn creditcard).
Hondjeliefde789 schreef:
05-02-2019 13:51
Moeten even kijken betreft dat wat we gaan doen. Mijn vriend heeft alleen een creditcard en gebruikt hem alleen voor noodgevallen. Dus zal eerder daar geld pinnen worden en dan contant betalen.
Erizon: zaten te denken aan ong 600 pp€ voor 8 dagen daar... goed te doen toch? Is alleen voor benzine eten en drinken. Hebben hotel met ontbijt. Dus zal alleen voor lunch diner en tussendoortjes zijn. Benzine daar ook van. En evt strandbedjes of evt uitgaan.

Kun je zelf geen credit card aanvragen? Altijd handig als er een kwijt raakt/gestolen wordt/het limiet bereikt etcetera
Zullen we proberen het een beetje gezellig te houden?!
MinkeDeWit schreef:
05-02-2019 13:55
Een pot maken met je geliefde vind ik wel een beetje apart. Ik zou eerder om en om doen, en dan aan het eind van de vakantie bekijken of dat een beetje eerlijk verdeeld is.
Want?
Joh , niet dagelijks hoor. Voor 8 dagen? Wat een gedoe.
Gewoon die 600 euro in de pot. En is het op, dan doe je erbij. Is er over, dan deel je weer terug. Klaar! Niet te moeilijk denken. Dat plannen is helemaal niet nodig. Overleg met hem, weet je ook meteen of jullie goed kunnen samenwerken.
Zet je pinpas wel even op ‘Wereld’.
Doreia precies! Zo denk ik er ook over. Ben daar echt niet de moeilijkste in.

Iedereen bedankt voor de vele reacties :)
Erizon: hahaha tuurlijk! Dat is het eerste wat ik alvast al gedaan had voor het geval dat er iets gebeurt.
Ik vind 'zien we daar wel' een recept voor misverstanden en discussies. Tenzij hij daarmee bedoelt dat hij royaal gaat voorschieten.
Daarom dat ik dus ook een pot wil. Omdat vriendlief het breder heeft dan ik en ik het gewoon eerlijk wil verdelen daar.
Lucifer2018 schreef:
05-02-2019 14:04
Want?
Nooit gedaan. In het verleden wel eens om en om gedaan en aan het eind bekeken of het gelijk op was gegaan. Een ‘pot’ vind ik iets voor een groep vrienden.
In Dubai is een creditcard trouwens veel handiger. Dan kun je achteraf snel zien hoeveel ieder betaald heeft.
Hondjeliefde789 schreef:
05-02-2019 14:15
Daarom dat ik dus ook een pot wil. Omdat vriendlief het breder heeft dan ik en ik het gewoon eerlijk wil verdelen daar.
Ben je bang dat hij anders teveel betaalt?
Mijn vriend betaalt meestal 90%. In het begin van de relatie heb ik wel eens geopperd om 50/50 te doen. Vond hij niet nodig. Ik vind dit ook prima, dus alles goed :-)
Het lijkt me dat ze bang is dat hij te weinig betaalt. Geen pinpas bij zich, alleen een beetje contant geld. Dan is het gemakkelijk om tegen hindjelief te zeggen: ach liefje, schiet jij even voor? Ik betaal het nog wel eens terug.
Waarom moet vriendlief meer betalen terwijl ik het zelf ook kan betalen? Nogmaals ik doe echt niet moeilijk als ik of hij 50€ meer betaalt uit eigen zak. Ik wil niet dat vriend voor mij betaald. Miss is dat typisch ik, die onafhankelijk wil staan. Heb geen zin om achteraf van vriendlief de rekening te krijgen van: goh schat ik krijg nog 500€ van je. Ik wil gewoon liever geld in pot doen, weet wat ik te besteden heb. En kan dan altijd nog extra in de pot doen. Weet ik iig waar ik aan toe ben.
Ik vind (contant) geld in een pot doen ook echt het handigst, hoor! Ik ga regelmatig met m’n zusje op stedentrip en dan doen we dat ook. We pinnen bijv. allebei 200 euro en gebruiken dat voor alle lunches, drankjes tussendoor en diners. Op? Dan pinnen we beiden weer een nieuw (zelfde) bedrag. Persoonlijke aankopen (bijv. nieuwe kleding) betalen we uiteraard zelf.
Hondjeliefde789 schreef:
05-02-2019 14:22
Waarom moet vriendlief meer betalen terwijl ik het zelf ook kan betalen? Nogmaals ik doe echt niet moeilijk als ik of hij 50€ meer betaalt uit eigen zak. Ik wil niet dat vriend voor mij betaald. Miss is dat typisch ik, die onafhankelijk wil staan. Heb geen zin om achteraf van vriendlief de rekening te krijgen van: goh schat ik krijg nog 500€ van je. Ik wil gewoon liever geld in pot doen, weet wat ik te besteden heb. En kan dan altijd nog extra in de pot doen. Weet ik iig waar ik aan toe ben.
Is niet raar hoor. Kijk maar naar de meeste reacties hier.

Sommige bijzondere reacties kan je best gewoon overslaan.
MinkeDeWit schreef:
05-02-2019 14:18
Ben je bang dat hij anders teveel betaalt?
Mijn vriend betaalt meestal 90%. In het begin van de relatie heb ik wel eens geopperd om 50/50 te doen. Vond hij niet nodig. Ik vind dit ook prima, dus alles goed :-)
Sorry ik vind dit echt niet kunnen. Ik hoop dat jij ook genoeg betaald en dat het dus altijd even gelijk is qua geld uitgeven aan elkaar. Ik zou dus echt geen relatie kunnen hebben met een man die alles voor mij betaald. Puur omdat ik onafhankelijk wil zijn en we er allebei hard genoeg voor werken. Wil geen profiteur genoemd worden mocht de relatie uit gaan bijv.
Dan maak je een pot. Doe ik met mijn zus trouwens ook niet. Om en om en ongeveer vinden wij goed genoeg als verdeling.
Hondjeliefde789 schreef:
05-02-2019 14:27
Sorry ik vind dit echt niet kunnen. Ik hoop dat jij ook genoeg betaald en dat het dus altijd even gelijk is qua geld uitgeven aan elkaar. Ik zou dus echt geen relatie kunnen hebben met een man die alles voor mij betaald. Puur omdat ik onafhankelijk wil zijn en we er allebei hard genoeg voor werken. Wil geen profiteur genoemd worden mocht de relatie uit gaan bijv.
En waarom hoop je dat precies, het is toch niet jouw relatie? Prima als jij het in je relatie anders doet maar je weet niks van deze relatie dus het mag wel wat minder veroordelend. Er kunnen een miljoen redenen zijn waarom mensen binnen een relatie niet voor 50/50 verdeling gaan qua geld

Ik zou zelf echt niet kunnen leven in een relatie waar alles op de weegschaal moet, maar daar veroordeel ik jou ook niet om. Ieder zn meug.
Waarom openen jullie niet gewoon voor de vakantie al die gezamenlijke rekening die je toch al wou? Dan kun je daar vooraf een bedrag op storten en de hele vakantie van betalen toch?
Ik zou er voor kiezen dat één iemand alles betaald, bijv degene met creditcard, en dan aan het einde van de vakantie de ander de helft van het bedrag laten overmaken.
We hebben vanavond al afspraken gemaakt.
Er komt een pot en al een gezamelijke rekening :) ieder zn ding in zijn relatie ;) Gelukkig zijn we allemaal niet hetzelfde, zou niet goed zijn Hahah. Bedankt iedereen voor de vele reacties, ik ga dit topic sluiten.
Hondjeliefde789 schreef:
05-02-2019 14:27
Het komt mij over of je bang bent dat je vriend TE weinig betaald. Maar goed, zo klinkt het beter. Dat snap ik wel..

Het kan prima dat de een meer betaald dan de ander, dat heet gunnen... dat doen veel mensen in de liefde. Dat maakt liefde oa zo mooi!

Met huidige man ongeveer hetzelfde salaris per uur, maar ik werk 1/3 minder.
Volgens jou moeten we dan bv onze lunch door 3 delen. Eet hij 2/3 en ik 1/3 dan is het toch nog eerlijk?

Mijn ex en ik werkte beide “hard” toch verdiende hij 4 keer zoveel met evenveel uur. Dus dan had hij in Dubai kunnen zitten en ik een weekend naar Harderberg kunnen gaan?

:rofl:
Het is niet dat ik daarover moeilijk doe he! Tuurlijk betaalt mijn vriend heus wel dingen voor mij of ik voor hem... Maar zolang het beetje in evenwicht is is het toch prima?? Zoals eerder gezegd gaan wij daar echt niet moeilijk over doen.
Wij zijn echt niet kleinzielig van goh jij betaald 10€ meer dan ik, echt niet. Want ik ben juist diegene die nooit echt naar geld kijkt terwijl vriendlief heel zuinig is. In het dagelijks leven delen wij nooit iets of vragen wij nooit geld terug aan elkaar omdat we altijd wel zien hoe het loopt. Alleen vind het niet prettig bij het idee dat mijn vriend alles voor mij zou betalen, zou daar niet gelukkig van worden. Is mijn mening toch? :)
Ja dat is prima. Ik krijg alleen sterk de indruk dat het vooral andersom is. Dat jij vooral bang bent dat jij teveel voor je vriend betaald. Dat impliceer je nu ook weer door te schrijven dat hij erg zuinig is.

Even voor de goede orde, als jij het gevoel hebt dat jij steeds net meer betaald dan je vriend (dat hoef je niet hard op uit te spreken, maar wees even eerlijk to jezelf). Spreek je vriend dan gewoon aan. Je hoeft niet de “kijk mij eens even relax zijn en alles ongeveer eerlijk verdelen” gulle vriendin te spelen.

Als hij een krent is, hoef jij daar niet voor op te draaien. Dat is mijn punt.
Je op weghalen mag trouwens niet en is ook een beetje flauw.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven