Klein hoofdje

07-02-2019 16:34 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Vandaag hebben we onze 20 weken echo gehad. Heel uitgebreid,fijn.
Alles was eigenlijk wel heel goed, op het hoofdje na. Deze kwam onder de onderlijn. De echoscopiste leek niet bezorgd, maar stuurde ons voor extra controle naar het radboud.

Hebben jullie hier ervaringen mee?
Mijn zusje kreeg hetzelfde te horen tijdens haar zwangerschap.
Uiteindelijk bleek er (gelukkig) helemaal niks aan de hand en heeft mijn nichtje hele normale proporties.
Jup, bij beide kinderen. Nu nog steeds een klein hoofd en al een paar keer extra bij het CB moeten komen voor controle. Vooralsnog lijkt er niks mis met ze en lopen ze iig qua lichamelijke ontwikkeling voor.
Kinderen met kleine hoofden zijn vaak sneller met omrollen en kruipen ed.
Was hier ook zo met zoontje. Hadden na de geboorte nog een paar keer controle bij de kinderarts in het ziekenhuis, maar ontwikkeling was verder normaal.

Nu, 4 jaar later, prima kind. Niets aan de hand qua ontwikkeling, en lichamelijk ook helemaal normaal.

Hij was heel snel met lopen, en heeft het kruipen overgeslagen.
Praten was hij dan weer heel laat mee. Maar of dat hier iets mee te maken heeft... :)
Hier ook een meisje met een ondermaats koppie. En dat terwijl haar zus formaat voetbal had. Ik weet wel wat fijner was bij de bevalling...

Dochter is inmiddels 5 en een volkomen normale (zij het ontzettend leuke 😉) kleuter. Was inderdaad heel snel met alles.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven