Prikpil, menstruatie en zwanger

10-02-2019 22:05 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik ben afgelopen november gestopt met de prikpil en heb nog steeds geen menstruatie gehad. Nu weet ik dat dit best een geruime tijd kan duren. Ik ben dan ook gewoon op zoek naar ervaringen... ben je na de prikpil zwanger geraakt zonder überhaupt eerst een menstruatie gehad te hebben, of heb je eerst een aantal keer een menstruatie gehad en hoelang duurde het voor je eerste menstruatie op gang kwam?

Alvast bedankt voor de reacties
Ben je in november gestopt of heb je toen de laatste gehad? Het kan tot 36 maanden duren voordat het hormoon volledig uit je lichaam is! Vaak is het zo hoe langer je het gebruikt, hoe langer het duurt, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Ik was het eerste half jaar 3 weken ongesteld, en 1 week niet...
Als het te lang duurt of je een kinderwens hebt zou ik gewoon even langs de huisarts gaan, ik kreeg al snel een verwijzing naar de gynaecoloog vanwege de lange bloedingen en mijn kinderwens (en ik ben nog jong).
NM1717 schreef:
10-02-2019 22:40
Ben je in november gestopt of heb je toen de laatste gehad? Het kan tot 36 maanden duren voordat het hormoon volledig uit je lichaam is! Vaak is het zo hoe langer je het gebruikt, hoe langer het duurt, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Ik was het eerste half jaar 3 weken ongesteld, en 1 week niet...
Als het te lang duurt of je een kinderwens hebt zou ik gewoon even langs de huisarts gaan, ik kreeg al snel een verwijzing naar de gynaecoloog vanwege de lange bloedingen en mijn kinderwens (en ik ben nog jong).
Dank je wel voor je reactie. November had ik weer de prikpil moeten halen, maar dat heb ik niet gedaan ivm een kinderwens. Ik heb de prikpil een jaar gebruikt. Ik wou weten of het mogelijk is, zwanger te raken na de prikpil zonder eerst een menstruatie gehad te hebben.
Ja natuurlijk is dat mogelijk!
Als je twijfelt zou ik gewoon even een testje doen.
NM1717 schreef:
10-02-2019 22:55
Ja natuurlijk is dat mogelijk!
Als je twijfelt zou ik gewoon even een testje doen.
Ja maar ik ken mezelf, dan doe ik elke maand een test en dan word het weer zo’n obsessie, en dat probeer ik eigenlijk een beetje te vermijden 🙈
Ik weet niet hoe jouw huisarts is en wat je leeftijd is.
Anders zou ik gewoon even bellen. Geloof dat er tegenwoordig ook iets is om de menstruatie op te wekken, weet alleen niet hoe snel ze dit geven.
Ik ben in ieder geval helemaal klaar met de prikpil. Heeft anderhalf jaar geduurd voor ik zwanger was (weet dat het voor sommigen nog langer duurt dus mag ook niet klagen)
Heb ondertussen een zoon van 6 maanden en heb na mijn zwangerschap implanon laten plaatsen. Werkt 3 jaar, ben niet meer ongesteld, hoef nergens om te denken, weinig hormonen die na verwijderen na ongeveer 2 weken al uit je lichaam zijn.
Ik heb een hele lieve huisarts en ik ben begin 30. En wat is dat dan precies dat je menstruatie weer opwekt? Komt het dan wel gewoon weer normaal op gang? Want ik dacht dus eerst ook dat ik dat kon doen door gewoon de pil weer te gaan slikken, dan word je tenslotte ook “ongesteld” maar dat is niet “echt” zeg maar..
Geen idee hoe het precies werkt, ik heb het nooit gehad.
Dat van de pil werkt volgens mij niet, of alleen met een bepaald soort. Ik zou gewoon je lichaam zn werk laten doen en anders langs de huisarts.
Ik heb ook ongeveer een jaar de prikpil gebruikt augustus 2017 laatste gehad en werd pas april of mei ongesteld, echt super laat! Viel me best wel tegen. En nu zwanger, maar daarvoor waren we er nog niet echt mee bezig.. Maar idd lastig, je wilt ook niet elke maand gaan testen en er zo veel mee bezig zijn als het nog wel 3 kwart jaar of langer kan duren..
Mijn huisarts heeft het overigens van tevoren wel verteld dat ik aan de prikpil begon. Kreeg echt de vraag of ik op korte termijn een kinderwens had juist omdat het zo lang kan duren voor je cyclus weer terug is!
Als je je er onzeker over voelt gewoon de huisarts bellen.
Ik zeg tegenwoordig tegen iedereen: de prikpil is handig, als je geen kinderwens (meer) hebt.
Ik heb 1,5 jaar geen menstruatie gehad na 2 jaar prikpil. Nu was dat mijn hoofddoel, geen pms meer.

En wil ik geen kinderen meer ( kan niet eens want sterilisatie) maar was ook wel een beetje ongerust na een jaar nog een menstruatie.

Het kan echt hele lang duren. Maar dat was mij ook gemeld toen ik aan de prikpil begon.
NM1717 schreef:
11-02-2019 10:10
Mijn huisarts heeft het overigens van tevoren wel verteld dat ik aan de prikpil begon. Kreeg echt de vraag of ik op korte termijn een kinderwens had juist omdat het zo lang kan duren voor je cyclus weer terug is!
Als je je er onzeker over voelt gewoon de huisarts bellen.
Ik zeg tegenwoordig tegen iedereen: de prikpil is handig, als je geen kinderwens (meer) hebt.
Ja duurt inderdaad erg lang. Zeker als je eenmaal die mindset hebt van zwanger worden. Ik heb een afspraak gemaakt bij de dokter, kan ik even met haar gaan overleggen van hoe of wat.
Appletree86 schreef:
11-02-2019 09:35
Ik heb ook ongeveer een jaar de prikpil gebruikt augustus 2017 laatste gehad en werd pas april of mei ongesteld, echt super laat! Viel me best wel tegen. En nu zwanger, maar daarvoor waren we er nog niet echt mee bezig.. Maar idd lastig, je wilt ook niet elke maand gaan testen en er zo veel mee bezig zijn als het nog wel 3 kwart jaar of langer kan duren..
Nee precies. En hoe lang duurde het bij jou nadat je ongesteld geworden was, voordat je daadwerkelijk ook zwanger was?
.
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 18:29
Reden: Verwijderd, want 3x zelfde reactie gepost..
99.64% gewijzigd
.
anoniem_377385 wijzigde dit bericht op 11-02-2019 18:28
Reden: Verwijderd, want 3x zelfde reactie gepost..
99.64% gewijzigd
Tattooaddict87 schreef:
11-02-2019 18:26
Nee precies. En hoe lang duurde het bij jou nadat je ongesteld geworden was, voordat je daadwerkelijk ook zwanger was?
Sorry was even niet zo veel online. Toen we afgelopen november besloten om het te "proberen" was ik ook in 1 keer zwanger. Maar denk als we het eerder hadden geprobeerd dat ook wel was gelukt. Mijn cyclus was toen gelijk wel weer normaal na de 1e keer menstrueren..
Maar weet ook nog wel dat ik dacht: wat duurt het lang voordat het uit je lichaam is

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven