Kleurencombinatie woonkamer
dinsdag 12 februari 2019 om 18:52
Goedenavond,
Graag wat tips met betrekking tot het volgende.
Wij hebben een erg kleine woonkamer met aan een zijde een babyblauwe muur. Verder hebben we een witte salontafel en een wit met lichtbruine eettafel.
Welke kleuren passen hierbij qua accessoires en tv kast? We zijn van plan een beige bank te kopen.
Graag ook tips met het gezellig maken van een kleine woonkamer. We hebben geen vensterbank om accessoires op te zetten.
Alvast bedankt voor de hulp.
Fijne avond!
Graag wat tips met betrekking tot het volgende.
Wij hebben een erg kleine woonkamer met aan een zijde een babyblauwe muur. Verder hebben we een witte salontafel en een wit met lichtbruine eettafel.
Welke kleuren passen hierbij qua accessoires en tv kast? We zijn van plan een beige bank te kopen.
Graag ook tips met het gezellig maken van een kleine woonkamer. We hebben geen vensterbank om accessoires op te zetten.
Alvast bedankt voor de hulp.
Fijne avond!
geenidee2018 wijzigde dit bericht op 12-02-2019 19:05
0.83% gewijzigd
dinsdag 12 februari 2019 om 18:59
dinsdag 12 februari 2019 om 19:00
Ok, ik stem ook eigenlijk dit.pamelacourson schreef: ↑12-02-2019 18:56Ik zou de muur overschilderen in een warme kleur. Babyblauw vind ik echt ongezellig.
Misschien was de gedachtegang dat je een kleine kamer in een lichte, frisse kleur moet schilderen? Maar sorry, het is gewoon niet mooi. Dan liever een piepkleine woonkamer die tenminste wel knus en gezellig is.
dinsdag 12 februari 2019 om 19:01
Kies niet voor een bepaalde kleur voor je accessoires, maar koop dingen in zachte kleuren die overal bijpassen anders gaat het te snel vervelen en moet je elk jaar iets anders verzinnen, dus koop gewoon mooie spulletjes die in je kamer passen.
Wat je wel kunt doen is voor een bepaalde stijl kiezen, maar ook dat heeft een houdbaarheidsdatum.
Wat je wel kunt doen is voor een bepaalde stijl kiezen, maar ook dat heeft een houdbaarheidsdatum.
dinsdag 12 februari 2019 om 19:01
Ik zou met die kleuren en het feit dat licht mooi is in een kleine ruimte gaan voor bijv ibiza of bohemian stijl:
https://www.woonaccessoires.nu/woontrend-ibiza/
Zoek ook eens op pinterest voor ideeën .
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 12 februari 2019 om 19:03
viva-amber schreef: ↑12-02-2019 19:01Ik zou met die kleuren en het feit dat licht mooi is in een kleine ruimte gaan voor bijv ibiza of bohemian stijl:
Ja! Ibizastijl met veel riet en wol en licht hout. Geeft gelijk warmte aan het babyblauw met wit.
dinsdag 12 februari 2019 om 19:04
Ik bedoel een vensterbank natuurlijk haha, mijn excuses.
Het babyblauw was niet de bedoeling, dat was een verkeerde inschatting in de winkel.
Ik vind het erg moeilijk gezellig te maken, de woonkamer is ongeveer 5 bij 4 meter en hierin staat ook de eettafel, een redelijk grote waardoor het al grotendeels volstaat met meubels.
Het babyblauw was niet de bedoeling, dat was een verkeerde inschatting in de winkel.
Ik vind het erg moeilijk gezellig te maken, de woonkamer is ongeveer 5 bij 4 meter en hierin staat ook de eettafel, een redelijk grote waardoor het al grotendeels volstaat met meubels.
dinsdag 12 februari 2019 om 19:09
Waarom dan niet overschilderen? Of minder troep: behangen.geenidee2018 schreef: ↑12-02-2019 19:04Ik bedoel een vensterbank natuurlijk haha, mijn excuses.
Zo gebeurd toch? Zonde om nu voor lange tijd een muur te hebben waar je niet blij mee bent, het bepaald best wel heel erg de sfeer van de kamer.
dinsdag 12 februari 2019 om 19:29
Bij lichtbruin en beige vind ik lichtblauw niet zo’n mooie combi. Wij hebben zelf hier ook veel beige, warme houtkleuren en daarbij rood, oranje en koper als combi in de accessoires.
Wij hebben deze beige kast :

Deze salontafeltjes en nog een extra tafeltje in deze kleur :

Dit vloerkleed :

Op de muur achter de kast zit behang met bloemen in rood/oranje/bruin. Een klein muurtje heeft metallic koperverf. En dan accessoires dus in beige, rood, oranje, koper. Ook de lampen enz. Het past allemaal mooi bij elkaar vind ik en geeft een warm gevoel.

Dit vloerkleed :

Op de muur achter de kast zit behang met bloemen in rood/oranje/bruin. Een klein muurtje heeft metallic koperverf. En dan accessoires dus in beige, rood, oranje, koper. Ook de lampen enz. Het past allemaal mooi bij elkaar vind ik en geeft een warm gevoel.
dinsdag 12 februari 2019 om 19:37
Mooi allemaal. Mag ik vragen welke kleur wit jullie (eventueel) op kozijnen e.d, hebben gebruikt? Wij hebben ongeveer dezelfde kleuren en wit kiezen vind ik lastig.Whomi schreef: ↑12-02-2019 19:29Bij lichtbruin en beige vind ik lichtblauw niet zo’n mooie combi. Wij hebben zelf hier ook veel beige, warme houtkleuren en daarbij rood, oranje en koper als combi in de accessoires.
Dit vloerkleed :
dinsdag 12 februari 2019 om 19:42
Die kast vind ik niet mooi en enorm gedateerd aandoen.Whomi schreef: ↑12-02-2019 19:29Bij lichtbruin en beige vind ik lichtblauw niet zo’n mooie combi. Wij hebben zelf hier ook veel beige, warme houtkleuren en daarbij rood, oranje en koper als combi in de accessoires.
Dit vloerkleed :
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
dinsdag 12 februari 2019 om 19:44