Mijn zwangerschap beëindigen
woensdag 13 februari 2019 om 19:22
Ik heb laatst getest en ik ben erachter gekomen dat ik zwanger ben. Ik weet niet hoeveel dagen ik nu overtijd ben. Ik denk ongeveer 7/8 dagen. Ik wil mijn zwangerschap beëindigen, maar kan dat zo snel mogelijk bij een abortuskliniek? Hoe lang moet je ongeveer wachten?
Als je ongeveer 1 week overtijd bent geldt dan de verplichte bedenktijd van 5 dagen ook?
Als je ongeveer 1 week overtijd bent geldt dan de verplichte bedenktijd van 5 dagen ook?
woensdag 13 februari 2019 om 19:25
Kun je geen overtijdsbehandeling meer doen? Dat kan tussen de 10 en 16 dagen van de zwangerschap. Het is dan nog zo klein dat je het met het blote oog niet eens kunt zien. Heb jij steun in je omgeving?
viva-amber wijzigde dit bericht op 13-02-2019 19:26
34.90% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 13 februari 2019 om 19:26
Je hoeft niet naar een abortuskliniek. Dit kan waarschijnlijk nog met een overtijdbehandeling. Ga zsm naar je huisarts. Die adviseert je en dan kan je meteen ook bespreken welke anticonceptie geschikt is voor jou.
oudblond wijzigde dit bericht op 13-02-2019 19:27
6.25% gewijzigd
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
woensdag 13 februari 2019 om 19:30
woensdag 13 februari 2019 om 21:32
Ik weet het, maar de dokter kan niet zien hoelang ik overtijd ben? In een abortuskliniek kunnen ze dat wel, dus ik moet zoiezo daar naartoe gaan toch?
woensdag 13 februari 2019 om 21:34
woensdag 13 februari 2019 om 21:34
Neem morgenochtend nou eerst eens contact op met je huisarts. Als je daar niet geholpen kan worden, word je doorverwezen.
woensdag 13 februari 2019 om 21:36
Ik heb morgen al een afspraak bij de huisarts. Ik wist ook niet dat ik terecht kon bij de huisarts voor een abortuspil of overtijdsbehandeling, maar dan weet ik dat nu wel.nerdopviva schreef: ↑13-02-2019 21:34Neem morgenochtend nou eerst eens contact op met je huisarts. Als je daar niet geholpen kan worden, word je doorverwezen.
woensdag 13 februari 2019 om 21:45
woensdag 13 februari 2019 om 21:49
Ik was dat alweer vergeten, dom van mij. Omdat ik hier elke keer over die overtijdsbehandeling lasredbulletje schreef: ↑13-02-2019 21:47Je krijgt een pil mee die je moet slikken. Waarom zou je daarvoor naar een kliniek willen?
woensdag 13 februari 2019 om 21:49
Denk niet dat een huisarts happig is op een overtijdbehandeling zonder duidelijkheid over de zwangerschapstermijn. Die behandeling is alleen in naam verschillend van een abortus provocatus in de eerste termijn (curretage of abortuspil).
Als de huisarts de duur van de zwangerschap niet kan vaststellen (geen echomogelijkheden) dan zal hij/zij jou doorverwijzen. Verder zal de huisarts het zich niet persoonlijk aantrekken denk ik.
Als de huisarts de duur van de zwangerschap niet kan vaststellen (geen echomogelijkheden) dan zal hij/zij jou doorverwijzen. Verder zal de huisarts het zich niet persoonlijk aantrekken denk ik.
donderdag 14 februari 2019 om 12:54
Dit. Een overtijdsbehandeling of een abortus zijn precies hetzelfde, alleen heet het anders omdat het een andere termijn van de zwangerschap is. Fysiek zijn ze dus ook even belastend en maakt het verschil in de zwangerschapsduur niet uit. wel zit er verschil in welke methode je kiest. Maar als je een van de methodes hebt gekozen, maakt de duur van de zwangerschap alleen uit voor de term overtijdsbehandeling of abortus, de behandelingen zijn precies gelijk. Dus een curettage kan een overtijdsbehandeling zijn of een abortus. En een abortuspil kan ook een overtijdsbehandeling zijn of een abortus.
Stap 1 is naar de huisarts gaan, die kan je verder informeren en helpen. Sterkte!
Stap 1 is naar de huisarts gaan, die kan je verder informeren en helpen. Sterkte!
lemoos2 schreef: ↑13-02-2019 21:49Denk niet dat een huisarts happig is op een overtijdbehandeling zonder duidelijkheid over de zwangerschapstermijn. Die behandeling is alleen in naam verschillend van een abortus provocatus in de eerste termijn (curretage of abortuspil).
anoniem_297129 wijzigde dit bericht op 14-02-2019 13:02
19.51% gewijzigd
donderdag 14 februari 2019 om 12:59
Een overtijdsbehandeling kan op 2 manieren, met pillen of met een curettage. Pillen kun je via de huisarts krijgen, curettage kan niet bij de huisarts. Laat je even goed voorlichten over de voordelen en nadelen van beide methodes. Een curettage kan enger en pijnlijker lijken, maar blijkt in de praktijk veel sneller, pijnlozer (want je krijgt een roesje) te zijn, plus je hebt het voordeel dat je direct 100% zeker weet dat de behandeling is gelukt. Bij abortuspillen wordt de abortus hormonaal opgewekt, voordeel is dat het via de huisarts kan en dat je in je eigen huis de behandeling kan doen. Nadeel is dat het duurt langer, kan zorgen voor flinke kramp en (na)bloedingen en lukt soms niet, waardoor er alsnog een curettage nodig is.Angell_ schreef: ↑13-02-2019 21:45Ik heb nog een vraagje lieve mensen.. maakt het uit waar je de overtijdsbehandeling wil doen of bij een dokter of bij een kliniek? Je kiest er toch zelf voor. Ik doe het namelijk liever bij een kliniek, maar ik wil niet dat de dokter raar opkijkt als ik zeg dat ik dat niet bij hun wil doen.