Hoge glucosewaarde..zwangerschapssuiker?
zaterdag 9 februari 2019 om 09:59
Gisteren is mijn bloed gecontroleerd, omdat ik volgende week op controle moet bij de gynaecoloog. Ik ben maandag 27 weken zwanger en ik ben 37 jaar.
Hier in Italië krijg je s’avonds meteen de uitslag. Ik ben me rot geschrokken want mijn glucosewaarde was skyhigh.
Ik was niet nuchter en omgerekend naar NL begrippen is 15. Normaal zou 11 zijn? Ik las hier en daar dat ze je dan moeten testen met een suikerdrankje.
Nu heb ik geen idee hoe ze dat hier gaan doen. Afijn, ik woon hier nu 5 weken en mijn dieet was eigenlijk niet zo goed. Het is erg wennen om zonder Nederlands bruin brood een midddenweg te vinden. Ze duwen hier letterlijk de zoetigheid in je gezicht want je moet goed eten voor de baby. Dat ik dan ook een zoetekauw ben helpt niet natuurlijk.
Maar ik ben er meteen van genezen, want ons meisje is het allerbelangrijkste. Pff ik baal wel, want de zwangerschap verloopt behoorlijk pittig door alle kwalen...nu dit er ook nog bij
.
Hebben jullie misschien ervaring met dit en hoe is dat verlopen?
Hier in Italië krijg je s’avonds meteen de uitslag. Ik ben me rot geschrokken want mijn glucosewaarde was skyhigh.
Nu heb ik geen idee hoe ze dat hier gaan doen. Afijn, ik woon hier nu 5 weken en mijn dieet was eigenlijk niet zo goed. Het is erg wennen om zonder Nederlands bruin brood een midddenweg te vinden. Ze duwen hier letterlijk de zoetigheid in je gezicht want je moet goed eten voor de baby. Dat ik dan ook een zoetekauw ben helpt niet natuurlijk.
Maar ik ben er meteen van genezen, want ons meisje is het allerbelangrijkste. Pff ik baal wel, want de zwangerschap verloopt behoorlijk pittig door alle kwalen...nu dit er ook nog bij
Hebben jullie misschien ervaring met dit en hoe is dat verlopen?
zaterdag 9 februari 2019 om 10:16
zaterdag 9 februari 2019 om 10:27
Het is moeilijk te zeggen wat normale waardes zijn, omdat elk land andere meet methodes en eenheden gebruikt. Zelfs per lab/ziekenhuis kan de normaalwaarde verschillen. Maar als je je zorgen maakt, gewoon de arts bellen door wie het onderzoek aangevraagd is.
En een beetje op je eten letten kan natuurlijk sowieso geen kwaad. ‘Je moet voor twee eten’ is in Italië net zo min waar als in Nederland
.
En een beetje op je eten letten kan natuurlijk sowieso geen kwaad. ‘Je moet voor twee eten’ is in Italië net zo min waar als in Nederland
zaterdag 9 februari 2019 om 11:13
De test met het suikerdrankje moet zeker wel aaanvullend als je waarden in de zwangerschap te hoog zijn hoor.
Bel je arts TO.
zaterdag 9 februari 2019 om 11:18
the_Wicked_Witch schreef: ↑09-02-2019 11:13De test met het suikerdrankje moet zeker wel aaanvullend als je waarden in de zwangerschap te hoog zijn hoor.
Bel je arts TO.
Ik heb er zelf om gevraagd maar in ons ziekenhuis deden ze alleen prikken. Ik heb zelfs zwangerschapsdiabetis gehad.
zaterdag 9 februari 2019 om 11:49
Ik ga zeker naar de suikertest vragen, maandag even bellen. Beetje jammer dat het weekend er tussen zit. Ben gewoon een beetje onzeker en voel me wat ellendig
.. ik kan ook al niet veel bewegen, dus dat helpt vast ook niet.
Hier doen ze in mg/dl meten en dan was het dus 283.
Het was ook de bedoeling om de bloedtest nuchter te doen, als ware dat deze muts de test ff vergeten was
Lijkt me ook hoor dat ze hier diëten of andere methoden hebben. Daar ga ik zeker ook even naar vragen.
Afijn geduld dus en de zoete meuk is al de prullenbak in ..
Misschien inderdaad ook even de huisarts raadplegen, die zijn er elke dag hier in het dorp.
Hier doen ze in mg/dl meten en dan was het dus 283.
Het was ook de bedoeling om de bloedtest nuchter te doen, als ware dat deze muts de test ff vergeten was
Lijkt me ook hoor dat ze hier diëten of andere methoden hebben. Daar ga ik zeker ook even naar vragen.
Afijn geduld dus en de zoete meuk is al de prullenbak in ..
Misschien inderdaad ook even de huisarts raadplegen, die zijn er elke dag hier in het dorp.
zaterdag 9 februari 2019 om 12:36
Als de waardes echt heel hoog zijn, is dat al genoeg voor een diagnose, dus dan doen ze niet altijd die suikertest (die is niet heel lollig, en al helemaal niet als je heftige diabetes hebt). Wat ‘heel hoog’ is, hangt van de referentie waarden van het lab af.the_Wicked_Witch schreef: ↑09-02-2019 11:30Ik ook. Zal per arts en uitslag verschillen dan misschien?
zaterdag 9 februari 2019 om 12:46
Ah, helder.
zaterdag 16 februari 2019 om 21:27