2e helft oktober 2019

17-02-2019 08:50 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik zie nog geen 2e helft oktober 2019 thema. Wie is al positief en schrijft mee?
Hé, ik zat net te denken of ik dit topic moest gaan aanmaken, haha. Kwam al een paar dagen spieken of er al iets was.

Ik schrijf dus graag mee! Donderdag positief getest met 10dpo, supervroeg maar ze lopen mooi op. Als het goed is ben ik dan 28 oktober uitgerekend. En jij?
Ik schrijf graag mee! Donderdag positief getest! Super blij!
Live your life with love and laughter
Gefeliciteerd dames! Ik heb donderdag ook positief getest dus schrijf ook graag mee :) het is ons derde kindje maar daarom niet minder leuk en spannend ;)
Haha, hebben we allemaal expres op Valentijnsdag getest? ;-D
@borisdeporis, haha het lijkt erop ja! Hier niet bewust op Valentijn, naar vind het stiekem wel een leuke gedachte.
Jaaaa, hier ook zwanger van de derde! Weet nog niet precies wanneer ik ben uitgerekend, maar in ieder geval de 2e helft van oktober. Heb 7 februari positief getest. Heb al een echo gehad, maar dat was nog te vroeg, donderdag mag ik weer! Hopelijk dan wel goed nieuws.
Ik schrijf ook graag mee! Leuk.
Wij hebben vrijdag en gisteren getest en positief!
1,5 jaar mee bezig geweest en lopen bij fertiliteitskliniek. Alle nodige onderzoeken gedaan en ze konden geen oorzaak vinden. Dat was ook de reden dat we zelf wilde proberen anders zouden we in Juni beginnen met traject. Dus het is toch spontaan gelukt!! 26 oktober uitgerekende datum.

Hoe voel jullie je?
Ik heb licht spierpijn gevoel bij mn borsten. Buikkrampen met vlagen en dunne ontlasting. Valt mee!

Kim? Kun je een tabel maken? Is misschien wat overzichtelijker als er meer bij komen.
Welkom Oktoberbaby29 en Cherryblossom!

Cherryblossom, wat ontzettend fijn voor jullie dat het gelukt is zonder traject!

Ik heb vooral last van krampen, eigenlijk al twee weken.. en moe! Kan gewoon 's middags in slaap vallen op de bank.
Mag ik ook meeschrijven?
Ik heb 9 feb getest, ik ben ergens halverwege oktober uitgerekend.
We zijn onverwachts zwanger geworden, maar het is wel heel gewenst. Heb vorige week al een echo gehad, toen werd ik op 5 wk geschat alleen er was alleen nog maar een vruchtzakje te zien. Ik heb ook last gehad van bruine afscheiding. Ben dus erg huiverig om helemaal blij te zijn met de zwangerschap want ben bang dat het niet goed afloopt. Maar goed, we houden hoop ;)
Wat fijn dat het toch spontaan is gelukt CherryBlossom! Super leuk voor jullie :)

Leuk nog een medestander die een derde verwacht oktoberbaby2019! Hoe oud zijn jouw kinderen? Mijn zijn 3.5 en 1.5 nu.

JoeuxNoel, ik snap dat je nog niet te vroeg wilt juichen. Heeft de verloskundige er iets over gezegd? Een vriendin van mij had ook bruine afscheiding in het begin en haar kindje is inmiddels 4 maanden en kern gezond. Ik ga voor je duimen dat er niets aan de hand is!

Hier ook wat buikkrampjes en iets moeier dan normaal maar verder niets! Hoop dat dat zo blijft. Bij mijn vorige 2 zwangerschappen was ik zo misselijk tot ruim 4 maanden :-? Wie weet is het dit keer anders!
Hoi, ook ik heb net positief getest en ben eind oktober uitgerekend, dus meld me graag aan! Net als jojeux ben ik nog wat voorzichtig, in mijn geval omdat het vrij onverwacht (wel gewenst) is en ik wat dingen heb gegeten/gedronken die niet hadden gemogen...

Vervelend jojeux die onzekerheid! Wanneer mag je weer voor een echo? Het is mijn eerste dus ik heb echt nog geen idee hoe het werkt met echo's etc. Ik dacht dat de eerste echo met 8 weken was, maar ik lees dat een aantal van jullie al een eerste echo hebben gehad?

Wat fijn cherryblossem dat het medische traject toch niet nodig is!

Ik vind het wel spannend allemaal hoor!
Met de klachten valt het hier ook erg mee tot nu toe.
Gefeliciteerd Lapapaya!
Ik heb mij toevallig net aangemeld bij de verloskundige en ik mag 11 maart komen voor een vroege echo. Deze moet ik wel zelf betalen want kennelijk betaalt de zorgverzekering maar 1 termijn echo.
Maar ik wilde deze wel graag omdat deze kleine dus ook een verrassing is! Ik zat aan de pil en ik weet dus niet precies hoever ik ben. Daarom wil ik een vroege termijn echo zodat we beter weten hoever ik al ben. Ook ik heb 'gezondigd' voor ik wist dat ik zwanger was. Biefstuk, wijntje. :facepalm: en net pas begonnen met foliumzuur dus hopelijk heeft dat gaan effect of de kleine!
Jij ook gefeliciteerd boontje! Wow, door de pil heen zelfs?
Haha, hier hetzelfde: ook net voordat ik wist dat ik zwanger was een wijntje en rauw vlees op! Maar goed de meeste sites geven aan dat de kans dat daardoor iets mis gaat zeer klein is, al helemaal zo vroeg in de zwangerschap en dat het eigenlijk schadelijker is om je daar gigantisch druk om te maken. En volgens mij is het prima als je nu gewoon met foliumzuur begint.
Ik wist trouwens niet dat je voor extra echo's kon kiezen. Ik heb me net ingeschreven dus zal daar ook eens naar informeren. Dank voor de tip!

Wat doen jullie trouwens met vertellen tegen goede vrienden/familie? Ik heb best wel wat etentjes en feestjes etc gepland staan en zie er een beetje tegenop om me de komende twee maanden in allerlei bochten te wringen...
Hallo! Gefeliciteerd allemaal met een positieve test.
Wij hebben gisteren positief getest. Waarschijnlijk rond 28 oktober uitgerekend.
Met 7 weken kunnen we een echo krijgen bij de gyn. Ik loop daar al ivm meerdere miskramen.
Ik heb vanuit januari 2015 groep ook leuk contact overgehouden en hoop dat dat nu ook weer kan!

Liefs Mariëlle
Wat leuk zoveel mensen. Ieder een ander verhaal maar toch blijft het spannend.

Foliumzuur ben ik weer mee gestart. Was er net 2 maanden beu om dit te blijven slikken en verder afgelopen week gewokt met familie en veel rauw vlees gehad en wijn. Tja.. En weer doorgaan.

Maar ja, ik heb 6 mrt echo en dat op mijn verjaardag en 9 en 16e feestje georganiseerd. En nu?? Haha ik drink altijd. Laatste tijd iets minder ivm afvallen. Maar dat als excuus voor mijn eigen feestjes gebruiken gaat hem niet worden. Ik denk dat ik alcoholvrije wijn voor mezelf verberg en af en toe fris drink.
Om nou met 7 wkn te gaan vertellen.. Ik denk dat 10 wkn, na de 2e echo dat we het gaan vertellen. Alhoewel ik nu al van de daken wil roepen...
Spannend he allemaal!

Ik heb het al tegen mijn familie en vrienden verteld, maar meer omdat ik zo enorm in shock was dat ik dus zwanger ben. Was totaal niet gepland en zag het ook echt niet aankomen. Ik heb dus ook nog alcohol gedronken, franse kaas, carpaccio etc.

@cherryblossom: zou idd voor jezelf alcoholvrije wijn inschenken, of groene ijsthee, dat lijkt net witte wijn ;)

@boontje en @lapapaya, ook ongepland zwanger dus? Waren jullie ook in shock? En hoe kijken jullie er nu tegenaan?
Ik was ook wel even in shock ja! Ik heb eerst ook heel even gehuild :facepalm: maar al heel snel was dat over en waren zowel mijn man en ik best blij en enthousiast dat we nog een kleintje mogen verwelkomen. We hebben namelijk lang getwijfeld aan een derde en uiteindelijk besloten dat als wij niet 100% zeker weten dat we het willen dat we het beter dan niet konden doen. Blijkbaar dacht karma daar anders over haha :hihi:
En jullie? Is het allemaal een beetje ingezonken?
Hahaha lijkt wel echt karma ja ;) en snap dat je moest huilen en overdonderd was.

Ik heb de halve zaterdag, de dag vd test, ook gehuild. Wrs ook hormonen die meespelen ;) vanaf zondag was ik ineens veel blijer en nu ben ik er mega gelukkig mee. Mijn vriend is er ook erg blij mee gelukkig. Nu maar hopen dat alles goed blijft gaan!
Hallo allemaal, ik schrijf en lees ook graag mee! Ik ben, als alles goed mag gaan, waarschijnlijk eind oktober uitgerekend van mijn 5e kindje 😵 Heel erg gewenst en bewust, maar merk dat ik mij nu toch in 1x erg druk maak om alle praktische bezwaren en evt. reacties. I know.. let it go.. Maar ja, ook hier doen de hormonen al goed hun werk 😅
Hier half maart echo, rond 8 weken. Heb het mijn beste vriendin verteld, kon me echt niet inhouden. Waarschijnlijk rond 9/10 weken de ouders. En dan na 12 weken de rest.
Etentjes ed heb ik niet zo veel last van, ben geen drinker dus dat valt sowieso niet op.
boontje19 schreef:
18-02-2019 08:53

Leuk nog een medestander die een derde verwacht oktoberbaby2019! Hoe oud zijn jouw kinderen? Mijn zijn 3.5 en 1.5
Haha, mijn kinderen zijn iets ouder, 8 en 11 nu. Eerder wilde man echt niet ivm drukte.

Ik weet niet meer wie het vroeg, maar normaal gesproken krijg je niet zo'n vroege echo. Meestal is er dan eerder iets gebeurd. Ik moet bijvoorbeeld wanneer er iets te zien is op de echo, bloedverdunners gaan spuiten en dat tot 6 weken na de bevalling. Daarom krijg ik zo'n vroege echo.

Ik lees hier van anderen ook dat ze zo moe zijn, dat is ook mijn enige klacht. Val soms al om half 10 in slaap haha, niet zo gezellig, maar dat zal vast vanzelf weer beter gaan hoop ik.
@Marielle, leuk, we zijn op dezelfde dag uitgerekend!

Wat is het al gezellig hier! Een tabel lijkt me misschien ook wel handig ja. :)

Wij hebben het gisteren al aan mijn ouders verteld (mijn stiefvader huilde nog eerder dan mijn moeder hihi) en gaan vanmiddag naar mijn oma. Mijn eerste echo is 14 maart en de tweede 1 april (zo snel achter elkaar!) en dat is een vervelende, emotionele periode voor mijn familie; vandaar dat we het ze nu al vertellen. De familie van mijn vriend hoort het pas wanneer ik rond de 7 weken ben, tijdens een etentje. Ik vind het superspannend!

Hebben jullie al veel symptomen? Hier in het begin wat krampjes, nu vooral vermoeidheid en ik ben vrij emotioneel.
@ joyeux: nou bij ons was het niet ongepland hoor! Ik bedoelde onverwacht in de zin dat ik heel stellig wist dat ik gewoon ongesteld ging worden, en overgehaald moest worden om een test te doen toen dat niet gebeurde. Ik vond dat zelf niet nodig want ik zou het toch zeker wel weten als ik zwanger was. Tot zover het vertrouwen in mijn vrouwelijke intuïtie...
maar zo erg als jullie in shock waren ben ik dus niet geweest! Het moest alleen even bezinken en nu ben ik heel blij en dankbaar dat het zo snel en makkelijk is gelukt.

Lastig he cherryblossem die feestjes! Ik ga het net als Juffie aan ouders en goede vrienden vertellen na de eerste echo en bij de rest wachten tot de tweede echo. Tot die tijd maar groene ijsthee drinken...

Maar als ik jullie berichten lees dan komen er over 2/3 weken al best wat echo's aan! Spannend hoor! Ik heb zelf de eerste echo bij ruim 8 weken geloof ik, maar dat komt dan waarschijnlijk inderdaad omdat er tot nu toe geen reden is om hem eerder te doen!

@ noriyuki: de vijfde al weer! Gefeliciteerd! Waarom ben je bang voor reacties? Ik vind het in elk geval wel fijn dat er hier in de groep een aantal ervaringsdeskundigen zitten :)
Gefeliciteerd dames! Ik schrijf ook graag mee. Ik zag dat dit topic nog geen tabel had dus ik heb een nieuw algemeen topic aangemaakt:

zwanger/uitgerekend-2e-helft-oktober-20 ... ges/437647

Misschien net zo makkelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven