tweede leg (ik zoek twijfelaars)
zondag 17 februari 2019 om 11:37
Ik mama van 34 heb al 2 kinderen, van 13 en 11.
3,5 jaar gescheiden.
Nieuwe relatie sinds 2,5 jaar. Hij heeft geen kinderen en nooit gewild.
Nu kriebelt het bij hem, hij is nu 40 en ineens rammelen zijn “eierstokken” voor een kindje van hem zelf.
Mijn hart is er groot genoeg voor, maar twijfel.
Wie herkent dit?
3,5 jaar gescheiden.
Nieuwe relatie sinds 2,5 jaar. Hij heeft geen kinderen en nooit gewild.
Nu kriebelt het bij hem, hij is nu 40 en ineens rammelen zijn “eierstokken” voor een kindje van hem zelf.
Mijn hart is er groot genoeg voor, maar twijfel.
Wie herkent dit?
zondag 17 februari 2019 om 12:31
Monchu69 schreef: ↑17-02-2019 12:25Waarom zou je in godsnaam een kind willen van een 40-jarige vent die nog nooit kinderen heeft gewild, maar pas sindskort. Ik vind dat een heel slecht teken.
En kom niet aan met dat hij dan nog niet de juiste vrouw had gevonden en nu wel, want dat verandert niets aan het feit dat hij nooit kinderen wilde.
De leeftijd van jouw kinderen vind ik ook meespelen. Veel teveel leeftijdsverschil. Juist nu hebben je kinderen hard nodig.
Ze zijn of worden pubers. Die hebben aandacht nodig. Dan wil jij doodleuk gaan zitten tutten met een baby? Dat vind ik onverstandig en zeer asociaal. Sta er dan niet van te kijken dat je kinderen ontsporen, omdat ‘mama’ geen tijd voor ze heeft.
Je hoort het, ik vind zo’n tweede leg zoiets doms en stoms.
Helder, dankje!
zondag 17 februari 2019 om 12:36
Dit dus!Monchu69 schreef: ↑17-02-2019 12:25Waarom zou je in godsnaam een kind willen van een 40-jarige vent die nog nooit kinderen heeft gewild, maar pas sindskort. Ik vind dat een heel slecht teken.
En kom niet aan met dat hij dan nog niet de juiste vrouw had gevonden en nu wel, want dat verandert niets aan het feit dat hij nooit kinderen wilde.
De leeftijd van jouw kinderen vind ik ook meespelen. Veel teveel leeftijdsverschil. Juist nu hebben je kinderen hard nodig.
Ze zijn of worden pubers. Die hebben aandacht nodig. Dan wil jij doodleuk gaan zitten tutten met een baby? Dat vind ik onverstandig en zeer asociaal. Sta er dan niet van te kijken dat je kinderen ontsporen, omdat ‘mama’ geen tijd voor ze heeft.
Je hoort het, ik vind zo’n tweede leg zoiets doms en stoms.
zondag 17 februari 2019 om 12:36
Ja das ook wel een "dingetje" al vind ik dat meer in de categorie passen "wat vinden anderen daar van?" En bedenk ik me steeds dat het nu is zoals het is. Voor het oog van het Nederlands volk had ik beter kunnen blijven bij ex, maar was ik nooit zo gelukkig geweest als nu.
Maar ik snap je punt, dankje.
zondag 17 februari 2019 om 12:38
Hooi to,
Geen idee of je wat aan mijn verhaal hebt. Ik ben een 2e leg kind. (Klinkt ook ze raar)
Mijn broer/zus waren in de leeftijd 8-15 toen hun broertje en ik zusje werd geboren. Zij hebben het altijd geweldig gevonden nog een broertje/zusje erbij. Ik heb dat ook altijd zo gevoeld! Toen broer zus op kamer woonde gingen wij daar wel eens logeren geweldig natuurlijk.
Maar of ze het altijd leuk vonden dat zij in 2 huizen moesten opgroeien ja dat weet ik niet.
Ook moet je niet vergeten dat jou man waarschijnlijk meer van zijn biologische eigen kind gaat houden dan van jou oudste 2 kinderen. Je kunt wel zeggen dat het niet zo is maar zo werkt het nou eenmaal denk ik.
Hier het geluk dat ik hier met mijn half broer/zus nuchter over kan praten maar ja dat kan ook anders lopen natuurlijk.
Geen idee of je wat aan mijn verhaal hebt. Ik ben een 2e leg kind. (Klinkt ook ze raar)
Mijn broer/zus waren in de leeftijd 8-15 toen hun broertje en ik zusje werd geboren. Zij hebben het altijd geweldig gevonden nog een broertje/zusje erbij. Ik heb dat ook altijd zo gevoeld! Toen broer zus op kamer woonde gingen wij daar wel eens logeren geweldig natuurlijk.
Maar of ze het altijd leuk vonden dat zij in 2 huizen moesten opgroeien ja dat weet ik niet.
Ook moet je niet vergeten dat jou man waarschijnlijk meer van zijn biologische eigen kind gaat houden dan van jou oudste 2 kinderen. Je kunt wel zeggen dat het niet zo is maar zo werkt het nou eenmaal denk ik.
Hier het geluk dat ik hier met mijn half broer/zus nuchter over kan praten maar ja dat kan ook anders lopen natuurlijk.
zondag 17 februari 2019 om 12:40
Dus dat is dan voor jou een rede om nee te zeggen. Begrijp ik? Ik denk dat er bij diverse gezinnen de verhoudingen ook anders liggen, en die wel van 1 papa komen. dus voor mij is dat geen rede om Nee te zeggen.
zondag 17 februari 2019 om 12:41
Leuk gezegd hoor, maar hoe meer kinderen, hoe minder individuele aandacht er is. Je ontkomt er dus niet aan dat je oudere kinderen minder aandacht gaan krijgen.
zondag 17 februari 2019 om 12:43
Hier mijn verhaal.
Ik heb nooit bewust voor een 'tweede leg' gekozen.
Toch heb ik nu wel een kleine erbij.
Ik heb een kind (puber) uit een vorige relatie en juist om het dan grote leeftijdsverschil, wou ik niet meer.
Toch ben ik in verwachting geraakt. Door de prikpil heen die ik echt trouw liet zetten bij mn huisarts.
Sja en dan?
Ik heb alle voors en tegens met mijn vriend besproken, die overigens ook 40 is.
Ik zag er vooral tegenop om wéér de luiers, gebroken nachten etc in te gaan.
Onze kleine is net een jaar geworden. Het gaat goed! En mijn oudste is een grote stoere broer voor hem.
Ik ervaar ook zeker voordelen van het leeftijdsverschil.
Zo kan mijn oudste eens eventjes oppassen als ik bijv een boodschapje ben vergeten.
Inmiddels heb ik me laten steriliseren aangezien ik echt echt niet meer wil.
Wat hoe blij en gelukkig wel met hem zijn. Feit blijft dat het geen bewuste keuze was.
Feit blijft ook dat ik niet meer zo jong ben als dat ik was bij mijn oudste en ja, dat merk ik wel degelijk.
Ohja, ik ben net 35.
Ik heb een kind (puber) uit een vorige relatie en juist om het dan grote leeftijdsverschil, wou ik niet meer.
Toch ben ik in verwachting geraakt. Door de prikpil heen die ik echt trouw liet zetten bij mn huisarts.
Sja en dan?
Onze kleine is net een jaar geworden. Het gaat goed! En mijn oudste is een grote stoere broer voor hem.
Zo kan mijn oudste eens eventjes oppassen als ik bijv een boodschapje ben vergeten.
Wat hoe blij en gelukkig wel met hem zijn. Feit blijft dat het geen bewuste keuze was.
Feit blijft ook dat ik niet meer zo jong ben als dat ik was bij mijn oudste en ja, dat merk ik wel degelijk.
Ohja, ik ben net 35.
zondag 17 februari 2019 om 12:44
Dankje!kaartje1 schreef: ↑17-02-2019 12:38Hooi to,
Mijn vriend houdt dan op een nadere manier van mijn kids, dan van zijn eigen. Maar ik denk dat dat logisch is. Mijn vriend "speelt" ook geen papa voor mijn kids, want die hebben zelf een vader. En daar ook een goede band mee. Overigens zijn zij ook allebei 2-handen op 1buik met mijn vriend. Dus daar voorzie ik geen problemen mee.
Fijn om het van een andere kant te horen, en wat fijn voor je dat dit zo positief heeft uitgepakt voor jullie.
Je hebt helemaal gelijk. Voor de mening van anderen moet je nooit iets doen of laten. Persoonlijk heb ik een andere reden om het niet te willen. Zelf heb ik in mijn jeugd namelijk zeer negatieve ervaringen gehad met deel uitmaken van een samengesteld gezin. Mijn tweelingzus en ik waren de oudste kinderen. Daarom heb ik mezelf voorgenomen er zelf nooit aan te beginnen.Guusje34 schreef: ↑17-02-2019 12:36Ja das ook wel een "dingetje" al vind ik dat meer in de categorie passen "wat vinden anderen daar van?" En bedenk ik me steeds dat het nu is zoals het is. Voor het oog van het Nederlands volk had ik beter kunnen blijven bij ex, maar was ik nooit zo gelukkig geweest als nu.
Maar ik snap je punt, dankje.
anoniem_653d64b2a443c wijzigde dit bericht op 17-02-2019 12:44
0.53% gewijzigd
Onwaarschijnlijk naiëf.
Het kán hoor, dat jouw 2 het geweldig zullen vinden en er geen probleem mee hebben.
Maar het kan net zo goed dat ze zich niet genoeg voelen, in de steek gelaten in een belangrijke periode in hun leven.
NATUURLIJK verandert hun leven ook als er nu een baby bij komt, en dat kan goed of fout uitpakken.
Dat je dat niet wilt zien vind ik best ernstig.
.
zondag 17 februari 2019 om 12:45
Juist, maar das in een gezin met meerder kinderen altijd. En zeker als daar een groot leeftijdsverschil tussen zit.nerdopviva schreef: ↑17-02-2019 12:41Leuk gezegd hoor, maar hoe meer kinderen, hoe minder individuele aandacht er is. Je ontkomt er dus niet aan dat je oudere kinderen minder aandacht gaan krijgen.
Maar ik snap je punt.
zondag 17 februari 2019 om 12:45
Natuurlijk krijgen je oudste kinderen minder aandacht met een baby erbij en zoals ook al eerder is geschreven dat je er rekening mee moet houden dat jouw man veel meer zal houden van zijn eigen kind dan van jouw kinderen. Dat kun je hem niet kwalijk nemen maar ook dat zullen je oudere kinderen voelen waarschijnlijk. Wat ik ook wel een dingetje vind is dat ik jullie al wel wat te oud vind.
zondag 17 februari 2019 om 12:48
Daar heb je natuurlijk gelijk in! Mijn moeder is ook niet hun moeder. Succes met jullie keuzeGuusje34 schreef: ↑17-02-2019 12:44Dankje!
Mijn vriend houdt dan op een nadere manier van mijn kids, dan van zijn eigen. Maar ik denk dat dat logisch is. Mijn vriend "speelt" ook geen papa voor mijn kids, want die hebben zelf een vader. En daar ook een goede band mee. Overigens zijn zij ook allebei 2-handen op 1buik met mijn vriend. Dus daar voorzie ik geen problemen mee.
Fijn om het van een andere kant te horen, en wat fijn voor je dat dit zo positief heeft uitgepakt voor jullie.
zondag 17 februari 2019 om 12:48
ha ja... zo kan het ook lopen. Lastige keuze, zeker als je al zwanger bent. daarom wil ik juist alle voors en tegens afwegen voordat er een positieve test is.flower29 schreef: ↑17-02-2019 12:43Hier mijn verhaal.
Sja en dan?
Ohja, ik ben net 35.
zondag 17 februari 2019 om 12:50
Ik zie het anders.Anoniem262821034 schreef: ↑17-02-2019 12:44Onwaarschijnlijk naiëf.
Het kán hoor, dat jouw 2 het geweldig zullen vinden en er geen probleem mee hebben.
Maar het kan net zo goed dat ze zich niet genoeg voelen, in de steek gelaten in een belangrijke periode in hun leven.
NATUURLIJK verandert hun leven ook als er nu een baby bij komt, en dat kan goed of fout uitpakken.
Dat je dat niet wilt zien vind ik best ernstig.
zondag 17 februari 2019 om 12:52
Bedoel je dan een samengesteld gezin als in - Nieuwe stiefbroer/zus of dan wel een halfbroer/zus? Want dat maakt maar mijn idee ook nog wel verschil...Lotus90 schreef: ↑17-02-2019 12:44Je hebt helemaal gelijk. Voor de mening van anderen moet je nooit iets doen of laten. Persoonlijk heb ik een andere reden om het niet te willen. Zelf heb ik in mijn jeugd namelijk zeer negatieve ervaringen gehad met deel uitmaken van een samengesteld gezin. Mijn tweelingzus en ik waren de oudste kinderen. Daarom heb ik mezelf voorgenomen er zelf nooit aan te beginnen.
zondag 17 februari 2019 om 12:55
Het lijkt me voor de oudste twee bvb. wel vervelend als ze vanaf nu op vakantie rekening moeten houden met middagdutjes waardoor geen daguitstappen meer mogelijk zijn en ook activiteiten moeten gaan doen die voor hen helemaal niet interessant zijn.
Uiteraard kan je als ouder beslissen dat ze dat maar moeten accepteren, maar het blijft wel zo dat ze dat waarschijnlijk wel vervelend vinden...
Uiteraard kan je als ouder beslissen dat ze dat maar moeten accepteren, maar het blijft wel zo dat ze dat waarschijnlijk wel vervelend vinden...
rosanna1985 wijzigde dit bericht op 17-02-2019 12:55
0.77% gewijzigd
zondag 17 februari 2019 om 12:55
Tja, van 'n stiefbroer kun je in elk geval nog af en die is niet bewust op de wereld gezet door je moeder die opeens een nieuw gezinnetje wil gaan formeren.
zondag 17 februari 2019 om 13:00
Wij hebben een ‘half’ zusje en we houden zielsveel van haar. Dat is altijd al zo geweest. En zal altijd zo blijven.
Maar ‘de eerste leg’ zijn in een samengesteld gezin: daar hebben tweelingzus en ik zeer negatieve ervaringen mee.
Mijn moeder en stiefvader hebben ons op alle mogelijke manieren laten voelen dat wij de buitenstaanders waren in het gezin.
zondag 17 februari 2019 om 13:00
Anoniem262821034 schreef: ↑17-02-2019 12:55Ja dat blijkt. En ik vind dat je alleen met die gedachtegang je je huidige kinderen al tekort doet.
Ongelooflijk. Omdat ik dingen die besproken worden anders zie, doe ik mijn kinderen tekort?
Zullen we dan gelijk ook andere punten even aansnijden waar jij anders over denk dan ik, dan kan ik ook een heerlijke toetsenbord ridder zijn en jou er even op wijzen dat jouw denkwijze onjuist is. Fijn dat je even de tijd wil nemen om zo kort door de bocht een mening over mij te vormen. Fijne zondag!
zondag 17 februari 2019 om 13:01
Oh, dat is verschrikkelijk. En voor mij onbegrijpelijk.Lotus90 schreef: ↑17-02-2019 13:00Wij hebben een ‘half’ zusje en we houden zielsveel van haar. Dat is altijd al zo geweest. En zal altijd zo blijven.![]()
Maar ‘de eerste leg’ zijn in een samengesteld gezin: daar hebben tweelingzus en ik zeer negatieve ervaringen mee.
Mijn moeder en stiefvader hebben ons op alle mogelijke manieren laten voelen dat wij de buitenstaanders waren in het gezin.
zondag 17 februari 2019 om 13:04
Tja, ik ben zelf erg blij met mijn tweede leg. We zien het ook niet op die manier, ik heb gewoon twee kinderen en dat zijn zussen. Hun band is niet zo hecht, maar dat was niet anders geweest als het volle zussen waren geweest of het leeftijdsverschil kleiner. Een derde kind is er dus nooit gekomen. Is wel ter sprake geweest maar het samengestelde gezin was al verbroken voordat het aan de orde was. En als het wel was gebeurd, dan waren het er drie geweest (van drie vaders, en als ik heel eerlijk ben was dat de grootste belemmering - wat men dan van je denkt).
zondag 17 februari 2019 om 13:04
Ik wil helemaal geen "Nieuw gezinnetje" , Ik denk erover om mijn gezin uit te breiden en wil daarin graag met iemand in een gelijk gestelde situatie eens over praten. Niet meer, niets minder.redbulletje schreef: ↑17-02-2019 12:55Tja, van 'n stiefbroer kun je in elk geval nog af en die is niet bewust op de wereld gezet door je moeder die opeens een nieuw gezinnetje wil gaan formeren.