Cease therapie
woensdag 27 februari 2019 om 20:16
donderdag 28 februari 2019 om 17:22
Mss doen die ouders het gewoon al heel prima.Jillian76 schreef: ↑28-02-2019 16:11Er zijn inderdaad instellingen die dit doen, nog voordat er gekeken wordt naar wat het kind/de cliënt nodig is. De diagnose is nog maar net gesteld, ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er bv signaleringsplannen en alertheidschema’s op los zijn gelaten. Iets wat een gezinscoach wel met ouders op kan pakken.
Wat zonde is in mijn ogen, omdat medicatie meer doet in een lichaam als alleen symptoombestrijding.
The early bird suffers longer.
Week 38 van de Extremely Demotivational Calendar
donderdag 28 februari 2019 om 17:29
Symptomen kunnen verminderen/verholpen worden door een andere benaderingswijze. Wil niet zeggen dat ouders iets niet goed doen. Mijn ervaring is dat dit een behoorlijke druk kan leggen op een gezin. Patronen in gedrag zijn snel ontwikkeld, juist bij autisten. En het is beter voorkomen dan genezen.
donderdag 28 februari 2019 om 17:31
Je schrijft echt als een hulpverlener. Maar dan wel een beetje een drammerige.Jillian76 schreef: ↑28-02-2019 17:29Symptomen kunnen verminderen/verholpen worden door een andere benaderingswijze. Wil niet zeggen dat ouders iets niet goed doen. Mijn ervaring is dat dit een behoorlijke druk kan leggen op een gezin. Patronen in gedrag zijn snel ontwikkeld, juist bij autisten. En het is beter voorkomen dan genezen.
Mijn ervaring is dat medicatie een prima aanvulling kan zijn.
Edit: en als TO aangeraden is om haar kind medicatie te geven, dan vind ik het op z'n zachtst gezegd niet zo professioneel om dat advies te ondermijnen.
donderdag 28 februari 2019 om 17:42
Drammen wil ik zeker niet, en doe ik in mijn ogen ook niet. En ja, ik ben hulpverlener met ruim 20 jaar ervaring. Dus ik denk dat ik ook goed vanuit ervaring kan vertellen. Dat mijn ervaring niet strookt met jouw ervaring/mening of whatever is dan jammer. Ik schrijf hier ook niet voor jou, maar voor TO. En als jij hier dan vervolgens op reageert, mag ik neem ik aan hierop terug reageren.Solomio schreef: ↑28-02-2019 17:31Je schrijft echt als een hulpverlener. Maar dan wel een beetje een drammerige.
Mijn ervaring is dat medicatie een prima aanvulling kan zijn.
Edit: en als TO aangeraden is om haar kind medicatie te geven, dan vind ik het op z'n zachtst gezegd niet zo professioneel om dat advies te ondermijnen.
Daarnaast geeft TO ook aan dat ze moeite heeft met medicatie. Andere opties zijn misschien ook wel van harte welkom.
donderdag 28 februari 2019 om 20:05
Ik vind je ook drammen. Als iemand zegt dat ze het misschien gewoon goed doen ga je verder zagen,erg onprofessioneel.Jillian76 schreef: ↑28-02-2019 17:42Drammen wil ik zeker niet, en doe ik in mijn ogen ook niet. En ja, ik ben hulpverlener met ruim 20 jaar ervaring. Dus ik denk dat ik ook goed vanuit ervaring kan vertellen. Dat mijn ervaring niet strookt met jouw ervaring/mening of whatever is dan jammer. Ik schrijf hier ook niet voor jou, maar voor TO. En als jij hier dan vervolgens op reageert, mag ik neem ik aan hierop terug reageren.
Daarnaast geeft TO ook aan dat ze moeite heeft met medicatie. Andere opties zijn misschien ook wel van harte welkom.
donderdag 28 februari 2019 om 20:31
Heb ik ergens gezegd dat ze het niet goed doen? Want dat is niet mijn bedoeling. Ik wilde slechts kenbaar maken dat er meer opties zijn, omdat TO aangeeft dat ze moeite met medicatie heeft.
donderdag 28 februari 2019 om 20:34
Als je dan idd 20 jaar ervaring hebt zou je ook moeten weten dat heel veel ouders in eerste instantie moeite hebben met medicatie, en veel behandelaars daar ook niet direct voor kiezen.
Als het dan toch wordt geadviseerd vind ik het nogal aanmatigend om op een forum je te beroepen op je 20 jaar ervaring en te zeggen dat er andere opties zijn.
Je denkt niet dat de ggz waar TO loopt dat bedacht heeft?
donderdag 28 februari 2019 om 20:39
@to ik vraag me af of de reacties hier jou iets hebben kunnen doen besluiten? Als mama van twee kinderen met autisme, en zeker als de diagnose onverwacht en mogelijk recent is kan ik me voorstellen dat je ergens je hoop op wil vestigen. Wat heb je al gedaan, of heb je al ergens hulp mee? De eerste diagnose moest hier, alhoewel we het verwachten, wel even vertrouwd worden voordat ik het helemaal kon aanvaarden, als in niet meer willen dat het anders zou zijn. Ik geloof absoluut niet in het verhaal dat de cease therapeuten verkondigen. Op participatie autisme (be) staat heel duidelijk waar dat idee vandaan komt en waarom het niet correct is. Misschien heb je daar iets aan?
donderdag 28 februari 2019 om 20:43
Medicatie kan een prima oplossing/aanvulling zijn op therapie of wat voor een ondersteuning dan ook. Bij het ene kind werkt het goed en bij het andere kind totaal averechts. Ik snap de weerstand mbt medicatie, maar soms kan het niet anders.
Ik heb er 3 zoals gezegd en een man met ASS en van die 4 gebruiken er 2 medicatie en 2 niet en alle 4 functioneren ze meer dan prima .
Ik heb er 3 zoals gezegd en een man met ASS en van die 4 gebruiken er 2 medicatie en 2 niet en alle 4 functioneren ze meer dan prima .
donderdag 28 februari 2019 om 20:45
Enne die therapie.. als ik dit lees, krijg ik al jeuk.. Wat een bull shit zeg..http://www.cease-therapie.nl/over-autisme/
En dit..
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/home ... nder-vuur/
En dat je dan nog overweeg om dit te gaan doen.. echt..
En dit..
https://www.kwakzalverij.nl/nieuws/home ... nder-vuur/
En dat je dan nog overweeg om dit te gaan doen.. echt..
donderdag 28 februari 2019 om 21:02
Je kunt ook bij de ggz aangeven dat je liever eerst andere dingen probeert ipv medicatie. De ene psychiater schrijft het wat sneller voor dan de ander. Geef gewoon aan hoe je erover denkt en of ze mee kunnen denken en luister ook goed naar hun overwegingen als ze medicatie op dit moment echt adviseren.
Ik heb gezien dat het echt kan helpen, maar ook dat het slecht uitpakte. Het is niet altijd te voorspellen. Zolang je goed contact onderhoudt met de hulpverleners, komt het wel goed. Als je eraan begint zorgen ze meestal voor regelmatige controles en houden ze goed in de gaten of het wel/niet werkt, of de dosis goed is etc. Mocht het niet goed werken voor je zoontje dan kun je altijd, in overleg met de arts, weer stoppen.
Ik heb gezien dat het echt kan helpen, maar ook dat het slecht uitpakte. Het is niet altijd te voorspellen. Zolang je goed contact onderhoudt met de hulpverleners, komt het wel goed. Als je eraan begint zorgen ze meestal voor regelmatige controles en houden ze goed in de gaten of het wel/niet werkt, of de dosis goed is etc. Mocht het niet goed werken voor je zoontje dan kun je altijd, in overleg met de arts, weer stoppen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
donderdag 28 februari 2019 om 21:11
Ik weet dat soms ook anti-psychotica worden voorgeschreven. Kan nu even niet op de naam komen, misschien schiet het me zo nog te binnen.
Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
donderdag 28 februari 2019 om 21:12
Wat is er zo erg aan symptoombestrijding? Als ik hoofdpijn heb neem ik ook paracetamol.Jillian76 schreef: ↑28-02-2019 16:11Er zijn inderdaad instellingen die dit doen, nog voordat er gekeken wordt naar wat het kind/de cliënt nodig is. De diagnose is nog maar net gesteld, ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er bv signaleringsplannen en alertheidschema’s op los zijn gelaten. Iets wat een gezinscoach wel met ouders op kan pakken.
Wat zonde is in mijn ogen, omdat medicatie meer doet in een lichaam als alleen symptoombestrijding.
Mijn ervaring is dat medicatie bij kinderen helemaal niet snel voorgeschreven wordt in Nederland.
Als je twijfelt aan het advies van de psychiater kan je een second opinion vragen.
donderdag 28 februari 2019 om 21:13
donderdag 28 februari 2019 om 21:14
Risperdal was het en nog iets met een moeilijke naam wat ook bekend is als Abilify geloof ik.
donderdag 28 februari 2019 om 21:22
Zie de laatste regel in de tekst waar je op reageert.Moire schreef: ↑28-02-2019 21:12Wat is er zo erg aan symptoombestrijding? Als ik hoofdpijn heb neem ik ook paracetamol.
Mijn ervaring is dat medicatie bij kinderen helemaal niet snel voorgeschreven wordt in Nederland.
Als je twijfelt aan het advies van de psychiater kan je een second opinion vragen.
Mijn ervaring is helaas anders.
donderdag 28 februari 2019 om 21:24
Die had ik natuurlijk al gelezen. Ik ben het niet met je eens wat alleen symptoombestrijding betreft. En ook niet met dat artsen het als snoepjes voorschrijven.
Overdoen neem je als ouder altijd nog d beslissing of je wel of niet aan medicatie begint.
donderdag 28 februari 2019 om 21:39
Google eens op bijwerkingen en psycofarmaca. Je zult genoeg vinden over de effecten van deze medicatie. En ik ken ook geen artsen die deze medicatie als snoepjes voorschrijven, mocht je dat denken.
Ouders hebben gelukkig wel een keuze om iets wel of niet te willen. TO gaat niet voor niets op zoek naar andere opties.
donderdag 28 februari 2019 om 21:40
Waar haal jij vandaan dat ik beweer dat er geen bijwerkingen zijn?Jillian76 schreef: ↑28-02-2019 21:39Google eens op bijwerkingen en psycofarmaca. Je zult genoeg vinden over de effecten van deze medicatie. En ik ken ook geen artsen die deze medicatie als snoepjes voorschrijven, mocht je dat denken.
Ouders hebben gelukkig wel een keuze om iets wel of niet te willen. TO gaat niet voor niets op zoek naar andere opties.
donderdag 28 februari 2019 om 21:46