Maar 1 trouwring of toch maar twee?

24-03-2009 13:24 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
-
Ik heb een ring, mijn man een heel mooi horloge. We hebben een tekst laten graveren die voor ons van waarde is. Die tekst begint op de achterkant van het horloge en in mijn ring staan de laatste woorden. Zo voelen wij ons - ondanks dat mijn man geen ring wilde - toch verbonden!
Mijn vriend droeg voor ons trouwen ook nooit sieraden maar heeft toch voor een trouwring gekozen. Hij draagt hem niet iedere dag, maar als ie hem draagt vindt hij het toch wel leuk. Ik vond het ook een mooi symbool tijdens het sluiten van het huwelijk. In mijn eentje een ring had ik zelf niet voor gekozen, dan liever helemaal geen ring.
Wij hebben 2 ringen...ergens in een doosje in het nachtkastje.

Haans ring was al snel krom door zijn werk en die heeft hij dus afgedaan. Mijn ring ging in de loop der jaren knellen en ligt er nu naast.
Ik ken iemand die de trouwring van zijn vader heeft 'geleend' voor de trouwdag en daarna weer heeft teruggegeven. Hij draagt ook nooit sieraden. Dat vond ik eigenlijk wel mooi voor de symboliek.
Mijn man droeg ook nooit een ring, maar heeft geen beroep waarbij het dragen van een ring gevaarlijk zou kunnen zijn (machines, etc.). Hij had gedacht dat hij er heel erg aan moest wennen, maar heeft hem in de afgelopen vier jaar geen een keer afgedaan (of het moet met een avondje stappen zijn geweest ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven