Zwanger en hernia
dinsdag 12 maart 2019 om 08:00
Hallo dames, heb al wat eerdere topics gelezen hierover maar deze zijn al van een tijd terug. Ik heb zo goed als zeker een hernia en hier loop ik nu 8 weken mee. Nu ben ik er vorige week achter gekomen dat ik zwanger ben. Ik verga van de zenuwpijn en hoop echt dat het snel minder wordt.... zo de komende acht maanden door gaan ga ik niet volhouden.... zijn er meer dames met een hernia tijdens de zwangerschap? Wat heeft jullie geholpen? Zijn er dames bekend met een pijnblokkade? Dat is voor nu het enige wat ze zouden kunnen doen...
dinsdag 12 maart 2019 om 09:26
dinsdag 12 maart 2019 om 09:38
Je kan vragen of een PRF zenuwblokkade mogelijk is.
PRF betekent Puls Radio Frequente stroom (intervalstroom). Het is een behandeling om pijn te verminderen in bepaalde zenuwen. Bij de blokkade wordt de betreffende zenuw geblokkeerd door een elektrisch stroompje.
Het is wel iets wat weken duurt, de behandeling is zo gebeurt, niet fijn maar te doen en daarna moet het lichaam een soort littekenweefsel aanmaken op de betreffende pijnzenuw. Blokkeert dus alleen pijn. Maar als het lukt kan die maanden of zelfs jaren werken.
Ik ben niet zwanger, ik ben ook al geopereerd 1,5 jaar geleden maar had rest pijn door blijvende beschadiging van zenuwen door de hernia. Was nogal een nare met uitval en alles.
Heb het pas laten doen en zit nog in de dat proces van dat het lichaam de blokkadde 'aanmaakt'. Maar na 3 weken ietsjes meer pijn begint nu te zakken. Ik weet pas over een week of 3 of deze echt gelukt is.
Voordeel is dat je niet elke 3 maaanden die injecties moet halen die de andere blokkadebehandeling wel vereist. En met een zwangere buik is op je rug liggen voor die injectie in je Lwervels niet te doen.
Ik zou er eens naar vragen.
Het is alleen voor de pijn, dus als de hernia te groot word en je bewegingszenuw gaan verdrukken, merk je dat wel gewoon. Uitval merk je en moet je dan meteen melden.
PRF betekent Puls Radio Frequente stroom (intervalstroom). Het is een behandeling om pijn te verminderen in bepaalde zenuwen. Bij de blokkade wordt de betreffende zenuw geblokkeerd door een elektrisch stroompje.
Het is wel iets wat weken duurt, de behandeling is zo gebeurt, niet fijn maar te doen en daarna moet het lichaam een soort littekenweefsel aanmaken op de betreffende pijnzenuw. Blokkeert dus alleen pijn. Maar als het lukt kan die maanden of zelfs jaren werken.
Ik ben niet zwanger, ik ben ook al geopereerd 1,5 jaar geleden maar had rest pijn door blijvende beschadiging van zenuwen door de hernia. Was nogal een nare met uitval en alles.
Heb het pas laten doen en zit nog in de dat proces van dat het lichaam de blokkadde 'aanmaakt'. Maar na 3 weken ietsjes meer pijn begint nu te zakken. Ik weet pas over een week of 3 of deze echt gelukt is.
Voordeel is dat je niet elke 3 maaanden die injecties moet halen die de andere blokkadebehandeling wel vereist. En met een zwangere buik is op je rug liggen voor die injectie in je Lwervels niet te doen.
Het is alleen voor de pijn, dus als de hernia te groot word en je bewegingszenuw gaan verdrukken, merk je dat wel gewoon. Uitval merk je en moet je dan meteen melden.
dinsdag 12 maart 2019 om 10:54
Laat een expert op het gebied van de facie en met gedegen kennis van reflex ketens jou eens onder handen nemen. Die neemt de Hernia niet weg, maar is vaak wel in staat om met een aantal behandelingen de bijbehorende pijnklachten danig te verminderen. En dit zijn echt het type behandelingen die geen schade aanrichten.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
dinsdag 12 maart 2019 om 11:06
Wat ontzettend lief!Ana_Isabel** schreef: ↑12-03-2019 09:31Geen tips of adviezen. Wel een oprechte knuffel.. Wat moet jij je klote voelen
Toch nog een fijne, gezonde zwangerschap gewenst.
dinsdag 12 maart 2019 om 11:27
Weet je ook waar die zitten? Heb er zelf nog nooit van gehoord..jaw schreef: ↑12-03-2019 10:54Laat een expert op het gebied van de facie en met gedegen kennis van reflex ketens jou eens onder handen nemen. Die neemt de Hernia niet weg, maar is vaak wel in staat om met een aantal behandelingen de bijbehorende pijnklachten danig te verminderen. En dit zijn echt het type behandelingen die geen schade aanrichten.
dinsdag 12 maart 2019 om 11:28
Hoop dat ze je gaan helpen. Zenuwpijn is verschrikkelijk:( bedankt voor de tipLucifer2018 schreef: ↑12-03-2019 09:38Je kan vragen of een PRF zenuwblokkade mogelijk is.
dinsdag 12 maart 2019 om 11:32
Fijn dat er bij jou nog uitzicht op verbetering is.
Wel heftig om zwanger te zijn met een hernia.
Het is mij afgeraden namelijk, dus ik neem mijn petje af voor jou.
Zenuwblokkades zijn overigens niet allemaal gelijk, zijn er meerdere opties geprobeerd bij je?
dinsdag 12 maart 2019 om 11:57
Op het moment van proberen had ik alleen wat rugpijn.... niet wetende dat ik vlak erna uitstralingspijn zou krijgen. Ze kunnen niets anders doen nu omdat ik net zwanger ben.
dinsdag 12 maart 2019 om 14:29
Ik ben ook benieuwd naar de behandeling zoals Jaw beschrijft.
Ik ben nu een paar keer bij de fysio geweest,die heeft de zenuw wat los gemasseerd en ik heb 1x dry needling gehad.Daardoor is de pijn in mijn onderbeen wel weg nu,stralingspijn stopt nu bij mijn knie.
Maar de pijn in mijn rug is echt nog niet minder.
Ik ben nu een paar keer bij de fysio geweest,die heeft de zenuw wat los gemasseerd en ik heb 1x dry needling gehad.Daardoor is de pijn in mijn onderbeen wel weg nu,stralingspijn stopt nu bij mijn knie.
Maar de pijn in mijn rug is echt nog niet minder.
woensdag 13 maart 2019 om 15:23
De facie zit door je hele lichaam. Men noemt het ook wel eens bindweefsel. Het is het weefsel dat in een lichaam zich ontwikkeld nog voordat het zenuwstelsel zich ontwikkeld.
En reflex ketenen zitten ook overal.
Een hernia kan qua gevoel verergerd worden wanneer een deel van je rug in de stress is geraakt waardoor deze rugspieren continue onder spanning staan en zo dus aan slechts een kant aan je ruggewervel trekken waardoor je tussenwervelschijven verplaatst raken. Een goede behandelaar kan deze spanning er handmatig uit werken waardoor de pijnklachten afnemen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
woensdag 13 maart 2019 om 15:24
Maar voor de hernia zelf doet het helemaal niks. Het uitstulpsel die tegen je zenuwbaan drukt gaat er niet mee weg.jaw schreef: ↑13-03-2019 15:23De facie zit door je hele lichaam. Men noemt het ook wel eens bindweefsel. Het is het weefsel dat in een lichaam zich ontwikkeld nog voordat het zenuwstelsel zich ontwikkeld.
En reflex ketenen zitten ook overal.
Een hernia kan qua gevoel verergerd worden wanneer een deel van je rug in de stress is geraakt waardoor deze rugspieren continue onder spanning staan en zo dus aan slechts een kant aan je ruggewervel trekken waardoor je tussenwervelschijven verplaatst raken. Een goede behandelaar kan deze spanning er handmatig uit werken waardoor de pijnklachten afnemen.
woensdag 13 maart 2019 om 15:29
Klopt, dat beweer ik ook niet. Alleen de ongelijk verdeelde spierspanning waardoor dat uitstulpsel harder/meer/vaker/dichter die kant opgedrukt wordt, wordt weggewerkt.Lucifer2018 schreef: ↑13-03-2019 15:24Maar voor de hernia zelf doet het helemaal niks. Het uitstulpsel die tegen je zenuwbaan drukt gaat er niet mee weg.