Lekker gewoon zwanger worden en zijn

18-03-2009 16:35 5016 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nuchter LGZW-topic nummer twee!

naamleeftijdkind nr.nodzwangeruitgerekendandere infoChica1978281JA! 29 september 2009Hartje gezien, alles goed! Mardjen291JA! 20 juli 2009 Hartje gezien, alles goed! Lalie271JA! 9 augustus 2009 Hartje gezien, alles goed! Nemovisje261 eindelijk actie! 15 juli gynaecoloog Sjipperdepip311 ivf 23 juni 1e punctie DoubleDutch311JA! 21 oktober 2009 Hartje gezien, alles goed! Chi caatje28116 april Minicaat geboren! Elev292JA! 25 februari 2010Elevmeisje is 2South291JA! 11 juli 2009Alles goed! 19 juni echo Peanutje331JA! 23 januari 2010Een kloppend hartje! 13 juli echo nekplooimetingSproet197830121 mei Sproetekind geboren! Dufty322JA! 25 juli 2009 Mini-dufty is 3. Hartje gezien, alles goed! Minie86221JA! 13 september 2009Hartje gezien, alles goed! 3 juli 30 wk echoBengal311JAAAA! 12 februari 2010Luaska311JA! 24 juli 2009 Hartje gehoord, alles goed!
jullie zijn lief!
Hola zonnetjes,

Even snel hoor...ben wel redelijk bijgelezen, maar even geen tijd om uitgebreid te reageren...

DD en Chiek... super meiden...wat een geweldig nieuws! Heerlijk heerlijk heerlijk...weer een beetje minder zorgen.

Oh Chiek dat zou leuk zijn een klein mini-meisje...ik ben er nog steeds van overtuigd dat die droom die je toen gehad hebt uit gaat komen!

Elevje...ja hoor van mij mag er ook een stoer jongensplaatje in het schema Thanks mop...

En inderdaad liefjes, ik heb volop nagedacht over dit kleine jochie Oh ja, man heeft hem gisteren voor het eerst gevoeld! Was zo leuk!

Hopelijk tot snel xx
Oh en even een voor Bengal! Kom op meis! Het is kut, en klote en vreselijk oneerlijk, maar jullie gaan er komen! Hou die spirit er in lief!
Wat leuk Laal dat Laal-man Laal-junior voor het eerst heeft gevoeld!

We zitten echt op een positieve flow hier. Hopeljik straalt het positivisme snel af op de wachtende dames.
Toch nog even blijven hangen, tja dan kan ik net zo goed even reageren

Mard; om heel eerlijk te zijn wist ik niet meer dat het verhaal van Luuk ook te maken had met zijn maagje…Wat wij wel allebei zo voelden, ondanks dat het geweldig was om ons kleintje weer te zien, we waren blij en opgelucht dat de echo klaar was. Die dame zei heel de tijd…ja, ziet er goed uit, ja mooi zo, ja hoor helemaal goed…en toch ben je bang dat ze ineens zegt…oh, dat ziet er niet goed uit. Gelukkig is het ons niet overkomen gisteren, maar mijn hemel hoe moet dat voelen?

Sproet; ja hoor wij vertellen gewoon aan iedereen dat het een jochie wordt. En balen dat je het gevoel hebt dat je door je bekken niet helemaal mee kunt komen met de yoga.

Caatje; jammer van die kans om dat stuk te schrijven voor dat internetmagazine, hopelijk komt er snel nog zo’n mooie kans en kun je die wel aanpakken!

Neem; balen van je tentamen! Maar die uitslag was dus al definitief? Das ook snel, kunnen ze bij Mien nog wat van leren…

Duft; en Bugaboo al binnen? En en en?

DD; nee toch, jij ook al zo vroeg last van je bekken? Jemig, snel actie ondernemen dan hoor…

Chiekje; arme meid…flauwgevallen! Dat had je toch de vorige keer ook, of in ieder geval al een keer eerder? Volgende keer maar gebruik maken van onze eigen superprikker…

Elevje…leuk die kleertjes! Ik ben benieuwd hoor…voor een jochie schijnt het toch wat moeilijker shoppen zijn…al hebben wij nu wel echt een superlief piepklein spijkerbroekje en longsleeve in stoeren kleuren van M*xx…maar gezien de kosten gaan we dat ook niet heel veel doen hoor haha!

Oh haha…Elev ik lees nu net je pleidooi over jongenskleren…gaan we een keer samen shoppen dan?

Hahaha…Mien ik zie je al helemaal zitten…hoe jij een hondje nadoet in de hoop dat KK het ook oppakt…ik neem aan dat je dat doet als je alleen thuis bent?

Caatje hopelijk vannacht een betere nacht…is ook beter voor Caat-man. Oh oh oh en die opmerkingen! Ik heb af en toe een beetje hetzelfde gevoel…ik zei vanavond nog tegen man: als er nog 1 iemand begint over het feit dat we nu de grootste verrassing van allemaal mislopen omdat we het geslacht al weten…nee werkelijk…die kan een knal krijgen. Ik respecteer ook de mening van degenen die het geslacht niet van tevoren willen weten, dus laat het!!! Maar ook dit kan een kwestie van hormonen zijn hoor!

Sproet…you go girl…lekker nog maar twee weken werken! Stoer dat je gaat volhouden!

Luus; godzijdank wat een opluchting voor je nichtje! Nou ja opluchting? Je begrijp hopelijk wel wat ik bedoel...toch een kleine lichtpuntje in die donkere periode. Hopelijk straks ook goed nieuws voor je kennis, want wat een verhaal is dat ook zeg…

En ga maar lekker relaxen hoor meid, denk om jezelf!

Voor alle andere meisjes...
Laal wat ben je toch een schatje! Het straalt er vanaf.

Luus helemaal niet gereageerd op 't 'goede' nieuws van je nichtje. Sorry. Gelukkig toch nog een klein lichtpuntje. Nu nog heel hard duimen voor dat andere meisje.

Ik ga lekker slapen. Ik wou met lief maar die is nog niet moe. Truste allemaal.
Pien jij bent ook een schatje...jij bent ook zo heerlijk positief de laatste tijd... slaap lekker!
Laal, laat maar kletsen hoor, met "je mist de grootste verrassing" (ik vind die echt vallen in de categorie klussen voor een beeb ), ik denk dan altijd: Je wordt straks voor het eerst ouders.... dan is álles nieuw, dus een verrassing is het sowieso wel! Als mensen het niet willen weten: prima. Willen ze het wel weten: ook prima.

Wat gaaf trouwens dat je man het nu ook gevoeld heeft!! De bijzondere momenten blijven maar komen nu...wat leuk!!

Luusje, doe maar rustig aan en luister naar je lichaam, echt hoor!

En wat "fijn" inderdaad dat er geen uitzaaingen zijn, nu blijft het hopelijk beperkt tot een borstoperatie en kan ze vol goede moed naar de toekomst kijken!

Pien, was je saté nog lekker? En wat flauw van pienman dattie niet met je mee naar bed wilde.... voor het maken van een baby zal dat vroeg of laat toch moeten!

Die leeftijd herken ik wel een stukje hoor, denk dat elke vrouw wel een bepaalde toekomst in haar gedachten heeft. Zo van: als ik 25 ben koop ik een huis, als ik 30 ben ga ik trouwen, etc (ik verzin nu maar even wat, maar je snapt het wel) Helaas zijn lang niet alle dingen beinvloedbaar. En weet je, dat ene jaartje maakt natuurlijk eigenlijk geen drol uit, al kan het voor jezelf heel anders voelen. Maar ik zie in de toekomst een pienbaby én een bengalbaby, en ze zijn me toch leuk....!

Was inderdaad al eerder flauwgevallen bij bloedprikken, dat was tijdens mk nr. zoveel, en nu dus weer Gelukkig voel ik het aankomen. ( dat je dat onthouden hebt, lalie!)
Even snel stiekem tussendoor...

Laal, ik zeg altijd, de verrassing is nu natuurlijk niet minder groot dan over 20 weken. Dat zou pas gek zijn! Nu heb ik wel veel meer de tijd om erbij stil te staan.

En verder maakt het mij niks uit, als Rob het niet had willen weten hadden wij het nu ook niet geweten en ik vind het leuk dat we het weten! En dat had ik ook gehad als ze geboren wordt natuurlijk en nu kan ik er al even langer van genieten. Helemaal lachen als het straks toch een jongen wordt, 2 keer een verrassing

En verder ben ik weer zeer trots op de plakkerd van Chiek en ook een voor de goede echo van DD.

En nu ga ik weer werken, ik heb een veuls te drukke week.....
Oja, en ik heb de allerliefst bijna man van de wereld, toen ik gisteren naar Zw. zwemmen was heeft hij ons zweudse kamertje in elkaar geklust!!! Ik heb nu dus een soort van babykamer!
Hee, Mard, wat lief van jouw man! (Misschien wel even zijn naam weghalen in de een-na-laatste post trouwens..)

Ik weet niet meer zeker of ik gisteren nou alleen gelezen heb of ook geschreven, maar anders dan maar dubbelop:

Chiek en DD, hoera voor de goede echo's!!! DD, je eigen gevoel klopte dus van de lengte van je zwangerschap. Tien weken alweer!

En Chiekie, volgende week wéér, hoe doe je dat toch?? Echt super hoor, maar daarna echt afkicken..

Laal, ik wil zeker wel jongenskleertjes shoppen met jou!

Sproet, wat vervelend dat het echt niet leuk is op je werk. Die lunch-gewoontes gaven al een beetje aan dat het niet echt een gezellige boel is daar. Dat motiveert je ook niet echt om je door die pijn heen even flink in te spannen, dus kies voor jezelf hoor!

Wat een heerlijke Neem-post inderdaad van jou! Gaan jullie nou nog een keer een pret-echo doen en vragen wat het wordt trouwens?

Luusje, dat is goed nieuws. Een borst af laten zetten is natuurlijk enorm ingrijpend, zeker als je zo jong bent, maar de kansen op genezing zijn natuurlijk wel vrij groot nu. Gelukkig!

Dat verhaal van de vriendin uit jullie straat met die nek die nu zwanger blijkt te zijn is trouwens ook heel heftig!! Aan de ene kant fijn dat er ook iets goeds in haar leven is op die manier, maar ook extra moeilijk omdat je zo stil staat bij je eigen sterfelijkheid lijkt me, en dan in combinatie met nieuw leven. Kan jij het allemaal een beetje aan, al die gebeurtenissen om je heen terwijl het voor jou ook zo'n bijzondere en spannende tijd is?

Zaterdag zit ik in Engeland, Pien, maar ik kom echt een andere keer hoor! En iedereen zegt het, maar ik vind het ook: het is zo fijn om jou weer zo daadkrachtig en positivo te lezen. Allebei voor de zomer zwanger, goed?

Nu ga ik even alle was vouwen en opruimen en dan INPAKKEN! Morgenochtend gaan we weg, en we komen pas dinsdagavond weer terug. Zin in!!
DD, wat goed die echo! Gefeliciteerd.

Mardjen wat een geweldige man heb je! Het kamertje al helemaal in elkaar.

Minie, wij hebben een hele mooie kinderstoel op het oog, van child home collections. Die is van teakhout en kan zowel binnen als buiten staan. Weer eens iets anders dan anders, maar helaas wel 200 euro. http://www.childwood.be/childhome.php?id=620&lang=nl

Hmmm... waarom wordt mijn linkje niet rood en aanklikbaar???

Nou ja.. dan moet je dus maar even knippen en plakken....

Luas, fijn het goede nieuws van je nichtje. Nu maar duimen dat het allemaal goed gaat. Wat een spannende rottijd zeg!

Chica, ik had ook altijd het hele plaatje gepland tot ik na een relatie van 5 jaar uit elkaar ging. Toen veranderde er heel veel en kreeg ik meer de houding van, we zien wel wat er op mijn pad komt. Wel wilde ik perse voor mijn 30ste moeder worden, omdat ik vond dat mijn eigen moeder altijd wel erg oud was. (komt ook door haar krakkemikkige gezondheid) Toen het zwanger worden dus eerst niet zo wilde vlotten baalde ik van die leeftijd het meest... stom eigenlijk he?!

Maar.... het gaat me lukkken... voor mijn 30ste word ik moeder!

Ik heb trouwens ook al zoveel onaardige opmerkingen naar mijn hoofd gekregen. Of dat nu komt omdat ik ze beter aan voel komen door de hormonen dat betwijfel ik sterk hoor... Mensen denken volgens mij gewoon dat je tegen een zwangere alles gewoon kunt zeggen en dat ze het als grapjeopvatten ofzo.

Ik heb al van meerdere moeders op school gehoord dat ik wel overal aan het uitdijen was, dus ook op mijn bovenbenen. En dat terwijl ik echt niet veel aangekomen ben, die kilo's zaten er al voor de zwangerschap aan. De trutten... En ik word ook regelmatig gewezen op mijn lekkere bolle wangen, of juist op mijn bleke gezicht.

Dat wil toch niemand horen? Dat zeggen ze ook niet als ik niet zwanger ben! Grrrrrrrr!!!!

Gister ging het heel goed met mijn buik. Ik heb maar 5 hare buiken over de hele dag gehad. En vandaag tot nu toe pas eentje. Maar ik moet dan ook zeggen dat ik niet meer gedaan heb dan eten, slapen, douchen en een rondje met de hond.

oh shit.... 2 harde buiken.... hmmmm....

Ik las gister middag voor het eerst de lijst die ik elke keer trouw meeneem naar de verloskundigeen die dan steeds wordt ingevuld. Er stond dus van van de week op dat mijn bmm niet alleen verweekt was, maar ook al aan het verstrijken. En dat ik niet voorlopig niet meer mag werken, maar helemaal niet meer.... Niet dat ik echt had verwacht dat ik nog zou gaan werken, maar toch, dit was wel erg definitief...

Overigens ben ik natuurlijk aan de google gegaan met deze informatie over het verstrijken en verweken, maar ik las al van een heleboel gelukkige mama's dat ze gewoon de 40 weken hebben volgemaakt en dat sommige zelfs nog ingeleid moesten worden. Ben dus weer aardig gerustgesteld, maar ik blijf voorlopig nog even lekker op de bank zitten.

Lekker Elev, er eventjes tussenuit. Ik vind het een goed voorstel van jou en Pien om voor de zomer zwanger te zijn. Ik ga alvast voor jullie duimen!

Veel plezier in Engeland.
tsjee... wat een monsterpost... Enne, dat linkje is toch rood en aanklikbaar geworden... (digibeet die ik ben)
South, rustig aan hoor! Het is misschien een beetje saai en frustrerend, maar je doet het voor een heel goed doel!

Elev, veel plezier in Engeland! Gelukkig hebben elevmeisje en mardjenmeisje niet dezelfde maat, bij babygap is namelijk niks meer te vinden in maatje 56 voor meisjes

Wat lief van je bijna-man mard!

Is julie naam inmiddels 110% zeker? En gebruiken julie 'm ook al samen eigenlijk?
South, ik was toch best van jouw berichtje geschrokken (portio die al open staat). Vanmorgen bij het douchen moest ik daar aan denken, en ging bij mij zelf even voelen en de mijne staat ook open! Ik weet heel goed hoe mijn portio aanvoelde vóór de zwangerschap maar nu voelde het zachter aan (niet meer stug) en kon er met mijn vinger in!

Ik heb de VK gemaild net en wacht even op reactie. Misschien zit ik mijzelf gek te maken nu.... pfff.

Gewoon lekker chillen meis! Alhoewel het nog wel een flinke tijd is tot juli...
He Luaska... wat een vervelende ontdekking... Kon je niet bellen met de VK? En even langs voor een afspraak?

Nou vind ik dat je jezelf niet gek moet maken hoor. Maar goed, dat kan ik zelf ook erg goed en ik zou ook erg zijn geschrokken als ik dat bij mezelf ontdekte...

Heb je ook last van harde buiken gehad? Of is 'ie dus vanzelf zo maar open gaan staan? Kan dat überhaupt eigenlijk? Zonder enige weeënactiviteit?

Doe rustig aan Luus en laat even weten als je iets meer weet.
Lieve Beng, wat naar ongesteld en die onzekerheid he bah het is ook zo oneerlijk . Hoe is het met je man? Ben je al een beetje verder aan het denken of nog aan het uitzoeken wat je wil? Bedankt voor je lieve berichtje ben ook blij dat je wel gewoon blijft schrijven hier, maar ook dat je in een andere topic ook begrip en steun krijgt van lotgenoten.

Mientje wat zijn je vogeltjes toch scahttig. Ik ben eigenlijk meer van de beetjes op pootjes, hoewl ik vroeger wel een kanarie had (no ja meerdere, net zoals minstens 10 goudvissen die allemaal Pim heetten mijn ouders hoopten waarschinlijk dat we niet merkten dat de kleurtjes wel eens veranderden), maar als ik jou verhalen hoor zou ik er ook zulke leukerds willen. Zijn het nou parkietjes of zit er nog verschil tussen?

Chiek jij ook een mooie echo, gefeliciteerd, ook de vorige keer feliciteerde ze ons en we hadden het ook al wat mensen verteld maar ik geloof ook gewoon helemaal dat het goed zit ik vertel het nu gewoon. Zal mijn onzeher momentjes vast nog wel hebben dat hoort er ook vast bij, maar ik ben ook wel heel erg een intutie/gevoel mens en het voelt gewoon goed, het groeit zoals het moet en starks en Oktober komt er een parchtig kindje uit, dat gevoel wil ik nu vasthouden. Dus de verdere testen zijn alleen maar om dat te bevestigen en verder ga ik me druk maken over het klaarmaken tot het grote welkom moment en zoveel mogelijk genieten, de ongemakken er op de koop toe bijgenomen!

Het is vandaag ook echt genieten trouwens, net een ahlf uur staan keuvelen met een mamma, die ook de pret echo's bij de dame in Sandpoort-Noord aanraadde ik gellof dat ze al de 4de of 5de dei zegt dat die zo leuk en goed is dus zeker weten dat we er daar op den duur een laten doen.

Pienytje yummie sate! Hoop dat je lekker uitgerust hebt mag ook wel na die vroege lange diensten! Ik heb ook zo heerlijk vroeg en lang liggen slapen vannacht eerst even lekker gebadderd :-). Ook nog blij met het groene licht van de gyn. Dat gaat helemaal goed komen, op naar een mooie kindje in een "goed verpakking" hoor. Ben je trouwensa al aan het kapsel van man gewent?

Luus wat naar dat je zo'n pijn hebt als je zit! Goed nieuws van je zus, "gelukkig" allen de borst ook niet wat je wil maar relatief gezien heel goed nieuws dus.

Laal je hebt helemaal gelijk hoor, hormomen of niet, mensen mogen best een mening hebben maar jullie besluit toch? Net als met sproet, wat zijn er toch een boel lompe mensen op de wereld. Nou ja gewoon niks van aantrekken of lekker gevat antwoorden dat kan ook leuk zijn, ik ben wel van het saracsme met zulke gevallen...

Mard wat lief van je man! Zw zwemmen lijkt me straks ook heerlijk, ik zwom vroeger heel veel ben gek op het water. Vanaf wanneer ga daar aan meedoen normaal? Ga ik tzt ook zeker doen.(PS: je hebt de naam van je man in je berichtje staan)

Elev ook bedankt, en heel veel plezier in good ol' England!

Nu ga ik echt wat werk doen, het is dat ik alleen ben maar ik heb geen drolletje uitgevoerd de laatse paar uur, internet verbod tot minstens 15:00!
Heb anderhalve week geleden wel gebeld over harde buiken. Ik vond ze te vaak ook optreden in rust. Als ik gewoon al anderhalf uur stil zat, trad het op. Ik wist niet hoe lang ze mochten duren, maar dacht dat 30-min tot een uur wel lang was. Maar volgens de VK was het oke, zolang het maar niet met regelmatigheid optrad.

Nu had ik gisterenavond in bed ook weer twee harde buiken, terwijl ik al een uurtje stil lag. Dus vandaar dat ik vanmorgen eens ging voelen (nav jouw verhaal).

Verder heb ik ongeveer 4 a 5 harde buiken per dag Soms een dagje 3 harde buiken, soms een dagje 6 harde buiken.
Luus, raar kind! Je moet daar ook niet in gaan zitten wroeten, geen wonder dat je dan dingen voelt die je eng vindt. Misschien hoort het wel zo, weet jij veel.

South, ik denk dat ik ook wel moeder word voor mijn 30e. En mooie stoel idd! Ik denk dat wij voor de Chicco gaan, hebben daar ook een wipstoeltje van.

Ik flatline totaal met mijn tentamens. Weer 41% voor een oefententamen. En wat zo zwaar irritant is, is dat er steeds een stuk of 19 open vragen in zitten. Hoe meer MC hoe beter ik het doe over het algemeen. Ik kan meestal wel logisch redeneren tot ik bij het juiste antwoord ben, maar als ik het helemaal zelf moet bedenken wordt het lastiger. En helemaal als dat antwoord dan ook woorden als alphaketoglutaraatdehydrogenase moet bevatten.
hmm... ik heb ze dus ook in rust... Maar bij mij is het gewoon om er een stuk of 15 op een dag te hebben en meestal wel meer. Gister was ik helemaal gelukkig met 5 harde buiken over de dag. Maar die van mij duren echt niet zo lang hoor.. hooguit één minuut.

Die regelmaat is geloof ik wel belangrijk, daar heeft mijn vk het ook steeds over. Man en ik zaten van de week ook braaf met stopwatch op de bank...., maar regelmaat was gelukkig ver te zoeken (30 min. 17 min, 5 min. 37 min. etc, 12 min.)

Heb je al wat gehoord van je vk? Ik zou echt even bellen hoor...
Oh wel even bijlzen en reageren wat er geschreven is in de tijd dat ik mijn lange bericht schreef hoor, dan ga ik écht wat doen...

South dat lijkt me ook schrikken zeg. Maar wel goed dat je ook gerustellende berichten leest dus rustig aan en verplicht heel veel forummen!!

Luusje ik hoop dat de VK je gerust kan stellen en anders jij ook rustig aan straks!

Rest even snelle tot later!
ik heb ook al gemerkt dat zwanger zijn en studeren geen goede combinatie is Minie.... Ik loop al twee modules achter bij mijn studie.... Maar ja... ik heb nu al helemaal geen zin om me daar druk over te maken....
quote:DoubleDutch schreef op 26 maart 2009 @ 12:18:

Mientje wat zijn je vogeltjes toch scahttig. Ik ben eigenlijk meer van de beetjes op pootjes, hoewl ik vroeger wel een kanarie had (no ja meerdere, net zoals minstens 10 goudvissen die allemaal Pim heetten mijn ouders hoopten waarschinlijk dat we niet merkten dat de kleurtjes wel eens veranderden), maar als ik jou verhalen hoor zou ik er ook zulke leukerds willen. Zijn het nou parkietjes of zit er nog verschil tussen?

Knuffelkutje en Klein Groen Venijn hebben ook pootjes hoor! Allebei twee mooie lieve pootjes. KK wel met flinke klauwen, maar toch.

KGV is een dwergpapegaai, Agapornis roseicollis. KK is een Congo grijze roodstaart, Psittacus erithacus erithacus.
quote:south schreef op 26 maart 2009 @ 12:28:

ik heb ook al gemerkt dat zwanger zijn en studeren geen goede combinatie is Minie.... Ik loop al twee modules achter bij mijn studie.... Maar ja... ik heb nu al helemaal geen zin om me daar druk over te maken....Op zich krijg ik het wel gedaan hoor, maar deze stof is heel moeilijk. Vorig jaar hadden we ook een blok biochemie en ook toen moest ik dat tentamen herkansen. Maar nu hebben we dus een heel thema biochemie, dat is 4 (vier!!) tentamens.
Hi allemaal,

wat een gezellige bedrijvigheid. net nu ik niet zo veel tijd heb om alles bij te houden onder werktijd

Luus & South:

verplicht koest houden!

Elev:

veel plezier in Engeland!

DD:

? ik volg je even niet helemaal. Ben (nog) niet ongesteld iig.

Fijn dat je echo goed was en een goed gevoel hebt over de rest van de zwangerschap.

Mien:

succes met bikkelen op die onmogelijke stof!

en nu weet ik het niet meer....straks weer een vergadering. BAH.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven