Knusselend het nieuwe jaar in! ❤

31-12-2018 12:16 2357 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welkom (terug) Knussels!

Hier zetten we ons geknuffel onder heerlijke (door Rosa) gehaakte dekentjes voort.

Geloven in de goedheid van mensen, de liefde en genegenheid en die tonen is het doel. Omdat man-vrouw vriendschappen zonder andere intenties wel kunnen en het geloof dat als mensen wat meer van zichzelf laten zien en wat vaker echt contact maken, ook lijfelijk, de wereld mooier maakt. Welkom in het knuffeltopic. Wat intussen het knusseltopic is ----> knuffelen en kussen en gewoon lief zijn voor elkaar en elkaar zien voor wat we zijn zonder oordeel. Niet meer niet minder.

Fijn als je mee komt tetteren!

Liefs,

Kia Ora, Rosanna, Oud Blond, Κιττεηs, Lollypopje, Marana, Shifty, Genie In a Bottle, Snug, Bloosje, Nanny_Gytha_Ogg, Quaintrelle, Twilight, Nachtvlinder, Vieze Hond, Engelke_Kepringelke, Coconuts12, Sgaap_2015, Phoebe-returns, GlitterBep Ceci, Phoolan, Coerage, Bloem en JollyRider.

Boeman, BoeMaman en Tasty Bum zwaaien natuurlijk ook mee :hello: .

Een kleine ode aan de knussels *

Dat mooie groepje mensen
Door toeval, en een forum,
Zijn ze bij elkaar gebracht

Uit alle hoeken van het land
En de diepste Viva krochten
Deelden zij hetzelfde gevoel

Een gevoel van warmte en liefde
Van respect en grote openheid
Van vrijheid om jezelf te mogen zijn

Zo is nu hier dit groepje knussels
Nog altijd samen en gegroeid
In mensen, voor en door elkaar

Mijn allerliefste mooiste knusselswens en geef ik jullie in dit topic :love: .

* Gedicht met dank aan Zusje aka LollyPopje.

.

Lees hier het ontstaan van dit topic.

overig/welke-film-gaan-we-kijken/list_messages/410524
.
En onze tweede editie! overig/knusselen-onder-een-dekentje/lis ... #p28687800

En nummertje drie! overig/onder-een-dekentje/list_messages/429658/119#
.
kia・ora wijzigde dit bericht op 16-04-2019 13:31
6.68% gewijzigd
Just because you have the emotional range of a teaspoon doesn’t mean we all have.
Gaat best goed Popje. Mijn lijfje houdt zich gedeisd, op werk vaar ik mijn eigen koers die dankbaar en met enthousiasme ondersteund wordt door iedereen behalve Lullo. Lullo zit in een eigen bubbel die ik pas over een maand of wat hoef te laten spatten want zolang kan hij geen kwaad doen :mrgreen:
Man knapt redelijk op en het zonnetje doet me deugd. Maman klinkt strijdvaardiger. Al heb ik daarbij mijn twijfels of ze naar haar 'laatste' verjaardag toewerkt. Maar dat maakt niet uit, ze heeft het nu met wat zij wil naar haar zin. En daar werken wij met plezier aan mee.
En niet te vergeten: mijn Ikea matras van 215 euro... Man oh man... dat hadden we jaren eerder moeten doen! Ik slaap veel beter dan op die retedure traagschuimtoestand van Tempur! En ik werk deze week maar 3 dagen. Donderdag zie ik vriendinnen en vrijdag gesprek met therapeut waar ik echt naar uitkijk want er is een kwartje bij me gevallen waar ik ook nog eens blij van word. En daarna heb ik gewoon een vrij weekend.
Fijn dus liefke!
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Ik word gewoon helemaal blij van je blije post Blond. Is je gegund 💋

Ik heb een compleet Ikea bed, boxpring, matras en topmatras. Was uiteraard de duurste combi die ze hadden, maar ik slaap er al 6 jaar heerlijk op 😊
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Wat klink je goed Blondje :smooch:
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Mede dankzij al die lieverds in mijn leven. Waar jullie toe horen. :rose: :gift: Cadeautjes zijn jullie! :bigkiss:
Oh Blondje, wat klinkt dat fijn, dat het allemaal best wel goed gaat zo :D
Lolly en Nanny, bedankt voor het geloven en Blond mooi verhaal over Pippi, dus ik ga zelf ook meer geloven dat er ergens in mij ook gewoon een Pippi schuilt (al laat ik paarden optillen achterwege :-D )

Ik ga mijn bed eens opzoeken. Ik wens jullie allen een fijne nachtrust toe :zzz:
Eat glitter for breakfast and shine all day
Ik hoop dat je opa weer goed opknapt Nanny. :)

Ghe ghe, pippi power. Ik keek er niet zo graag naar, vond het altijd wat hysterisch geloof ik. ;-D Ben als kind wel ooit een keer verkleed gegaan als Pippi haha.

Wat leuk dat de studenten de les begrijpen Blond. Daar doe je het voor!
Tipje van de sluier van het kwartje dat is gevallen?

Ik ben morgen bij mijn psych. Vind het nu wel weer spannend worden, maar dat komt vast goed. Ik heb ook het gevoel dat ik nu eindelijk - voor het eerst in járen - in een fase zit waarbij ik helderheid ga krijgen over een paar issues in mijn leven. Ouder worden is wat dat betreft echt wel een zegen. :)
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
hoe is het gegaan Dappertje?
Ja Dappertje hoe ging het?

Ben nu 'Ik durf het bijna niet te vragen' aan het kijken met Christenen. Bijzondere aflevering en ik heb een zwak voor de non :proud:
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
rosanna08 schreef:
02-04-2019 20:13
hoe is het gegaan Dappertje?
Ben ook benieuwd Dappertje. Je klinkt inderdaad op een U-turn die je positief benadert ondanks alles.

Ik heb vandaag ouderwets 'gebuffeld'. Djeezzzz wat moest er veel 'de deur uit'! Maar het is gelukt. Dankzij een fantastisch team, een nog geweldigere PA en ondanks een stomme buik die besloot om heftig te gaan krampen en zelfs geen water meer te willen. Net voorzichtig wat groentesoep gegeten en dat lijkt goed te gaan gelukkig.
Jullie zijn goed Blond :cheer2: maar wat naar van je buik 💋
lollypopje schreef:
02-04-2019 20:20
Jullie zijn goed Blond :cheer2: maar wat naar van je buik 💋
Zij zijn goed en ik heb hen rond me verzameld ;-D Die stomme buik trekt gelukkig bij. Maar ik vond het heel fijn dat - zonder dat ik er wat van zei de teamleden door hadden dat ik last had en extra aan de slag gingen en me naar huis wilden sturen. Dat was niet nodig, maar wel enorm mooi om weer mee te maken dat we allemaal voor elkaar uitkijken en oplossen! Precies zoals ik een team zie en dan ben ik best trots dat dit mijn team is!
Ik ben heel blij met de weekplanning: 3 dagen werken en 2 recuperatie dagen. Maar niet blij met mezelf want ik prop alsnog 5 dagen in die 3 die ik werk. Leerpuntje.... waar ik al jaren op faal ;-D

Morgen zit ik weer 1 op 1 met de studenten van de sollicitatiebrieven. # Dappertje: wat ze vooral geleerd hebben is dat alles begint bij zich presenteren. Dat zij de vragende partij zijn en dus moet leveren voor ze ook maar iets zullen krijgen. En niet: ik studeer, moet stage lopen dus ik heb recht op een stageplek. Eh neuh. Er zijn tig stagiairs dus ook jij zal je moeten onderscheiden voor je überhaupt ergens binnen komt en een kans krijgt. Werkgevers moeten investeren in begeleiding, rapportage.... En halen er zelden winst uit. Dus het is eigenlijk vaak een gunst om stage te mogen lopen. Rechten heb je. Plichten net zoveel. En je hebt als student ook de plicht om er alles aan te doen om te behalen wat jij moet behalen voor je studie. Net zoals in het werkende leven. Dus die brief interesseerde je geen hol. Daar besteedde je geen aandacht aan want 'recht op stageplek'. Nou nee. Je zal toch echt alles uit jezelf moeten halen voor er kansen en resultaten komen.
Wat een ontzettend fijn team heb je toch Blond.... En ach er moet wat te leren voor je overblijven toch. Als je alles goed doet word het ook zo saai ;)
Oudblond schreef:
01-04-2019 21:11
(...) vrijdag gesprek met therapeut waar ik echt naar uitkijk want er is een kwartje bij me gevallen waar ik ook nog eens blij van word.

Mja, dat kwartje van die studenten had ik al. Maar ik was eigenlijk meer nieuwsgierig naar jouw kwartje. :)

Gesprek met psych was goed. Ze laat me stilstaan bij emoties, emoties die fysiek gevoeld worden. Mijn comfort zone is 'in mijn hoofd zitten'. Daar probeer ik zelf ook wel op te letten, dat ik niet alles rationaliseer. Maar zij doet dat dus beter. ;-D Dus vandaag gevoeld hoeveel chronisch verdriet er zit bij mij. En letterlijk gevoeld hoe gefrustreerd ik ben over een bepaalde situatie. Hoeveel energie er dan eigenlijk in me zit (vecht-modus). We hebben geraakt aan een manier om die energie op een - voor mij nuttigere - manier in te zetten. Hmm, er wordt wel iets in gang gezet denk ik.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Ik ga mijn 'leer oren' meer dan open stellen als ik donderdag bij vriendinnen ben die ik niet zo vaak zie maar die me veel kunnen leren. En dat neem ik vrijdag weer mee in mijn therapie. Ondanks de 'buik-reactie' waarvan ik echt wel weet dat het ook met stress te maken heeft, vind ik alles duidelijker op het pad dat ik nu gekozen heb :bigkiss:
En dat kan zomaar omslaan. Dat weet ik. Maar ik heb afgelopen tijd zoveel over mezelf geleerd dat ik merk dat ik veel opener sta voor verder, aanpakken naar beter.
Wauw Blondje, dat klinkt goed! :)
(en dank voor het delen!)

* zo, en nu ben ik even boos *
Kom er net achter dat mijn apotheek (geautomatiseerd) info heeft gedeeld met een zorgverlener, terwijl bij mij de toestemming om te delen uit staat. Het is niet ernstig (er valt niks te delen), maar gaat mij om het principe. Dat wordt morgen over overmorgen even een bezoekje aan de apotheek brengen...
* modus weer uit *
Sorry vraag naar kwartje fout geïnterpreteerd.
Mijn kwartje had vooral te maken met familiale verantwoordelijkheid. Mijn goede band met Maman heb ik zelf opgebouwd. Daar heb ik in geïnvesteerd. Die mag me niet verweten worden door zussen die daar een mening over hebben.
Zussen die altijd al vonden dat 'ik meer mocht'. Ik zie nu dat ik door veel te communiceren en te investeren een realtie opgebouwd heb waar zussen die dat niet gedaan hebben moeite mee hebben.
Daar moet ik nu ook wat mee. Dat heb ik ook weer geleerd: Je moet het zelf doen. Door de studenten werd ik zelf ook weer met de neus op de feiten geduwd.
Tegelijk mopper ik. Want djeeeeeezzzzz wat denken deze jonge mensen dat ze met 'er gewoon te zijn' een diploma en werkplek te krijgen. Alles minder komt door.... En vaak halen ze hun afkomst erbij. Als ik dan vraag de hoeveelste generatie ze zijn, komt er niet meteen een antwoord. Met doorvragen blijkt dat dan vaak 3de en soms 4de. Mijn hemel. Dat ik 75 jaar.
Haha, ik doe alvast zelf mee in het cheerleading-team. :) Tja, dat cheerleading team werd met het badwater weggegooid toen je je reactie wijzigde Blond. ;-D

Ik vind het echt mooi wat je de studenten probeert te leren. En zo te horen is het je bij de meesten wel gelukt. In elk geval op rationeel niveau, of ze het in de praktijk kunnen brengen is een tweede (wellicht dat dan toch het gevoel van 'entitlement' nog de kop opsteekt). Het zou best wel eens een levensles kunnen zijn die ze voor altijd met zich meedragen. Al was het maar bij één student, dan zou dat toch mooi zijn?
Ik denk dat de meesten van ons wel één of twee personen kunnen aanwijzen die, subtiel of minder subtiel, een belangrijke, positieve invloed hebben gehad op ons toen we jong waren. Wie weet ben jij wel zo iemand voor één van hen.
anoniem_380791 wijzigde dit bericht op 02-04-2019 22:24
6.89% gewijzigd
En nu ga ik je reactie opnieuw lezen, want die is gewijzigd haha. Maar dat doet niets af aan mijn vorige post. ;-D
Ik ga nu plat. Man is nog aan het werk. Als hij thuis is en'gedaald' dan wil ik graag in zijn arm :heart:
:bigkiss: Lekker slapen liefkes!
Oudblond schreef:
02-04-2019 22:18
Ik ga nu plat. Man is nog aan het werk. Als hij thuis is en'gedaald' dan wil ik graag in zijn arm :heart:
:bigkiss: Lekker slapen liefkes!

Slaap lekker Blondje!
@Dappertje mooi en positief je afspraak met de psych

@Blond Goed kwartje dat er is gevallen.

Ik mag deze week ook weer naar de Peut. Moet voor mijzelf even opschrijven hoe de laatste tijd gaat, want niet zo lekker en ik hoop dat ze me kan helpen hoe daar mee om te gaan.

En goede morgen leukerds 💋
Goedemorgen!
Vandaag en morgen nog werken en dan weekend :cheer2: ik heb zojuist geregeld met mijn collega dat ik vrijdag vrij heb, ik merk dat het verzetten van de klok invloed heeft op de kwaliteit van mijn slaap, dus ik ben een beetje mopperiger en prikkelbaarder als normaal en hoop dat een dag extra weekend dat een beetje verhelpt.
Eat glitter for breakfast and shine all day
wat fijn dat je een goed gesprek hebt gehad Dappertje! Voelen is lastig, maar wel heel goed

Blondje, ik denk dat de lessen die mbo4 nu krijgt hele waardevolle lessen zijn.
Slim Glittertje, om een dagje extra weekend te nemen. Ga je alleen uitrusten of ook wat leuks doen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven