Mode & Beauty alle pijlers

Kan deze jurk voor een bruiloft?

03-04-2019 19:34 299 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi dames!

In juni heb ik een bruiloft van een koppel uit de vriendengroep van mijn vriend. We zijn uitgenodigd voor de ceremonie en het feest ‘s avonds. Dit wordt voor mij een van de eerste bruiloften van iemand die echt wat dichter bij mij staat.

Als dresscode op de uitnodiging staat alleen: chic. Dat vind al vrij breed, maar betekent dus ook dat er geen kleuren-dresscode is. Ik zat een tijdje te kijken naar mooie jurken en nu zag ik deze jurk die ik prachtig vond voor een zomerse bruiloft in juni. De kleur van de jurk is lichtroze (baby pink).

Nu heb ik al veel gelezen over dat wit uiteraard niet oke is om te dragen. Ik wil mij uiteraard gewoon aan de etiquette houden. Nu vraag ik me af of lichtroze ook een probleem zou kunnen zijn? Ik wilde even checken hoe anderen hier in staan, gewoon voor de zekerheid!

Het gaat om deze jurk:
https://m.zalando.nl/ted-baker-yandal-a ... i-j11.html
Ik zou t niet doen. Hij is te licht.
ik geef mn bek ook maar een douw
Dit is wel heeeel licht roze.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Dat kan prima.
De kleur kan prima, maar ik vind het model wat goedkoop aandoen met die mouwtjes. Ted Baker heeft mooiere dingen.
Oeh. Ik vind hem wel heeeeel lichtroze. Zou het gewoon de bruid vragen, of een ceremoniemeester. Ik ben zelf niey getrouwd in het wit, dus mij had het niet gestoord.
Ik vind hem te licht, niet echt overdreven chique, maar bovenal véél te duur voor een bruiloft van "maar" vrienden.

Je draagt dit jurkje nadien ook waarschijnlijk nauwelijks af omdat de kans op vlekken of erger te groot is.
Dan vind ik 175 euro of dergelijke echt veel geld.
anoniem_376630 wijzigde dit bericht op 03-04-2019 19:39
40.61% gewijzigd
Lelijke fletse kleur. Zou m in t zwart nemen.

En als je alleen naar het feest mag dan hoef je niet naar de ceremonie.
Het neigt te veel naar wit. Neem een andere kleur die echt afwijkt van wit of draag iets met een printje.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
O, je bent geen daggast ? Dan kan het prima.
Ik vind hem teveel richting wit.
De kleur op de foto’s is trouwens wel heel licht, het filmpje laat de kleur wat realistischer zien moet ik erbij zeggen!
Het-groepje schreef:
03-04-2019 19:39
Ik vind hem teveel richting wit.
Ze gaat toch niet op de groepsfoto.
Hij is te licht, niet doen. En voor dit geld heb je leukere jurken maar dat vroeg je niet.
Ik vind hem mooi. Ik zeg doen als je het kan hebben.
Ik vind hem ook wel héél lichtroze.

Ik ben nu ookop zoek naar een jurk voor een bruiloft. Dresscode pastel. Ik merk dat ik veel roze oversla, omdat het vrij snel te licht is...
Je bent uitgenodigd voor het feest en de ceremonie is openbaar en staat ter kennisgeving op de kaart.
Ik vind het best een duur jurkje om aan te trekken naar een trouwfeest. En ook vrij licht van kleur, qua witheid.
Hij is volgens de link sowieso al uitverkocht. Dilemma opgelost.
Met dat budget zou ik echt verder zoeken! Te licht, te flets, te saai deze.
Ik snap niet zo goed dat mensen hier op in gaan want dat vroeg ik niet echt, maar... Om een indicatie te geven; mijn vriend was bijna de getuige voor de bruidegom. Dus dit zijn weldegelijk mensen die wat dichtbij ons staan. We worden dus absoluut de hele dag verwacht, behalve het diner wat ze alleen met familie doen.
Dus je bent geen daggast? Bij de ceremonie mag iedereen aanwezig zijn, net zoals in de kerk. Dan zou ik iig niet zoveel geld uitgeven, wellicht heb je nog een jurkje in de kast.
Wat een simpele jurk voor zoveel geld. Zou elders kijken.
Je vriend was Bijna getuige (dus niet), en na de ceremonie mag je ophoepelen om pas s avonds weer terug te komen. Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.
anoniem_2611 schreef:
03-04-2019 19:44
Ik snap niet zo goed dat mensen hier op in gaan want dat vroeg ik niet echt, maar... Om een indicatie te geven; mijn vriend was bijna de getuige voor de bruidegom. Dus dit zijn weldegelijk mensen die wat dichtbij ons staan. We worden dus absoluut de hele dag verwacht, behalve het diner wat ze alleen met familie doen.
Krijg je een corsage ? Word je bij het bruidspaar thuis ( of ouderlijk huis ) verwacht voor ze naar het stadhuis gaan ?

No way dat ik zo veel geld aan een jurrekie uit zou geven als ik niet eens mee zou mogen dineren.
Wat een mooie jurk!
Ook simpele jurken kunnen veel geld kosten - je wil toch dat-ie mooi zit een aansluit? Er is nl. niets anders om de aandacht af te leiden...

Ik vind 'm wel een beetje kort voor echt 'chic' op een bruiloft, maar wie ben ik.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven