Thuissituatie
vrijdag 12 april 2019 om 19:23
Ik en mijn ouders gaan nu al een tijd niet goed samen, dit is logisch als je tussen de 14-19 jaar zit maar dit is anders. Me moeder liegt over dingen die ik zogenaamd gedaan zou hebben en ze hierom me vader tegen me op. Ik mag hierdoor weekenden niet weg en als ik er met vrienden over wil praten merk je dat ze niet weten wat ze moeten zeggen. Ik vroeg me af of je hier op een gratis manier met iemand over praten kan, of dat iemand een goeie manier heeft het hier met met me vader over te hebben. Als ik met hem praat kiest hij altijd haar kant en ik wil ook wel is gehoord worden.
vrijdag 12 april 2019 om 20:23
Ik vind dat je gelijk hebt! Maar let op je woorden, vooral op me en mijn.Noompjexoxo schreef: ↑12-04-2019 19:23Ik en mijn ouders gaan nu al een tijd niet goed samen, dit is logisch als je tussen de 14-19 jaar zit maar dit is anders. Me MIJN moeder liegt over dingen die ik zogenaamd gedaan zou hebben en ze hierom me MIJN vader tegen me (ZEER GOED) op. Ik mag hierdoor weekenden niet weg en als ik er met vrienden over wil praten merk je dat ze niet weten wat ze moeten zeggen. Ik vroeg me (OOK WEER GOED) af of je hier op een gratis manier met iemand over praten kan, of dat iemand een goeie manier heeft het hier met met me JE BLIJFT HET DOEN HE, MOET 'MIJN' ZIJN!!!! vader over te hebben. Als ik met hem praat kiest hij altijd haar kant en ik wil ook wel is gehoord worden.
anoniem_653cd36ee8f8d wijzigde dit bericht op 12-04-2019 20:28
1.62% gewijzigd
vrijdag 12 april 2019 om 20:30
Bedoel je dat jongeren tussen de 14 en 19 niet behoorlijk moeten kunnen praten?Zalmsnipper schreef: ↑12-04-2019 20:26Lekker constructieve bijdrage.
TO, ik zou de kindertelefoon proberen.
OK, jouw gedacht!
vrijdag 12 april 2019 om 23:02
Moet dat op zo'n platvloerse manier? Begin zelf eens met manieren te leren voor je jongeren de les spelt.
Anyway: kan je misschien terecht bij een vertrouwenspersoon van de school?
vrijdag 12 april 2019 om 23:41
Vertelt je moeder dingen over jou die echt niet waar zijn? Of zit er misschien een kern van waarheid in, maar vind jij dat ze zeurt?
Als je moeder verhalen verteld die echt niet waar zijn, dan is dat een hele moeilijke situatie voor je. Dat komt namelijk niet zo heel vaak voor, dat moeders dat doen. Dus de meeste mensen - je vader kennelijk ook - zullen geneigd zijn haar te geloven. Daar ga je in je eentje niet veel tegenin brengen. Probeer dus inderdaad iemand te vinden met wie je dat kan bespreken. Zodat jij jouw verhaal bij iemand kan doen. Is er iemand op school bij wie je dit kwijt kan? Een leraar waarmee je een goede band hebt, of een maatschappelijk werker, ofzo? Je zou ook nog naar de huisarts kunnen gaan. Die kan je ook op weg helpen.
Ik weet natuurlijk niet hoe erg het is. En misschien maak ik het daarom te zwaar. Maar mijn moeder deed dit ook altijd. Die verzon - en verzint nog steeds - hele gekke, vreemde en nare verhalen over mij die absoluut niet waar zijn. Ik heb daar heel veel verdriet van gehad. Ik ben heel veel ouder dan jij en heb er best lang over gedaan om hulp te vragen om dit te verwerken.
Ik vind het heel erg knap van jou dat je nu al door hebt dat het niet klopt wat jouw moeder doet. En dat je op deze jonge leeftijd hier al hulp voor wil vinden.
Ik hoop dat je dat snel zal vinden. Blijf voor jezelf op komen!
Als je moeder verhalen verteld die echt niet waar zijn, dan is dat een hele moeilijke situatie voor je. Dat komt namelijk niet zo heel vaak voor, dat moeders dat doen. Dus de meeste mensen - je vader kennelijk ook - zullen geneigd zijn haar te geloven. Daar ga je in je eentje niet veel tegenin brengen. Probeer dus inderdaad iemand te vinden met wie je dat kan bespreken. Zodat jij jouw verhaal bij iemand kan doen. Is er iemand op school bij wie je dit kwijt kan? Een leraar waarmee je een goede band hebt, of een maatschappelijk werker, ofzo? Je zou ook nog naar de huisarts kunnen gaan. Die kan je ook op weg helpen.
Ik weet natuurlijk niet hoe erg het is. En misschien maak ik het daarom te zwaar. Maar mijn moeder deed dit ook altijd. Die verzon - en verzint nog steeds - hele gekke, vreemde en nare verhalen over mij die absoluut niet waar zijn. Ik heb daar heel veel verdriet van gehad. Ik ben heel veel ouder dan jij en heb er best lang over gedaan om hulp te vragen om dit te verwerken.
Ik vind het heel erg knap van jou dat je nu al door hebt dat het niet klopt wat jouw moeder doet. En dat je op deze jonge leeftijd hier al hulp voor wil vinden.
Ik hoop dat je dat snel zal vinden. Blijf voor jezelf op komen!