Te hoge bloeddruk
donderdag 11 april 2019 om 22:43
Iemand ooit voor behandeld? Kreeg je medicijnen, moest je afvallen?
Ik heb een te hoge bloeddruk, ben te zwaar, daar kan ik in eerste instantie iets aan doen.
Heb, werk gerelateerd, ook behoorlijk last van stress, dat is wat moeilijker mee te dealen. Wel mede de reden dat ik nu met barstende hoofdpijn en huilbuien thuis zit.
Ik heb een te hoge bloeddruk, ben te zwaar, daar kan ik in eerste instantie iets aan doen.
Heb, werk gerelateerd, ook behoorlijk last van stress, dat is wat moeilijker mee te dealen. Wel mede de reden dat ik nu met barstende hoofdpijn en huilbuien thuis zit.
die ik wilde bestaat al...
vrijdag 12 april 2019 om 10:18
vrijdag 12 april 2019 om 10:21
Iets aan je levenstijl doen is altijd beter. Ik kon met die pillen geen sprint rennen naar de tram, geen interval training doen en ik was nog maar eind 20. Ik wou dat gewoon niet mijn hele leven.
viva-amber wijzigde dit bericht op 12-04-2019 10:25
0.25% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
vrijdag 12 april 2019 om 10:22
vrijdag 12 april 2019 om 10:28
Wat dan? Volgens mij zijn er bij de “pril” familie geen negatieve effecten bekend.hamerhaai schreef: ↑12-04-2019 08:45
Medicijnen kunnen een helpen om de bloeddruk naar beneden te krijgen. Maar oorzaak aanpakken is veel beter en die medicijnen hebben ook zo hun negatieve werking, het zijn geen snoepjes. Soms heb je medicatie nodig, echter er zijn ook veel mensen die op een andere manier hun bloeddruk naar beneden kunnen krijgen. Afhankelijk van een aantal factoren, waaronder de oorzaak van de hoge bloeddruk.
Elk medicijn kan natuurlijk bijwerkingen geven. Een bijwerking is wat anders dan een negatieve werking.
Ik slik Lisinopril en ik voel me er lekkerder bij dan voordat ik het slikte.
Ik heb een erfelijke hoge bloeddruk. Dus bij te werken met een gezonde levensstijl maar alleen met een gezonde levensstijl kan ik hem niet laag genoeg krijgen.
vrijdag 12 april 2019 om 10:44
Was laatst in het nieuws dat er in meerdere bloeddrukpillen kankerverwekkende stoffen zijn gevonden. Waarschijnlijk was dit al jaren zo.
Het is natuurlijk makkelijker om een pilletje te slikken dan wat aan je lijfstijl te veranderen maar vergeet niet dat elke pil die je slikt niet gezond is. Sowieso is het al niet gezond om een pil te moeten slikken om gezond te blijven.
Er zijn uitzonderingen die er echt niets aan kunnen doen. Maar kijken naar je leefstijl wat hamerhaai ook zegt is een goeie tip.
Het is natuurlijk makkelijker om een pilletje te slikken dan wat aan je lijfstijl te veranderen maar vergeet niet dat elke pil die je slikt niet gezond is. Sowieso is het al niet gezond om een pil te moeten slikken om gezond te blijven.
Er zijn uitzonderingen die er echt niets aan kunnen doen. Maar kijken naar je leefstijl wat hamerhaai ook zegt is een goeie tip.
vrijdag 12 april 2019 om 11:00
Bij bloeddrukverlagers uit de groep sartanen van bepaalde fabrikanten bleken de grondstoffen van het medicijn kankerverwekkende stoffen te bevatten. Dat is heel erg maar zegt dus niet dat bloeddruk verlagende medicijnen op zichzelf slecht voor je zijn.
https://zembla.bnnvara.nl/nieuws/kanker ... -grijpt-in
Waar baseer je je op dat je zegt dat er uitzonderingen zijn die er echt niks aan kunnen doen? Erfelijk aanleg is juist heel vaak de reden. Dat neemt niet weg dat als je hoge bloeddruk hebt door erfelijke aanleg het verstandig is -extra- gezond te leven. Maar met gezond leven wordt de bloeddruk meestal niet laag genoeg. Dan zijn toch echt ook medicijnen nodig.
https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl/ ... nodig.html
Waar baseer je je op dat je zegt dat er uitzonderingen zijn die er echt niks aan kunnen doen? Erfelijk aanleg is juist heel vaak de reden. Dat neemt niet weg dat als je hoge bloeddruk hebt door erfelijke aanleg het verstandig is -extra- gezond te leven. Maar met gezond leven wordt de bloeddruk meestal niet laag genoeg. Dan zijn toch echt ook medicijnen nodig.
vrijdag 12 april 2019 om 12:40
vrijdag 12 april 2019 om 14:49
Mijn man had ook erfelijke hoge bloeddruk volgens de arts. Toch is hij er vanaf gekomen. Ik vind dat artsen het te makkelijk afdoen en mensen niet genoeg motiveren. Maar dat is mijn mening.Mariejan schreef: ↑12-04-2019 11:00Bij bloeddrukverlagers uit de groep sartanen van bepaalde fabrikanten bleken de grondstoffen van het medicijn kankerverwekkende stoffen te bevatten. Dat is heel erg maar zegt dus niet dat bloeddruk verlagende medicijnen op zichzelf slecht voor je zijn.
Dat medicijnen, zelfs paracetamol, niet gezond voor je zijn moge duidelijk zijn.
vrijdag 12 april 2019 om 17:44
TO, ik kwam dit artikel tegen over leefstijlverandering en hoge bloeddruk, misschien interessant voor je: https://www.nieuwsvoordietisten.nl/comb ... bloeddruk/
en deze: https://www.nieuwsvoordietisten.nl/bij- ... edicijnen/
en deze: https://www.nieuwsvoordietisten.nl/bij- ... edicijnen/
vrijdag 12 april 2019 om 19:31
Met een onbehandelde hoge bloeddruk word je 65 en als je het met medicijnen behandelt 80. Dat is allang aangetoond. En waaruit concludeer jij dat je door gebruik van paracetamol minder lang leeft? Dat is nogal een bewering.winkelfanaat schreef: ↑12-04-2019 14:49Mijn man had ook erfelijke hoge bloeddruk volgens de arts. Toch is hij er vanaf gekomen. Ik vind dat artsen het te makkelijk afdoen en mensen niet genoeg motiveren. Maar dat is mijn mening.
Dat medicijnen, zelfs paracetamol, niet gezond voor je zijn moge duidelijk zijn.
vrijdag 12 april 2019 om 20:23
Volgens mij lees jij niet goed. Dat is mijn conclusie.
vrijdag 12 april 2019 om 20:44
Dit wordt wel degelijk nog heel veel voorgeschreven.
Bij mensen met chronisch hartfalen die daardoor decompenseren.
Allemaal een vochtbeperking en natriumbeperkt dieet.
Voorkomen is beter dan iedere keer opnemen om met plasmedicatie (via infuus) dat overtollig vocht er weer uit te krijgen.
Dat wil trouwens niet zeggen dat iedereen met een te hoge bloeddruk chronisch hartfalen heeft
vrijdag 12 april 2019 om 22:31
Ik weet sinds een jaartje per toeval dat ik vrij hoge bloeddruk pieken heb. Gemiddeld is hij (heb een thuismeter) 140/150 om 85/90, bij uitschieters (heb vorig jaar 24 uurs meting gehad) is hij maar zo 180/110 of juist heel laag met een onderdruk van 55/60. Voor de rest toen ook bloed geprikt, maar waardes prima in orde. Mijn BMI is 18,5 dus afvallen zullen we maar niet doen
en ik sport en wandel drink geen zoethout thee of veel zout, hartslag in rust van 55, dus word nu gewoon echt niks meer aan gedaan dan eens per jaar meting bij de ha.
Wat ik begreep van vriendin (die hierin medisch onderlegd is) is het voor nu ook geen issue maar als hij standaard hoger wordt en dat gebeurt meestal met ouder worden (ik ben nog geen 40) dat ze dan tijdig medicatie kunnen geven.
Bij jou zit er gewoon ook veel stress en je niet goed voelen en denk dat het belangrijker is daar mee aan de slag te gaan, dan gaat je bloeddruk ook vast naar beneden. Hopelijk vind je goede hulp!
Wat ik begreep van vriendin (die hierin medisch onderlegd is) is het voor nu ook geen issue maar als hij standaard hoger wordt en dat gebeurt meestal met ouder worden (ik ben nog geen 40) dat ze dan tijdig medicatie kunnen geven.
Bij jou zit er gewoon ook veel stress en je niet goed voelen en denk dat het belangrijker is daar mee aan de slag te gaan, dan gaat je bloeddruk ook vast naar beneden. Hopelijk vind je goede hulp!
zaterdag 13 april 2019 om 13:20
Mevrouwkweetniet schreef: ↑13-04-2019 13:13Ik snap iets niet. Ik heb net een waarschuwing gekregen voor eenzelfde topic maar dan over een lage bloeddruk. Hoe werken de regels precies hier op dit forum?
Niet.
Totale willekeur. Ik verbaasde me er ook net over dat dit topic dan wel mag.
.
maandag 15 april 2019 om 23:15
Oh, nog meer reacties, dank jullie wel. Ik moet morgen op gesprek bij mijn baas, kijk er verschrikkelijk tegen op. Ik loop constant met hoofdpijn en wil eigenlijk eerst het behandelplan van mijn dokter afwachten voor ik toe ga zeggen weer aan het werk te gaan Ik vind het aan de ene kant slecht van mijzelf, aan de andere kant loop ik niet voor niets met de klachten.
Ik gooi geen extra zout bij mij eten, hoogstens een beetje op een gekookt eitje.
En ik weet heus wel dat ik af moet vallen, dat zou al behoorlijk wat schelen natuurlijk.
Ik gooi geen extra zout bij mij eten, hoogstens een beetje op een gekookt eitje.
En ik weet heus wel dat ik af moet vallen, dat zou al behoorlijk wat schelen natuurlijk.
die ik wilde bestaat al...