Groepsapp (aanstaande) moeders

16-04-2019 15:09 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik weet niet of hier al een topic over geopend is ooit, zo ja dan hoor ik dat graag!

Wat zijn nou leuke Facebook groepen voor als je zwanger bent? En dan bedoel ik besloten groepen waarin je ervaringen enz. kunt uitwisselen met elkaar.

En zijn er ook leuke whatsapp groepjes?

Ik ben nu bijna 25 weken zwanger, ben 3 augustus uitgerekend.

Thankyou!
Ik was December 2018 uitgerekend. Er was hier op het forum een topic over, met een aantal anderen in een whatsappgroepje terecht gekomen. Heel gezellig!

Misschien kan je dat ook proberen?
Zelf alleen lid van een besloten groep via hier waar een tiental dames zitten die tegelijkertijd waren uitgerekend. Wij schreven gezamenlijk eerder in een topic en zijn naar fb overgegaan. Leuke groep!

Echter hoor ik zelden positieve verhalen over moekes bij elkaar in een groep.* Er is vaak snel haat en nijd, veel oordeel en weinig begrip voor een andere zienswijze. Iedereen die ik ken, die er ooit aan begonnen is, was er met enkele weken alweer klaar mee. :lol:

* dan heb ik het over vrij grootschalige groepjes op facebook.

** ik heb heel korr in een groep gezeten waar het over het eten van de kinderen ging, allemaal super groene gekkies. Als een moeder dan iets vroeg wat niet door de ultra groene gekke commissie kwam, dan ontstond er een soort 'mom shaming' richting diegene. Vreselijk. Direct weer verwijderd. :-[
Ik heb in een hele leuke groep gezeten op zwangerschapspagina. Nadat iedereen bevallen was verwaterde het contact overigens erg snel maar het was super leuk om alles met elkaar te delen, elkaar te steunen en met elkaar af te tellen!
Discover schreef:
16-04-2019 15:17
Zelf alleen lid van een besloten groep via hier waar een tiental dames zitten die tegelijkertijd waren uitgerekend. Wij schreven gezamenlijk eerder in een topic en zijn naar fb overgegaan. Leuke groep!

Echter hoor ik zelden positieve verhalen over moekes bij elkaar in een groep.* Er is vaak snel haat en nijd, veel oordeel en weinig begrip voor een andere zienswijze. Iedereen die ik ken, die er ooit aan begonnen is, was er met enkele weken alweer klaar mee. :lol:

* dan heb ik het over vrij grootschalige groepjes op facebook.

** ik heb heel korr in een groep gezeten waar het over het eten van de kinderen ging, allemaal super groene gekkies. Als een moeder dan iets vroeg wat niet door de ultra groene gekke commissie kwam, dan ontstond er een soort 'mom shaming' richting diegene. Vreselijk. Direct weer verwijderd. :-[
Wat een ellende!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
16-04-2019 15:49
Wat een ellende!
Gelukkig was de redding met 1 klik geregeld. :yes:
Misschien gewoon even intypen op Facebook: uitgerekend augustus 2019
Via Vivaforum in een groep terecht gekomen die de eerste helft van mei 2014 uitgerekend waren.. Vervolgens met een aantal op Facebook terechtgekomen en nu al een paar jaar met z'n 10en in een groepsapp nog steeds dagelijks contact en verschillende meetings gehad <3
Enigme schreef:
16-04-2019 22:38
Via Vivaforum in een groep terecht gekomen die de eerste helft van mei 2014 uitgerekend waren.. Vervolgens met een aantal op Facebook terechtgekomen en nu al een paar jaar met z'n 10en in een groepsapp nog steeds dagelijks contact en verschillende meetings gehad <3
Same here! Zondag nog met een van die groep afgesproken met haar kleuter en de mijne. Heel gezellig
Ik ben trouwens nu weer zwanger en ben begin sept uitgerekend. In dat groepje is nog plek. Je bent weliswaar niet in sept uitgerekend, maar wel bijna😉
In de groep van mijn kleuter zijn er ook een paar mama’s eerder en later bevallen dan de oorspronkelijke bevalmaand. Eentje zelfs twee maanden eerder, dat was schrikken, maar nog steeds contact.

Waarom ik nu wel opnieuw meeschrijf, is omdat van mijn oude clubje nu niemand zwanger is en ik het ook leuk vind om dat te delen met anderen die op dat moment hetzelfde meemaken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven