37 weken inleiding en Bekkeninstabiliteit
woensdag 17 april 2019 om 11:39
Hi,
Ik ben op dit moment 28+3 weken zwanger van mijn 2e kindje. Vorig jaar maart is mijn zoontje met 34+5 weken geboren en na hem en voor hem miskramen gehad. In totaal 3. Dus deze zwangerschap was niet geheel zonder zorgen.
Ook heb ik net als bij de vorige weer last van zware bekkeninstabiliteit. Deze keer ging het wat langer goed qua alles nog zelf kunnen doen en door fysio vanaf week 11 zelfs nog een aantal uren per week aan het werk geweest, maar sinds 2 weken zit ik volledig thuis en zit mijn heup ineens helemaal vast. Ik loop met krukken en de zorg voor mijn zoontje valt me steeds zwaarder. Gelukkig iedere dag hulp in de huishouding en kan mijn zoontje nagenoeg zelf lopen en de trap op.
Gisteren een groeiecho gehad en alles is goed de kleine is iets aan de kleine kant, maar nog binnen de grenzen. Wel gaf de VK zelf aan dat ze me niet wil laten lopen tot week 40 en dus wordt ik met 37 weken ingeleid indien het kindje er nog niet spontaan is.
Zijn er meer met deze klachten en een inleiding met 37 weken? Hoe deed je kindje het, hoe was hij of zij qua gewicht en lengte. Met mijn zoontje zijn we wel wat gewend. Maar hij kwam spontaan en deed het goed en mocht na een week naar huis. Was super klein 44 cm maar wel op gewicht met 2555 gram.
We gaan over 2 weken de stappen doornemen. En tussen de 34 en 37 weken gaan ze voelen aangezien ik bij mijn zoontje in die tijd veel last had van weeën die niet te zien waren op ECG.
Ik ben op dit moment 28+3 weken zwanger van mijn 2e kindje. Vorig jaar maart is mijn zoontje met 34+5 weken geboren en na hem en voor hem miskramen gehad. In totaal 3. Dus deze zwangerschap was niet geheel zonder zorgen.
Ook heb ik net als bij de vorige weer last van zware bekkeninstabiliteit. Deze keer ging het wat langer goed qua alles nog zelf kunnen doen en door fysio vanaf week 11 zelfs nog een aantal uren per week aan het werk geweest, maar sinds 2 weken zit ik volledig thuis en zit mijn heup ineens helemaal vast. Ik loop met krukken en de zorg voor mijn zoontje valt me steeds zwaarder. Gelukkig iedere dag hulp in de huishouding en kan mijn zoontje nagenoeg zelf lopen en de trap op.
Gisteren een groeiecho gehad en alles is goed de kleine is iets aan de kleine kant, maar nog binnen de grenzen. Wel gaf de VK zelf aan dat ze me niet wil laten lopen tot week 40 en dus wordt ik met 37 weken ingeleid indien het kindje er nog niet spontaan is.
Zijn er meer met deze klachten en een inleiding met 37 weken? Hoe deed je kindje het, hoe was hij of zij qua gewicht en lengte. Met mijn zoontje zijn we wel wat gewend. Maar hij kwam spontaan en deed het goed en mocht na een week naar huis. Was super klein 44 cm maar wel op gewicht met 2555 gram.
We gaan over 2 weken de stappen doornemen. En tussen de 34 en 37 weken gaan ze voelen aangezien ik bij mijn zoontje in die tijd veel last had van weeën die niet te zien waren op ECG.
donderdag 18 april 2019 om 20:50
Hier ook ernstige bekkeninstabiliteit, loop op krukken en heb veel pijn, moeite voor m'n peuter te zorgen etc, nu 37.2 weken. Bij mij wordt de kleine met 39 weken gehaald, tenzij hij uiteraard eerder komt. Eerder halen willen ze liever niet om hem zo de beste kans te geven, tenzij het met mij zo slecht gaat dat het ook slecht voor de baby is. Wel gek dat ze bij jou er dan anders instaan. Veel succes en hoop da 't je 't nog even volhoudt!
vrijdag 19 april 2019 om 12:40
Dankjewel Vienna!Vienna25 schreef: ↑18-04-2019 20:38Wat je ook eens kunt doen is je inlezen in dat het voor heel veel vrouwen om heel veel redenen allemaal helemaal niet zo vanzelfsprekend is als jij denkt en opschrijft (ofwel het zwanger worden, ofwel het zwanger blijven, ofwel een gezond kind krijgen; kan na of met een geboorte ook nog allemaal fout gaan, dus zo planbaar is het niet).
Wees dan maar gewoon blij dat je blijkbaar bij de gelukkigen hoort waarbij het wel zo planbaar is dat je na 9 maanden met een gezond kind zit en oordeel niet zo over mensen waarbij dit mogelijk niet het geval is.
@ Amazone: snap jouw keuze helemaal. Zou er ook voor gaan als het dan wel een keer goed gaat, ook al komt het deze keer misschien wat sneller dan gedacht.
Ik ken meerdere voorbeelden waarbij kindjes met 37 weken (of vroeger ook nog) het hartstikke goed doen. Ze kunnen ook heel veel tegenwoordig.
Wens je heel veel sterkte en geluk de komende tijd!
vrijdag 19 april 2019 om 12:46
Echt balen foxie.. ik hoor inderdaad eigenlijk alleen maar verhalen van vrouwen dat ze juist niet eerder willen inleiden.. ik mag van geluk spreken geloof ik en ik ben daar dan ook erg blij mee...foxie29 schreef: ↑18-04-2019 20:50Hier ook ernstige bekkeninstabiliteit, loop op krukken en heb veel pijn, moeite voor m'n peuter te zorgen etc, nu 37.2 weken. Bij mij wordt de kleine met 39 weken gehaald, tenzij hij uiteraard eerder komt. Eerder halen willen ze liever niet om hem zo de beste kans te geven, tenzij het met mij zo slecht gaat dat het ook slecht voor de baby is. Wel gek dat ze bij jou er dan anders instaan. Veel succes en hoop da 't je 't nog even volhoudt!
Ik snap alleen niet zo goed waarom er zo moeilijk over gedaan wordt. Ik snap dat je kindje niet voor niks normaal met 40 weken geboren wordt, maar je moet je ook afvragen wat gezond is voor mama..
ik heb dan een zoontje van 13 maanden, die godzijdank super snel is met alles en zelf kan lopen en de trap op en zelf bij me komt als er wat is. Ik hoef maar mininaal te tillen. Maar helaas heeft ie wel eens slechte nachten en dan wil ie eigenlijk alleen bij mama.
Ik heb er echter niks aan als ik hier langer mee door moet dan echt nodig en ik vervolgens helemaal niks meer kan, in een rolstoel beland en bijvoorbeeld de bevalling niet eens op eigen krachten kan doen. Dat was bij de eerste al zwaar en kantje boord. Dat wil ik niet nog eens mee maken. En daarnaast wil ik voor mijn kinderen kunnen zorgen, die hebben niet alleen een papa en oma's nodig maar ook hun mama.
vrijdag 19 april 2019 om 13:06
Als dat zo was, dan had ik nu een dreumes in huis en velen met mij..ClaireSophie schreef: ↑18-04-2019 08:27Een zwangerschap is bij 90% van de vrouwen heel planbaar.![]()
Maar goed, ik spreek enkel mijn verbazing uit, ervaring heb ik niet in haar situatie.
TO reageert en in TO haar geval snap ik de keuze. En als ik het niet begrijp is er nog geen man overboord. Ieders lijf, ieders keuze. Alleen de consequenties mag je dan accepteren wat mij betreft.
TO, nogmaals, sterkte!
vrijdag 19 april 2019 om 13:58
Weet niet of dat planbaar is.. hoeveel vrouwen proberen wel niet jaren zwanger te raken na het stoppen met anticonceptie en gaan uiteindelijk adopteren en raken dan ineens spontaan zwanger.. dan zit je al weer in een heel ander proces en komt het wellicht helemaal niet uit in je plannen.
Om niet zwanger te raken is in de meeste gevallen anticonceptie nodig. Maar mijn moeder werd zelfs door de prikpil heen zwanger van een tweeling.
Wellicht heb je zelf kinderen en is jouw plan helemaal gegaan zoals je het voor ogen had, en heb je daarom hier over een (behoorlijk) uitgesproken mening. Ik denk dat je je altijd moet afvragen, in welke situatie iemand zich ook bevindt, en wat het onderwerp ook is, of je je ongevraagde mening wel moet geven.
Door alles wat ik heb mee gemaakt oordeel ik in geen enkele situatie. Als ik er een mening over heb dan houd ik die voor mezelf tenzij er expliciet om gevraagd wordt. En dan ben ik ook eerlijk.
Ik heb in mijn verhaal ook niet gevraagd om meningen, maar om ervaringen en welzijn van kindjes omstreeks deze periode.
Om niet zwanger te raken is in de meeste gevallen anticonceptie nodig. Maar mijn moeder werd zelfs door de prikpil heen zwanger van een tweeling.
Wellicht heb je zelf kinderen en is jouw plan helemaal gegaan zoals je het voor ogen had, en heb je daarom hier over een (behoorlijk) uitgesproken mening. Ik denk dat je je altijd moet afvragen, in welke situatie iemand zich ook bevindt, en wat het onderwerp ook is, of je je ongevraagde mening wel moet geven.
Door alles wat ik heb mee gemaakt oordeel ik in geen enkele situatie. Als ik er een mening over heb dan houd ik die voor mezelf tenzij er expliciet om gevraagd wordt. En dan ben ik ook eerlijk.
Ik heb in mijn verhaal ook niet gevraagd om meningen, maar om ervaringen en welzijn van kindjes omstreeks deze periode.
vrijdag 19 april 2019 om 14:30
Ja, maar met meerdere pogingen om zwanger te raken, zoals bij TO, zul je niet snel aan A-C beginnen na je zwangerschap en ja dan kun je weleens ‘geluk’ hebben.ClaireSophie schreef: ↑19-04-2019 13:10Als in NIET zwanger worden hè...
Anticonceptie enzo. Heel planbaar.
Wees blij voor TO dat het bij de wens voor een tweede kindje iig in het vervullen van haar kinderwens een stuk voorspoediger is gegaan.
TO, ik hoop dat je goed advies krijg van je gyn tav een mogelijke inleiding en je bekkeninstabiliteit. Sterkte!!
vrijdag 19 april 2019 om 15:59
Ik snap wel dat ze niet direct kiezen voor inleiden met 37 weken. Er zitten risico’s aan voor het kind en ze zullen dus bij iedere vrouw een afweging maken of de voordelen opwegen tegen de nadelen.
Sommige kindjes zullen het prima doen met 37 weken en andere kindjes laten nog heel veel prematuur gedrag zien. Uit onderzoek blijkt dat die kans met 38 weken een heel stuk kleiner is. Daarnaast heeft inleiden natuurlijk ook risico’s.
Zelf ben ik over de 37 weken heen en heb een medische conditie die zowel een risico vormen voor mij en het kindje. Maar zolang het kindje het goed doet, willen ze toch liever dat hij tot 38 weken blijft zitten. Dan maar voor mij even doorbikkelen, hoe rot het ook is. En ik kan echt niets meer op het moment.
Maar je bent nu pas 28 weken, toch? Ik zou misschien toch wat meer focussen op wat je wel kan en wat goed gaat, je moet nog wel eventjes, ook tot de 37 weken. Veel succes komende weken!
Sommige kindjes zullen het prima doen met 37 weken en andere kindjes laten nog heel veel prematuur gedrag zien. Uit onderzoek blijkt dat die kans met 38 weken een heel stuk kleiner is. Daarnaast heeft inleiden natuurlijk ook risico’s.
Zelf ben ik over de 37 weken heen en heb een medische conditie die zowel een risico vormen voor mij en het kindje. Maar zolang het kindje het goed doet, willen ze toch liever dat hij tot 38 weken blijft zitten. Dan maar voor mij even doorbikkelen, hoe rot het ook is. En ik kan echt niets meer op het moment.
Maar je bent nu pas 28 weken, toch? Ik zou misschien toch wat meer focussen op wat je wel kan en wat goed gaat, je moet nog wel eventjes, ook tot de 37 weken. Veel succes komende weken!
vrijdag 19 april 2019 om 18:45
Oh geloof mij, ik ben alleen maar bezig met wat ik wel kan, ik zal ook wel moeten. Niet alleen voor mezelf ook voor mijn zoontje.
Wekelijks fysio om alles los te houden en proberen toch te bewegen al is het minimaal. En dat het nog een eind is dat besef ik mij heel goed, maar ik kan niet in de toekomst kijken. Ik wil alleen niet meer schade dan nodig. Voor mij niet, maar ook vooral voor mijn kindjes niet.
Wekelijks fysio om alles los te houden en proberen toch te bewegen al is het minimaal. En dat het nog een eind is dat besef ik mij heel goed, maar ik kan niet in de toekomst kijken. Ik wil alleen niet meer schade dan nodig. Voor mij niet, maar ook vooral voor mijn kindjes niet.
vrijdag 19 april 2019 om 19:58
Pittig voor je hoor. Ik zit al in een rolstoel of loop met krukken, gelukkig hoef ik nog maar 1.5 week. Ik kon tot vorige week nog wel redelijk voor mijn zoontje zorgen, maar deze week echt hulp ingeroepen. De basis lukt wel, maar stel dat hij ineens de weg op rent ofzo, dan kan ik er niet snel genoeg achteraan.. Ach ja, we doen 't er maar mee! Superveel zin in de kleine op komst! Veel succes, idd goed en verstandig blijven bewegen, rust pakken wanneer mogelijk en op tijd hulp inroepen als 't niet gaat. Ik was te eigenwijs en kan nu dus niks meer..Amazone09 schreef: ↑19-04-2019 12:46Echt balen foxie.. ik hoor inderdaad eigenlijk alleen maar verhalen van vrouwen dat ze juist niet eerder willen inleiden.. ik mag van geluk spreken geloof ik en ik ben daar dan ook erg blij mee...
Ik snap alleen niet zo goed waarom er zo moeilijk over gedaan wordt. Ik snap dat je kindje niet voor niks normaal met 40 weken geboren wordt, maar je moet je ook afvragen wat gezond is voor mama..
ik heb dan een zoontje van 13 maanden, die godzijdank super snel is met alles en zelf kan lopen en de trap op en zelf bij me komt als er wat is. Ik hoef maar mininaal te tillen. Maar helaas heeft ie wel eens slechte nachten en dan wil ie eigenlijk alleen bij mama.
Ik heb er echter niks aan als ik hier langer mee door moet dan echt nodig en ik vervolgens helemaal niks meer kan, in een rolstoel beland en bijvoorbeeld de bevalling niet eens op eigen krachten kan doen. Dat was bij de eerste al zwaar en kantje boord. Dat wil ik niet nog eens mee maken. En daarnaast wil ik voor mijn kinderen kunnen zorgen, die hebben niet alleen een papa en oma's nodig maar ook hun mama.
zaterdag 20 april 2019 om 11:19
Had je het bij de eerste ook? Ik wel, en daardoor nu ook veel eerder hulp ingeschakeld. Omdat ik al direct de klachten vernam. Sterker nog, ik wist dat ik zwanger was omdat ik ineens weer dezelfde klachten kreeg.
Maar hoewel ik eerder hulp ingeschakeld heb, ben ik op dit moment verder van huis dan dat ik was bij de eerste rond deze termijn.
Gelukkig sws extra onder controle bij gyn dus ze zien me wekelijks om te kijken hoe het gaat met ons.
Maar hoewel ik eerder hulp ingeschakeld heb, ben ik op dit moment verder van huis dan dat ik was bij de eerste rond deze termijn.
Gelukkig sws extra onder controle bij gyn dus ze zien me wekelijks om te kijken hoe het gaat met ons.
zaterdag 20 april 2019 om 11:46
zaterdag 20 april 2019 om 13:48
Wow, dat is dan ook wel een geluk bij een ongeluk geweest wat betreft je fibro!
Ja gezien de vorige zwangerschap en bevalling ben ik nu veel meer op mijn strepen gaan staan. Ze hebben helaas heel veel fouten gemaakt. Uiteindelijk is het goed gekomen. En is ons zoontje gezond, maar dat wil ik allemaal nooit weer mee maken.
Verder heb ik qua zwangerschap eigenlijk een beetje hetzelfde. Alleen de eerste 3 maanden misselijk, zware BI en kan slecht slapen. Nog maximaal 8 weken. Hoewel het nog lang lijkt vind ik de weken vliegen. Dus hoop de komende weken ook.
Jij nog even heel heel heel veel sterkte gewenst komende anderhalve week!
Ja gezien de vorige zwangerschap en bevalling ben ik nu veel meer op mijn strepen gaan staan. Ze hebben helaas heel veel fouten gemaakt. Uiteindelijk is het goed gekomen. En is ons zoontje gezond, maar dat wil ik allemaal nooit weer mee maken.
Verder heb ik qua zwangerschap eigenlijk een beetje hetzelfde. Alleen de eerste 3 maanden misselijk, zware BI en kan slecht slapen. Nog maximaal 8 weken. Hoewel het nog lang lijkt vind ik de weken vliegen. Dus hoop de komende weken ook.
Jij nog even heel heel heel veel sterkte gewenst komende anderhalve week!