Zorgverzekering en rood staan!
vrijdag 26 april 2019 om 16:54
Goedemiddag,
Ik heb even een vraagje.
Ik ben net 18 geworden (eind maart) en ging toen dus kijken hoeveel geld ik op mijn rekening had staan dit was -48,00 ofzo! Hoe kan dit? Had die rekening al zeker 2 maanden niet gebruikt... heb namelijk nog een andere rekening en die heb ik toen veel gebruikt! Op die rekening van -48,00 word mijn stufi en zorgtoeslag gestort. Ik heb een erg dure zorgverzekering waar ik nog geld van mijn salaris moet bijleggen... ik baal hier enorm van want ik moet dus nu veel meer betalen, terwijl er niemand bij die rekening is geweest?! Ik heb hem laatst gebruikt een aantal weken voor ik 18 werd dus toen kon ik sowiezo niet de - in! Heeft iemand hier ervarinf mwe?
Ik heb even een vraagje.
Ik ben net 18 geworden (eind maart) en ging toen dus kijken hoeveel geld ik op mijn rekening had staan dit was -48,00 ofzo! Hoe kan dit? Had die rekening al zeker 2 maanden niet gebruikt... heb namelijk nog een andere rekening en die heb ik toen veel gebruikt! Op die rekening van -48,00 word mijn stufi en zorgtoeslag gestort. Ik heb een erg dure zorgverzekering waar ik nog geld van mijn salaris moet bijleggen... ik baal hier enorm van want ik moet dus nu veel meer betalen, terwijl er niemand bij die rekening is geweest?! Ik heb hem laatst gebruikt een aantal weken voor ik 18 werd dus toen kon ik sowiezo niet de - in! Heeft iemand hier ervarinf mwe?
vrijdag 26 april 2019 om 17:44
Ja ga ik ook zeker doen! Ben ook niet boos hoor... maar sommige mensen moeten gewoon niet reageren als ze niet lezen of als er alleen maar geklaagd kan worden dat ik 2 rekeningen heb. Heb pas sinds 1,5 week ING en kan om een bepaalde reden nog niet in mijn DidiD mijn rekeningnummer aanpassen waardoor alles via 1 rekening kan. Want wilde eigenlijk zodra ik mijn ING had stoppen met Rabo want de dichtsbijzijnde zit hier geloof ik 10 km vandaan. Maar nu moet ik het dus nog even doen met 2 rekeningen. Bedankt!Dahlia74 schreef: ↑26-04-2019 17:36Die 50.-- Euro is waarschijnlijk de vorige premiebetaling geweest. Wees gerust, het geld is niet weg, jij hebt daarvan de zorgpremie betaald. Geen probleem, nu ervoor zorgdragen dat alles van de juiste rekening gaat. Neem echt even de tijd om er rsutig voor te gaan zitten en eea uit te zoeken. Is beter dan boos worden..
vrijdag 26 april 2019 om 17:45
vrijdag 26 april 2019 om 17:46
Heb je het tegen jezelf?
Niet mijn probleem dat jij blut bent.
huisduif wijzigde dit bericht op 26-04-2019 17:47
4.40% gewijzigd
vrijdag 26 april 2019 om 17:47
FleurRx schreef: ↑26-04-2019 17:27Oke mensen even meer duidelijkheid!!
Ik heb via die raborekening geen internetbankieren alleen via mijn ING rekening door bepaalde redenen kan ik nu niet in mijn digiD het rekeningnummer aanpassen waardoor ik alleen via de INGrekening mijn dingen kan doen. Dit zou mijn eerste afschijving worden maar die is dus niet gelukt. Mijn 50,00-, was dus al weg voordat er iets zou worden afgeschreven. Mijn vraag was alleen of meerdere mensen dit hebben gehad en waarom dat dan zo is.
Dus je kan niet internetbankieren maar je weet wel dat je 48,- rood staat. Maar niet hoe dat kan.
It’s amaaaaazing!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
vrijdag 26 april 2019 om 17:49
Nou blijkbaar wel! Want ik stond OPEENS rood met een rekening waar maanden niks meegedaan is! Pas een aantal dagen geleden zou mijn verzekering afgeschreven worden voor de eerste keer. Want omdat ik eind maart jarig ben schrijven ze pas vanaf april af.
vrijdag 26 april 2019 om 17:51
Joehoe!! Pakketkosten die wel gewoon doorgaan en afgeschreven worden!!
There is always something happening, and it's usually right now
als je nooit hebt afgeschreven met je bank dat je niet mag rood staan, mag dat officieel ook niet, je betaald over die 48,- dus hoge rente en je moet ervoor zorgen dat het gewoon wordt aangevuld.
Dat je nu wel rood staat, komt omdat incasso's soms alsnog gewoon worden afgeschreven, bij de belastingdienst is dit bijvoorbeeld ook zo. Ook al kun je officieel niet in de min. Als je bijvoorbeeld nog 20,- op je rekening hebt kun je niet 40,- overboeken, maar als je nog 20,- op je rekening hebt, zou het wel kunnen dat je ineens in de min staat wegens een incasso. Volgens mij wel alleen incasso's van belastingdiensten etc.
Maar je kunt het gewoon makkelijk zien bij je bij-en afschrijvingen.
En regelen dat dit niet meer gebeurt met de bank, kan niet als je niet rood kon staan. je moet gewoon zelf ervoor zorgen dat je je zaakjes op het droge hebt.
Dat je nu wel rood staat, komt omdat incasso's soms alsnog gewoon worden afgeschreven, bij de belastingdienst is dit bijvoorbeeld ook zo. Ook al kun je officieel niet in de min. Als je bijvoorbeeld nog 20,- op je rekening hebt kun je niet 40,- overboeken, maar als je nog 20,- op je rekening hebt, zou het wel kunnen dat je ineens in de min staat wegens een incasso. Volgens mij wel alleen incasso's van belastingdiensten etc.
Maar je kunt het gewoon makkelijk zien bij je bij-en afschrijvingen.
En regelen dat dit niet meer gebeurt met de bank, kan niet als je niet rood kon staan. je moet gewoon zelf ervoor zorgen dat je je zaakjes op het droge hebt.
Ja die heb ik al!gizzmo-returns schreef: ↑26-04-2019 17:46Je wou toch graag een eigen paard? Hoe dan? Je kan niet eens je verzekering betalen...
Het is al een paar keer verteld hier maar premie betaal je vooraf
Dus april is vast afgeschreven en misschien mei ook al (of die komt eerdaags aan)
anoniem_370020 wijzigde dit bericht op 26-04-2019 17:52
0.17% gewijzigd
vrijdag 26 april 2019 om 17:53
the_Wicked_Witch schreef: ↑26-04-2019 17:52Ik denk dat ik het snap. De zorgverzekering is van de RABO afgegaan terwijl ze dat van de ING rekening wilde. En ze kan niet inloggen op site zorgverzekeraar omdat ze d'r DigiD kwijt is.
En bellen met de zorgverzekering kan niet want....?
vrijdag 26 april 2019 om 17:56
Dit is niet arrogant het is een beetje raar dat je denkt dat je alleen saldo kan bekijken via een telefoon scherm. Buiten de mobiel ligt er nog een hele wereld omheen. Die dingen bestaan dus ook nog gewoon waar je ook kunt kijken...
Ja, weet ik veel. TO komt niet bijster intelligent over. Ik heb slechts even geprobeerd een vertaling van de OP te maken.
Mooi topic, goede illustratie van het antwoord op de vraag: moet ik mijn kind naast zindelijkheidstraining nog meer opvoeden? Basale financiële kennis en vaardigheden bijvoorbeeld? Of beleefdheid?
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
vrijdag 26 april 2019 om 17:57
Nou, als je alles zo goed weet kun je dit vast ook wel zonder het forum oplossen.
vrijdag 26 april 2019 om 17:59
JollyRider schreef: ↑26-04-2019 17:56Mooi topic, goede illustratie van het antwoord op de vraag: moet ik mijn kind naast zindelijkheidstraining nog meer opvoeden? Basale financiële kennis en vaardigheden bijvoorbeeld? Of beleefdheid?
Pfff. Dat is de taak van de school.