Droomvrouw verloren

26-04-2019 18:47 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is de eerste keer dat ik mij op een forum begeef, dus ik weet de ins en outs niet precies.

Ik ben Kevin, 22 jaar. Studeer socialwork. Hou van gamen, fitness 3x in de week. Vind het fijn om mijn vrienden te zien.

Mijn relatie van 2,5 jaar is nu net 5 dagen geleden verbroken. Mijn droomvrouw (K. 19 jaar) heeft het uitgemaakt. Voor mij kwam dit als een mokerslag binnen. Ik heb het niet aan zien komen, ik was in de veronderstelling dat het goed zat tussen ons. Er zijn wel wat signalen geweest van haar kant dat het niet goed zat. Dingen als misschien wat attenter zijn, meer hand vasthouden, vaker dingen ondernemen, wat meer initiatief tonen, jullie kennen het verhaal vast. Ze had niet genoeg her gevoel dat ze er toe deed. Ze wilde wat vaker verast worden. Deze punten werkte ik aan, maar blijkbaar ging het niet snel genoeg. Ze zegt dat ze een proces van een jaar is doorgegaan met wat ze wilde en uiteindelijk is de verliefdheid(van haar kant) verdwenen. Tevens vindt ze dus dat ze mij allerlei kansen heeft gegeven, dmv die signalen en af en toe het er over hebben. Voor mij was het niet duidelijk genoeg, en wist hierom niet dat het zo diep zat bij haar. Toen ze het uitmaakte kwam ze met al die specifieke dingen die ik boven genoemd heb. Ze vindt dat ik niet kan veranderen. Terwijl ik vind, over de dingen die zij benoemd (de specifieke dingen die ze benoemde toen ze het uitmaakte) dat ik daarin mij prima kan schikken als zij dat nodig is.

Zo vertelde ze dat ze graag eens verast zou willen worden; zo heb ik bloemen voor haar gekocht maar kreeg ik als antwoord dat dat alleen maar was omdat ze het had gezegd tegen mij(dit zei ze toen ze het uitmaakte). Maar toen ik haar de bloemen had gegeven was ze super blij.

Ook vind ze dat bepaalde dingen er moeten zijn zonder die gene er op te wijzen, terwijl ik denk van; je kan van elkaar leren in een relatie...

Ik heb toen ze het uitmaakte, toe gegeven dat ik signalen heb gemist, dat ik daar onwijs veel spijt van heb, en dat ik kan laten zien wat zij verlangt. Ik wil zo graag nog een kans omdat ik geloof dat ik kan zijn wat ze graag wil zien.

Ze geeft aan dat ze al een jaar met dingen in haar hoofd heeft gelopen, maar ze is voor mij gewoon nooit zo duidelijk geweest. Verliefdheid is nu weg, en ziet ons meer als beste vrienden.

Ze geeft nu aan rust te willen, die geef ik haar ook, ondanks dat ik daar heel veel moeite mee heb aangezien als ik me zo kit voel graag bij haar wil zijn en met haar praten. Dat kan nu dus niet.

Ik neem mezelf nu van alles kwalijk omdat ik signalen heb gemist en daardoor haar heb verspeeld. In mijn ogen heeft ze nooit dingen fout gedaan, er zijn van mijn kant geen dingen die mij tegenstonden van haar, ze liet me vrij, liet me voelen dat ik kon zijn wie ik was, zorgzaam, lief en erg knap. Ik heb van af het begin gevoelt dat zij het is, hierdoor heb ik denk ik de teugels een beetje laten vieren, want ik heb nu toch de vrouw waar ik de rest van me leven mee ga doorbrengen. Hier is denk ik mijn valkuil ontstaan.

Tevens heeft zij als referentiekader haar ouders van leeftijd 50 die het perfect verliefde koppel nog zijn(is echt zo, geen schijn) vader regelt altijd 4x per jaar een week vakantie voor hun tweetjes, gaan 6/8x per jaar een weekend weg. Dat ziet K. Dus ook, er verlangt daar waarschijnlijk ook naar.

Ik wil haar zo graag terug, ze deed alles goed naar mij, echt alles. Ik heb spijt, geef het toe, maar kan me schikken naar haar verlangens zonder veel moeite, dat weet ik aangezien ze dus zo duidelijk is geweest toen ze het uitmaakte. Jammer dat ze niet zo duidelijk is geweest eerder. Voor mij was dit echt een eye opener.

Ik heb nu geen contact met haar, zonder ruzie uit elkaar gegaan. Goed gepraat. Ze ziet me gewoon als beste vriend. Wil nu alleen zijn zegt ze.

Volgende week vrijdag zouden we precies 2,5 jaar een relatie hebben. Ik wil dan een bosje bloemen bij haar aan de deur doen(laten bezorgen, zodat we geen contact hebben), hoop stiekem ook een reactie. Hoop dat ze gaat missen omdat ik veel te bieden heb; loyaliteit, lief, zorgzaam, stabiel leven en mindset.

Denken jullie dat ik een kans heb haar terug te krijgen?
huisduif schreef:
26-04-2019 19:28
Als je de titel leest, klinkt het al alsof er iemand overleden is.

Dat dacht ik dus ook!
Ben ik de enige die de ex een beetje een prinsesje vind, die hem - op basis van dit verhaal - wel heel hard laat werken?
Kevinbriann schreef:
26-04-2019 19:34
Ik wil gewoon mijn vechtlust voor haar laten zien. Daarom wil ik het ook laten bezorgen zodat er geen contact is.
Misschien ben ik de enige, maar ik zou dit dus wel doen. Misschien is het nog niet te laat.
Kevinbriann schreef:
26-04-2019 19:34
Ik wil gewoon mijn vechtlust voor haar laten zien. Daarom wil ik het ook laten bezorgen zodat er geen contact is.
To little to late.
Ze moet je niet meer. Ze is niet meer verliefd. Klaar.

En jezelf opdringen op deze manier gaat alleen averechts werken.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 26-04-2019 20:28
8.49% gewijzigd
-jolijn- schreef:
26-04-2019 20:25
Ben ik de enige die de ex een beetje een prinsesje vind, die hem - op basis van dit verhaal - wel heel hard laat werken?
Ja.
-jolijn- schreef:
Nee, ik dacht dat ook.
Lucifer2018 schreef:
26-04-2019 20:28
Ja.
Ik ben gewoon niks gewend, denk ik.
-jolijn- schreef:
26-04-2019 20:29
Ik ben gewoon niks gewend, denk ik.

Geen idee wat je daar mee bedoelt.

Soms is iets gewoon over.
Dan hoeft er niet meer 'gewerkt' te worden.
Ik zou zeker wel dat bosje bloemen sturen. Is attent en laat zien dat je spijt hebt. Zou er geen lange liefdesbrief oid bij doen. Wat heeft to te verliezen? Is het proberen waard lijkt me.
Ik vind een bos bloemen wel het meest saaie waar je iemand mee kan "verassen". Ik weet niks, dan maar bloemen.

Niet nu nog eens bloemen er achteraan sturen.
Stuur geen bloemen en laat haar gaan.

Ze zal vast hartstikke leuk zijn, maar jullie ideeen over relaties matchen niet. Je ex wil Disney, terwijl jij war gezapiger bent. Niets mis mee, maar welals je jezelf moet gaan bewijzen in een relatie.

Ga op stap met hè vrienden, heb pret en je komt vanzelf een vrouw tegen die jou hartstikke leuk en attent vindt.

Nogmaals: stuur geen bloemen of iets anders. Het komt nogal wanhopig en sneu over. Een wanhopige man is een afknapper.
Ik lees veel voorbeelden van wat jij allemaal had moeten doen voor haar. Maar heeft ze ook moeite voor jou gedaan? Zo ja, dan snap ik wel dat ze teleurgesteld is. Een relatie werkt niet als er maar 1 persoon moeite in steekt (als zij diegene was). Als ze zelf die moeite niet deed, maar het wel van jou verwacht, vertoont ze prinsessen gedrag.

Je lost het in ieder geval niet op door de dingen te doen die ze van jou verwacht. Het gevoel dat ze heeft dat ze er niet toe doet (of dat gevoel nu terecht is of niet) is echt wel op meer gebaseerd dan geen bloemen krijgen en dergelijke.
Wat een zemel, dat meisje. Je moet er maar zin in hebben, steeds op je tenen lopen omdat zij het perfecte vriendje wil en dan gedumpt worden als jij je niet gedraagt zoals zij het in haar hoofd heeft maar niet uitspreekt.
Hallo?!
zimi schreef:
26-04-2019 21:19
Ik vind een bos bloemen wel het meest saaie waar je iemand mee kan "verassen". Ik weet niks, dan maar bloemen.

Niet nu nog eens bloemen er achteraan sturen.
Wat zou jij in mijn geval doen? Je gaat vast zeggen rusten, maar bedoel wat zou ja anders geven dan bloemen
Phineas schreef:
26-04-2019 21:34
Ik lees veel voorbeelden van wat jij allemaal had moeten doen voor haar. Maar heeft ze ook moeite voor jou gedaan? Zo ja, dan snap ik wel dat ze teleurgesteld is. Een relatie werkt niet als er maar 1 persoon moeite in steekt (als zij diegene was). Als ze zelf die moeite niet deed, maar het wel van jou verwacht, vertoont ze prinsessen gedrag.

Je lost het in ieder geval niet op door de dingen te doen die ze van jou verwacht. Het gevoel dat ze heeft dat ze er niet toe doet (of dat gevoel nu terecht is of niet) is echt wel op meer gebaseerd dan geen bloemen krijgen en dergelijke.
Ja we hebben voor elkaar moeite gedaan, zij dus ook. Van mij kant was het genoeg wat zij liet zien, van haar kant was het dus niet genoeg wat ik deed...
Je kunt het ook zien dat zij gewoon te hoge verwachtingen had. En niet kon communiceren blijkbaar.
Leer hiervan en ga een tijdje genieten van je vrijgezellenleven. Ze heeft al een jaar geleden besloten dat je het niet goed genoeg deed, dus na 5 dagen verwachten dat ze je terug wil, is nogal onrealistisch.
_Doortje_ schreef:
26-04-2019 21:35
Wat een zemel, dat meisje. Je moet er maar zin in hebben, steeds op je tenen lopen omdat zij het perfecte vriendje wil en dan gedumpt worden als jij je niet gedraagt zoals zij het in haar hoofd heeft maar niet uitspreekt.
Ze heeft wel dingen uitgesproken dat ze sommige dingen lastig vond; dat ze vaker wou dat ik haar hand vast pakken wanneer we ergens liepen. Dat ik vaker initiatief toon met dingen organiseren. Daar hadden we het dan over, maar op een manier dat het voor de rest wel goed zat. Ze gaf mij niet het idee dat het dusdanig diep zat dat dat uiteindelijk de relatie zou verbreken. Ze zei ook dat ze progressie zag. Dus was mij verder van geen kwaad bewust. Toen ze het uitmaakte gaf aan dat ze er misschien wel een jaar mee heeft gelopen en in totaal hebben we het er een misschien handje vol over gehad? Ze heeft mij nooit in een proces meegenomen, ik vind het lastig uitleggen.. tevens bedoel ik dit ook niet verwijtend aan haar, tis vooral aan mezelf te wijten.. maar ik vind wel als ze echt ietsjes concreter was geweest en haar diepere achterliggende gevoelens, dan was het niet zo ver gekomen want dan had ik ingezien dat het zo verder niet kon.
M0RIARTY schreef:
26-04-2019 22:07
Je kunt het ook zien dat zij gewoon te hoge verwachtingen had. En niet kon communiceren blijkbaar.
Leer hiervan en ga een tijdje genieten van je vrijgezellenleven. Ze heeft al een jaar geleden besloten dat je het niet goed genoeg deed, dus na 5 dagen verwachten dat ze je terug wil, is nogal onrealistisch.
Ik verwacht ook niet dat ze me terug neemt. Stiekem hoop ik dat wel, maar weet dat het onrealistisch is. Maar ik wil haar wel heel graag laten zien hoe graag ik wil. Dat ze er wel toe doet. Moet ik zeggen, ik heb mijn droom bij defensie opgezegd omdat ik maar ook zij het niet leuk had gevonden als ik voor langere tijd weg moest. Ik ben terug gekomen uit het buitenland omdat ik haar zo erg miste. En zo zijn er nog meer dingen die ik heb gelaten, maar ik denk ook dat ze dat niet inziet..
-jolijn- schreef:
Ik kreeg ook die gedachte.
Ze wil verrast worden, maar bloemen vind ze dan niet goed.

Ze wil dat hij meer initiatief toont...
Wat moet hij dan doen? (aangenomen dat hij niet 2 uur computerspelletjes gaat spelen waar zij bij is, of altijd aan haar vraagt wat ze gaan eten, of zoiets - ik kan niet weten hoevaak hij initiatief toont).
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
Kevinbriann schreef:
26-04-2019 21:57
Wat zou jij in mijn geval doen? Je gaat vast zeggen rusten, maar bedoel wat zou ja anders geven dan bloemen
Iets persoonlijk waarbij je nadenkt over de voorkeuren van haar. Kaartjes van een favoriete band, boek van een favoriete schrijver of kunstenaar, lieveling eten koken of naar restaurant, picnic waarbij je alles regelt. Weet ik het. Iets wat bij haar zou hebben gepast. Niet perse iets duurs.

En dit bedoel ik dan als verrassing in een relatie. Nu haar inderdaad met rust laten.
-jolijn- schreef:
En als dat dan zo is, wat dan?
TO kan niet aan haar wensen beantwoorden. Hij is blijkbaar geen droomprins voor haar.

En dan is het klaar. Ze passen niet bij elkaar.
patchouli_ wijzigde dit bericht op 26-04-2019 23:47
1.82% gewijzigd
zimi schreef:
26-04-2019 23:19
Iets persoonlijk waarbij je nadenkt over de voorkeuren van haar. Kaartjes van een favoriete band, boek van een favoriete schrijver of kunstenaar, lieveling eten koken of naar restaurant, picnic waarbij je alles regelt. Weet ik het. Iets wat bij haar zou hebben gepast. Niet perse iets duurs.

En dit bedoel ik dan als verrassing in een relatie. Nu haar inderdaad met rust laten.
Te grappig dit. Je doet hetzelfde als zijn ex vriendin: voorkauwen wat hij moet doen. Volgens mij was haar punt nu juist dat hij zelf niets kon bedenken en dat wordt hier bevestigd. Kan hij nog zo van goede wil zijn, het helpt allemaal niet als hij originaliteit en warmte van nature mist.

Wel lief van je.
Kevinbriann schreef:
26-04-2019 22:15
Ik verwacht ook niet dat ze me terug neemt. Stiekem hoop ik dat wel, maar weet dat het onrealistisch is. Maar ik wil haar wel heel graag laten zien hoe graag ik wil. Dat ze er wel toe doet. Moet ik zeggen, ik heb mijn droom bij defensie opgezegd omdat ik maar ook zij het niet leuk had gevonden als ik voor langere tijd weg moest. Ik ben terug gekomen uit het buitenland omdat ik haar zo erg miste. En zo zijn er nog meer dingen die ik heb gelaten, maar ik denk ook dat ze dat niet inziet..

Wees blij dat je van haar af bent! Op basis van deze post lees ik een egocentrisch kind dat in een droomwereld leeft.

Waarschijnlijk zal je het voor haar nooit goed genoeg doen. En haar volgende vriend ook niet. En die daarna ook niet.
Oh, wat rot voor je!
Ik lees steeds iets meer waardoor ik denk: je ex heeft een ideaalplaatje in haar hoofd waar jij niet (en waarschijnlijk niemand) aan kan voldoen.
Ze is een jaar geleden al in haar hoofd afscheid van je gaan nemen. Dat proces kun je niet omkeren. Haar liefde voor jou is weg.

Maar nu lees ik dat jij je droombaan bij defensie heb opgezegd voor haar. Is zij nou helemaal betoeterd om jou niet te steunen in jouw droom? Waarschijnlijk jouw jongensdroom van vroeger: bij defensie werken. En omdat dit niet in haar ideaalplaatje pastte omdat ze niet lang alleen wil zijn heb jij je droom opgegeven?
Ze had je moeten steunen verdorie. 100% achter je moeten staan.
Hopelijk kun je binnenkort in gaan zien dat zij dus niet je droomvrouw was, als ze je hiervan weerhouden heeft. En ik hoop dat je je jongensdroom weer op kunt pakken.
Genoeg vrouwen die hun vriend wel steunen in wat ze willen, zonder dat ze zichzelf afgedankt voelen.

Ik gun je een leuke vriendin in de toekomst die jou steunt in alles wat je doet.
hertjehertje wijzigde dit bericht op 27-04-2019 05:48
12.08% gewijzigd
Stop met haar proberen te veroveren, waarschijnlijk word je daar een stuk aantrekkelijker van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven