Uitgerekend in augustus 2019 (met tabel)

16-12-2018 11:56 926 berichten
Hallo dames!

Voor iedereen die in augustus 2019 is uitgerekend en die hier graag komt meepraten.
Er waren al een aantal andere topics voor augustus die zijn overgegaan in fb of whatsapp, deze is om te blijven kletsen in het topic.

[/td]
NaamLeeftijdKindjeUitgerekendGeslachtBijzonderheden
workaholiccc24/281e3 augustusJongetje11 maart 20 weken echo
haoshi31/--1e3 augustus......
Avr199226/242 e05 Augustus... 1e echo gehad Termijnecho op 11 Januari
GoodmorningSunshine32/332e8 augustus......
mijnnaamislaura32/322e8 augustusmeisje
Appletree8632/333e14 augustusJongen
KoekoekK29/352e16 augustus...termijnecho gehad
sharebear28/301e18 augustus...termijnecho 25 januari
Ijs_monster31/312e18 augustus...1e echo/intake 8 januari
Songforyourheart24/292e19 augustus?...1e echo/intake 7 januari
Pienut25/291e20 augustus...26 maart 20-wekenecho
Twilight35/371e23 augustus?...1e echo/intake 16 januari
Sanne_A37/29/292e25 augustus...pretecho 13 maart
Herfstblaadje8929/322e27 augustusMeisje20 weken echo 5 april
sneeuwwitje8632/342e27 augustus2 jongetjestweeling, termijnecho gehad
Diamantje12330/231e27 augustusjongetjegeslachtsbepalingsecho 9 maart, 20 weken echo 8 april
Sterrewaterman33/342e30 augustus?Verrassing1e echo 17-01/intake 21-01, termijnecho 6 februari
Pinda :rose:, Juf_blauw :rose:, lenthe_ :rose: BdG88 :rose: justagirly :rose:

Wees welkom en zet jezelf in de tabel!
Inlog
Gebruikersnaam: Augustusbaby2019
Wachtwoord: augustusbaby2019
anoniem_6771783ccaf04 wijzigde dit bericht op 28-03-2019 21:41
79.89% gewijzigd
Hoi Dames,

Ik heb al een hele tijd niet meer meegeschreven maar wel gelezen. We hebben een klusperiode en verhuzing achter de rug. En mijn vermoeidheid bleef langer aan dan bij de eerste zwangerschap dus was blij dat werken, thuis op orde houden en sociale activiteiten gingen maar het forum schoot er daardoor wel bij in.

Wat fijn om te lezen dat velen van jullie een goede 20weken echo hebben gehad en ook meerdere van jullie het geslacht omdertussen weten.
@diamantje nog gefeliciteerd met jullie huwelijk.
@kwaaltjes vervelend dat sommige van jullie klachten ervaren waardoor werken niet/minder lukt. Anderzijds is de gezondheid van jezelf en de kleine ook belangrijk.

@hier vandaag 20 weken echo gehad en alles was goed, placenta ligt wel laag dus nog een keer extra controle of deze omhoog is getrokken. Geslacht willen we niet weten dus vandaag af en toe weg moeten kijken bij de echo. Zijn er nog meer stellen die het geslacht niet willen weten of weet iedereen het ondertussen?
Voor de namen hebben we al wel een leuke meisjesnaam (hadden we bij de eerste al voor een meisje) maar jongensnaam vinden we lastiger want ons zoontje heeft al de leukste ;-)
Qua kwaaltjes vorl ik nu af en toe mijn bekken maar niet heel erg.

Mocht iemand binnenkort nog wat aanpassen in de tabel, zou dan de UD verandert kunnen worden naar 25 augustus? Dank je wel!
Alle reacties Link kopieren
Fijn ook een goede echo gehad!!

Mijn bikini is nu echt te klein geworden kwam ik achter.
Wat zijn jullie ervaringen met zwangerschaps badmode? Ik houd wel van zwemmen, en dat hoop ik deze zomer ook nog wel regelmatig te doen.
Wat is het handigst: bikini, tankini, badpak?
Twilight: ik heb een fijn zwangerschapsbadpak gekocht via zalando! Best aardig wat keuze daar.
Hier een zaangerschapstankini van de vorige zwangerschap; heerlijk als je ook nog wat wil zonnen/je buik terug opwarmen tussendoor en zit lekker los van je buik, maar nier irritant in het water.. gewoon van de prenatal!
Goedemorgen dames, fijne Pasen!
Hoe gaat het met jullie? Even benieuwd 🙃 Hoe slapen jullie? Ik word de laatste week steeds om 4/4:30 wakker en kan dan niet meer slapen tot 6 of zoals nu helemaal niet meer... ik ga dan ook enorm liggen malen over alles wat er gebeurd. Zoals enorm verwennende opa’s en oma’s; 4 cadeautjes voor ons kind voor Pasen.. hoe gaan jullie om met te veel aan cadeaus? Hoe spreken jullie aan? Ik vind het maar een ingewikkeld deel van de opvoeding..
Fijne Pasen! Voor mij (ik werk in het (speciaal) onderwijs) ook het begin van 2 weken vakantie :yes:

Alles gaat goed hier, 22 weken nu, buik is echt naar voren geschoten laatste weken. Ik kan sinds dit weekend ook de schopjes aan de buitenkant voelen en vanmorgen op video kunnen zetten voor de vaders. Ook heb ik deze week de babywatcher in huis dus kan steeds even kijken.

Geen last van rug of bekken, zeker minder moe dan paar weken geleden. Maar nog wel regelmatig dat mijn buik me terugfluit als ik teveel wil doen.

Wat betreft cadeautjes: ik heb er nooit iets van gezegd, als het teveel was (als ik dat vond, zoon vond dat nooit, haha) dan legde ik een paar dingen apart en gaf dat dan weer een maand later of zo. Een vriendin heeft de afspraak dat er 1 pret cadeau mag worden gegeven en daarnaast kleren of boeken. Nou is haar hele familie gek op lezen dus dat pakt goed uit.
Ik merk nu eigenlijk toch wel grote schommelingen in energie.
Eerste week vakantie erop zitten en de ene dag kan ik van alles doen, geen enkel probleem.
Andere dagen slaap ik van 21:30 tot 9:30 en wil ik na het ontbijt eigenlijk alleen maar terug naar bed.

Herkennen anderen dit?
Ahh wat lastig sanne! Maar mooi aan toegeven in de vakantie.. ik ben vooral soms EXTREEM moe, maar dat komt vaak door de dagen daarvoor te gek doen.. juist wat meer energie sinds een week of wat hier!
Sanne_A schreef:
27-04-2019 17:06
Ik merk nu eigenlijk toch wel grote schommelingen in energie.
Eerste week vakantie erop zitten en de ene dag kan ik van alles doen, geen enkel probleem.
Andere dagen slaap ik van 21:30 tot 9:30 en wil ik na het ontbijt eigenlijk alleen maar terug naar bed.

Herkennen anderen dit?

Qua energie herkin ik mezelf niet hierin, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk nog weinig last heb gehad van vermoeidheid. Gelukkig!!

Bij mij maakt het niet uit hoe laat ik naar bed ga, ik ben altijd om 7 uur wakker. Komt denk ik ook doordat mijn vriend dit perse altijd wilde dat ik dan ook op stond dus dat zal mijn lichaam wel gewend zijn.
Wat fijn, Worcaholicc! En Koekoekk, ik merk het met name als ik idd drukke dagen heb gehad.

32 uur werken, zoon van 8, huis, tuin en sociaal leven onderhouden vind ik soms best pittig. De vaders helpen waar ze kunnen, maar ze wonen 5 kwartier verderop dus kan niet altijd.

Nu even echt een paar dagen weg in een huisje, heerlijk!

Wat ook heerlijk is, de schopjes. Al echt vanaf de buitenkant te zien en voelen
Energie: ik herken vooral een tekort aan energie, dat had ik de vorige keer niet zo extreem. Zelfs als ik weinig doe voel ik me nog steeds moe. Ik slik al ijzer (preventief) een laag HB dus dat zal het waarschijnlijk niet zijn. Ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd dat dit een fase is waar ik doorheen moet en dat deze zwangerschap gewoon niet leuk gaat worden.

Koekoek: ik herken idd ook die slaapproblemen. Heel vervelend he? Dat je wel hartstikke moe bent maar toch niet in slaap kan komen... Wat betreft die overdaad aan cadeaus: dat hebben wij gelukkig nog niet aan de hand gehad, maar die tip van Sanne klinkt eigenlijk wel goed. Mijn schoonmoeder is wel geneigd om veel cadeautjes te kopen maar met haar zijn we gewoon een keer open het gesprek ingegaan en we hebben haar verteld dat ze ons daar geen plezier mee doet. Sindsdien valt het reuze mee.

Sanne: lekker, even weg! Wij gaan over een paar daagjes ook, heel veel zin in!
Lekker allemaal even er tussenuit! Hier ook binnenkort; zin in!

Fijn dat je schoonmoeder daar naar luisterde Sneeuwwitje. Hier lijkt t weinig uit te maken jammergenoeg; vind ik erg lastig. Nu maar meer weg doen en geven; dan is dat gewoon het gevolg.

Lastig die weinig energie, irritant lijkt me ook.
Wat vervelend dat zoveel van jullie kwaaltjes hebben! Hier gaat het prima, alle ziektes zijn voorbij, ijzer is weer ok en ik voel me verder echt prima. Genoeg energie en geen kwaaltjes verder. Voel me bijna beter dan bij de eerste zwangerschap, terwijl ik nu ook nog een drukke peuter heb!
Geniet verder ontzettend, zo heelijk om weer een schoppen kleintje in m'n buik te hebben en me bezig te houden met babydingen!

Net terug van vakantie naar zuid Spanje. Was lekker om even alleen met gezin te zijn en niet te werken, al viel de vakantie zelf wat tegen. Niet zulk lekker weer, waterpokken bij zoontje en hij was sowieso vrij moeilijk (denk combi van alle veranderingen en peuterpubertijd). Maar goed, we zijn er weer even tussenuit geweest.

Hier ook een te kleine bikini, liep er niet charmant bij in Spanje hahaha. Ga denk ik gewoon een nieuwe bikini in een maatje groter kopen dan normaal. Draag normaal ook wel badbakken maar vind dat bij m'n zwangere buik denk ik niet zo'n lekker gevoel. Plus, zonde om zo'n mooie buik te verbergen :)
Balen dat de vakantie tegenviel :(. Mijn bikini paste nog net, gelukkig :). Paar heerlijke dagen gehad gelukkig.

Morgen intake bij de VK en de kraamzorg waar de vaders wonen. Idee is om waar ik woon te bevallen en dan daar de kraamweek te doen dus ik heb aan beide kanten een VK en kraamzorg.

Verder vrijdag glucose prikken en dan is het volgende ding bloed prikken voor rhesus D in week 26 en de week erop de eerste groei echo.

Het leek ooit zo lang, maar nu voelt het vaak alsof het allemaal zo snel gaat.
Hallo Iedereen!

Lang niks geschreven maar wel alles meegelezen. Net 3 weken vakantie erop zitten nu weer thuis. Wel lekker om weer hier te zijn, maar wat een drama zo'n vliegreis met 2 kleine kinderen haha.
En dan mogen we straks nóg een keer die kant op, en met een buik die nog veel dikker is....

Dat energie herken ik volledig! Ik slaap echt nooit tussen de middag ofzo, maar gister (was hier een nationale feestdag) viel ik gewoon zo als een blok in slaap met spelende kinderen op de achtergrond haha. Misschien moet ik er toch wat meer aan toegeven en vaker een rustmomentje pakken. Alleen is dat heel lastig met 2 kinderen om je heen die de hele tijd wel wat van me moeten. Heb dan wel een nanny, maar zodra mama thuis is, is alles met mama toch leuker ;-) (en gelukkig maar!!)

Ik merk dat de tijd ook inees heel snel gaat, zit al over de 25 weken, de eerste 12 weken ging het niet snel genoeg en nu denk ik: hohoho!

hebben jullie dat ook?

Verder weinig nieuws te vertellen, hebben de naam ook zo goed als rond, eindelijk! Kan alleen geen leuke baby pakjes vinden, mijn favoriete merk Noppies heb ik al veel van van de vorige kinderen, en wil nu een 1e setje kopen, maar niet met schreeuwerige teksten of plaatjes, gewoon lekker rustig en lief.. moeilijk!

Wel vorige week in NL alles even uitgezocht qua spullen, en had echt nog veel.. Dus dat scheelt weer!
Jij gaat straks ook in Nederland bevallen toch? Heerlijk hoor 3 weken vakantie!

Hier gaat alles lekker! Niets geen kwaaltjes. Mijn man heeft de kleine nu ook voelen schoppen, zo leuk!! Kunnen jullie partners nu ook al wat voelen?
Druk bezig met de babykamer.
Ik zal binnenkort ook eens op pad gaan voor babykleertjes, heb nog niets gekocht.
Hier nu ruim 23 weken zwanger, gaat echt wel al snel!!
Vind het nog steeds zo onwerkelijk dat ik nu toch echt zwanger ben!
Hallo! Lang weer niet geschreven maar ben nu weer bij.
Wij zijn op vakantie geweest en nu al een paar weken weer thuis. Lekker kunnen genieten van de rust!

Mijn buik is nu best veel gegroeid, morgen al 27 weken, gaat echt zo snel... kan nu dan ook al zeggen dat ik volgende maand met verlof ga :D Heerlijk!
Voel me verder prima, al ben ik veel sneller moe en de baby schopt heel veel, hij is echt super actief, dat ik soms last heb van mijn ribben. Af en toe wat moeilijker om te ademen en als ik veel heb gedaan voel ik het wel in de bekken - geen pijn maar echt een drukkend gevoel. Nu 9,5kg erbij, valt dus ook allemaal mee. Oh en mijn neus is sinds een week echt constant verstopt haha.

Maandag weer controle bij vk en woensdag komt kraamzorg langs. Als ze veel wil zien dan heeft ze pech gehad... nog weinig in huis. Kamertje is geverfd maar is nog helemaal leeg. Binnenkort maar meubels bestellen.
Een beetje kleertjes gekocht maar ook nog niet veel (zeker niet genoeg). Als wij maar tegen midden/eind juni alles grotendeels af hebben...
Naam denk ik dat we nu wel weten, kunnen niets anders bedenken en wij noemen hem al een hele tijd met die naam. Oke, er is nog een optie maar niet op de 1e plaats op ons lijstje.
Wat gaat de tijd snel he dames, dat herken ik ook echt!

Haoshi heb je al meubels besteld? en ben je er nog uitgekomen met de naam.

Twilight de schopjes zijn nu ook voor mijn man zichtbaar en voelbaar, dus dat maakt het voor hem ook wat echter weer, zo leuk

Energie gaat hier ook met ups en downs, moet wel zeggen dat ik nu wel mijn balans heb gevonden, en werk tot aan mijn verlof nog maar halve dagen, dat gaat tot nu toe prima en heb me nog niet ziek hoeven te melden gelukkig.
Morgen precies 24 weken, nog 10 weken tot verlof ! :)

Pff net een vreselijke ruzie gehad met mijn man om niks (een mueslipak die ik niet goed had dichtgedaan en waardoor de helft op de grond viel), heb mezelf soms echt niet meer onder controle. Ik gaf al aan hou nou op en laat me met rust want het loopt zo uit de hand, maar dat doet hij dan niet, en ik flipte behoorlijk de pan uit (hormonen????....) :( echt niet leuk.
Diamantje nee nog geen meubels, maar komend weekend gaan wij ermee aan de slag dus in de komende dagen bestellen :) En bij jullie kamertje al af? :hyper:

Ik heb nu 'ineens' minder energie, 40u werken begint toch lastig te worden nu. Zaterdag en zondag tussendoor een paar uurtjes geslapen... Maar ik vind het ook heel lastig om minder te gaan werken tot aan mijn verlof, vooral om aan te geven als het niet meer gaat. Hoe heb jij dat geregeld Diamantje?

Net een gesprek gehad met mijn manager, over 2 weken definitief afspraken maken ivm mijn verlof - vanaf wanneer, tot wanneer, hoeveel uur daarna werken etc. Vind het toch lastig inschatten allemaal - nu is ons plan om 4 dagen te gaan werken na mijn verlof maar hoor van iedereen dat dat lastig kan zijn. Tegelijkertijd hoor ik van mijn baas dat het in mijn functie weer lastig is met 3 dagen werken. Hij heeft ergens ook wel gelijk maar ja...mag natuurlijk niet zeggen dat het dan not done is en dat ik maar iets anders moet gaan zoeken maar krijg het gevoel van wel. Dan zegt hij weer hoe zijn eigen vrouw ook 3 dagen ging werken na hun eerste omdat het anders niet te doen was.
Oh en dan vanochtend nog een offerte ontvangen van de kdv voor 2 dagen in de week, ik wist dat het duur zou zijn maar ik viel toch bijna van mijn stoel. Vriend zei al dat hij liever stopt met werken dan dit bedrag p/j te betalen :biggrin: (wij krijgen relatief weinig kinderopvangtoeslag). Dus moeten nog heel goed over alles nadenken.

Lekker diamantje nog 10 weken tot verlof! Hoe ga je het na je verlof doen?

Hier ook meer hormonaal merk ik, of komt het door het moe zijn... geen idee. Gelukkig niet heftig maar als er iets is kan iedereen mij beter even met rust laten!
Haoshi wat lastig! En 28 uur gaan werken? Misschien qua toeslag goed om te kijken wat wanneer loont qua werken en toeslag.. dat wil nog wel eens flink schelen! En als minder werken dan ‘loont’ met toeslag, dan zou je bijna gek doen als je dat niet doet. Wel naar zulke dingen met je baas pff.. of ouderschapsverlof inzetten? Mag ie niks van zeggen toch?

Die weken gaan inderdaad hard! Hier nog 6 weken tot verlof; kijk er enorm naar uit!

Leuk he met kamertjes en namen bezig? Hier nog niet uit de naam; lastig hoor!
Haoshi ik vind het al heel wat dat je 40 uur uberhaupt nog volhoudt.
Ik werk al sinds het begin van mijn zwangerschap niet meer vanwege
extreme vermoeidheid. En ik werk nu sinds een maand ofzo nog maar halve dagen.
Dit heb ik afgesproken met de bedrijfsarts. Zou het gewoon aangeven hoor
als het echt gaat dan gaat het niet! Werkt jouw man ook fulltime?
Na mijn verlof ga ik eerst parttime werken tot aan april volgend jaar. Dit
vang ik op doordat ik nog een heleboel vakantieuren heb openstaan.
Daarna is de bedoeling wel weer 40 uur te gaan werken. Mijn man gaat van 36 uur naar
32 uur (want fysiek zwaardere baan) en we hebben dan 2 dagen kinderopvang. Hij zal dan
ook meer thuis zijn. De overige (maximaal 2) dagen worden opgevangen door mijn moeder en schoonmoeder als dat nodig is. Man werkt onregelmatig dus zal niet elke week nodig zijn.
Hoeveel ga jij dan netto betalen aan kinderopvang als ik vragen mag? Wij komen uit op ongeveer 280 euro per maand. Vind dat nog wel te overzien.

Volgens mij kan je ergens berekenen wat loont qua hoeveelheid werken en kinderopvang, wat Koekkoek zei. Maar ik weet even niet meer waar je dat kan doen.

Koekkoek wow nog maar 6 weken, gaat echt hard, wat heerlijk!

Oh ja en het kamertje is al af! Eind deze maand gaan we nog kinderwagen kopen en maxicosi en andere kleine dingen van de uitzet, dan zijn we compleet!
KoekoekK - wij gaan komende dagen inderdaad eens goed rekenen wat wij het beste kunnen doen mbt werken na mijn verlof. Zelf ook over nagedacht om 28u dan te gaan werken.
En gelijk heb je - hij mag er eigenlijk ook niets van zeggen, als ik wil, kan ik ook gewoon minder dan 4 dagen gaan werken. Werk voor een groot bedrijf dus bedrijf komt hierdoor niet 'in gevaar' als ik minder werk. Is dus niet mijn probleem maar ja, ik vind mijn baan dan wel leuk en heb ook geen zin in problemen of dat mijn manager moeilijk gaat doen.

Diamantje - bedankt! Als het niet meer gaat, dan ga ik inderdaad met de bedrijfsarts even praten. Eerder contact met hem gehad, het is een hele aardige man dus dat zal geen probleem zijn.
Mijn vriend werkt ook fulltime ja en dat blijft ook zo. Waarschijnlijk gaat hij wel een dag p/w thuis werken om zo meer bij de kleine te zijn.
Voor ons zijn de netto kosten bijna €600 p/m... Voor 2 dagen in de week vind ik het echt belachelijk veel. Dus gisteren nog even met schoonmoeder het hierover gehad en zij wil best 2 dagen oppassen ipv 1. Mijn ouders kunnen niet oppassen, misschien dat de tante van vriend nog kan en wil. Zo kunnen we de kleine 1 dag naar de opvang brengen ipv 2.
Ach het komt vast allemaal goed!

Wij hebben de kinderwagen al, maxicosi krijgen we cadeau maar wil ik ook begin juni zoiets gaan kopen. Maar ja, wij zijn verre van klaar haha. Hoop dat de kraamzorg morgen niet veel gaat vragen... Komende 3-4 weken alles regelen, tijd genoeg :)
Lastig ook hoor Haoshi als het zo gaat met je werkgever! 600 vind ik ook veel; wij hebben ongeveer 300 inleg; benieuwd of dat dan echt naar 600 gaat met een tweede; dat moet ik misschien zelf ook eens uitrekenen haha! Nahja we zien wel ook..

Wat betreft kraamzorg; bij mij checkte ze vorige keer niets; behalve toen io het vroeg. Toen liep ze er langs en was het ook al snel goed. Zolang ze geen gekke dingen zien is het volgens mij al wel prima.. leuk om alles nog te mogen kopen! Ik hoop binnenkort even naar een grote babywinkel te kunnen om het een en ander te shoppen 😁 zin in!
@pvang: wow 600 is echt veel ja! Ons zoontje gaat 2 dagen p/w en we krijgen maximale toeslag. Wij betalen iets van 150 per maand. Straks natuurlijk wel het dubbele.

@werk: na geboorte van zoontje van 4 naar 3 dagen gegaan. Vind het heerlijk! Maar 4 dagen zou ik nu ook te doen vinden hoor, alleen niet in dat eerste jaar, toen was ik veel afhankelijker van m'n baby. Man is van 5 naar 4 dagen gegaan maar uiteindelijk is zijn papadag (ugh dat woord) toch overgegaan in een extra opvang dag omdat 1 dag gewoon echt te weinig was voor zoontje qua elke keer opnieuw wennen. Nu gaat het beter.

Pff moe weer jongens, net terug van vakantie en weer een verkoudheid te pakken, daarnaast wordt zoontje al dagenlang om 5 uur wakker :cry: Blij dat die baby er nog niet is.
Geen idee nog hoeveel ons de opvang gaat kosten. Ons kind zal er straks 3 dagen heen moeten.

Nog steeds druk aan het namen bedenken. Valt nog niet mee. Heb wel een leuke naam, maar nichtje is pas bevallen van een naam die er behoorlijk op lijkt. Zij hebben bijvoorbeeld HenkJan en wij zaten aan Jan te denken. Lijkt dit dan niet te veel op elkaar?
En de buren hebben een kindje die heet bijv Henk en wij zitten te denken aan Hank.
Oefff dilemma!!! Met zowel nichtje als buren gaan we veel om!

Begin helaas ook behoorlijk last te krijgen van mijn bekken/rug/bil. Dus straks maar eens even bellen kijken of ze daar wat aan kunnen doen!

Ondertussen de 25 grens ook al gepasseerd! :D

Hoe is het bij jullie ?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven