ICSI behandeling 44 jaar

13-05-2019 20:39 11 berichten
De afgelopen dagen was er een topic van een vrouw van 44 die vragen stelde over een ICSI behandeling.

Er is in dat topic heftig gediscussieerd over haar wens. Of ze niet te oud was, of de natuur niet voor haar en haar partner had bepaald dat het niet zo mocht zijn, of ze het haar huidige kinderen dit wel aan kon doen en heel veel discussie over de kosten en risico's.

De reden dat ze het niet vergoed krijgt is haar leeftijd. Nou vraag ik mij af of dit soort behandelingen ook niet vergoed worden als een man 44 is. Op het internet kon ik hier niet echt een duidelijk antwoord over vinden.

Ook vraag ik mij af hoe het vivaforum zou reageren als een man van 44 hier een topic over geopend had. Zou hij nog wel een kind "mogen" krijgen volgens jullie?

Ben erg benieuwd naar jullie reacties!
Alle reacties Link kopieren
Dat wordt wel vergoed, mits de vrouw 42 jaar of jonger is.
Dat komt omdat de vrouwfactoren een grotere invloed hebben op het al dan niet slagen van de behandeling.

Of vrouwen en/of mannen van die leeftijd te oud zijn voor een kind, daar heb ik geen mening over. Dat moeten ze zelf maar weten.
.
Zoals ik al in het vorig topic heb geschreven vind ik boven de 40 veel te oud voor zowel mannen als vrouwen.
Wat is hier nou zinnig aan? Alles is al in het andere topic gezegd.
gizzmo-returns schreef:
13-05-2019 21:06
Wat is hier nou zinnig aan? Alles is al in het andere topic gezegd.
Ach....er moet toch ergens over gesproken worden ;-)
redbulletje schreef:
13-05-2019 20:51
Zoals ik al in het vorig topic heb geschreven vind ik boven de 40 veel te oud voor zowel mannen als vrouwen.
Ik ook.
Kind heeft veel meer kans op handicap.
Vaak een grote generatiekloof.
Oudere ouders hebben vaak minder energie.
Oudere moeders hebben vaak meer kans op complicatie tijdens zwangerschap/ bevalling.
Als kins zelf 40 is, grotere kans dat 1 van de ouders er al niet meer is.

Het klinkt hard maar ik vind het erg egoistisch.
Ga dan voor pleegzorg.
Labrujajoder schreef:
13-05-2019 21:29

Ga dan voor pleegzorg.
Dit vind ik dan weer nergens op slaan. Ik was 25 toen 1 van mijn ouders overleed, en nog lang geen 60 jaar was. en ik ken nog mensen die nog jonger waren dan ik.
Lautje8236 schreef:
13-05-2019 21:50
Dit vind ik dan weer nergens op slaan. Ik was 25 toen 1 van mijn ouders overleed, en nog lang geen 60 jaar was. en ik ken nog mensen die nog jonger waren dan ik.
En weer wordt mijn post niet goed gelezen.

Er staat "grotere" kans.
Dit houdt dus in dat het niet altijd zo hoeft te zijn, maar dat de kans er op dus wel meer is als bij een jongere ouder.

En ja ik ken ook mensen die al heel vroeg zijn gehemeld.
Ik denk iedereen wel.
Ik moet er niet aan denken in ieder geval om nu nog een baby te krijgen. Idd de energie die het kost. Dat vond ik 12 jaar geleden al behoorlijk pittig! Maar dat is voor iedereen anders natuurlijk...
Labrujajoder schreef:
13-05-2019 21:29
Ik ook.
Kind heeft veel meer kans op handicap.
Vaak een grote generatiekloof.
Oudere ouders hebben vaak minder energie.
Oudere moeders hebben vaak meer kans op complicatie tijdens zwangerschap/ bevalling.

Ga dan voor pleegzorg.
Mijn man was 47 bij de eerste en de beste vader die mijn zoon en dochter maar kunnen wensen. Ze zullen hem nog lang dankbaar zijn voor hun leven en de fijne opvoeding.
Ik denk dat er een verschil is wanneer je 40+ bent bij de geboorte van je 1e kind, alles is dan nog nieuw, de gebroken nachten kan je hebben, het is immers maar een fase en je hebt je leven lang uit kunnen slapen, je leven is al op de rails dus je kunt je kind in alle ( financiele) rust opvoeden, tja en al die kansberekeningen snap ik, maar de wetenschap is zo ver waardoor je veel voor kunt zijn.
Uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven