Radeloos

13-05-2019 16:57 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste VIVA-forumlezers

Na een tijdje verschillende topics mee gelezen te hebben voel ik me vertrouwd om advies in te winnen bij jullie over mijn specifieke situatie waar ik al een tijdje meer worstel.

4 jaar geleden leerde ik, via gemeenschappelijke vrienden, een toffe meid kennen. Zij studeerde aanvankelijk in Eindhoven en kwam in het weekend terug naar huis. Ondanks dat zij een lief had - creëerden we al snel een innige vriendschapsband! Het klikte onmiddellijk en ontdekten heel snel dat we qua levensvisie, ambities, etc... op dezelfde golflengte zaten. Regelmatig pushen we elkaar ook om onze limieten te verleggen op studievlak maar ook de kijk op de wereld - we stimuleerden elkaar om te durven dromen en verder te kijken dan onze eigen neus lang is. Nadat ze haar studies had afgemaakt in Eindhoven kwam ze definitief terug naar België en dan ging onze vriendschap pijlsnel opwaarts - we spraken meer en meer af. Omwille van de afstand en andere diverse redenen brak ze met haar lief en hierdoor begon onze 'vriendschapsgevoelens' sterker te worden maar we wilden beiden onze vriendschap niet op het spel zetten. Dit ging een tijdje door tot we na een avondje stappen in bed belanden. Dit was heel fout maar het voelde zo vertrouwd aan. Aanvankelijk veranderde er niks aan onze vriendschap integendeel het werd steeds beter. Er was altijd een leuke innige, seksueel indirecte spanning tussen ons beiden.

Na een tijdje kreeg ik de kans om mijn doctoraat in het eerste jaar in het buitenland te starten in plaats van hier in België wat een unieke kans was. Zij pushde mij hier wederom om daar vol voor te gaan. De voorwaarde was dat ik niet wou dat zij op mij wachtte - dit zou enorm egoïstisch zijn - en ze moest haar eigen leven ook voortzetten. Het afscheid viel ons allebei heel zwaar maar we voelden onze allebei wel gesterkt door het feit dat we achter elkaars keuzes stonden (maar achteraf niet achter onze eigen keuzes). Na 4 maanden in het buitenland voelde ik aan dat de omgeving niks voor mij was en keerde ik vervroegd terug.

We zochten elkaar onmiddellijk op en de innige gevoelens/spanningen kwamen direct terug. Maar ze moest mij iets bekennen en dat was dat ze in een ver gevorderde stadium aan het daten was met iemand en dat ze daar enorm goed bij voelde. Als haar beste vriend begreep ik haar keuze en liet ik haar met gerust - we hielden sporadisch contact per mail of chat en daaruit bleek dat ze een relatie was gestart en alles goed was. Af en toe stuurden we elkaar dat we elkaar misten maar we wisten dat we niet mochten afspreken anders zou dit te verwarrend zijn.

De afgelopen zomer stuurde zij een berichtje dat ze me wou zien omdat ze raad en advies nodig had omwille van haar studiekeuze. We spraken af en die avond was het vanaf de eerste seconde direct weer zoals al die jaren - we kwamen 'thuis' bij elkaar... Ze vertelde me die avond ook dat haar lief toch niet helemaal is zoals ze dacht - enorm jaloers, af en toe verbaal aggressief, controlefreak, etc... En ze mistte me, de babbels, raad en advies... Na die avond begonnen we frequenter contact te houden - we stuurden elkaar wekelijks een mailtje en/of smsjes. Het contact tussen ons werd terug inniger en dieper - als gevolg dat ze mij weer graag begon te zien. Ik begon steeds meer details te weten van haar relatie en ik maakte me steeds meer zorgen. Haar ouders, met wie ik een goeie band heb, bevestigden mijn bezorgdheid door te zeggen dat ze zelf bezorgd waren om het gedrag van de jongen. Hij heeft een enorm slechte jeugd gehad en kampt hierdoor met psychologische problemen (onzekerheid, extreme jaloersheid, 'depressie', verbale aggressie, etc...)

1,5 maand geleden gingen we net zoals vroeger op café samen met haar vrienden. Wederom een superleuke avond waarbij ze achteraf zei dat ze besefte dat ik haar ideale match ben. Haar gevoelens waar helemaal in de war en daarom vroeg ze om een maand geen contact te hebben zodat ze daar eens goed kon over nadenken. Na twee weken bevestigde ze nogmaals dat ik inderdaad haar perfecte match ben op papier en dat hij dat helemaal niet is. Maar ze vroeg nog wat tijd - wat ik die uiteraard gaf! Twee weken later is ze helemaal van gedacht veranderd want ze wilt hem nog een kans geven om te veranderen en de jongen te worden die ze heeft leren kennen in het begin - hij heeft gezegd dat hij inziet dat hij moet veranderen en gaat naar een psycholoog en ze wilt ook niet het meisje zijn dat haar lief in moeilijkheden laat vallen. Hierbij zei ze ook dat ze haar beslissing ook heeft gebaseerd op een waarzegster - ze hoopte dat de waarzegster mij naam ging zeggen maar toen dit niet zo was wist ze dat ze hem nog een kans moet geven.

Ik was natuurlijk helemaal in de war en boos - maar ook bezorgd! In al die jaren dat ik haar ken weet ik dat ze altijd haar beslissingen afweegt maar steeds de rationele beslissingen maakt. Haar ouders hebben mij dan ook gebeld om te zeggen dat ze haar ook niet begrijpen maar dat ze haar wel zullen steunen en het hopelijk ook wel goed zal uitdraaien. Ergens wil ik haar beslissingen ook respecteren - maar ik maak mij als haar beste vriend (die haar uiteraard enorm graag ziet) enorm veel zorgen. Momenteel hebben wij al een maand geen contact meer - ik heb haar het afgelopen weekend wel nog een kaartje gestuurd dat ik vind dat dit absurd is dat we al hele tijd doen alsof we niet bestaan maar dat ik haar wel enorm mis.

Ik weet gewoon niet wat te doen... Ik wil haar behoeden voor de fout die ze gaat maken want we zien met z'n allen (haar vrienden, ouders en ik) van mijlenver aankomen dat dit niet gaat lukken. Ze stelt het geluk van haar vriend voor dat van haar eigen. Maar langs de andere kant weet ik ook dat ik haar gewoon haar eigen fouten moet laten maken en dat we vroeg of laat misschien weer bij elkaar terecht komen. Want één ding is gewoon zeker dat ik haar enorm graag zie... Wat raden jullie mij aan?? Haar af en toe tonen dat ik haar graag zie en er voor haar ben of haar laten gaan - ze heeft haar keuze gemaakt?
Wat een gezemel over elkaar stimuleren.

En je laat je gebruiken. En trapt in haar mooie verhaaltjes. Ze stelt heus haar eigen geluk niet boven die van haar partner. Ze stelt wel haar eigen geluk boven die van jou.
Ze ziet jou als steun en toeverlaat, als maatje maar die vriend is waar ze de kriebels van krijgt. Die haar heet maakt. Het zal vrees ik nooit iets worden. Maar ze kan wel fijn op jou terugvallen. Als jij dat aankan om in de friendzone te blijven dan is er niks aan de hand. Jij bent vertrouwd en stabiel
En ik zou dus gewoon gaan daten! Niet wachten. Iemand moet overtuigd zijn en helemaal voor je gaan.
Als mijn liefste mij zegt dat ik niet op hem hoef te wachten dan denk ik dat hij helaas niet genoeg om me geeft en daarom wacht ik ook niet op hem. Ik zie dat niet als een teken van onbaatzuchtige liefde maar juist als gebrek aan liefde.

Verder kan ik me niet in dit gedoe inleven: je wil iemand als je toekomstige partner of niet. Zo ja dan houd je haar bezet door dit uit te spreken en veel contact te houden.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Wet van Wuiles!
Ze zal wel fouten maken maar iedereen heeft het recht haar eigen fouten te maken en daarvan te leren. Als je dat niet kan aanzien dan houd je meer afstand.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik ben gestopt bij waarzegster.
Als ze je écht zag zitten had ze het al 10 keer uitgemaakt.

Jij bent gewoon de opvang-bak elke keer als ze goede raad nodig heeft of in troubles zit. Maar niet degene met wie ze een toekomst opbouwt.

Als ze je nodig heeft, heeft ze maar een kick te geven en jij staat daar ogenblikkelijk.

Weet haar partner dat zij zo'n "goede vriend" heeft?
Of verzwijgt ze jullie contact ook nog es tegenover hem?
Zij is duidelijk. Jij wil dat niet accepteren.
Wat een drama koning ben jij zeg. Haar dumpen voor je naar het buitenland ging heeft het denk verpest... Ook de seks als helemaal fout benoemen. Waarom? Dronken doe je wel eens suffe dingen.

Laat die meid los. Zij wil niet bij jou zijn maar bij die ander. Als ze bij jou had willen zijn was ze dat echt wel.

O en achter haar rug om met vrienden en familie roddelen (want dat is het!) vind ik echt te lullig voor woorden. Hoe verzin je het?!
Lucifer2018 schreef:
13-05-2019 19:10
Wat een gezemel over elkaar stimuleren.
Eens.
En verder mag ze gewoon haar eigen keuzes maken. Ook al pakt dat fout uit.
Leef je eigen leven en neem afstand van haar en haar ouders.
ikBedoelHetGoed schreef:
14-05-2019 07:00

Zo waar! Daar is alles mee gezegd.
Jij bent niet verantwoordelijk voor haar geluk. En bovendien houdt ze je aan het lijntje.
Zeg haar dat je haar keuze snapt, maar dat dit jou ook veel energie kost. Dat je daarom hebt besloten om verder te gaan met je leven en niet op haar te wachten.
Mocht het zo zijn, dan komt het ooit nog wel eens ( in memories ofzo).
Bouw je contact ook wat af. 1x per maand een appje is genoeg. En dan gewoon platonisch houden.
Vind het raar dat ze na 4 maanden dat je weg bent al een serieuze relatie heeft opgebouwt en bovendien, haar beste vriend!!!! Weet van niks!
de wereld wacht om ontdekt te worden
lilalinda schreef:
14-05-2019 06:09
Zij is duidelijk. Jij wil dat niet accepteren.
Zij is helemaal niet duidelijk, volgens mij weet ze totaal niet wat ze wil.
Dat TO daarvan in de war raakt is volkomen normaal i.m.o.
Eerst wil ze die date gast, dan toch TO en als TO toehapt wil ze die andere gast weer.
Dat vind ik niet duidelijk.

TO: ik vermoed dat dit meisje niet goed weet wat ze wil en waar ze blij van wordt.
Daardoor houdt ze jou, i.m.o, aan het lijntje en gebruikt ze je, zolang jij je grenzen niet aangeeft.
Bovendien kun jij dit niet oplossen voor haar, ze moet het zelf oplossen.
Mijn advies: niet bezig zijn met wat zij wil maar wat jij wil.
Hier word je toch stapelgek van?
Ga op jouw grenzen letten TO, want ik vermoed dat ze daar over heen gaat en daar schiet jij niks mee op.
Laat haar maar even met rust en denk eerst aan jezelf want hier schiet je niks mee op.
Even afstand dus, hoe moeilijk dat ook is.

Inderdaad, goed gezegd, jij bent niet verantwoordelijk voor haar geluk. Wel voor dat van jezelf.
anoniem_377639 wijzigde dit bericht op 14-05-2019 07:53
7.93% gewijzigd
thanx schreef:
14-05-2019 07:34
Zo waar! Daar is alles mee gezegd.
Jij bent niet verantwoordelijk voor haar geluk. En bovendien houdt ze je aan het lijntje.
Zeg haar dat je haar keuze snapt, maar dat dit jou ook veel energie kost. Dat je daarom hebt besloten om verder te gaan met je leven en niet op haar te wachten.
Mocht het zo zijn, dan komt het ooit nog wel eens ( in memories ofzo).
Bouw je contact ook wat af. 1x per maand een appje is genoeg. En dan gewoon platonisch houden.
Vind het raar dat ze na 4 maanden dat je weg bent al een serieuze relatie heeft opgebouwt en bovendien, haar beste vriend!!!! Weet van niks!
Eens.
En ik denk ook dat ze in jou een vertrouwde basis vindt, dat dat fijn is als ze advies nodig heeft of iets dergelijks. Maar als ze echt graag een relatie met je had gewild, dan was dat wel gebeurd.
ikBedoelHetGoed schreef:
14-05-2019 07:00
:worship:
ik doe het zowat in mijn broek over zoveel naïviteit

wat dacht je van haar een heel hard links laten liggen en lekker gaan daten met tien keer leukere meiden?
Lorem Ipsum
Hartelijk bedankt voor jullie reacties - ook al zijn ze soms hard om te lezen! Ik probeer in te zien dat ze niks voor mij is en dat ik die 'heel hard links moet laten liggen'. Bedankt!
turquasi schreef:
14-05-2019 08:26
ik doe het zowat in mijn broek over zoveel naïviteit
Lekker makkelijk gezegd dit.
Had je dat ook gezegd als TO een meisje zou zijn?
TO is ook niet van ijzer, hij heeft ook gevoel he, ipv alleen een ratio.
Ik snap heel goed dat hij in de war is van de wisselende signalen die zij geeft.
Assistent1992 schreef:
14-05-2019 08:53
Hartelijk bedankt voor jullie reacties - ook al zijn ze soms hard om te lezen! Ik probeer in te zien dat ze niks voor mij is en dat ik die 'heel hard links moet laten liggen'. Bedankt!
:hug:
Ik denk dat het altijd al meer voor jou was dan voor haar. Ze ziet jou als vriend en niet als relatiemateriaal
TO is gewoon een hele gevoelige en romantische Jongen. Ik vind het lief zoals hij over het Meisje schrijft.
In ware liefde geloven is niet naiv. Dit Meisje heeft een keus gemaakt en daar kann TO niets aan veranderen.
Ik zou niet op haar wachten, Maar zelf Verder gaan met leven.
Het komt zoals het komt. Misschien komt ze naar jou terug. Dan is het jouw keus wat je ermee doet.
Ze heeft haar keus gemaakt toch? Respecteer dat. Laat haar / hen met rust.
De tijd zal leren of het een goede of foute keuze was.
Dit soort dingen kun je niet afdwingen.
het begon al met vrienden zijn... tuuuuuurlijk

als TO een meisje was geweest had ik het pijnlijker gevonden nog, al kan ik niet meteen goed uitleggen waarom.

het is prima om in de ware liefde te geloven maar ik denk niet dat de ware liefde zo'n filmische wel/niet ohja en ook nog even wat andere mensen èn het buitenland toevoegen aan het verhaaltje

ware liefde is iemand ontmoeten en weten dat diegene goed voor je gaat zijn
Lorem Ipsum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven