Wakkeruurtje
donderdag 16 mei 2019 om 19:36
Onze dochter is nu bijna vijf maanden en het slapen gaat goed. We leggen haar op tijd wakker in bed en ze doet 2-3 slaapjes gedurende de dag. De wakkeruurtjes (ong 1,5 uur) gaan op zich ook goed en ze is eigenlijk altijd wel tevreden en huilt niet. Ik loop alleen echt veel met haar tijdens het wakkeruurtje. In totaal ligt ze missch 15-20 minuten in de box en ik knuffel en ben met speeltjes bezig met haar op mijn bed een tijdje (15-20 minuten dan wordt ze het zat) maar voor de rest vindt ze het heerlijk om door huis en tuin te lopen, naar voren gericht en naar alles aan het kijken. Dit is missch wel 45-60 minuten in totaal elke keer. Ik praat wel veel tegen haar dan en af em toe een knuffel of sophie de giraffe in haar hand. Het put me ook niet meer uit (eerste maanden wel).
Maar ik vraag me dus af of andere moeders ook zoveel rondlopen met hun wakkere baby? Hoe zien jullie wakkeruurtjes eruit?
Maar ik vraag me dus af of andere moeders ook zoveel rondlopen met hun wakkere baby? Hoe zien jullie wakkeruurtjes eruit?
donderdag 16 mei 2019 om 19:48
Toen mijn kindjes die leeftijd hadden was ik idd wel best druk met ze als ze wakker waren. Maar liep zeker geen uur met ze rond. Was meer afwisseling met even in de box, wipstoel, knuffelen vaak ook even boodschapje doen. Ene keer was ik er ook drukker mee dan de andere keer. Soms konden ze ineens zichzelf 3kwartier in de box vermaken en het volgende moment was het na 5 min al jengelen.
donderdag 16 mei 2019 om 19:56
Ik loop nauwelijks rond met baby (6 maanden), behalve als we met de kinderwagen op stap gaan. Ik leg haar thuis meestal op een speelkleed. Ik ga er regelmatig bij zitten/liggen. Dan spelen we kiekeboe, blaas ik op haar buikje, laat ik speeltjes rammelen etc. En ik laat haar ook net zo vaak poosjes zelf spelen. Met zo'n speelboog of met losse speeltjes.
Ik leg haar meestal zodanig dat ze mij kan zien, of bijvoorbeeld naast haar spelende broers.
Ze ligt ook regelmatig in de box, dan speelt ze meestal met haar muziekmobiel. En ze zit ook geregeld op schoot. Dan knuffel ik met haar, lees haar voor of soms ben ik zelf gewoon aan het ontspannen voor de tv en kijkt ze dus mee.
Eigenlijk van alles behalve lopen. Dat vind ik te zwaar en moeilijk te combineren met de oudere broers.
Ik leg haar meestal zodanig dat ze mij kan zien, of bijvoorbeeld naast haar spelende broers.
Ze ligt ook regelmatig in de box, dan speelt ze meestal met haar muziekmobiel. En ze zit ook geregeld op schoot. Dan knuffel ik met haar, lees haar voor of soms ben ik zelf gewoon aan het ontspannen voor de tv en kijkt ze dus mee.
Eigenlijk van alles behalve lopen. Dat vind ik te zwaar en moeilijk te combineren met de oudere broers.
donderdag 16 mei 2019 om 20:12
Meestal spelen in de box of onder de babygym. Soms in de stoel (als wij aan tafel zitten om te eten) of even in de wipper of een boekje lezen op schoot. Ik probeer ook altijd in de wakkere uurtjes even naar buiten te gaan in de wandelwagen. Rondlopen en dingen benoemen in huis doe ik eigenlijk alleen als ik de fles probeer te rekken. Dan is ze nog even af te leiden ipv dat ze gaat liggen 'klagen'.
Keep on dreaming!
donderdag 16 mei 2019 om 20:24
Ik loop eigenlijk nooit met dochtertje (5 maanden). Ja, ik ga elke dag met haar wandelen als ik met haar thuis ben, maar binnenshuis loop ik nooit met haar. Ze ligt regelmatig een uur in de box of op haar speelkleed en dan speel ik soms wel met haar maar dat is meer omdat ik dat leuk vind dan dat zij dat nou nodig heeft. Sterker nog, na de voeding speel ik weleens een kwartiertje met haar op schoot maar op een gegeven moment is ze er klaar mee en wil ze liggend spelen met haar speeltjes. Ze vermaakt zich prima alleen met haar babygym, knuffeltje of bal. Ze gaat 3 dagen naar de opvang en daar lopen ze ook nooit met haar en wil ze zelf spelen. Ze zit daar veel in de wipper te kijken naar alle drukte om haar heen, of ze ligt in de box.
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
donderdag 16 mei 2019 om 21:02
Echt lopen doe ik niet met kind. Ja, hij in de kinderwagen of in de doek, maar dat is functioneel (boodschapje, brief posten enz). Heel soms houd ik hem vast als ik de fles in orde maak, zeg maar op mijn heup.
Binnenshuis speelt hij op een kleed of onder zo’n babygym. Lekker omrollen, grijpen naar alles en geluidjes oefenen. Als ie daar klaar mee is, gaat ie meestal naar bed of nog even in de box.
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat we in de avond wel een knuffelhalfuurtje hebben. Hij krijgt dan een papfles tussen 8-10, ligt er aan wanneer hij wakker wordt. En daarna speelt hij maar een kwartiertje en daarna kijken we samen tv. Daarna lekker de nacht in.
Binnenshuis speelt hij op een kleed of onder zo’n babygym. Lekker omrollen, grijpen naar alles en geluidjes oefenen. Als ie daar klaar mee is, gaat ie meestal naar bed of nog even in de box.
Eerlijkheidshalve moet ik toegeven dat we in de avond wel een knuffelhalfuurtje hebben. Hij krijgt dan een papfles tussen 8-10, ligt er aan wanneer hij wakker wordt. En daarna speelt hij maar een kwartiertje en daarna kijken we samen tv. Daarna lekker de nacht in.
konijnhangoor wijzigde dit bericht op 16-05-2019 21:04
Reden: Typo
Reden: Typo
6.41% gewijzigd
donderdag 16 mei 2019 om 21:32
Hm ik herken het rondlopen wel, in tegenstelling tot de schrijfsters hierboven
. Onze baby is snel ontevreden in de box of op een kleed, leek gekoppeld aan reflux klachten en nu met medicatie wordt het beter. Echter, we lopen nog steeds wel regelmatig met hem rond. Door de kamer, mee wat drinken pakken in de keuken, mee de tuin in als peuter daar speelt, mee naar het veldje als peuter buiten is, mee naar boven om wat te pakken, enz. Als het langer dan een half uur is doe ik hem in de draagzak. En verder probeer ik hem toch ook regelmatig neer te leggen, met mij of zijn zus/vader ernaast gaat dat al beter, zodat ie ook kan oefenen met rollen enzo. En bij het eten zit hij erbij in dat ligstoeltje van tripp Trapp.
donderdag 16 mei 2019 om 22:44
Ik heb uren rondgelopen met zoon in de draagzak (wel met gezicht naar mij toe). Ik rommelde door het huis of ging naar buiten. Zoon hield van het vermaak van veel te zien en van de nabijheid bij ons. In de box spelen deed hij nooit lang, op een speelkleed of op bed wel wat langer als wij erbij waren. Elk kind is anders en die van mij is nog altijd eentje met een sterke eigen wil en dat was als baby al. En dat was dus niet rustig rondkijken vanaf 1 plek. Maar ontdekken of rondkijken vanaf papa of mama.
vrijdag 17 mei 2019 om 08:00
Bedankt voor de reacties. Mijn grote reden om hetvte vragen is inderdaad de ergometrische kant ervan. Ze rolt nog niet en te lang plat liggen vind ik ook weer zielig en missch niet goed voor afplatting hoofdje?
In ieder geval zal ik proberen iets langer haar in de box te houden.
Dus ik ben wel blij dat ik dit gevraagd heb hier. Ik zou het vreselijk vinden als er iets fout gaat met haar ruggetje of heupjes door mij
Ik heb wel een ergobaby ook maar die gebruik ik eigenlijk alleen als we gaan wandelen of boodschappen doen. Ze kan namelijk niet goed met haar hoofdje draaien en rondkijken als ze erin zit dus werkt het beste als ze slaapt en niet tijdens wakkeruurtje.
In ieder geval zal ik proberen iets langer haar in de box te houden.
Dus ik ben wel blij dat ik dit gevraagd heb hier. Ik zou het vreselijk vinden als er iets fout gaat met haar ruggetje of heupjes door mij
Ik heb wel een ergobaby ook maar die gebruik ik eigenlijk alleen als we gaan wandelen of boodschappen doen. Ze kan namelijk niet goed met haar hoofdje draaien en rondkijken als ze erin zit dus werkt het beste als ze slaapt en niet tijdens wakkeruurtje.